Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sammiex2000 schreef:Eens ts. in crisistijden Wordt het makkelijk voor extremisten om aan de macht te komen.... mag ik iedereen die hier beweerd gewoon naar de rechter te stappen als De maatregelen te ver gaan of niet worden opgeheven Als het wel zou kunnen, eraan herinneren dat Hitler ook in een democratie aan de macht is gekomen?
Niobe schreef:Sammiex2000 schreef:Eens ts. in crisistijden Wordt het makkelijk voor extremisten om aan de macht te komen.... mag ik iedereen die hier beweerd gewoon naar de rechter te stappen als De maatregelen te ver gaan of niet worden opgeheven Als het wel zou kunnen, eraan herinneren dat Hitler ook in een democratie aan de macht is gekomen?
Was dat enigszins vergelijkbaar met nu dan?
Sammiex2000 schreef:Ja op zich wel vind ik. duitsland lag in puin na de Eerste Wereldoorlog. NHitler zou dat allemaal wel even oplossen en op die manier heeft hij stemmen gekregen, maar niet eens de meerderheid, toch is hij aan de macht gekomen. Ons land ligt nu ook in puin, mensen willen graag iemand die dit oplost en vinden hun vrijheden en rechten dan even minder belangrijk dan de oplossing, hier zou ook iemand aan de mag kunnen komen en de rest van de politiek monddood maken. Ook al staat overal in de grondwet dat dat niet kan, in Duitsland kon je ook alleen maar aan de macht komen met de meerderheid en dat is dus ook anders gelopen Omdat mensen zo graag van een crisis af wilden.
Brainless schreef:Citaat:constateren:
-Het kabinet is bezig met een noodwet die de vrijheden van burgers door Covid-19 kan inperken.
Handhavers mogen uw huis binnendringen, zij mogen straffen, zij mogen verplicht vaccineren, zij mogen u opsluiten enz als u zich niet aan de regels houdt die gelden voor deze enorme dreiging van dit dodelijke virus voor de volksgezondheid!
-Maar dit zogenaamde dodelijke virus is helemaal niet zo dodelijk. De case fatalityrate ligt op 0.1% en dat is vergelijkbaar met een reguliere jaarlijkse griepgolf. Zelf bij SARS in 2003 met een case fatalityrate van 10% hadden wij geen lockdown.
-Deze noodwet rechtvaardigt niet de maatregelen die nu al een maand door onze neus worden gedrukt
Er is reeds een werkzame medicatie à €3,- per coronapatiënt die onze regering niet wil verstrekken aan de burgers.
Daarentegen geeft de regering 150 miljoen uit aan vaccins.
-Uit verschillende openbare wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat de maatregelen lockdown en social distancing niet helpen.
-Natuurlijke immuniteit is de manier en dan is het virus heel snel weg. - Vele van u zijn overigens al besmet geweest alleen heeft u er niets van gemerkt. Ook dit staat wetenschappelijk vast.
Het aantal besmettingen is een factor 25-100 keer hoger dan ons RIVM ons voorhoudt volgens hun geheime onderzoeken en modellen.
-Dit moet stoppen want de nevenschade door deze lockdown en anderhalvemetermaatschappij is enorm. en verzoeken
Het parlement tegen deze noodwet te stemmen en de lockdown en de maatregelen per omgaande te stoppen nu zij niet meer in verhouding staan tot het te dienen doel.
Brainless schreef:Citaat:constateren:
-Het kabinet is bezig met een noodwet die de vrijheden van burgers door Covid-19 kan inperken.
Handhavers mogen uw huis binnendringen, zij mogen straffen, zij mogen verplicht vaccineren, zij mogen u opsluiten enz als u zich niet aan de regels houdt die gelden voor deze enorme dreiging van dit dodelijke virus voor de volksgezondheid!
-Maar dit zogenaamde dodelijke virus is helemaal niet zo dodelijk. De case fatalityrate ligt op 0.1% en dat is vergelijkbaar met een reguliere jaarlijkse griepgolf. Zelf bij SARS in 2003 met een case fatalityrate van 10% hadden wij geen lockdown.
-Deze noodwet rechtvaardigt niet de maatregelen die nu al een maand door onze neus worden gedrukt
Er is reeds een werkzame medicatie à €3,- per coronapatiënt die onze regering niet wil verstrekken aan de burgers.
Daarentegen geeft de regering 150 miljoen uit aan vaccins.
-Uit verschillende openbare wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat de maatregelen lockdown en social distancing niet helpen.
-Natuurlijke immuniteit is de manier en dan is het virus heel snel weg. - Vele van u zijn overigens al besmet geweest alleen heeft u er niets van gemerkt. Ook dit staat wetenschappelijk vast.
Het aantal besmettingen is een factor 25-100 keer hoger dan ons RIVM ons voorhoudt volgens hun geheime onderzoeken en modellen.
-Dit moet stoppen want de nevenschade door deze lockdown en anderhalvemetermaatschappij is enorm. en verzoeken
Het parlement tegen deze noodwet te stemmen en de lockdown en de maatregelen per omgaande te stoppen nu zij niet meer in verhouding staan tot het te dienen doel.
Gloa schreef:De vergelijking met Hitler vind ik wel erg ver gaan. Dat was 1 persoon met extreme ideën. Met een noodwet geef je niet 1 persoon de macht maar de hele overheid. 1 extreem persoon daarbinnen zal niet zoveel schade aan kunnen richten zoals een Hitler of andere dictator.
Morganlefay schreef:Gloa schreef:De vergelijking met Hitler vind ik wel erg ver gaan. Dat was 1 persoon met extreme ideën. Met een noodwet geef je niet 1 persoon de macht maar de hele overheid. 1 extreem persoon daarbinnen zal niet zoveel schade aan kunnen richten zoals een Hitler of andere dictator.
Wel als zoals in de provincie NB men gaat samenwerken met engerd van een Baudet.

Gloa schreef:De vergelijking met Hitler vind ik wel erg ver gaan. Dat was 1 persoon met extreme ideën. Met een noodwet geef je niet 1 persoon de macht maar de hele overheid. 1 extreem persoon daarbinnen zal niet zoveel schade aan kunnen richten zoals een Hitler of andere dictator.
rien10 schreef:Gloa schreef:De vergelijking met Hitler vind ik wel erg ver gaan. Dat was 1 persoon met extreme ideën. Met een noodwet geef je niet 1 persoon de macht maar de hele overheid. 1 extreem persoon daarbinnen zal niet zoveel schade aan kunnen richten zoals een Hitler of andere dictator.
Dus door deze Corona toestand gaan wij naar een dictatoriale samenleving met een sterke beknotting van ieders persoonlijke vrijheid. Het betekent het einde van onze parlementaire democratie. Is dat wat je zegt?
Gloa schreef:@Lusitana ik heb niets tegen juridisch draagvlak om te straffen.
Ik heb wel iets tegen een noodwet waarin iedere boa zomaar mijn huis in mag komen. Een noodwet die het recht tot demonstratie mogelijk afpakt. Een noodwet die vaccineren verplicht (persoonlijk geen bezwaar maar veel mensen vanuit geloofsovertuiging en vrijheid hierin wel). Een noodwet die een volgapp verplicht stelt voor iedere burger. En zo kunnen we denk ik nog wel even doorgaan.
Gloa schreef:Nee ik denk dat wij nog steeds een democratie blijven. Maar de overheid krijgt wel (tijdelijk) bevoegdheden in de hand die onze vrijheid en rechten inperken. Hoe ze daar vervolgens in de praktijk invulling en uitvoering aan geven zal ons gevoel van democratie of dictatuur bepalen.
Simpel voorbeeld is het bannen van valse corona informartie op welk media platform dan ook. Helemaal terecht zal iedereen zeggen en dat vind ik ook. Je hebt het gevoel dat je overheid je beschermt en de democratie goed uitvoert. Maar wie bepaalt wat echt en wat vals is? Wie bepaalt wat wel en niet gezegd mag worden in de media? Het gevoel van bescherming kan vliegensvlug omslaan in beperking van de persvrijheid en het gevoel in een dictatuur te zitten (terwijl er nog steeds een gekozen regering zit).