Waarschijnlijk wordt het nu een midweekje weg in eigen land, een van de Waddeneilanden ofzo.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mkango schreef:Nessie schreef:Je levert ook een bijdrage aan de ondernemers welke het in deze periode heel erg zwaar hebben om wel te gaan. Wanneer je geen klachten hebt en niet naar een risicogebied reist, zie ik niet in waarom niet te reizen als je zelf graag nog graag gaat.
En dit is dus precies hoe het virus afgelopen week in Namibië is aanbeland.Superleuk dat je niet náár een risicogebied reist, maar sta je er ook bij stil dat wij momenteel het risicogebied zíjn en dat je al besmettelijk kunt zijn voordat je zelf klachten krijgt? En staan je er ook bij stil dat veel van deze niet-risicogebieden ook niet dezelfde hygiënestandaarden en zorgvoorzieningen hebben als wij in Europa, en dat verspreiding van het virus daar dus een veel grotere impact op de bevolking kan hebben dan hier?
Iriscope schreef:Zou toch fijn zijn als mensen oppassen met reizen, Corona is nu ook hier in Namibie, meegenomen door Spaanse toeristen... Sorry, maar vanuit Europa reizen naar gebieden waar het nog niet is/was vind ik ronduit egoistisch nu...
Thokkadisje schreef:Hier in Denemarken zijn net 10 van de 13 grensovergangen afgesloten met betonblokken. Het leger staat te controleren bij alle grensovergangen.
Alleen terugkerende Denen zijn nog welkom. Vliegtuigpassagiers in transit mogen wel door naar hun volgende vlucht, maar niet Denemarken in.
In Noorwegen staat het leger op het vliegveld bij de gates. Ze sturen mensen terug of rechtstreeks in quarantaine.
[***] schreef:Ik zou niet gaan. Als je naar een risicogebied gaat moet je bij thuiskomst in quarantaine, breng je andere i gevaar en als je daar zit zijn waarschijnlijk veel winkels en attracties dicht. Maar het grootste probleem voor mij zou zijn dat het zomaar kan gebeuren dat het land waar je bent vluchten van en naar Nederland verbied. Dan zit je daar dus vast.
Boras schreef:Cioccolato schreef:Als er geen negatief reis advies is, kun je toch prima op vakantie? Als het niet kan, kan het helaas niet.
Geen negatief reisadvies betekent bij een pandemie niet dat het verstandig is om te reizen. Het is onverstandig. Je draagt met alle andere reizigers bij aan verspreiding. Zo is het virus van China overal terechtgekomen.
Mijn god, er wordt zelfs gevraagd om niet op verjaarsvisite te gaan en jezelf een sociale quarantaine op te leggen.
Je kunt toch ook zelf nadenken en veratwoording nemen?
Het juiste doen. Je verlies nemen.
Ik quote nu jouw bericht. Eerlijk is eerlijk, omdat ik het erg naief vind overkomen.
Maar het slaat echt niet alleen op jou hoor. Ik zit dit topic met stijgende verbazing en frustratie te lezen en vraag me af of mensen geen nieuws lezen.