Nog meer mensen helemaal alleen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:12

hwn schreef:
Ik woon alleen, vind ik eigenlijk zelf het fijnst, maar breng nu meer tijd dan me lief is bij mijn moeder door: mijn pa is nl. eergister overleden aan kanker. We nemen wel de nodige maatregelen qua hygiëne en afstand. Wel een heftige tijd nu voor mijn ma die net in deze periode alleen komt te staan.

Gecondoleerd hwn, veel sterkte voor jou en je moeder. Y;(

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:21

WOW Tica dat ziet er heerlijk uit. Krijg er weer helemaal trek van :9 terwijl ik net zelf al heel goed heb gegeten.

Shadow gewoon brownies nemen ;) en als ze niet meer verkocht worden ga je ze zelf maken. Recept voor brownies zijn best makkelijk.

Gisteren lekker boodschappen gedaan met de auto van mijn collega. En vandaag richting de hei geweest. Dinsdag gaan we waarschijnlijk de hei op. Eigenaar van mijn lease pony vroeg zich af of ze het wel vol zou houden naar de hei. Dit ging dikke prima. We hebben aan de rand van de hei een broodje gegeten. En het was RUSTIG. kreeg altijd te horen dat je nooit op zaterdag moet gaan wegens de drukte. Niks van gemerkt.

Gecondoleerd hwn

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:06

beatje schreef:
Ik ben zelf niet alleen,maar maak me zorgen om mensen van wie ik weet dat ze alleen zijn en waar het niet goed mee gaat.
Mijn vader waar ik mantelzorger voor ben,ik mag de grens niet over en niet naar hem toe.Mijn moeder die al ziekjes was voor hier in belgie alles dicht ging waarvan ik up dates krijg uit het verzorgings tehuis,maar niet weet of ik haar ooit nog gaat zien.

Sterkte, Beatje! Wij hadden hier toch het geluk dat we tot de laatste dag nog bij mijn pa in het ziekenhuis op bezoek mochten. Kan je altijd eens navragen, hier waren ze heel begripvol, maar het ziekenhuis in kwestie had zijn laatste dagen pas de eerste corona-patiënten over de vloer.

@Tica, ik stuur je een pb. Mijn pa had graag een grote uitvaart gehad, waarbij de kerk te klein zou zijn. Nu wordt het enkel de voorganger en mijn ma, mijn zus en haar man en dochtertje, en ikzelf. Maar we zullen het na de corona-hetze nog eens overdoen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:09

Gecondoleerd hwn.
Dubbel verdrietig, het gemis van je vader en van een afscheid zoals hij en jullie het hadden gewenst.
Veel sterkte. Y;(

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 22:38

Jeetje hwn, wat heftig... Gecondoleerd!

Ik kreeg voor het eerst in bijna 1,5 iemand langs. Een hele goede vriend van me. Hij is zelf ook erg voorzichtig. Hij vroeg of ik ziek was en ik zei nee en ineens pakte hij me gewoon vast <3 Het voelde ineens onverantwoord maar wel super fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:54

Sheran schreef:
Jeetje hwn, wat heftig... Gecondoleerd!

Ik kreeg voor het eerst in bijna 1,5 iemand langs. Een hele goede vriend van me. Hij is zelf ook erg voorzichtig. Hij vroeg of ik ziek was en ik zei nee en ineens pakte hij me gewoon vast <3 Het voelde ineens onverantwoord maar wel super fijn.

Het is wel onverantwoord, maar weet je, iedereen is bang, alles is voor iedereen onzeker, en de meeste mensen zullen juist nu behoefte hebben aan een knuffel en de nabijheid van familie en vrienden. En eerlijk gezegd raak ik liever zo besmet dan door één of andere onverlaat in een winkel die anderhalve decimeter afstand ook wel voldoende vind. := Realistisch gezien gaat natuurlijk bijna niemand het volhouden om weken- of maandenlang minstens anderhalve meter afstand van iederéén te houden, zelfs de grootste introverten niet. :P

Sheran

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 23:00

En we zijn beide super voorzichtig gelukkig, hij heeft ook met niemand contact. Maar ik moet er toch niet aan denken dat ik hem symptoomloos corona geef ofzo.

