Levering dpd gaat fout

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Levering dpd gaat fout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 18:30

Hier ook een keer gehad met DPD dat ze het bezorgd hadden op het depot in Den Bosch! Dat is hier een half uur rijden vandaan! Hier liever geen DPD en ik haak eigenlijk altijd af op een webshop als ik zie dat het verzenden met DPD is. Ik kies altijd voor webshops die PostNL hebben en dan een afhaalpunt. Dat vind ik veel relaxter. Gaat altijd goed en ik kan het ophalen hier in het dorpje wanneer ik wil.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 20:57

Ik heb een keer een hilarisch gesprek gehad met een bezorger aan de telefoon. Hij belde mij op om te zeggen dat ik niet thuis was. Dat klopt zei ik.
Ja maar ik heb een pakket. Ik zei: ik haal hem wel op in het depot. Ja maar het is erg groot. Dat weet ik, ik heb het zelf besteld. Ja maar het is echt wel groot.
Mijn auto is ook groot, ik haal het zelf op.
Ja maar dan moet het nog in mijn bus blijven vandaag. Ja dat klopt, wees maar blij dat ik het op kom halen anders moest je het morgen nog een keer in je bus zetten.
Toen kwam een: nou dan moet u het zelf maar weten :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:46

Suzanne F. schreef:
Hier ook een keer gehad met DPD dat ze het bezorgd hadden op het depot in Den Bosch! Dat is hier een half uur rijden vandaan! Hier liever geen DPD en ik haak eigenlijk altijd af op een webshop als ik zie dat het verzenden met DPD is. Ik kies altijd voor webshops die PostNL hebben en dan een afhaalpunt. Dat vind ik veel relaxter. Gaat altijd goed en ik kan het ophalen hier in het dorpje wanneer ik wil.

Dat heb ik ook gehad, na 4 keer wachten en ze niet eens hier in de buurt zijn geweest omdat de tijd erop zat maar de route niet af. Is 50 km verderop. Daar betaal ik geen verzendkosten voor om in de auto te stappen en 100 km te rijden.
DHL is vaak ook drama, laatst ook pakket kwijt geweest van ruim 400 euro, stond als bezorgd maar geen briefje. Gelukkig goede "buren", want het lag een zijstraat verder bij iemand en die heeft het pakket in de auto geladen (groot pakket) en kwam het brengen.

Ik geef graag wat meer uit voor een shop de postnl gebruikt, dat komt altijd goed en fijne vaste bezorger.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:32

Hier net DHL. Bellen aan. Ik roep nog "Ik kom er aan" maar moest even de sleutel pakken. Gooien het pakketje door de brievenbus voordat ik bij de deur was en weg. En mijn handtekening dan?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:35

Bij Zooplus ligt het eraan uit welk magazijn het komt. Ene stuurt met DHL en de ander met Post nl.
Ik bestel ook niet bij webshops die met DPD verzenden omdat die alleen tijdens kantoortijden bezorgen en niet in het weekend (laatste keer dat ik ermee te maken had in ieder geval)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:55

Daar heb ik de oplossing pick-up point voor
Ik laat het liefst alles bij het pick up point leveren
Die zijn hier beide van 8 tot 8 open
En geen gezever met thuis moeten blijven, wachten op een pakket wat in tijdvak x gebracht word (waarbij alleen de dpd bij mij altijd binnen het aangegeven tijdvak van een uur komt en het bij de anderen maar afwachten is of ze hun tijdvak halen , wat soms van 8 smorgens en 10 savonds valt :+ )

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:20

Ik lees inderdaad heel veel DPD gruwel verhalen. Hier tot nu toe altijd tevreden met DPD! Als ik problemen heb met pakjes is het altijd met postnl :+ morgen weer iets van agradi dat moet komen maar ga er vanuit dat het wel goed komt

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 17:25

Ik heb mijn pakje. Uiteindelijk hebben ze de krantenwinkel gevonden. De grap is ,pakje was zo klein verpakt het had zo in mijn brievenbus gepast.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:29

Zo 1 hadden wij er van het weekend
Nalevering van 1 setje snaren voor een gitaar van mijn vriend
Ga ik het “pakket” ophalen
Is het een envelop :+
Maaar ja
Initiële pakket was met pakketpost verzonden
Dus die envelop ook

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:36

beatje schreef:
Ik heb mijn pakje. Uiteindelijk hebben ze de krantenwinkel gevonden. De grap is ,pakje was zo klein verpakt het had zo in mijn brievenbus gepast.

+:)+ Eind goed, al goed. Al was het langs een behoorlijke omweg :=

In de brievenbus als het past, werd vroeger idd vaker gedaan. Maar ze hebben nu naar 't schijnt een handtekening nodig.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:18

Sonja_vR schreef:
Maaar ja
Dus die envelop ook

Een envelop is niet traceerbaar en verzekerd.

Een pakket wel, dus in dit geval is er altijd bewijs dat het afgeleverd is.

Je wil niet weten hoeveel post er zoekraakt, of dat mensen dit claimen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:28

robert45 schreef:
Sonja_vR schreef:
Maaar ja
Dus die envelop ook

Een envelop is niet traceerbaar en verzekerd.

Een pakket wel, dus in dit geval is er altijd bewijs dat het afgeleverd is.

Je wil niet weten hoeveel post er zoekraakt, of dat mensen dit claimen.

Toevallig weet ik dat dus wel
Vandaar ook geen oordeel van mijn Kant
Maar een verklaring
Neemt niet weg dat het gevoelsmatig stom blijft :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 08:40

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 08:51

DPD vind ik ook niks, meerdere keren problemen gehad met bezorging. Laatste keer wordt een doos met honden voer gewoon bij de beneden buurvrouw bezorgd zodat hij niet de trappen op hoeft. Terwijl er de hele dag iemand thuis was en er niet eens aangebeld is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 08:56

Wauw gisteren ging de levering van DPD goed. Hij belde aan en kwam zelfs naar boven.
Ik vroeg hoef ik niet te tekenen voor ontvangst (moet altijd van deze verzender waar het pakket vandaan komt) waarop hij zegt "ja mag anders doe ik het zelf wel". Uh pardon, netjes bij hem aangegeven dat ik de pakketten zelf teken. Maar goed, pakket was netjes in het aangegeven tijdvak afgeleverd, en netjes aangebeld ipv niet op komen dagen of gewoon buiten neer te zetten zonder aan te bellen.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:52

Ik heb tot vandaag alleen nog maar ellende gehad.
Er werd op de intercom aangebeld (2 dagen te laat) dat mij pakketje er was. Ik zeg, ik kom direct naar beneden, wij hebben in de flat een deur waar je alleen doorheen kan als een bewoner die open doet. Ik woon drie hoog en ben dus snel beneden. Geen bezorger te bekennen en in hal lag een briefje waarop stond dat ik niet thuis was.... Daarna nog eens twee dagen geduurd voor m'n pakketje er was.

Maar denk dat je ook een beetje geluk moet hebben me de bezorger want vandaag had ik een ontzettend aardige man die het pakket tot aan de deur kwam brengen en toen hij zag dat ik het niet kon tillen bracht hij hem zelfs naar binnen.
Onderweg naar buiten zag hij mijn cavia's, liet zich op z'n knieën voor de kooi vallen en begon in zijn eigen taal hele verhalen te houden. Hij vroeg zelfs nog of hij er even eentje mocht vasthouden. :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:54

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:41

Mijn pakketje is gisteren zoals altijd weer netjes bezorgd! Het andere pakket van Postnl zoals altijd weer gedoe 8)7

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:46

Hier net DPD, ik zit gewoon in de keuken. Loop naar de deur, stapt de chauffeur alweer in? Ik zeg: hoi! Oh hoi, heb het pakketje onder het afdak gezet :(:) en dan zeker briefje in de bus: u was niet thuis.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:55

Mloes schreef:
Hier net DPD, ik zit gewoon in de keuken. Loop naar de deur, stapt de chauffeur alweer in? Ik zeg: hoi! Oh hoi, heb het pakketje onder het afdak gezet :(:) en dan zeker briefje in de bus: u was niet thuis.

Op den duur worden je nagels blauw omdat al het bloed er onderuit getrokken is. Zo onprofessioneel. Echt geen DPD meer hier.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:20

Tieneke schreef:
Mloes schreef:

Op den duur worden je nagels blauw omdat al het bloed er onderuit getrokken is. Zo onprofessioneel. Echt geen DPD meer hier.

Nee ik ook liever niet meer, was pakketje voor m’n vriend. Maar echt bizar! Ik zit voor het raam te kijken naar hem :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:04

Als ik aan de tafel zit, kijk ik op mijn oprit en de straat uit. Ik zie ze dus aankomen.
Als ik in de zetel zit, hoor ik ze aankomen, ook als de tv of radio aan staat.

Hier bellen ze niet meer. Ik woon in een suuuper rustige wijk, doodlopend pleintje. Ik heb een pakjeskist voor de deur gezet. Dus droppen ze de pakjes gewoon daarin.
Meestal steek ik er een flesje drinken en een koekje in oid. Blije postbodes hier :+

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:53

Nou hier weer gedoe met Postnl. Geef mij dan maar dpd die is hier altijd op tijd. Postnl altijd maar dan ook altijd gezeik mee

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 00:19

Nou vandaag weer dpd. Op de status was te zien, bezorgd bij derden na achterlating bericht. En raad eens, geen briefje dus geen idee waar mijn pakket nu ligt. Morgen de straat maar weer af.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 00:56

Ik had deze week een positieve ervaring met dpd. Er werd een doos met twee gedemonteerde barstoelen bezorgd. Volgens de webshop zou de doos alleen op de begane grond bezorgd worden en ik woon op de eerste verdieping, met een lift. Dus ik had mij al voorbereid dat ik beneden naar de hal moest en dan met een kar de doos naar boven kon brengen. Maar de dpd bezorger was zonder beneden aan te bellen naar mijn voordeur gelopen en heeft de doos over de drempel neergezet :D