Grens belgie... Welke overgang? Luik of aken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cequinta

Re: Grens belgie... Welke overgang? Luik of aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:26

TS, als antwoord op jouw vraag, zou ik overgang Aken pakken. Grens naar Duitsland is open vanuit Nederland, België is totaal dicht, dus in Luik worden controles uitgevoerd.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 14:35

Lisette: dankjewel voor de info! Dit is wat ik ook hoor van vrienden in dezelfde soort situaties hier in het grens gebied.

Bigone: wat een aannames weer allemaal! (Die niet kloppen)

Penny: ik moet naar belgie, maar zou vanuit limburg via luik of via aken kunnen. Dus moet dan alsnog vanuit aken naar belgie de grens over.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:40

En welke grens moet je vanuit Aken naar België komen?

Want Luik is wel een grote doorstroom grens naar Nederland, dus daar zullen ze sowieso in grote groepen staan.
Idemdito met Maasmechelen.

(Woon zelf op 15 min afstand van grens Maasmechelen).

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:42

xPenny schreef:

Want Luik is wel een grote doorstroom grens naar Nederland, dus daar zullen ze sowieso in grote groepen staan.

Is Maasmechelen niet als je van Aken komt? Dus de E314?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 14:45

Ik moet richting Vervier -Spa

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:49

quarterH schreef:
:roll: :roll: owowow.... Weer heerlijk bokt hier.... Allemaal (heftige) meningen zonder enige vorm van kennis of feiten van de situatie.... :roll: :roll:

Sorry maar ik lach me dood.
Ik snap dat we allemaal veel thuis zitten en ons vervelen, maar waarom is het zo moeilijk om antwoord te geven op een vraag, en als je daar niks over weet, moet er dan toch gereageerd worden over iets anders? Je kan ook gewoon NIET reageren als je het antwoord op de vraag niet hebt he, dat is ook gewoon een optie....

Het antwoord op je vraag waarom ... enz is simpel: Bokkers zijn gewoon mensen! En ik snap de vragen van sommigen heel goed, omdat ze ook bij mij op kwamen.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:53

SinneJ schreef:
xPenny schreef:

Is Maasmechelen niet als je van Aken komt? Dus de E314?

Vanuit de A76 (Nederland) rijdt je de grens Maasmechelen over.
Aken is weer de andere kant op vanuit de A76, dan rijd je de grens over naar Aken Duitsland door op de 4 snelweg van Duitsland.

Er zit dus een heel stuk Nederland nog tussen.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:54

quarterH schreef:
Ik moet richting Vervier -Spa

Als ik die richting uit moet, rijden wij altijd via grensovergang Luik.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:55

Afbeelding

TS, ik zou alleen via Maasmechelen de gok moeilijk durven te wagen. Meerdere mensen die ik ken hebben daar een fikse boete gekregen omdat ze de grens over wilden.
Dat is daar best een grote doorstroom vanuit Nederland.
Laatst bijgewerkt door Cequinta op 04-04-20 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 14:57

Ja klopt, luik is de kortste en 'normale' route. Maar ik vroeg me af of er verschil was in de controle tussen BE-NL grens en BE-DE grens, dus of het dan slimmer was om via Aken (scheelt kwartier) te gaan. Maar andere kant zeggen ze weer 'kortste route nemen zonder omwegen' dus dan zou het gewoon via luik zijn...

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:58

quarterH schreef:
Hoezo niet mag? Je mag voor verzorging en beweging naar je beesten....
Maar goed, het is aan de man/vrouw bij de grens of ze mijn documenten voldoende vinden of niet, en dat zullen we zien.

En bij een eerste keer en als ze nee zeggen en draait netjes om geven ze geen boetes.

Ok prima, dus gaan kies een route en laat vooral weten later hoe het afgelopen is. Tip voor je gemoedsrust: lees alleen de reacties die je een antwoord proberen te geven en verder niet. Reageer er ook niet zo boos op, slecht voor je bloeddruk en humeur. De vragen en opmerkingen zijn een gevolg van je zelf begonnen topic, en en pech als ze niet in je straatje passen, gewoon negeren en Door!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:00

Het feit dat je je al zo druk maakt over de controle geeft al aan dat je weet dat het niet mag..

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:01

quarterH schreef:
Ja klopt, luik is de kortste en 'normale' route. Maar ik vroeg me af of er verschil was in de controle tussen BE-NL grens en BE-DE grens, dus of het dan slimmer was om via Aken (scheelt kwartier) te gaan. Maar andere kant zeggen ze weer 'kortste route nemen zonder omwegen' dus dan zou het gewoon via luik zijn...

Zie vorig aangepast bericht van mij.
Maasmechelen staat sowieso een heftige grens controle, dat kan ik je nu al zeggen.

Van Nederland naar Aken ben je zo.
Hoe het zit van Duitsland naar België durf ik je geen antwoord op te zeggen.

