Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:37

Vrij streng maar ik ben sowieso een kluizenaar dus voor mij is het ook niet heel moeilijk.

Ik ben risico patient en zit eens om de 8 weken tussen mensen die chemo krijgen (ik krijg geen chemo maar mijn medicatie wordt op dezelfde afdeling gedaan.) dus in vind dat ik het ook verplicht ben tov hen. :)

Ik mag van mijn huisdokter nier meer naar de apotheker. := mijn man moet maar gaan volgens haar. Hij gaat nu ook winkelen. Hoeveel nut dat heeft als we samen wonen weet ik niet maar mijn man voelt zich hier beter bij en ik winkel toch niet graag. _O-

Ik ga wel twee maak per week naar de fysio (mijn lichaam eist dat helaas.) maar ik houd sowieso al altijd zo veel mogelijk fysieke afstand dus alleen mijn fysio komt echt in de buurt en die draagt een masker.

Ik ga wel echt niet meer buiten (onder de mensen) dan nodig. Handen wassen doe ik sowieso al veel. Ik heb een kook-opleiding gehad en dus HACCP normen en dat is blijven hangen in mijn gewoontes. _O-
Ik moet straks voer gaan halen voor de paarden... Daar kijk ik wat tegen op...
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-03-20 12:41, in het totaal 2 keer bewerkt

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:38

Ik doe eigenlijk niet heel veel anders zoals extra handen wassen,geen menselijk contact,bij de kassa met geld terug geven,gewoon nog op de normale manier.
Ik blijf wél op afstand van mensen die hoesten of snotteren en ik gebruik me gezonde verstand verder.Winkelkarretjes houd ik vast met de mouwen van me jas,net als deurklinken.
Ga wel gewoon naar de paarden en loop buiten met een sjaal voor me mond en neus.
Ik ben chronisch neusverkouden,geen koorts of hoesten, daarom ga ik wel gewoon naar buiten.

Wat ik wel beetje vreemd vind, mensen met Lyme krijgen nooit koorts,op een enkeling na,en worden dan niet verdacht op Corona.Vind dat best wel gevaarlijk.

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:38

Niet zo heel streng. Meeste van mijn vrienden heb ik vorige week nog gezien, dus daar spreek ik nu dan niet mee af komende weken. Maar als een vriendin vraagt om koffie bij mij of haar te doen, zeg ik geen ''nee''.

Maar ik schud geen handen, geef geen knuffels, etc.
En zodra ik verkouden word oid dan blijf ik zeker binnen.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:34

Wel heel streng. Ik val zelf in de risicogroep momenteel dus ik vermijd ieder sociaal contact, kom niet buiten (alleen om in afgelegen gebied even te wandelen), boodschappen laat ik door de buren voor de deur zetten. Ik woon samen met mijn vriend en voor hem geldt nu helaas even hetzelfde.
Ik moet woensdag naar het ziekenhuis voor een noodzakelijke behandeling, ik ben enorm bang dat het niet door kan gaan of dat ik daar ineens wel risico ga lopen.
Ik ben het meest bang voor mensen die denken dat het allemaal maar ‘een griepje’ is en dat zij vast geen gevaar lopen. Want die mensen zijn momenteel wel groot gevaar voor mij. En dus zit ik in omgekeerde isolatie.

Apple

Berichten: 76249
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:39

Ik val niet in een risicogroep.

Ik kan niet thuiswerken. Op kantoor zitten we allemaal nu zoveel mogelijk verspreid (twee personen aan een blok ipv vier). Alle afspraken met klanten zijn afgebeld, trainingen en vergaderingen zijn afgezegd.
Collega's die een loopneus hebben of lichte verkoudheid moeten thuis blijven.

Tallie1979
Berichten: 22797
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:48

Ik ben streng voor mezelf.

- om de dag naar mijn paard ( staat gelukkig in een hit actief stal )
- geen afspraken met anderen
- naar de supermarkt als het niet anders kan
- thuis werken
- de hele dag braaf mijn handen wassen met zeep

Normaal zou ik met mijn moeder afspreken voor boodschappen, maar dat hebben we dit weekeind niet gedaan. Ze heeft de snuffels, dus het enige wat ik nu voor haar kan doen is een boodschap halen als ik voo mezelf ga en voor haar deur neerzetten.

