Wat is de link met 5G en Corona

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Wat is de link met 5G en Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:52

Oh nee, dit is idd wel erg duidelijk bewijs :j

Sheeple :') :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:53

Femke_Tweety schreef:
[ [url=m/MwN2p4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus.

Nee, hier banketstaaf ik me ook niet uit!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:57

Hutcherson schreef:
Er zijn inderdaad mensen die denken dat 5G invloed heeft op zowel de volksgezondheid, als het neervallen van vogels uit de lucht.
Mensen denken ook nogsteeds dat die strepen diw vliegtuigen trekken 'chemtrails' zijn waarbij de overheid chemicaliën over het land gooien zodat een gedeelte van de bevolking ziek wordt en doodgaat.
Ik heb serieus nog mensen horen zeggen dat het hen niet zou verbazen als toch blijkt dat de aarde plat is......
Ik blijf me verbazen.

Ik denk echt dat de natuur gewoon genoeg van onze rotzooi heeft. Idem voor de sprinkhanenplaag en de branden in Australië. Hoewel die laatste wel veroorzaakt door mensen.

Ehmm de sprinkhanenplagen (na grote regenval die inderdaad in verband staat met wat er gebeurde inAustralie) hebben zeker een reden, maar dat is niet wat jij nu opschrijft.

Zoek even op zeestromingen. :D

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:57

Ik vind het eigenlijk wel jammer dat er zo de draak word gestoken hiermee. Snap dat mensen die hierin geloven daar nu niet voor uit willen komen in dit topic.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:59

rien10 schreef:
Dinopino, zeg jij dus nu dat Covid 19, een van de vele Corona virussen, komt doordat wij 5G aan het uitrollen zijn?

Maar rechtstreeks? Zie jij dat wel zo?

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:03

Kana schreef:
Ik vind het eigenlijk wel jammer dat er zo de draak word gestoken hiermee. Snap dat mensen die hierin geloven daar nu niet voor uit willen komen in dit topic.

Even voor alle duidelijkheid, ik denk oprecht dat 5G niet per se alleen goede eigenschappen heeft.

Maar dat corona veroorzaakt wordt door 5G valt voor mij echt wel onder coronaquatsch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:07

Femke_Tweety schreef:
Kana schreef:

Even voor alle duidelijkheid, ik denk oprecht dat 5G niet per se alleen goede eigenschappen heeft.

Maar dat corona veroorzaakt wordt door 5G valt voor mij echt wel onder coronaquatsch.

TS is benieuwd naar beweegredenen, maar alles wordt nu afgekapt :=

Dus ook al hebben we een andere mening dan mensen die in 5G -> corona geloven. De discussie ontstaat niet :=

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:11

Ik denk dat de mensen die er heilig in geloven wel gewend zijn aan een stukje kritiek/draakstekerij

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:12

Dinopino schreef:
In Duitsland hebben ze wel een geinig meetsysteem. Stel ik heb corona, dan wordt automatisch iedereen meegeteld die ik ken in de cijfers. Nou ik blijf erbij noem mij een persoon die je persoonlijk kent en niet via via maar echt zelf kent die gestorven is aan deze zogenaamde hoax. En ik geloof pas iets wanneer ik het zie en ga op onderzoek uit en spreek dokters enz. Raar he niemand kent iemand met covid 19. Het is net als de sars en vogelgriep enz. onzin. Wat wel beangstigend is dat ze zich wel voorbereiden op heeeeel veel doden. En daar heeft 5g van alles mee te maken. En dat komt niet van internet daar ben ik zelf achteraangegaan wat dat doet. Dat is echt afschuwelijk. Iedereen haalt zijn wijsheid van internet en radio en tv en geloven het.

Ken helaas genoeg besmette en gestorven mensen, dus je banketstaaf echt onzin

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:38

Dan ben jij van de weinig. Hier moet nog de eeste dode vallen aan covid 19

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:42

Dinopino schreef:
In Duitsland hebben ze wel een geinig meetsysteem. Stel ik heb corona, dan wordt automatisch iedereen meegeteld die ik ken in de cijfers. Nou ik blijf erbij noem mij een persoon die je persoonlijk kent en niet via via maar echt zelf kent die gestorven is aan deze zogenaamde hoax. En ik geloof pas iets wanneer ik het zie en ga op onderzoek uit en spreek dokters enz. Raar he niemand kent iemand met covid 19. Het is net als de sars en vogelgriep enz. onzin. Wat wel beangstigend is dat ze zich wel voorbereiden op heeeeel veel doden. En daar heeft 5g van alles mee te maken. En dat komt niet van internet daar ben ik zelf achteraangegaan wat dat doet. Dat is echt afschuwelijk. Iedereen haalt zijn wijsheid van internet en radio en tv en geloven het.

Ik ken al 2 mensen die momenteel op de IC liggen met COVID19.

Beweer je nu dat COVID helemaal niet bestaat of hoe moet ik jouw post lezen? Jij denkt dat COVID een Hoax is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:47

Blussem schreef:

Dat ligt toch aan de regio waar je woont? Ik woon in Drenthe en hier is het idd relatief rustig, hoor via via wel mensen die ziek zijn, maar doden heb ik idd nog niet gehoord.
Maar in het zuiden is dat echt wel een ander verhaal.. Beetje naief om te zeggen dat het er dan niet is :n

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:01

Ik ken wel doden (meervoud) in directe omgeving inmiddels.

Ik vind het ontkennen van dood door Covid19 nogal een dingetje eigenlijk.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:12

_Penotti schreef:
Karl66 schreef:
Je weet dat 5G gebruikt maakt van frequenties die daarvoor ook al in gebruik waren voor 3G en voor radio-uitzendingen? Als die 5G radiostraling zo gevaarlijk was, dan hadden we daar allang last van moeten hebben. Sinds het ontstaan van de aarde wordt die met elektromagnetische straling gebombardeerd, als wij en de natuur daar niet tegen zouden kunnen, dan zouden we allang uitgestorven zijn.

Wie zegt dat we daar ook geen last van hebben?
Waar komt kanker vandaan? Of migraine?
Ik zeg niet dat het van straling is, maar zeker weten dat het niet is weet ook niemand. Want we kunnen het niet even 5 jaar uitzetten en kijken of daarmee minder gevallen komen.

@Dinopino
Citaat:
Raar he niemand kent iemand met covid 19

Zou je dat ook tegen mijn tante durven zeggen?
Die woont in een woonplaats waar een half voetbalteam aan oudere dood is gegaan aan corona.
Allemaal goede kennissen van haar.
En ik geloof niet dat ze in dat gat al 5G kennen.

Ik ben iemand die zeker denkt dat alle stralingen die de mensen de lucht in sturen wel eens minder gunstig kan zijn.
Maar massaal corona, nee.
En ja helaas zijn daar zeker wel doden door.

Je kan door mensen geproduceerde straling in principe wel uitzetten. Maar bij natuurlijke straling gaat dat toch wat moeilijker en laat dat nou net veel meer straling produceren.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:24

Ik ken ook meerdere mensen met Covid ( 9 personen ) . In dit geval niet in het ziekenhuis, want jonge fitte mensen, maar wel getest en sommigen al 4 weken goed ziek.

Op twitter heb je de hashtag #FilmYourHospital. dat is van conspiracy amerikanen die laten zien dat het er heel rustig uitziet bij hun ziekenhuis.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:50

Ik ken gelukkig niemand die corona heeft of er aan is overleden maar er zijn hier, in de plaats waar ik woon, al diversen aan overleden. Ik geloof trouwens niet in verbanden tussen straling en virusuitbraken.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:46

Caritas schreef:
Ik ken gelukkig niemand die corona heeft of er aan is overleden maar er zijn hier, in de plaats waar ik woon, al diversen aan overleden. Ik geloof trouwens niet in verbanden tussen straling en virusuitbraken.

Geloven klinkt net alsof het een soort religie is :') Je hoeft nergens in te geloven want het is zo of niet. Op dit moment is er nog onvoldoende onderzoek om dit aan te nemen dan wel niet te verwerpen.

Edit: wat ongelukkig gequote. Gelukkig is er niemand in je omgeving overleden!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:53

Karl66 schreef:
Je kan door mensen geproduceerde straling in principe wel uitzetten. Maar bij natuurlijke straling gaat dat toch wat moeilijker en laat dat nou net veel meer straling produceren.

Was het net zo dat vroeger de boeren hun huizen en stallen niet op water en aardstralen bouwde?
Omdat dit slecht zou zijn.

Nu word er ook nog wel eens gezegd, heb je vage klachten, verzet je bed eens.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:01

Danique_G schreef:
Geloven klinkt net alsof het een soort religie is :') Je hoeft nergens in te geloven want het is zo of niet. Op dit moment is er nog onvoldoende onderzoek om dit aan te nemen dan wel niet te verwerpen.

Jawel hoor. Dit is prima iets dat je kunt verwerpen op basis van Occham's razor: geen onnodig complexe verklaringen verzinnen als een simpelere voldoet.
En er is eigenlijk niets vreemds aan dit virus, niks onverklaarbaars, dus er hoeft ook geen vergezocht complot bedacht te worden.

Pas als het iets zou verklaren wat anders niet verklaard zou worden, zou het een theorie kunnen worden.

(Wel vraag ik me soms af: zouden mensen het misschien heel erg eng vinden om te beseffen hoe kwetsbaar we nog steeds zijn als mens, dat ze liever geloven dat het menselijk toedoen is en onze techniek?)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:21

Blussem schreef:

En waar is 'hier' dan?

Hier (Olst) zijn helaas al wel doden te betreuren door corona
En hoe kom je er dan bij dat zij 1 van de weinigen is? Er zijn inmiddels al veel mensen waarbij doden in de familie/vriendengroep/kennissenkring etc zijn gevallen.
Laatst bijgewerkt door Kinke op 07-04-20 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:29

Dino ik vraag mij dan af wat al die mensen bij ons in het ziekenhuis doen op de speciaal geopende afdeling? Allemaal mensen die niet ziek zijn ?

Zie trouwens de volgende complot theorie al weer aankomen nu ik de persconferentie zie en ik hoor over de app die ze misschien willen gaan gebruiken. Dat is natuurlijk helemaal niet om Corona te volgen maar dat ze eindelijk de mensen kunnen volgen wat ze doen :-)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:35

Shadow0 schreef:
Danique_G schreef:

Jawel hoor. Dit is prima iets dat je kunt verwerpen op basis van Occham's razor: geen onnodig complexe verklaringen verzinnen als een simpelere voldoet.
En er is eigenlijk niets vreemds aan dit virus, niks onverklaarbaars, dus er hoeft ook geen vergezocht complot bedacht te worden.

Pas als het iets zou verklaren wat anders niet verklaard zou worden, zou het een theorie kunnen worden.

(Wel vraag ik me soms af: zouden mensen het misschien heel erg eng vinden om te beseffen hoe kwetsbaar we nog steeds zijn als mens, dat ze liever geloven dat het menselijk toedoen is en onze techniek?)

Ik denk dat we langs elkaar heen praten (denk ik?). Ik had het over “de relatie” 5g en Corona en niet Corona an sich.
Er is geen onderzoek gedaan in het verleden om een relatie in kaart te brengen tussen pandemieën en straling (iemand postte het overzicht). Dat ging om bijvoorbeeld Spaanse griep en gebruik van bepaalde radiogolven. Er is simpelweg te weinig data om hier wat over te zeggen. Vandaar dat ik “het geloven in” aanhaalde. Overigens bedoel ik niet dat ik geloof in complottheorieën. Maar vind het lastig op je berichtje te reageren omdat ik niet precies begrijp waar jij op reageert :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:42

Danique_G schreef:
Ik denk dat we langs elkaar heen praten (denk ik?). Ik had het over “de relatie” 5g en Corona en niet Corona an sich.

Nee, we praten niet langs elkaar heen: de relatie tussen Corona en 5g is te verwerpen op basis van de kennis die we nu hebben. Wat wetenschap namelijk niet is, is een verzameling willekeurige zaken in een hoge hoed gooien, daar twee balletjes uittrekken en dan zeggen 'dit verband is niet verworpen'.

Voor je uberhaupt toekomt aan het verwerpen, heb je echt eerst iets nodig dat maakt dat er uberhaupt een verband vermoed zou kunnen worden. Dat is er niet, omdat er niks geks aan corona is dat niet strookt met onze kennis over virussen en virusverspreiding.

Citaat:
Er is simpelweg te weinig data om hier wat over te zeggen. Vandaar dat ik “het geloven in” aanhaalde. Overigens bedoel ik niet dat ik geloof in complottheorieën. Maar vind het lastig op je berichtje te reageren omdat ik niet precies begrijp waar jij op reageert :P

Je kunt dus dingen verwerpen totdat er een reden is om verder te kijken.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 22:25

Bedankt voor je uitleg shadow. Maar ik denk dat je me niet goed heb begrepen eerder (of ik heb het slecht uitgelegd). Dit is namelijk zeker niet wat ik bedoelde. Persoonlijk weet ik niet of er aanleiding is tot een verband. Ik heb eerder een video gepost van een professor die denkt van wel. Ik heb dit ontvangen van mijn schoonvader die neurochirurg is. Er zijn namelijk experts op dit gebied die denken dat er wel een verband is. Ik laat dit in het midden. Ik heb geen enkel argument hier tegen in te brengen. Ik ben het eens met wat je zegt in het algemeen maar ik denk niet dat het opgaat.

Voor mij is de regel vaak een beetje, kort door de bocht: science without proof is a beautiful sci fi.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 22:58

Op het moment dat een "wetenschapper" aangehaald wordt om een verschrikkelijke vage theorie te ondersteunen, dan is het altijd verstandig om even te checken wie die "wetenschapper" is. Die Thomas Cowan uit je filmpje blijkt dus een antroposofische arts te zijn. En als je motto "science without proof is a beautiful sci fi." is, dan is het nogal tegenstrijdig om een theorie die gebaseerd is op antroposofie aan te halen... ;)