(Maar soms denk ik ook wel dat ik hier meer bij stilsta dan vele anderen. Maar het houdt me nu wel bezig).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:04

Sheran schreef:
En we zijn beide super voorzichtig gelukkig, hij heeft ook met niemand contact. Maar ik moet er toch niet aan denken dat ik hem symptoomloos corona geef ofzo.

(Maar soms denk ik ook wel dat ik hier meer bij stilsta dan vele anderen. Maar het houdt me nu wel bezig).

Classici... :)) Maar je moet ook denken: iemand die een omhelzing nu accepteert, neemt dat risico voor lief. :) Ik snap je gevoel heel goed hoor, want ik zit er ook mee... Ik zit in Engeland, en er is al tegen me gezegd dat ik zo snel mogelijk terug moet komen naar het vasteland, en ook al zie ik verder niemand, woon ik alleen, en ga ik niet eens naar buiten om een rondje te wandelen, speelt er wel in m'n achterhoofd: stel dat ik het wél heb en ik ga straks naar huis, dan besmet ik dadelijk mensen. -O- Maar daarnaast: ook zij nemen dat risico voor lief, puur omdat ze mijn veiligheid nu belangrijker vinden dan het (nu nog relatief kleine) risico op corona.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:06

hwn schreef:
Ik woon alleen, vind ik eigenlijk zelf het fijnst, maar breng nu meer tijd dan me lief is bij mijn moeder door: mijn pa is nl. eergister overleden aan kanker. We nemen wel de nodige maatregelen qua hygiëne en afstand. Wel een heftige tijd nu voor mijn ma die net in deze periode alleen komt te staan.

hwn, wat verdrietig. Heel veel sterkte Y;(

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 23:17

Mkango schreef:
Sheran schreef:

Classici... :)) Maar je moet ook denken: iemand die een omhelzing nu accepteert, neemt dat risico voor lief. :) Ik snap je gevoel heel goed hoor, want ik zit er ook mee... Ik zit in Engeland, en er is al tegen me gezegd dat ik zo snel mogelijk terug moet komen naar het vasteland, en ook al zie ik verder niemand, woon ik alleen, en ga ik niet eens naar buiten om een rondje te wandelen, speelt er wel in m'n achterhoofd: stel dat ik het wél heb en ik ga straks naar huis, dan besmet ik dadelijk mensen. -O- Maar daarnaast: ook zij nemen dat risico voor lief, puur omdat ze mijn veiligheid nu belangrijker vinden dan het (nu nog relatief kleine) risico op corona.

Haha, ook classica? Nee je hebt gelijk denk ik. Gisteren had ik overigens dus nog wel de huisarts aan de telefoon, maar ik mocht gewoon naar de praktijk komen omdat het sowieso geen corona kon zijn, dus hoewel dat op afstand is stelt dat wel gerust.

Ga jij nu wel naar het vasteland terug of blijf je daar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:23

Sheran schreef:
Mkango schreef:

Haha, ook classica? Nee je hebt gelijk denk ik. Gisteren had ik overigens dus nog wel de huisarts aan de telefoon, maar ik mocht gewoon naar de praktijk komen omdat het sowieso geen corona kon zijn, dus hoewel dat op afstand is stelt dat wel gerust.

Ga jij nu wel naar het vasteland terug of blijf je daar?

Half. Ooit begonnen, maar ik was niet goed genoeg in Grieks, dus uiteindelijk Oude Geschidenis gedaan. :P Maar vrijwel al mijn vrienden zijn classici, dus ik herken het overdenken van dingen heel erg.
Kan me goed voorstellen dat dat inderdaad heel geruststellend is. :j Fijn!