Ik woon alleen, dus gelukkig niemand die deze strikte regels voor mezelf kan breken :)

Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:04

Ik moet gewoon werken en vind het wel een enorm risico daar. Er is waarschijnlijk iemand besmet (ze testen nu lang niet iedereen meer maar diegene heeft wel alle symptomen) en de mensen die met diegene in aanraking zijn geweest, staan gewoon te werken, oa dus met mij. Ik zou liever thuisblijven maar dat mag niet.
Verder zijn de dingen die ik normaal doe allemaal afgelast. Ga nog wel huizen bezichtigen deze week en ik ga ook gewoon naar de supermarkt, waar ik dus niet aan hamsteren doe, ondanks dat de mensen die wél vrij zijn, de hele supermarkt al hebben leeg gehamsterd zodat er voor mij niks meer ligt als ik na mijn werk heen ga

Ik ben trouwens verkouden (zit vol) en ik hoest behoorlijk veel maar ik mag daar niet voor thuisblijven van mijn werk

Sure_lee

Berichten: 10451
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:14


Kimbers

Berichten: 5128
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:16

Naar de supermarkt gaan slecht..?? Hoe kom je anders aan je eten?

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:16

Nou, ik zal toch echt naar de supermarkt moeten als mijn eten op is :=
Niet meer dan noodzakelijk, maar ik zal wel moeten, gezien de bezorgdata nu oplopen tot over een week of 2 pas de 1e mogelijkheid.

Sure_lee

Berichten: 10451
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:17

Iemand het laten halen die niet verkouden is en hoest :o?

Plaats een oproepje op social media als je niemand in je omgeving hebt, en er biedt vast iemand zich aan die geen klachten heeft.

cursebreaker

Berichten: 11635
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:18

Ik ken iemand die bij IKEA werkt en die maakt zich, en vele andere collega's, ook echt zorgen want het blijft druk in dat soort winkels. Je wordt verwacht te komen werken natuurlijk, maar tegen welk risico? We hebben het over winkels die in principe niet noodzakelijk zijn en gewoon dicht kunnen. Ik hoop dat ze heel snel de maatregels strenger aanpassen wat dat betreft. Net bij de van Cranenbroek stond de parkeerplaats ook vol gewoon.

Ik ben net wel met de hond uitgebreid gaan lopen. Auto in en auto uit waarna we alle ruimte hebben en geen mensen tegenkomen. Blij dat ik haar de training en beweging nog kan geven die ze met 8 maanden nog wel nodig heeft als het even kan. (dit is ook het enige wat ik dagelijks doe buitenshuis. Boodschappen probeer ik mee uit te komen tot volgend bezorg moment. Dan maar even een paar dagen geen brood omdat dat nu oud begint te worden en op begint te raken - hebben wel vervangende producten. Hoef ik deze week niet meer naar de winkel bv.)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 16-03-20 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:19

Kimbers schreef:
Naar de supermarkt gaan slecht..?? Hoe kom je anders aan je eten?


Ja dit dus. Bezorgtijden lopen ook gigantisch op.

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:20

Sure_lee schreef:
Iemand het laten halen die niet verkouden is en hoest :o?

Plaats een oproepje op social media als je niemand in je omgeving hebt, en er biedt vast iemand zich aan die geen klachten heeft.

Ik zie nu pas dat jouw reactie een reactie is op het bericht erboven. Dan ben ik het helemaal met je eens :j
Ik hoest niet en ben niet verkouden, dus dacht al: wat is het probleem :D

cursebreaker

Berichten: 11635
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:21

Zertab schreef:
Kimbers schreef:
Naar de supermarkt gaan slecht..?? Hoe kom je anders aan je eten?


Ja dit dus. Bezorgtijden lopen ook gigantisch op.


Als je überhaupt nog kunt bestellen.
Bij AH was alles vol tm maart toen ik eergisteren nog wilde bestellen. Jumbo was ook vol.
Ik kon met geluk nog bij de plus online bestellen voor eind deze week. Maar als dat niet gaat allemaal, zullen mensen toch idd echt naar de winkel moeten voor eten.

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:22

En natuurlijk kan je een oproepje plaatsen of er mensen boodschappen voor je willen doen. Maar er is een kans dat ook die mensen er niet zijn. Dus ja, wat dan?

