Thuiswerken frustraties

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:58

Wie dat nodig heeft, kan een complete werkplek mee krijgen: bureau, stoel, extra scherm, iPad, laptop, enz. Alleen geen printer, printen moet echt op kantoor. Zelf heb ik een bureaustoel gevraagd en mee gekregen. Ik heb een goede laptop met extra groot scherm en verder heb ik genoeg aan mijn telefoon (die toch al van de baas is).

Ik ben erg blij met de houding van mijn baas in dezen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:00

Ik heb in Maart mijn volledige opstelling ingeladen en meegenomen, inclusief stoel, monitoren, docking station. Bij ons doen ze daar niet moeilijk over gelukkig.

Jessix

Re: Thuiswerken frustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:09

Dat is beter werk. Ik mis dat erg bij mijn werkgever. Had wel meer verwacht.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:32

Sizzle schreef:
Ik heb in Maart mijn volledige opstelling ingeladen en meegenomen, inclusief stoel, monitoren, docking station. Bij ons doen ze daar niet moeilijk over gelukkig.

idem hier

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:52

Sizzle schreef:

Ik heb m'n laptop met z'n voeding meegenomen; de rest heb ik wel.
Ik had al een bureau in de kamer staan en of daar nu 4 of 5 computers staan, is dan ook niet meer spannend.
Ik hoef gelukkig weinig te printen maar anders staat hier nog wel een printer.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:55

Kaka schreef:
Wie dat nodig heeft, kan een complete werkplek mee krijgen: bureau, stoel, extra scherm, iPad, laptop, enz. Alleen geen printer, printen moet echt op kantoor. Zelf heb ik een bureaustoel gevraagd en mee gekregen. Ik heb een goede laptop met extra groot scherm en verder heb ik genoeg aan mijn telefoon (die toch al van de baas is).

Ik ben erg blij met de houding van mijn baas in dezen.

Dat is bij ons ook zo.
Alles wat je nodig hebt kun je aanvragen, behalve een printer.

Ik werk nu in de woonkamer, ondanks compleet ingerichte werkkamer op de verdieping, om af en toe een uurtje daar eigen administratie bij te werken prima, maar om daar maanden aan een stuk te werken, 8 uur per dag, nee dat zag ik niet zitten.

Ok, ik heb hier een provisorische werkplek met printer en alles wat ik nodig heb ingericht.

Scheelt dat wij de woonkamer alleen gebruiken als er bezoek komt, het "wonen" gebeurt hier in de grote woonkeuken.
Dus elke ochtend zeg ik, "ik ga naar kantoor" loop door de gang, en in de avond weer terug :D

Kan werk en privé zo best goed gescheiden houden, geeft rust moet ik zeggen.
En collega's die mij, ondanks dat ze heel goed weten dat ik op vrijdagmiddag niet werk toch bellen, dan neem ik niet meer op. Maandag ben je de eerste ;)
Telefoon laat ik dan fijn in de woonkamer bij de laptop liggen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:57

Ha! Ik ben aan het afstuderen. Echt niet dat je ook maar enige support daarin krijgt :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:23

Laptop van het werk. de extra beeldschermen had ik al eerder op de kop kunnen tikken. Zijn oude schermen van het werk die na x-aantal jaar vervangen worden en dan verkocht worden voor een klein prijsje. In het begin was het bij ons van tirer votre plan. Je had je laptop en je telefoon van kantoor moest je maar doorschakelen naar je persoonlijke gsm. Zelf voor een goede bureaustoel moeten zorgen. Zelf voor een headset met micro gezorgd voor videovergaderingen.

Sinds kort mag voor wie dat wenst wel zijn bureaustoel van kantoor gaan halen en ook 1 van de dure grote schermen die we daar gebruiken. Denk echt dat dat pas is toegelaten na veel gezeur van het personeel. Ik mis alleen nog een goede ergonomische bureautafel hier thuis. Voor de rest kan ik nu net zo werken als op kantoor behalve dat ik met mijn privé gsm echt niet ga bellen voor werkgerelateerde zaken. Dat doe ik nu enkel via mail.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:34

Hier ook absoluut geen klagen. Ik had al een docking + scherm, toetsenbord, muis en stoel thuis. Ik heb zonder problemen een 2 de scherm + printer meegekregen, neem ook papier en inkt mee. Dus dat is top!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:35

petraaken schreef:
Laptop van het werk. de extra beeldschermen had ik al eerder op de kop kunnen tikken. Zijn oude schermen van het werk die na x-aantal jaar vervangen worden en dan verkocht worden voor een klein prijsje. In het begin was het bij ons van tirer votre plan. Je had je laptop en je telefoon van kantoor moest je maar doorschakelen naar je persoonlijke gsm. Zelf voor een goede bureaustoel moeten zorgen. Zelf voor een headset met micro gezorgd voor videovergaderingen.