Ik heb net in de afgelopen vijf minuten definitief de knoop doorgehakt en m'n ticket voor de boot voor maandag geboekt. :j De "window of opportunity" wordt steeds kleiner nu ze hier ook langzaamaan eindelijk maatregelen gaan nemen, en nu zijn er waar ik woon nog relatief weinig besmettingen en kom ik niet met mensen in aanraking, maar dat risico wordt naargelang natuurlijk wel groter, dus morgen even inpakken, opruimen/schoonmaken en maandagochtend meteen richting de boot.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:02

hwn schreef:

Heel veel sterkte Hwn .Lijkt me vreselijk dit.

Abeltje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:30

Ik ben ook wel een einzelganger.
Maar nu de contacten met het ggz wegvallen
Woon pas sinds februari in mijn nieuwe dorp, ken er eigenlijk niemand bijna
We op stal allemaal omstebeurd gaan
En een groot deel van mijn familie in Duitsland woont, waar het contact wisselend mee is.
Moet ik soms mezelf toch even bijelkaar vegen.
En vind ik bewust einzelganger zijn en er toe gedwongen zijn toch anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 08:56

Abeltje1990 schreef:
Ik ben ook wel een einzelganger.
Maar nu de contacten met het ggz wegvallen
Woon pas sinds februari in mijn nieuwe dorp, ken er eigenlijk niemand bijna
We op stal allemaal omstebeurd gaan
En een groot deel van mijn familie in Duitsland woont, waar het contact wisselend mee is.
Moet ik soms mezelf toch even bijelkaar vegen.
En vind ik bewust einzelganger zijn en er toe gedwongen zijn toch anders

Dat komt wel slecht uit voor jou nu net, dat je ook het verhuisd ben. Kun je nog telefonisch contact met ggz hebben misschien?
Gek hè, hoeveel verschil het maakt als je er zelf niet voor kiest.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:31

Hwn wat afschuwelijk :(:) ;(

Hier ontstaat een praktisch probleem. -O-

Eten genoeg maar het klaarmaken gaat bijna lastig worden.

Alleen grijp ik nu twee dingen mis. Aluminiumfolie, maar vooral een bijna lege gasfles -O- . Ik heb geen gas in de keuken en werk met hervulbare flessen. Een fles vol en een in gebruik. Door omstandigheden is de voorraad fles niet bijgevuld nog, maar de in gebruik fles is bijna leeg ook.

Ik zoek iemand die een fles kan ophalen, laten vullen en weer terug kan brengen. Randje achterhoek/veluwe/ijssel. Vulstation zit ongeveer 7 km verderop bij Toldijk en is nog wel open gelukkig.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:59

hwn schreef:

Gecondoleerd. Heel veel sterkte gewenst voor jou en je moeder Y;(

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:37

hwn schreef:

Sterkte. Wat een verdrietig bericht. ;(

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:43

hwn schreef:
Gecondoleerd en heel veel sterkte. Voor jou en je familie Y;(

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:22

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:39

beatje schreef:
hwn schreef:

Heel veel sterkte Hwn .Lijkt me vreselijk dit.

O wat vreselijk. Heel veel sterkte!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:38

Mkango schreef:
Realistisch gezien gaat natuurlijk bijna niemand het volhouden om weken- of maandenlang minstens anderhalve meter afstand van iederéén te houden, zelfs de grootste introverten niet. :P

Wel hoor. Dat doe ik namelijk altijd al. De enige die ik met enige regelmaat knuffel zijn mijn ouders en mijn broer en zijn gezin, en die zie ik regelmatig maanden niet. En ik heb daar ook nooit behoefte aan ofzo. Ik doe het omdat het hoort. Ik voel me eigenlijk ook altijd opgelaten als het 'moet'.

