Sheeple
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Hutcherson schreef:Er zijn inderdaad mensen die denken dat 5G invloed heeft op zowel de volksgezondheid, als het neervallen van vogels uit de lucht.
Mensen denken ook nogsteeds dat die strepen diw vliegtuigen trekken 'chemtrails' zijn waarbij de overheid chemicaliën over het land gooien zodat een gedeelte van de bevolking ziek wordt en doodgaat.
Ik heb serieus nog mensen horen zeggen dat het hen niet zou verbazen als toch blijkt dat de aarde plat is......
Ik blijf me verbazen.
Ik denk echt dat de natuur gewoon genoeg van onze rotzooi heeft. Idem voor de sprinkhanenplaag en de branden in Australië. Hoewel die laatste wel veroorzaakt door mensen.
Kana schreef:Ik vind het eigenlijk wel jammer dat er zo de draak word gestoken hiermee. Snap dat mensen die hierin geloven daar nu niet voor uit willen komen in dit topic.
Femke_Tweety schreef:Kana schreef:Ik vind het eigenlijk wel jammer dat er zo de draak word gestoken hiermee. Snap dat mensen die hierin geloven daar nu niet voor uit willen komen in dit topic.
Even voor alle duidelijkheid, ik denk oprecht dat 5G niet per se alleen goede eigenschappen heeft.
Maar dat corona veroorzaakt wordt door 5G valt voor mij echt wel onder coronaquatsch.
Dinopino schreef:In Duitsland hebben ze wel een geinig meetsysteem. Stel ik heb corona, dan wordt automatisch iedereen meegeteld die ik ken in de cijfers. Nou ik blijf erbij noem mij een persoon die je persoonlijk kent en niet via via maar echt zelf kent die gestorven is aan deze zogenaamde hoax. En ik geloof pas iets wanneer ik het zie en ga op onderzoek uit en spreek dokters enz. Raar he niemand kent iemand met covid 19. Het is net als de sars en vogelgriep enz. onzin. Wat wel beangstigend is dat ze zich wel voorbereiden op heeeeel veel doden. En daar heeft 5g van alles mee te maken. En dat komt niet van internet daar ben ik zelf achteraangegaan wat dat doet. Dat is echt afschuwelijk. Iedereen haalt zijn wijsheid van internet en radio en tv en geloven het.
Dinopino schreef:In Duitsland hebben ze wel een geinig meetsysteem. Stel ik heb corona, dan wordt automatisch iedereen meegeteld die ik ken in de cijfers. Nou ik blijf erbij noem mij een persoon die je persoonlijk kent en niet via via maar echt zelf kent die gestorven is aan deze zogenaamde hoax. En ik geloof pas iets wanneer ik het zie en ga op onderzoek uit en spreek dokters enz. Raar he niemand kent iemand met covid 19. Het is net als de sars en vogelgriep enz. onzin. Wat wel beangstigend is dat ze zich wel voorbereiden op heeeeel veel doden. En daar heeft 5g van alles mee te maken. En dat komt niet van internet daar ben ik zelf achteraangegaan wat dat doet. Dat is echt afschuwelijk. Iedereen haalt zijn wijsheid van internet en radio en tv en geloven het.
Blussem schreef:Dan ben jij van de weinig. Hier moet nog de eeste dode vallen aan covid 19
_Penotti schreef:Karl66 schreef:Je weet dat 5G gebruikt maakt van frequenties die daarvoor ook al in gebruik waren voor 3G en voor radio-uitzendingen? Als die 5G radiostraling zo gevaarlijk was, dan hadden we daar allang last van moeten hebben. Sinds het ontstaan van de aarde wordt die met elektromagnetische straling gebombardeerd, als wij en de natuur daar niet tegen zouden kunnen, dan zouden we allang uitgestorven zijn.
Wie zegt dat we daar ook geen last van hebben?
Waar komt kanker vandaan? Of migraine?
Ik zeg niet dat het van straling is, maar zeker weten dat het niet is weet ook niemand. Want we kunnen het niet even 5 jaar uitzetten en kijken of daarmee minder gevallen komen.
@DinopinoCitaat:Raar he niemand kent iemand met covid 19
Zou je dat ook tegen mijn tante durven zeggen?
Die woont in een woonplaats waar een half voetbalteam aan oudere dood is gegaan aan corona.
Allemaal goede kennissen van haar.
En ik geloof niet dat ze in dat gat al 5G kennen.
Ik ben iemand die zeker denkt dat alle stralingen die de mensen de lucht in sturen wel eens minder gunstig kan zijn.
Maar massaal corona, nee.
En ja helaas zijn daar zeker wel doden door.
Caritas schreef:Ik ken gelukkig niemand die corona heeft of er aan is overleden maar er zijn hier, in de plaats waar ik woon, al diversen aan overleden. Ik geloof trouwens niet in verbanden tussen straling en virusuitbraken.
Je hoeft nergens in te geloven want het is zo of niet. Op dit moment is er nog onvoldoende onderzoek om dit aan te nemen dan wel niet te verwerpen.Karl66 schreef:Je kan door mensen geproduceerde straling in principe wel uitzetten. Maar bij natuurlijke straling gaat dat toch wat moeilijker en laat dat nou net veel meer straling produceren.
Danique_G schreef:Geloven klinkt net alsof het een soort religie isJe hoeft nergens in te geloven want het is zo of niet. Op dit moment is er nog onvoldoende onderzoek om dit aan te nemen dan wel niet te verwerpen.
Blussem schreef:Dan ben jij van de weinig. Hier moet nog de eeste dode vallen aan covid 19
Shadow0 schreef:Danique_G schreef:Geloven klinkt net alsof het een soort religie isJe hoeft nergens in te geloven want het is zo of niet. Op dit moment is er nog onvoldoende onderzoek om dit aan te nemen dan wel niet te verwerpen.
Jawel hoor. Dit is prima iets dat je kunt verwerpen op basis van Occham's razor: geen onnodig complexe verklaringen verzinnen als een simpelere voldoet.
En er is eigenlijk niets vreemds aan dit virus, niks onverklaarbaars, dus er hoeft ook geen vergezocht complot bedacht te worden.
Pas als het iets zou verklaren wat anders niet verklaard zou worden, zou het een theorie kunnen worden.
(Wel vraag ik me soms af: zouden mensen het misschien heel erg eng vinden om te beseffen hoe kwetsbaar we nog steeds zijn als mens, dat ze liever geloven dat het menselijk toedoen is en onze techniek?)
Danique_G schreef:Ik denk dat we langs elkaar heen praten (denk ik?). Ik had het over “de relatie” 5g en Corona en niet Corona an sich.
Citaat:Er is simpelweg te weinig data om hier wat over te zeggen. Vandaar dat ik “het geloven in” aanhaalde. Overigens bedoel ik niet dat ik geloof in complottheorieën. Maar vind het lastig op je berichtje te reageren omdat ik niet precies begrijp waar jij op reageert