Het leed wat de deurbel heet....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het leed wat de deurbel heet....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:08

Onze deurbel doet het 9/10 keer niet. Alleen een postNL bezorger heeft dat nu ontdekt ofzo en is via de achterdeur gewoon ons huis binnen gelopen en heeft het pakketje in de bijkeuken neergezet. Waarvoor je 2 deuren door moet. Dus de achterdeur moet nu ook opslot als iedereen boven is.

1 ding scheelt, we wonen vrij afgelegen, dus geen vervelende kinderen of jehova's etc. Vaak zijn we ook al bij de deur (of we staan ineens naast ze, schrikken ze altijd van) voordat ze aanbellen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:13

Ik zie net deze op instagram voorbij komen. Wel een echte gamechanger voor mij :)) Misschien handig voor meer mensen hier, haha.
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:24

Mijn deurbel doet het wel maar ik doe niet altijd open. Als ik boven ben en ik verwacht geen pakketje of iemand dan doe ik niet open. Dan is het toch altijd collecte.
Als ik overdag thuis ben doe ik wel open maar 9 vd 10 keer zijn het de glasvezelverkoopgasten of de energieverkoopoverstapmensen. En dan kijk ik om het hoekje en dan zeg ik Geen interesse en dan doe ik de deur weer dicht.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:29

Wij hebben geen deurbel. Best vervelend want nu heb ik m'n pakketje (pakket eigenlijk, het is een matras) 2x gemist.
Voor de rest vind ik het heerlijk rustig!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:28

deksel schreef:
Wij hebben geen deurbel. Best vervelend want nu heb ik m'n pakketje (pakket eigenlijk, het is een matras) 2x gemist.
Voor de rest vind ik het heerlijk rustig!

Wij hebben ook geen bel, ik vind het prima.
Pakketbezorgers en bezoek klopt, hoor ik het niet, jammer maar helaas

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:32

dan mag ik aannemen dat je jouw pakketjes niet thuis laat afleveren?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:34

Kinke schreef:
dan mag ik aannemen dat je jouw pakketjes niet thuis laat afleveren?

Zeker, bij een afhaalpunt hier om de hoek. Ik ben overdag altijd aan het werk, dus sowieso niet handig om ze naar huis te sturen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 14:05

Zo, de deurbel is uitgeschakeld! Zet hem alleen nog aan als ik een pakketje verwacht. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:20

Geniet ervan TS :j
Ik heb gewoon géén deurbel en dat is heerlijk rustig!

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:22

En nu maar hopen dat ze dan niet gaan kloppen :')

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:25

Als hier de bel gaat betekend het dat het een pakje is of een vreemde. Alle bekenden en vrienden en familie lopen gewoon door het hek naar achteren. Pakjes weet je dat ze komen dus kan je ook gewoon naar de deur lopen met de mail die je tegenwoordig krijgt met een tijdsindicatie er in, vreemden ligt er aan waar ik mee bezig ben of ik open doe of niet

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:27

ik doe eigenlijk altijd open behalve als ik onder de douche sta. Gister nog voor een pakketje terwijl ik een gezichtsmasker op had :')

schrik toch wel dat veel mensen niet open doen. Ik heb ooit in een situatie gezeten rond 22:30 dat ik ergens heb moeten aanbellen omdat ik geen seconden langer op straat kon blijven en gelukkig 1 huis met licht aan en die deden open. was helemaal over de zeik gelukkig dat ze open deden en ik binnen mocht komen om te wachten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:39

Zou met liefde weer terug gaan naar het platteland :+ daar sta je met rede voor iemands deur. Hier 2 a 3 keer per week verkopers aan de deur. Wordt er gek van. Ze willen je ook allemaal de hand schudden.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:36

Independence schreef:
Ik schrik ervan dat zoveel mensen gewoon niet open doen! Dat zou echt nooit in mij opkomen.
90% van de tijd zit ik ook in een sloeberoutfit in huis, maar ik doe wel open. Collectes geef ik dan ook (er is altijd wel kleingeld in huis en dat is hooguit 1x per maand)
Eerlijk gezegd komt het op mij een beetje asociaal over om de deur niet open te doen

Zo denk ik er ook over :(:)

Ik doe altijd open en sta de mensen vriendelijk te woord

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:44

Om die reden hebben wij na de verbouwing nog steeds geen deurbel aangeschaft en laten het voorlopig ook zo :o
En als er iemand naar de voordeur loopt, dan loopt diegene langs het raam, kan ik zien wie het is en of ik open moet doen.
Als er een bekende langskomt, die appen altijd van tevoren.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:53

Vind het eerder asociaal om aan te bellen als je geen reden hebt om bij mij te zijn. :+ Familie en vrienden komen niet langs zonder eerst af te spreken. En als het een pakket is, weet ik wanneer dat komt, dus als er dan toch iemand onverwachts aanbelt, dan heeft die sowieso niets te zoeken bij mij. Heb trouwens sowieso nog nooit mensen voor een collecte gezien hier, woon in Duitsland. Dus misschien is dat sowieso geen ding hier. En anders heeft het nog geen nut om open te doen, aangezien ik alles met mijn pinpas betaal en nooit contant geld in huis heb.
Laatst bijgewerkt door SoofO op 27-02-20 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:56

Ik hang weleens mijn 'niet storen'-bordje aan de deurklink omdat ik soms overdag moet rusten. Dan is het niet fijn als er aangebeld wordt, zeker niet als het ook nog nergens over gaat (energieverkopers ofzo). Maar als iemand in nood is dan help ik uiteraard ook wel. Ik denk ook niet dat iemand zich dan tegen laat houden door zo'n bordje. Dan rammen ze of gewoon op de bel/deur/raam, of ze komen achterom. Dat is hier trouwens ook heel gebruikelijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:57

sporten schreef:
Independence schreef:
Ik schrik ervan dat zoveel mensen gewoon niet open doen! Dat zou echt nooit in mij opkomen.
90% van de tijd zit ik ook in een sloeberoutfit in huis, maar ik doe wel open. Collectes geef ik dan ook (er is altijd wel kleingeld in huis en dat is hooguit 1x per maand)
Eerlijk gezegd komt het op mij een beetje asociaal over om de deur niet open te doen

Ik vind het eigenlijk vrij asociaal om maar er van uit te gaan dat de persoon in huis alles voor jou moet laten vallen. :? Je bent toch niet de koningin?

