Op straat gezet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:31

sassefras schreef:
:+ dus excuus voor jou aannames over alle lelijke huisjesmelkers :+

Welke aannames? Het is een feit dat verhuurders huurders niet op straat mogen zetten nu.

Eline_S_S

Berichten: 3540
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Op straat gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:33

Maar het is nou eenmaal gebeurt en dat kunnen we niet meer terugdraaien. Ik denk dat TS zich nu even niet druk moet maken over het aanklagen/rechtszaak van de woning maar nu alleen even vooruit moet kijken en denken. Een stabiele leefomgeving is nu prioriteit nummer 1.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:34

Eline_S_S schreef:
Ik heb op dit moment contact met TS en aan het kijken naar mogelijkheden. Ik ken haar (een beetje) persoonlijk en woon in dezelfde omgeving.
Ik ben werkzaam in het sociale/maatschappelijke werkveld en het gaat hier om een ontzettend complexe situatie :o
Ik zou het erg waarderen als jullie niet gaan invullen/speculeren :)

Hopelijk kun je wat voor haar en haar vriend betekenen +:)+.

FennyPower

Berichten: 1501
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 23:40

wendely schreef:
Ik heb de ts een pb gestuurd. Ik zal hier niet teveel zeggen, gezien de ts dat zelf ook niet wilde. Maar het 'op straat gezet' is wel erg kort door de bocht en eigenlijk niet het geval. Dat neemt niet weg dat ts en partner op dit moment zonder woonruimte zitten. Ik heb haar een aantal tips gegeven, die misschien in de toekomst nuttig kunnen zijn om een soort gelijke situatie te voorkomen. Ook nog een paar vragen gesteld, maar helaas reageert ze niet.


Ik heb je bericht naast de 20 overige ongeopende berichten even beantwoord. Maar dat je zegt dat 'op straat gezet is erg kort om de bocht' vind ik wel heel apart na een heel verhaal.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 08:15

Daarmee bedoelen ze juist dat er een heel verhaal aan vast zit. ;)

Met welke instanties heb je nu contact? Ik woon/werk niet in die regio, maar kan wel eens kijken of ik wat organisaties/mensen daar ken? En zaken als budget is wel handig om te weten voor het zoeken.
Of is de hulp van Eline voor nu voldoende?

mysa

Berichten: 10652
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Op straat gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 08:24

Zijn er in Groningen (stad) momenteel niet veel studentenkamers niet in gebruik vanwege sluiting van de uni's? Misschien is daar een tijdelijke oplossing te vinden?

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Op straat gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:39

Ik hoop oprecht dat je in aanmerking komt voor de woning waar je gaat kijken. Wat de reden ook is, je zet niet zomaar iemand op straat. En waarom moeten mensen altijd zo nieuwsgierig zijn om precies te moeten weten wat er is gebeurd en zelf invullingen geven. Het gaat er hier om dat TS zo snel mogelijk een dak boven het hoofd krijgt waar ze veilig en droog kunnen verblijven.

FennyPower

Berichten: 1501
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 16:06

We hebben voor morgen een bezichtiging staan!!
Wel tijdelijk verhuur maar alles bij de prijs in begrepen. Sowieso voor 6 maanden. (Contract kan zeker verlengd worden.)
Niet een extreme prijs ook! Dus genoeg tijd om te zoeken naar een huis en te sparen !

Renee1991

Berichten: 5991
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Op straat gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 16:13

Ik duim voor je TS, zou erg fijn zijn als je je de komende tijd even niet meer zo druk hoeft te maken.

FennyPower

Berichten: 1501
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 21:36

Het is allemaal zoveel.. heb nu momenteel echt een breakdown, kan gewoon niet stoppen met janken.. en de hele dag al niet kunnen eten..

Denk dat ik morgen nogmaals de hulplijn van de huisarts bel voor een gesprek over hoe slecht ik me voel..
En toch maar met de ggz in contact moet gaan komen i.v.m mijn depressie. Ik vind het heel eng allemaal :(

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Op straat gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:41

Je zou van minder je al zo ellendig kunnen voelen. Het is echt niet niks wat je nu meemaakt. Goed dat je contact gaat zoeken met de HA.
Heb je een slaapplek voor vannacht?

Dikke knuffel!

FennyPower

Berichten: 1501
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 21:48

Is er misschien een bokker die mij en mijn katjes op zou willen vangen als het huis morgen en maandag eventueel niet door kan gaan?..
Ik ben kapot om gesplitst te moeten zitten van mijn katten wat op het moment mij heel erg raakt... en het mij zo zeer doet om mijn katten ook zo rottig zien te voelen.. Afbeelding
Afbeelding


Mijn vriend kan eventueel verb blijven bij een vriend van hem. Geen perfecte locatie voor hem maar goed als hij dat wil..

Ik wil momenteel echt gewoon even aan mezelf denken en de katten..

Waar de katten zitten krijgen ze ook niet 24/7 aandacht.. en is er niet altijd toezicht .
Overigs is zit de persoon ook in een lastige situatie qua moeilijkheden..
Ik wil ook haar niet tot last zitten..
Ik zou er af en toe mogen overnachten in de schuur om bij mijn katten te mogen zijn.

FennyPower

Berichten: 1501
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Op straat gezet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 21:49

Vannacht slaap ik bij mijn vriend en die vriend van hem. Maar fijn vibd ik het niet..