Sinds kort mag voor wie dat wenst wel zijn bureaustoel van kantoor gaan halen en ook 1 van de dure grote schermen die we daar gebruiken. Denk echt dat dat pas is toegelaten na veel gezeur van het personeel. Ik mis alleen nog een goede ergonomische bureautafel hier thuis. Voor de rest kan ik nu net zo werken als op kantoor behalve dat ik met mijn privé gsm echt niet ga bellen voor werkgerelateerde zaken. Dat doe ik nu enkel via mail.

wij hebben 3CXS apje staan op de telefoon, valt mee van prijs voor de firma, maar via daar kan je uitgaande telefoons doen via het nr van het werk (inkomende ook). Werkt via de wifi.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:40

Ik hoef eigenlijk nooit iets te printen (electronic signature).
Wij hadden thuis ook al een eigen volledige set-up (ik werk regelmatig thuis) maar omdat we beide thuis moesten werken en mijn man geen eigen werkplek heeft en dus niets mee kon nemen (ziekenhuis) heeft hij onze thuisplek gebruikt en ik de spullen van mijn eigen werkplek.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:42

Duhelo, die 3cx hebben wij ook, doen we ook de meetings mee, is veiliger als zoom of teamvieuwer.
Plus je hebt je hele telefoonboek bij de hand, en bent voor externe bedrijven nog bereikbaar.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:01

Oh nou dat klinkt bij de meeste mensen echt wel goed! Ik vertelde het net aan mijn collega hoe karig wij er dan vanaf komen... :=

Ik baal er van dat ik zelf moet investeren in spullen terwijl ik het echt enkel maar voor mijn werk nodig heb. Maar ja, als ik fysieke klachten krijg heb ik daar ook alleen mezelf mee natuurlijk.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:20

Bij mij eist het thuiswerken lichamelijk wel een tol.. Ik ben al twee keer naar de fysio geweest om mijn rug weer te repareren :\ inmiddels gelukkig een goede bureaustoel maar mijn bureau en eetkamertafel zijn op een vaste hoogte, dus het zit toch net niet helemaal goed.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:45

Negerzoen schreef:
Bij mij eist het thuiswerken lichamelijk wel een tol.. Ik ben al twee keer naar de fysio geweest om mijn rug weer te repareren : inmiddels gelukkig een goede bureaustoel maar mijn bureau en eetkamertafel zijn op een vaste hoogte, dus het zit toch net niet helemaal goed.

Wanneer je tafel te hoog is, kun je eventueel je stoel hoger zetten en een voetsteuntje nemen. Dat helpt al.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:45

Jessix schreef:
Wat ik me afvraag, hoe helpen jullie werkgevers hierbij?

Mijn werkgever voorziet op het moment alleen in een bureaustoel als je er om vraagt. We hebben allemaal een laptop en een telefoon en daar moeten we het maar mee doen. Ik weet dat er een paar collega's zijn die erg slechtziend zijn en die hebben via de coördinator van hun afdeling gewoon een beeldscherm mee gekregen, maar de werkgever zelf is daar geen voorstander van.

Minimale hulp qua materiaal; ik en een aantal collega's hebben thuis Macs die goed zijn voor werk thuis.
3 collega's nemen hun iMac mee naar huis als ze thuiswerken. Telefoons van de zaak hadden 4 mensen al, dus dat is makkelijk doorverbinden e.d. Maar verder is het een klein beetje schipperen.
Maar mijn (oude) bureaustoel thuis is eigenlijk wel aan vervanging toe merk ik.

Mijn vriend werkt al vanaf het begin thuis; na 2 dagen thuiswerken zijn eigen bureaustoel en extra monitor op kantoor opgehaald zodat ie goed kan werken op de werkkamer. En collega's bij hem die meer nodig hadden of niet in de gelegenheid waren om stoel e.d. van kantoor op te halen; een chauffeur heeft wat ritjes gemaakt om spullen bij mensen thuis geleverd.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:49

Ik werk via het uitzendbureau, die doen helemaal niets. En de opdrachtgever waar ik bij werk doet ook niets, want ik ben uitzendkracht. Heb zelf maar geïnvesteerd, een paar honderd euro intussen. Maar ben vooralsnog blij dat ik nog aan het werk ben en dat ik een vrij comfortabele werkplek thuis heb. Alleen de temperatuur straks zie ik tegenop

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:50

Jessix schreef:
Oh nou dat klinkt bij de meeste mensen echt wel goed! Ik vertelde het net aan mijn collega hoe karig wij er dan vanaf komen... :=

Ik baal er van dat ik zelf moet investeren in spullen terwijl ik het echt enkel maar voor mijn werk nodig heb. Maar ja, als ik fysieke klachten krijg heb ik daar ook alleen mezelf mee natuurlijk.

