verootjoo schreef:Als ze 5 zijn mogen ze nog 5 uur per week thuisgehouden worden. Dus 1 dag per week.
Als ze 6 is moeten ze volledig, tenzij het echt niet gaat, dan kan de directeur toestemming geven.
Kinderen ‘moeten’ helemaal niks. Voor de eventuele achterstand kan je altijd nog een jaar extra laten kleuteren.
Zoveel druk op jonge kinderen leggen is echt nergens voor nodig.
Nog even een aanvulling: ze mogen als ze 5 zijn zonder toestemming nog 5 uur per week thuis gehouden worden en met toestemming van de directeur 10 uur.
Bij ons op school hebben we continuerooster, voor de kleuters is dat van half 9 tot 1. In die tijd spelen ze minimaal een uur buiten. Als ze 4 zijn gaan ze maximaal 4 dagen, de woensdag zijn ze verplicht vrij. Vanaf 5 mogen ze alle dagen, al heb ik mijn oudste toen nog een half jaar 4 om 5 laten gaan. Mijn jongste wil wel graag alle dagen.
Lezen en schrijven doen ze niet bij ons bij de kleuters, dat is pas vanaf klas 1 (groep 3). Ze doen wel veel spelletjes waarbij ze ook tellen. Maar volgens de visie van onze school moeten ze eerst in hun lijf komen en dat goed kunnen gebruiken voor ze met hun hoofd aan de gang gaan.
Ik zou dus ook gaan kijken naar een andere school als dat mogelijk is. Een school waar kinderen echt gezien worden en mogen zijn wie ze zijn.

de oogarts zei dat ik letterlijk zijn blindegeleide hond was want mamma was vertrouwd en ineens ging ik weg en zag hij totaal niets. Hij is nu 18 en heel gevoelig maar heeft nadat hij een bril kreeg het goed gedaan op school.
.
)
@Kwanyin.