Even op voorhand sturen of bellen of het wel past dat je langs komt vind ik IMO gewoon goede manieren. Dan sta je ook niet voor een gesloten deur. Ik kan trouwens vanuit het raam zien wie voor de deur staat zonder dat zij mij zien. Zou iemand voor de deur staan die van streek oogt dan ga ik die echt niet voor de deur laten staan. Maar hebben ze foldertjes of collecte busjes bij dan staan ze prima aan de andere kant van de deur. Daar hebben we 'm voor. :j

Hier kwam de buurvrouw (die we nog niet kende, woonde hier net een week.) maar gewoon langs de achterdeur binnen omdat ik niet open deed omdat ik ziek van mijn medicatie op de zetel lag. Ben dus misselijk en duizelig van de trap gestommeld en heb haar langs dezelfde deur weer naar buiten gestuurd met de melding dat als ik niet open doe, daar een reden voor is.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 16:33

Ik heb een camera bij de voordeur en kan precies zien wie er is, of wie er geweest is.. Ik doe ook niet open als ik niemand verwacht. Wie ik wel verwacht of wie me kent, appt of belt even als ze er zijn of er aan komen.
De bel bij de voordeur doet het voor noodgevallen, de bel bij het hek doet het niet, want die zit niet in het stopcontact.. :')

De pakket bezorgers weten inmiddels waar ze het pakketje kwijt kunnen, voor nieuwe hangt er een briefje op de poort...

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 16:51

Independence schreef:

Er zijn al vaker topics geopend met dit zelfde onderwerp en dan dacht ik er altijd precies als jij over.
Inmiddels behoor ik ook tot het type mens dat alleen opendoet als het me uitkomt of ik zelf iemand/iets verwacht.
Als ik thuis aan het werk ben kunnen er gerust 3-4 verschillende pakketdiensten aanbellen. Als ik die pakketjes allemaal aanneem dan dus vervolgens ook minstens 3-4 straatgenoten die hun pakket willen ophalen. Plus glazenwassers, schilders, klikoreinigers die hun aanbieding bekend willen maken en dan tegen etenstijd is het tijd voor de goededoelenpubers. Op mijn vorige adres kwam dit amper voor, maar waar ik nu woon lijkt het wel de kalverstraat van de huisbezoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 16:53

Wij hebben geen batterijen in de deurbel zitten. Lekker rustig :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:13

Ik heb het wel afgeleerd om naar de voordeur te lopen als ik aan de telefoon ben, heb het wel eens gedaan, diegene aan de telefoon gevraagd of ze een momentje hadden en gekeken wie er stond, telefoon nog in de hand (aan mijn oor bijna) was het een vertegenwoordiger of we over wilden stappen naar hun voor gas-electra, sorry ben aan de telefoon heb geen interesse, man bleef maar doorgaan en mijn boodschap kwam niet aan, nogmaals ik ben aan de telefoon en heb geen interesse, ja maarrrrrrr.... toen heb ik gezegd wat versta je niet aan wat ik zeg? Is het woordje nee soms duidelijker? Omgedraaid en weer naar binnen gegaan. Man was het jaar ervoor ook al aan de deur geweest toen vriendelijk te woord gestaan en bleef toen ook al drammen en werd zelfs op het onbeschofte af.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:17

sporten schreef:
Independence schreef:

Wat goed van jou.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:34

MarjanB schreef:
Zou met liefde weer terug gaan naar het platteland :+ daar sta je met rede voor iemands deur. Hier 2 a 3 keer per week verkopers aan de deur. Wordt er gek van. Ze willen je ook allemaal de hand schudden.

Misschien is dit de reden dat ik het niet helemaal begrijp. Af en toe iemand voor collectes, of een plaatselijke vereniging die een actie heeft. Of een pakketje natuurlijk. Die ik ook voor de meeste buren best wil aannemen, en als ik dat niet wil van bepaalde mensen, zeg ik dat tegen de bezorger. Weet ie dat hij dat de volgende keer niet weer hoeft te vragen.

Ik heb me 1 keer verstopt samen met m’n vriend. We zagen een hele horde Jehova getuigen aankomen. Uiteindelijk hebben die mensen niet eens aangebeld, alleen een poosje op de oprit gestaan. :?

Overigens kan je vanaf de oprit door de ramen naar binnen kijken. Dus vaak zie ik wel wie er aankomt, en zien ze mij dan ook wel.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:48

anne_bento schreef:
De bel uitzetten zou ik ook heel graag doen maar stel dat er iets aan de hand is, 's nachts bijvoorbeeld, dan wil ik "bereikt" kunnen worden. In geval van brand bij de buren o.i.d.... helemaal uitzetten zou ik dan weer nooit doen.

Als er echt wat aan de hand is, zorgen ze wel dat je uit je bed komt hoor :) . Toen wij nog in een rijtjeshuis woonden hadden wij ook geen werkende bel meer.

Spoiler:
We hadden toen op enig moment midden in de nacht de politie aan de deur omdat mijn moeder betrokken was bij een gewapende overval in haar huis.

Dan bonken ze gewoon keihard op de deur en/of ramen hoor, niet te missen.