Luik zal ook wel wat staan omdat ook daar een grote doorstroom vanuit Nederland altijd is, maar hoe of wat daar durf ik je niet te zeggen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 15:18

Cayenne schreef:
Het feit dat je je al zo druk maakt over de controle geeft al aan dat je weet dat het niet mag..

Nou volgens mij zijn er hier een heel aantal die zich er een stuk drukker om maken dan ik }>

Ik dacht simpel, 'goh welke overgang zou het beste zijn, via nl of via du, laat ik nog eens vraagje stellen op bokt'

Maar dat was dus fout gedacht :D :D

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:27

*maakt volgende bak popcorn*

Neem de tijd en mogelijk dat je nog een mail kunt krijgen van degene waar je paard nu staat met een verklaring/contractje dat je paard daar is met de adres en persoonsgegevens van jou en van degene waar het paard nu is en ik weet niet waar het paspoort is, daar of heb jij die? dan zou ik die ook meenemen en anders even foto's in het mailtje.
Dan heb je denk ik voldoende onderbouwing om de grens over te komen en dan zou ik gewoon de kortste weg nemen.

Zolang je in de auto zit en nergens contact met mensen hebt ben je ook geen gevaar.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 15:29

Dankje. Paspoort is (zoals het hoort...) Bij het paard dus in belgie.
Heb copie bij van papier van het paard waar ik als eigenaar op sta

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:25

Ik vraag me al een hele tijd af waarom bokt hierin faciliteert als forum.

Normaal gesproken let men daar wel op.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:14

Er zijn al een aantal reacties gekomen op de vraag van TS mbt welke grensovergang. Ik denk niet dat het zinvol is de discussie te blijven voeren of TS wel of niet de grens over mag en moet gaan of niet.
Zoals ik de berichten van TS leest, gaat ze gewoon. Daar kunnen anderen volgens mij niets aan veranderen. TS zal aan de grens zelf wel merken of ze door kan rijden of niet.
Zoals ik de regels begrijp mag TS de grens over naar het paard om te gaan verzorgen. Of er kan worden ingeënt, ik ga ervan uit dat TS dat of zelf doet of een dierenarts heeft gevonden die dat wil doen. Wat kan bokt daar nog aan veranderen?

TS: met het mooie weer worden er veel controles gedaan in België dit weekend. Het is hier nu ook schoolvakantie en het mooie weer gaat nog even aanhouden waarschijnlijk... dus of er door de week minder streng gecontroleerd gaat worden, valt nog af te wachten. Probeer je niet teveel te focussen op al dan niet strenge controles en neem het zoals het komt. Veel hangt ook af van agent tot agent en hoe die de regels interpreteert. Als je een geldige reden hebt om de grens over te gaan en je kan dat aantonen, dan moet je strengere controles ook helemaal niet vrezen en zullen ze je wel doorlaten.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:30

Ik denk dat je via duitsland mindere strengere controlles hebt. Ik hoor daar teminste weinig over. Belgie is voor duitsers een land wat minder aantrekkelijk is als Nl. Dus als je de gok wil maken zou ik voor Aken kiezen.
Er waren wel aardig wat boete's uitgeschreven vandaag voor verkeer wat toch op toeristische uitstap ging.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 23:10

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 23:31

MISTRAL94 schreef:
[CV] Paard van België naar Nederland vervoeren

Het blijft allemaal wel vaag. Hier is te lezen dat er wel vervoerd mag worden terwijl je discussie kunt voeren over de noodzaak hiervan..

Maar dat is de vraag van deze ts toch niet? Het gaat er over of ze zelf de grens over mag.
In het topic waar jij het over hebt is de vraag of het paard terug mag en dat mag als je in bezit bent van de juiste papieren. Net als dat je zelf ook de grens over mag met de juiste papieren.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 00:44

Ja sorry hoor, stukje eigen belang en frustratie over de onduidelijkheid. Ben ook maar een mens..

Edit: Als het overigens allemaal zo duidelijk was, zou er niet 5 pagina's lang gebakkelei zijn

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 06:29

MISTRAL94 schreef:
Ja sorry hoor, stukje eigen belang en frustratie over de onduidelijkheid. Ben ook maar een mens..

Edit: Als het overigens allemaal zo duidelijk was, zou er niet 5 pagina's lang gebakkelei zijn

Er mag niet geënt worden is heel duidelijk. Dat TS een plaat voor haar kop heeft en wel wil enten daarover gaat grotendeels de discussie

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 07:25

"Ik wil een zal snoep jatten bij de supermarkt . Bij welke supermarkt is de kans het grootst dat dat lukt?
Graag geen reacties als 'waarom wil je dat snoep hebben', dat is mijn vraag niet."

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:27

sans6 schreef:
"Ik wil een zal snoep jatten bij de supermarkt . Bij welke supermarkt is de kans het grootst dat dat lukt?
Graag geen reacties als 'waarom wil je dat snoep hebben', dat is mijn vraag niet."

Goede samenvatting.