Ja weet je, ik werk nu ook op mijn eigen laptop thuis. ICT kon gewoon niet meteen voor iedereen een nieuwe laptop voorzien, die waren niet aan te slepen. Dus iedereen die een eigen geschikt apparaat had was het eerste vertrokken met thuiswerken.
Maar men heeft bijvoorbeeld ook echt wel voor de grafische mensen hele dure i Macs gekocht, omdat die thuis niks hadden.
Er is in elk geval alle mogelijke moeite gedaan om zo snel mogelijk iedereen veilig aan het werk te krijgen.
Ondersteuning door ict is echt top, kan ik niet anders zeggen!
Moest ik vragen voor iets wat ik nodig heb, allemaal geen probleem.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:26

Bij mij is het erg goed geregeld. Ik heb een bureaustoel gekregen en een extra beeldscherm dus. Daarnaast had ik al een laptop en telefoon. Ook een extra toetsenbord mee kunnen nemen en een beeldscherm verhoger (voor de laptop) die al 2 jaar werkeloos in de kast ligt. Inmiddels als 1 van de eerste afdelingen ook microsoftteams geïnstalleerd. Werkt veel fijner dan Skype.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:41

Sansevieria schreef:
Jessix schreef:

Ja weet je, ik werk nu ook op mijn eigen laptop thuis. ICT kon gewoon niet meteen voor iedereen een nieuwe laptop voorzien, die waren niet aan te slepen. Dus iedereen die een eigen geschikt apparaat had was het eerste vertrokken met thuiswerken.
Maar men heeft bijvoorbeeld ook echt wel voor de grafische mensen hele dure i Macs gekocht, omdat die thuis niks hadden.
Er is in elk geval alle mogelijke moeite gedaan om zo snel mogelijk iedereen veilig aan het werk te krijgen.
Ondersteuning door ict is echt top, kan ik niet anders zeggen!
Moest ik vragen voor iets wat ik nodig heb, allemaal geen probleem.

Ik had al een goede laptop en een smartphone. Maar een hele werkweek achter je laptop is gewoon niet ideaal... Helemaal nu ik ook veel meer schermtijd heb ivm video vergaderen etc. Beeldscherm en toetsenbord verstrekken doen ze dus niet. Kantoor werkt met Windows en privé heb ik Apple. Dus als ik wat moet aanschaffen is het ook alleen voor mijn werk.

Ik vind het nog het meest jammer dat er geen aandacht aan besteed wordt. De hele communicatie hierover is ronduit slecht. In een videoboodschap van directie vingen we tussen de regels door op dat het nog minimaal tot september duurt...

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:08

Sterker nog, arbo technisch mag je niet eens een hele dag laptop (max4 uur dacht ik)of scherm werk (max6 uur) doen...

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:19

Rytir schreef:
Sterker nog, arbo technisch mag je niet eens een hele dag laptop (max4 uur dacht ik)of scherm werk (max6 uur) doen...

Zou ik daarom helemaal 'op' zijn na een dagje laptop werk? Hmm. Ga ik me toch eens in verdiepen. Heb natuurlijk net vorig jaar mijn vaste pc de deur uit gedaan.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:24

Rytir schreef:

Als ik zou willen kan ik meteen mijn monitor ophalen, we hebben zelfs een folder thuis gestuurd gekregen, die onze HR afdeling had laten printen, met aanwijzingen hoe thuis je werkplek in te richten.

Er zijn hierover ook mails met uitleg gestuurd, en voor wie twijfelt eraan of het goed is, of klachten heeft door het thuiswerken is er de mogelijkheid de arbo in te schakelen.
Die komen dan aan huis kijken of je werkplek arbo-technisch goed is, en wat er evt. nodig is om dingen te verbeteren.
Daar zorgt onze werkgever dan voor.

Maar ik moet eerlijk zeggen, ik kan heel goed uit de voeten op mijn eigen laptop, dat ding heeft een heel fijn beeldscherm.
Tot nog toe geen klachten.

O ja, moet ik er nog bij zeggen, in ons bedrijf was het voor Corona niet gebruikelijk dat er mensen van thuis werkten, dit is helemaal nieuw voor iedereen, en de directie is aangenaam verrast hoe goed het allemaal loopt.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:29

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:37

Toetsenbord kan ik goed mee uit de voeten, en ja, een muis heb ik er wel aan hangen, alles via touchpad moeten doen dat lukt me ook niet.
En gelukkig heb ik een nummeriek deel erop, anders is het wel heel oliebol de hele dag met cijfers bezig te zijn :D