Sure_lee

Berichten: 10451
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:24

Dorine92 schreef:
Ik moet gewoon werken en vind het wel een enorm risico daar. Er is waarschijnlijk iemand besmet (ze testen nu lang niet iedereen meer maar diegene heeft wel alle symptomen) en de mensen die met diegene in aanraking zijn geweest, staan gewoon te werken, oa dus met mij. Ik zou liever thuisblijven maar dat mag niet.
Verder zijn de dingen die ik normaal doe allemaal afgelast. Ga nog wel huizen bezichtigen deze week en ik ga ook gewoon naar de supermarkt, waar ik dus niet aan hamsteren doe, ondanks dat de mensen die wél vrij zijn, de hele supermarkt al hebben leeg gehamsterd zodat er voor mij niks meer ligt als ik na mijn werk heen ga

Ik ben trouwens verkouden (zit vol) en ik hoest behoorlijk veel maar ik mag daar niet voor thuisblijven van mijn werk



Mijn opmerking ging inderdaad over het bericht van deze bokker. Die gaat terwijl ze verkouden is en hoest naar de supermarkt. Dat vind ik echt onbegrijpelijk.

Dat bezorgdiensten vol zitten is ook geen excuus. Help elkaar, er zijn echt wel mensen te vinden die geen klachten hebben die boodschappen willen doen voor een ander die volgens de maatregelen (geen richtlijnen) niet de deur uit mogen.

Kimbers

Berichten: 5128
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:30

Niet iedereen heeft een sociaal netwerk he. Mijn kinderen hoesten ook, maar ik heb niemand die boodschappen voor me kan halen.

Sakura789

Berichten: 2834
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:31

cursebreaker schreef:
Ik ken iemand die bij IKEA werkt en die maakt zich, en vele andere collega's, ook echt zorgen want het blijft druk in dat soort winkels. Je wordt verwacht te komen werken natuurlijk, maar tegen welk risico? We hebben het over winkels die in principe niet noodzakelijk zijn en gewoon dicht kunnen. Ik hoop dat ze heel snel de maatregels strenger aanpassen wat dat betreft. Net bij de van Cranenbroek stond de parkeerplaats ook vol gewoon.


Daar was ik al bang voor, horeca dicht en mensen zoeken ander vertier ipv logisch nadenken dat het wellicht handig is om plekken zoals winkels te vermijden. Hierdoor gaan straks in rap tempo alle winkels ook op slot.

Sure_lee

Berichten: 10451
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:38

Kimbers schreef:
Niet iedereen heeft een sociaal netwerk he. Mijn kinderen hoesten ook, maar ik heb niemand die boodschappen voor me kan halen.


Internet en facebook staan vol met aanbieding voor hulp....

Kimbers

Berichten: 5128
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:40

Niet waar ik woon :)

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:41

Kimbers schreef:
Niet waar ik woon :)


Hier valt het ook tegen hoor.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:43

Dan plaats je een oproep. Maar je hebt geen kennissen, buren, collega’s oid?

Esther_

Berichten: 4000
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:44

Ik ben redelijk streng:
- werk al sinds vorige week thuis
- geen afspraken met vrienden of familie. We bellen nu iets vaker
- alleen naar de winkel indien echt noodzakelijk

Ik vind al die mensen naïef die roepen, ik heb geen klachten, dus ik kan prima mensen ontmoeten. Het lijkt erop dat steeds meer mensen lichte klachten hebben, dus besmettelijk zijn en gewoon hun ding blijven doen, want ze zijn zogenaamd niet ziek.

Denk nu ff niet aan je eigen belangen, maar denk aan het grote geheel en zorg dus dat je sociale contacten beperkt tot het hoogst noodzakelijke.

Sure_lee

Berichten: 10451
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:46

Ik kan niet ruiken waar jullie vandaan komen.... maar ik heb bijvoorbeeld geen klachten, heb een auto. Als iemand mij zou vragen om boodschappen te doen omdat diegene de deur niet uit wil om niet het risico te lopen om iemand te besmetten, zou ik dat echt toejuichen. Zou dat best in een straal van 25 km willen doen.
Terwijl ik boodschappen doen haat. Normaal gaan we bijna iedere dag uit eten... kan nu ook niet meer maar boeieee.
Tuurlijk zijn er mensen die denken ikke ikke ikke. Maar ook genoeg niet.

Je moet alleen wel die hulpvraag stellen....en daar creatief in zijn in de tijd van fb, insta, twitter, linkedIn en pagina's die gemaakt worden voor hulp aanbod en vraag.
Laatst bijgewerkt door Sure_lee op 16-03-20 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt