Waarom wc papier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:34

LindyH schreef:
Misschien kopen mensen ook wel zo veel WC-papier omdat ze hopen dat straks duur te kunnen verkopen, zoals nu al met de mondkapjes en handgel gebeurt. Het is een vrij risicoloze investering. Het is goedkoop en als je het niet verkoopt kun je het zelf op maken.

Jep, hier zag ik al advertenties op marktplaats en facebook :=

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 19:41

culaccino schreef:
LindyH schreef:
Misschien kopen mensen ook wel zo veel WC-papier omdat ze hopen dat straks duur te kunnen verkopen, zoals nu al met de mondkapjes en handgel gebeurt. Het is een vrij risicoloze investering. Het is goedkoop en als je het niet verkoopt kun je het zelf op maken.

Jep, hier zag ik al advertenties op marktplaats en facebook :=

Echt?! Dan kan je beter aandelen kopen denk :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:42

Volgens mij komt het ook door de filmpjes die de ronde doen op social media over mensen die letterlijk vechten voor wc-papier. Er is zelfs een gewapende overval gepleegd voor enkel wc-papier.

Ik denk dat mensen er dan vanuit gaan dat er wel een goede reden zal zijn dat mensen hierom vechten.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:43

Op marktplaats wordt al toiletpapier aangeboden. Bizar. Alsof je spontaan aan de schijterij gaat als je corona krijgt.
Al die doomsday preppers zitten nu keihard in hun vuistje te lachen door die massa hysterie. Ik doe altijd voor twee weken boodschappen en dat hadden we toevallig dinsdag gedaan. Dus heb nog 30 rollen. Wij zitten veilig de komende 3-4 weken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:44

Es_ther schreef:
colinneke schreef:
Hier ook hetzelfde, nog maar 1 rol in huis.
Durfde net dus ook niet meer te kopen, had het laatste pak.
Tis van de zotte dat je je beschaamd voelt om nu een pak wc papier te kopen :x

Same... schaamde me een ongeluk gisteren :')

Ik had ook oprecht nieuwe nodig (laatste rol) maar ik schaamde me ook :)

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:57

Zag hem op fb langskomen, past wel goed bij nu;p

Blue_Monday

Re: Waarom wc papier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:07

Zodat ze met 200 mensen in de wachtrij voor de kassa zichzelf kunnen besmetten en dan ziek thuis kunnen blijven ofzo? Laat het op zn minst thuis bezorgen dan als je zo bang bent voor corona lol

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:22

Gaat werkelijk nergens over... Gelukkig was er nog chips genoeg! :Y)
Morgen nog maar eens een poging wagen.Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:27

Hier viel het eigenlijk nog wel mee, alleen geen brood meer te vinden :')
Wel meer dan genoeg toiletpapier in Borculo :j

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:27

Kenyada schreef:
Je wil ook niet weten hoeveel mensen paracetamol aant hamsteren zijn.
Vanmorgen een klant met 22!! Doosjes.... why?

Waaat!?!
Dan heb je toch ook totaal geen schaamte meer?

Hier was gisteren de limiet al op 3 gezet.
Maar gewoon mensen die rustig een tweede keer in de rij gaan staan of een excuus hebben waarom zij wel meer pakjes nodig hebben.

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:33

Hier hebben ze vanmiddag de Aldi een uurtje gesloten om bij te stockeren en om even te kunnen eten.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:33

juval schreef:
[ [url=m/VZVGXd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zouden ze hier ook overal moeten ophangen. In het groot. :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:37

Afbeelding

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:47

Het is inderdaad behoorlijk bizar allemaal. Werk zelf in een behoorlijk grote supermarkt, vanaf 7 uur smorgens al bizar druk, en vanaf 8 uur non stop alle kassa's open, met rijen tot ver in de winkel die we gewoon niet weg kregen. WC papier was half 9 al op, later op de dag kregen we nog 5 pallets, welke in een half uur op waren. Pasta, rijst, afbakbrood etc. ook allemaal rond 9 uur al op.. mensen zijn helemaal gek geworden na de persconferentie gister. Gelukkig krijgen we vanavond en morgen onwijs veel handel geleverd, maar vraag me af of zelfs dat genoeg is. Hebben zelfs met de kerst nog nooit zo'n drukte gehad als nu.

De meest vreemde kar van vandaag vond ik toch wel een kar vol met stroopwafels, speculaas, snoep en een paar potten pindakaas, waar ik de verklaring bij kreeg dat ze als dat niet meer in huis was echt ruzie zou gaan krijgen met haar kinderen, en dus maar even in ging slaan. Heb er maar wijselijk m'n mond over gehouden, maar echt helemaal gek als je het mij vraagt.. lijkt mij toch dat andere dingen dan eerder prioriteit zouden hebben.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:48

Toulouze schreef:
Ik heb ook nog maar 1 rol.. maar ja schijt aan :')

Ik heb er nog 2 :')
Gelukkig mag ik wat van moeders lenen, want net bij de jumbo was alles op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:50

Haha rockwitch :D

Ik herken het schaamtegevoel tijdens boodschappen doen. Heb vandaag weekboodschappen gehaald, dus een redelijk volle kar: voornamelijk verse dingen (groenten, fruit, beetje vlees en vis), geen wc-papier of blikvoer, 1 pakje rijst want meer was er niet meer te vinden, en toch stond ik me te verantwoorden bij de kassa, een soort van schuldgevoel. Echt bizar.

Als je me een week geleden zou gezegd hebben dat ik me zou schamen in de winkel, had ik je voor gek verklaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:52

immii_clarr schreef:
Het is inderdaad behoorlijk bizar allemaal. Werk zelf in een behoorlijk grote supermarkt, vanaf 7 uur smorgens al bizar druk, en vanaf 8 uur non stop alle kassa's open, met rijen tot ver in de winkel die we gewoon niet weg kregen. WC papier was half 9 al op, later op de dag kregen we nog 5 pallets, welke in een half uur op waren. Pasta, rijst, afbakbrood etc. ook allemaal rond 9 uur al op.. mensen zijn helemaal gek geworden na de persconferentie gister. Gelukkig krijgen we vanavond en morgen onwijs veel handel geleverd, maar vraag me af of zelfs dat genoeg is. Hebben zelfs met de kerst nog nooit zo'n drukte gehad als nu.

De meest vreemde kar van vandaag vond ik toch wel een kar vol met stroopwafels, speculaas, snoep en een paar potten pindakaas, waar ik de verklaring bij kreeg dat ze als dat niet meer in huis was echt ruzie zou gaan krijgen met haar kinderen, en dus maar even in ging slaan. Heb er maar wijselijk m'n mond over gehouden, maar echt helemaal gek als je het mij vraagt.. lijkt mij toch dat andere dingen dan eerder prioriteit zouden hebben.

Dat viel mij dus echt op! Koeken en ander snoepgoed wat vooral aan kinderen gegeven wordt, was uitverkocht. Vooral ongezonde troep, ik zag ook mensen met liters en liters frisdrank.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:56

Morgen moet ik nog een keer terug voor wc-papier. Ik heb nu nog 2 complete rollen op voorraad en dan wat er aangebroken is op het toilet. Mocht het stil komen te liggen, vind ik dat wel erg weinig. Ik hoop 8-16 rollen te scoren (als de verpakking 4 of 8 is, 8, bij een verpakking van 6 dan 12, bij een verpakking van 16 uiteraard 16).

Mijn moeder probeert morgen bij de bakker brood voor mij mee te nemen, ik heb al 2x misgepakt bij de ah. Nu maar zuurdesembrood meegenomen, dat was er nog wel deels, ik heb nog 2 sneetjes.

Verder weende mijn hart toen de afbakpistolets voor de tweede keer op waren. Ik sta 's ochtends op met een pistolet ham/kaas uit de airfryer. Dat is mijn koffie. Morgenochtend staat dat dus ook op het lijstje. En verder moet ik mijn weekmenu voor de komende week/10 dagen even nalopen of ik echt geen onpraktische dingen vergeet.

Ik kan mijzelf lekker (samen met mijn ouders) opsluiten op de boerderij als het virus echt besluit om zich heen te grijpen, dan vind ik het niet nodig om dan voor iets stoms toch op pad te moeten. Ik heb aan het begin van de week 2 pakjes (droge) linzen meegepakt als hamsterwaar en morgen hopen we de laatste voorraden voor de dieren binnen te hebben (hondenvoer, hooi voor de paarden, sojaschroot voor de paarden). Vandaag hebben we schapenbrok, legkorrel en hooi voor de cavia's aangevuld (die krijgen ander hooi omdat ze vanwege het slechte weer naar binnen zijn gehaald vorige maand. Om de rotzooi zo veel mogelijk te beperken hebben ze extra ontstoft hooi). Schapenbrok moest sowieso, de rest binnen 2 weken. Verder wat ruimer groenten, dan hoef ik wat ik al in mijn vriezer heb liggen (corona-ongerelateerd) zo nodig later pas aan te spreken. En als dat allemaal op is qua groenten verwacht ik de eerste groenten uit mijn moestuin *\o/* , maar het feestje daarbij zit eerder in weer eigen groenten, en minder in geen stress over corona. Dat is ook al even gezaaid.

Ik pak al dagen ook mis naar de 2L-pakken van barleduc. Ik heb daar er altijd 8 van op voorraad omdat ik geen stromend water heb in mijn TuinHuis (douchen en toilet zit in het ouderlijk huis zolang water en riolering nog niet zijn aangelegd), maar die pakken moet wel na een aantal keer gebruiken vervangen worden. Nu eindelijk maar 2 jerrycans met kraantje besteld (lang leve bol.com). Hoef ik eindelijk niet meer voor iedere keer afwassen water te halen.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 21:01

Ik wilde net boodschappen doen, echt bizar gewoon. Doe normaal boodschappen voor de hele week, maar er was gewoon niks meer. Uiteindelijk 3 dingen bij de kassa afgerekend... Vroeg de dame ook nog of alles gelukt was.... Euh nee...? :Y)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 21:04

Es_ther schreef:
colinneke schreef:
Hier ook hetzelfde, nog maar 1 rol in huis.
Durfde net dus ook niet meer te kopen, had het laatste pak.
Tis van de zotte dat je je beschaamd voelt om nu een pak wc papier te kopen :x

Same... schaamde me een ongeluk gisteren :')

Hier precies hetzelfde. Toiletpapier stond al op m'n boodschappenlijstje voor de inslaan-paniek, maar voelde me toch enigszins aangestaard met het pak wc papier in m'n mandje vanmiddag :Y)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 21:05

Pfff ik was echt zo shaggie vanmiddag ... ik doe dagelijks boodschappen en liep niets vermoeden de jumbo binnen om mijn avond eten te halen en mijn mond viel open bij de rijen ... z’n dik 20 man per kassa dus wil me omdraaien om een hand scanner te pakken ... op... heel fijn dus ... loop de winkel in ALLES was gewoon weg geen vlees,pasta,rijst,brood,soep,ragout, boter, beschuit, crackers, Danarol, wc papier en zelfs tampons maand verband enz ik zag een oudere mw bukken om het laatste bakje boter uit de koeling te pakken en gewoon aan de kant werd geduwd door een man zodat hij die even snel kon pakken ... nou nou nou waar gaat het heen!
Ik vind het allemaal z’n onzin bah ...

Kwa pijnstilling haal ik ook altijd genoeg in huis omdat ik gemiddeld 3x per week mijn schouder uit de kom heb... maar ook dat is een krem nu ... heb verder niks extra’s in huis gehaald want doe er niet aan mee ...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 21:12

SophieO schreef:
[ Video ]
Zag hem op fb langskomen, past wel goed bij nu;p

Bedankt, dit heb ik de rest van het weekend in mijn hoofd zitten >;) :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 21:15

Ik snap dat gedoe om toiletpapier ook niet.
Maar het schijnt bij de basis behoeftes te horen

Afbeelding

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 21:25

Wel grappig dat "niemand het hamsteren snapt" en ondertussen 50% van de bevolking toch aan het hamsteren is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 21:33

Independence schreef:
Wel grappig dat "niemand het hamsteren snapt" en ondertussen 50% van de bevolking toch aan het hamsteren is.

Hamsteren begrijp ik nog wel. Dat is gisteren ook nog te uit en te na op de radio uitgelegd dat daar een heel primair melanisme achter zit.

Maar kom op...geef toe. Dat toiletpapier is toch wel heel grappig. :')