Ik word zo moe van de ouderen die na 3 dagen geen bezoek al zitten te klagen over eenzaamheid. Iedereen legt gvd zijn hele leven plat voor jullie, het hele land gaat naar de knoppen voor jullie, en dan zeiken dat je geen bezoek krijgt. Nou ja, ik probeer dan maar te bedenken dat ze de situatie niet helemaal door hebben.

Ik vind dat veel mensen zich moeten realiseren dat alleen zijn niet per se eenzaam zijn betekent. De huidige situatie is een perfecte oefening daarvoor. Wat dat betreft was ik het helemaal eens met wat Floortje Dessing laatst zei in DWDD. Het zit wel in ons, we moeten er alleen soms even naar zoeken.

Gelukkig ben ik als mijn oma. Zij kon ook uitstekend alleen zijn. Natuurlijk vond ze het leuk als je kwam, maar ze zei ook rustig: 'Ga nu maar weer weg'. Bellen mocht ook maar op beperkte tijden. Ze was perfect gelukkig met haar boeken, haar puzzels, haar breiwerk, en Lingo op TV.

Het zou zo fijn zijn als mensen zich dat door deze crisis wat meer eigen zouden kunnen maken. Voor jezelf ook vooral. Het is zo ontzettend waardevol als je gelukkig kunt zijn met jezelf, en daarvoor niet afhankelijk bent van anderen. Ook niet van een partner.

Het is voor de ouderen van nu zo jammer dat ze dat nooit hebben geleerd. Laat ons dat niet overkomen. Om later onze omgeving te ontlasten, maar vooral voor onszelf. Deze crisis biedt daar een kans voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:42

Sorry Lindy, maar jouw post komt op mij ontzettend verkeerd over. Alsof men zich niet eenzaam mag voelen want.....

Ik zie geen enkele vorm van begrip of een greintje medeleven met een ander. :\

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:54

Jeetje wat heftig hwn, veel sterkte de komende tijd! Y;(

Tica 81 ik vind die post ook nogal veroordelend.. de ene persoon is ook anders dan de ander. Sommige mensen hebben geen/weinig behoefte aan contact maar anderen hebben dit wel nodig en kunnen zich daarom wel rot voelen.
Ik vind bijvoorbeeld zelfstandigheid (jezelf kunnen vermaken/redden) los staan van behoefte hebben aan menselijk contact.

Hier zit ik ook al bijna een week alleen. Normaal gesproken ben ik samen met mijn huisgeootjes, maar die zijn nu allemaal vertrokken naar familie. En ze komen misschien voorlopig niet terug. Dat vind ik wel heel lastig. Ik ben ook iemand die af en toe mensen moet zien/spreken (in het echt) en uit het huis moet om me een beetje oke te voelen. Hoeft echt niet elke dag, maar een vooruitzicht van weken/maanden lang alleen zijn vind ik wel erg moeilijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:55

Anoniem schreef:
Sorry Lindy, maar jouw post komt op mij ontzettend verkeerd over. Alsof men zich niet eenzaam mag voelen want.....

Ik zie geen enkele vorm van begrip of een greintje medeleven met een ander. :

Ik vind het ook een nogal ongepaste reactie eerlijk gezegd; staat ból van de aannames en oordelen. Het is makkelijk oordelen als je de vrijheid hebt om te kiezen om alleen te zijn, maar als het ineens een moeten wordt, wordt het zelfs voor een hoop loners na verloop van tijd toch wel zwaar. Alleen zijn en nog een ommetje kunnen maken, naar de supermarkt kunnen gaan, hobby's buitenshuis kunnen uitvoeren, is iets héél anders dan dagen- of wekenlang alleen zijn en je huis niet meer uit kunnen/willen/mogen, of alleen om 100m naar de supermarkt te lopen.

Overigens staat er, om dit soort belerende reacties voor te zijn, ook bijna niemand in mijn eerdere post.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:02

Gelukkig kwam het dus niet alleen bij mij verkeerd aan.