Morgen ben ik van plan in de schuur te slapen..

Poekkie

Berichten: 7376
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Op straat gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:02

Veel sterkte! Ik hoop dat de bezichtigingen goed gaan en je snel weer een plekje hebt! :(:)

Je katten zouden hier gratis opgevangen kunnen worden voor een lange(re) tijd, maar wij zitten wel midden belgie. Ik gok dat dat wat ver zou zijn.

FennyPower

Berichten: 1501
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 22:06

Poekkie schreef:
Veel sterkte! Ik hoop dat de bezichtigingen goed gaan en je snel weer een plekje hebt! :(:)

Je katten zouden hier gratis opgevangen kunnen worden voor een lange(re) tijd, maar wij zitten wel midden belgie. Ik gok dat dat wat ver zou zijn.


Ik vind dr bezichtig van morgen dood eng...
Het is over de grens van Nederland. net Duitsland ..
Dus nog zoveel geregel. Ik ben zo bang dat alles fout gaat..
Ik denk dat dat geen slimme set is, al kunnrn we er meteen in..
Laatst bijgewerkt door FennyPower op 03-04-20 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

FennyPower

Berichten: 1501
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 22:06

Poekkie schreef:
Veel sterkte! Ik hoop dat de bezichtigingen goed gaan en je snel weer een plekje hebt! :(:)

Je katten zouden hier gratis opgevangen kunnen worden voor een lange(re) tijd, maar wij zitten wel midden belgie. Ik gok dat dat wat ver zou zijn.

Helaas te ver..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:07

Ik weet niet of slapen in de schuur nu zo'n goed idee is? Is het niet verstandiger bij die vriend van je vriend te overnachten? Dat is niet ideaal voor jou, je vriend, en ook niet voor je katten, maar het is even niet anders. Een warm huis is toch een betere uitvalsbasis dan een koude schuur, denk ik.

FennyPower

Berichten: 1501
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 22:08

_San87_ schreef:
Ik weet niet of slapen in de schuur nu zo'n goed idee is? Is het niet verstandiger bij die vriend van je vriend te overnachten? Dat is niet ideaal voor jou, je vriend, en ook niet voor je katten, maar het is even niet anders. Een warm huis is toch een betere uitvalsbasis dan een koude schuur, denk ik.

De vriend is alcolist...

FennyPower

Berichten: 1501
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Op straat gezet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 22:10

De vrouw wil me in de schuur hebben vanwege carona. Ze is heel bang, wat ik snap. Al ben ik niet ziek.

Gelukkig kan ik dan wel met mijn katten slapen..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:10

FennyPower schreef:
_San87_ schreef:
Ik weet niet of slapen in de schuur nu zo'n goed idee is? Is het niet verstandiger bij die vriend van je vriend te overnachten? Dat is niet ideaal voor jou, je vriend, en ook niet voor je katten, maar het is even niet anders. Een warm huis is toch een betere uitvalsbasis dan een koude schuur, denk ik.

De vriend is alcolist...

Maar je hebt onderdak, zit warm, hebt internet en een uitvalsbasis.

Een schuur... Ik denk dat je vriend het iets realistischer ziet dan jij, eerlijk gezegd. Gescheiden zijn van je katten is niet leuk, maar niet t einde van de wereld. Geen dak boven je hoofd is een stuk erger.


FennyPower schreef:
De vrouw wil me in de schuur hebben vanwege carona. Ze is heel bang, wat ik snap. Al ben ik niet ziek.

Gelukkig kan ik dan wel met mijn katten slapen..


En zonder je vriend.

FennyPower

Berichten: 1501
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 22:14

In de schuur is wel een verwarming etc het is een katten verblijf

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Op straat gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:15

Dan zitten je katten toch prima.

Ik zou me eerst maar eens richten op onderdak zoeken. Dat is prioriteit nummer 1, me dunkt.

genja
Berichten: 3949
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:15

Ts heb heb al contact gehad met sassefras?
Of is schipborg echt te ver ?

Poekkie

Berichten: 7376
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:17

Als je je daar het beste bij voelt, dan kan je zeker bij je katten blijven. Maar hou je er wel rekening mee dat je in zo'n lastige situatie en dan met een depressie daar misschien ook wel even een breakdown kan hebben. Is er op zo'n moment iemand die naar je toe kan komen of die je kan bellen?
(Heel eerlijk denk ik dat je het beste even onder de mensen blijft, ook al voelt dat nu voor jou wat minder fijn. Je katten kunnen best even zonder permanente aandacht).

Over de papierhandel ivm duitsland of nederland kan ik helaas niks zinnigs bijdragen, sorry. Maar ik gok dat de verhuurder je daar wel meer over kan vertellen.

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:17

Jeetje wat een zooitje heb je er van, hopelijk gaat het huisje van morgen door en heb je weer een dak boven je hoofd. :(:)

Vooral in deze tijd is het heel lastig, want ik gok dat er niemand is die nu onderdak gaat bieden aan een vreemde door de angst voor Corona. Maar alleen slapen in een schuur, vind je vriend dat goed?? Lijkt mij niet meer dan normaal dat hij nu gewoon bij je blijft en niet hij in een huis en jij in een schuur?

Ik vraag mij wel af hoe het zo ver heeft kunnen komen, wil je mij als je daar tijd voor hebt een pb over sturen?

Verder wens ik je morgen heel veel succes en natuurlijk sterkte.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 03-04-20 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt