Gedoe met buren over geluid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Gedoe met buren over geluid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 18:30

Ik woon ook in een flat en heb ook wel eens overlast van mijn buren.
Normale leefgeluiden zoals het door trekken van de wc tja sorry dat hoort er gewoon bij en moet je niet om zeuren zoals de buurman van ts doet.

Ze houd al enorm rekening met haar buurman als ik het zo eens lees.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 18:47

Nou sorry hoor maar als je al niet tot half 3 bezoek mag ontvangen. Maargoed dat ik daar niet woon, ik zou denk ik gewoon standaard 6x per nacht gaan plassen (zwakke blaas sorry buurman) en tot 6 uur lekkere harde hardcore gaan luisteren als hij al zulke dreigementen schreeuwt voor een kwartiertje te laat.

Al ontvang je 3x per weekend bezoek tot 1, als je gewoon normaal doet moet het kunnen. Jij woont daar ook dus hebt oook recht op een leven. Geef die beste man een set goede oordoppen en lekker laten!

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 18:52

Gewoon tegen die beste buur zeggen dat hij beter een in hutje op de hei kan gaan wonen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 18:55

Jester_ schreef:
Nou sorry hoor maar als je al niet tot half 3 bezoek mag ontvangen. Maargoed dat ik daar niet woon, ik zou denk ik gewoon standaard 6x per nacht gaan plassen (zwakke blaas sorry buurman) en tot 6 uur lekkere harde hardcore gaan luisteren als hij al zulke dreigementen schreeuwt voor een kwartiertje te laat.

Al ontvang je 3x per weekend bezoek tot 1, als je gewoon normaal doet moet het kunnen. Jij woont daar ook dus hebt oook recht op een leven. Geef die beste man een set goede oordoppen en lekker laten!

Maar wat ik ervan begrijp hoort de buurman het tot op de minuut wanneer het bezoek vertrekt. Dus of hij blijft expres wakker om te weten wanneer ze vertrekken, of het is echt heel erg lawaaierig door een slechte vloer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:01

Gewone leefgeluiden als de wc doortrekken 's nachts, dat mag gewoon ja.

Maar ik vind half 3 en dan ook nog op een doordeweekse dag ook echt niet oke, snap ook niet dat je dat durft te vragen van je buren. Veel mensen durven geen nee te zeggen omdat ze geen gedoe met buren willen. En als de afspraak 01.00 is (daar mag je al heel blij mee zijn, het hoort gewoon om 22.00 rustig te zijn ) zorg je dat iedereen om 01.00 de deur uit is.

tijger22 schreef:
Gewoon tegen die beste buur zeggen dat hij beter een in hutje op de hei kan gaan wonen :')

Als je zo graag thuis wilt feesten kun je ook zelf op een hutje op de hei gaan wonen ipv in een appartement. Koop een vrijstaand huis dan.

Ik woon ook in een heel gehorige oude bovenwoning en ben opeens weer echt heel blij met mijn eigen directe buren <3 .

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:10

Op vrijdagavond 1 of 2x per jaar een feestje moet toch kunnen? Ja ook tot 3 uur s’nachts en ook in een flat.

De muziek was al een tijd uit dus echt meer dan prima.

Als ze iedere week zoiets zou doen is dat anders, maar dat is niet het geval.

Ze gaat al niet eens werken of studeren s’avonds aan de eettafel omdat die boven de slaapkamer ligt van de buurman.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:14

Jester_ schreef:

Daar los je toch ook niets mee op? En het is ook nog erg kinderachtig :o

djinnie
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:18

Marie_Anne schreef:

Maar ik vind half 3 en dan ook nog op een doordeweekse dag ook echt niet oke, snap ook niet dat je dat durft te vragen van je buren. Veel mensen durven geen nee te zeggen omdat ze geen gedoe met buren willen. En als de afspraak 01.00 is (daar mag je al heel blij mee zijn, het hoort gewoon om 22.00 rustig te zijn ) zorg je dat iedereen om 01.00 de deur uit is.

tijger22 schreef:

Als je zo graag thuis wilt feesten kun je ook zelf op een hutje op de hei gaan wonen ipv in een appartement. Koop een vrijstaand huis dan.

Ik woon ook in een heel gehorige oude bovenwoning en ben opeens weer echt heel blij met mijn eigen directe buren <3 .

Sinds wanneer valt vrijdagavond onder de 'doordeweekse' avonden? Op vrijdagavond een feest, zaker als dat niet vaak voorkomt en vantevoren besproken is, is echt niet vreemd hoor. En om 22.00 uur stil? Het valt een beetje lastig te lezen in de AVP van mijn gemeente, maar daar wordt als tijd 1.00 uur genoemd. Daarnaast geeft TS aan dat ze spelletjes spelen, geen feestje hebben met hoempapa muziek. Hoeveel overlast je daar van krijgt?

Ik vind wel dat veel mensen hier hun leven op zouden schorten voor de onderbuurman. Tuurlijk, er moet rekening worden gehouden met de overlast die hij ervaart en ja, dat kwartiertje later was niet slim, prima dat de buurman daarop terug komt, maar verder mag hij ook wel wat verdraagzamer zijn. De wc niet doorspoelen, alsjeblieft. Mazzel dat ik niet boven hem woon, want mijn wekker gaat met regelmaat om 5.30 uur en soms moet ik 's nachts ook naar t toilet.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:21

Marie_Anne schreef:

1) het was op een vrijdag
2) waarom zou je niet aan je buren durven vragen om een feestje te houden tot 3 uur?
3) de buurman van TS zou ik nu echt niet onder de categorie scharen van 'geen gedoe willen'. En dan nog is het niet aan TS om de werkelijke gedachten van iemand te raden. Als iemand iets aan je vraagt en jij zegt 'ja', dan mag die persoon ervanuit gaan dat die toestemming heeft. Dat jij eigenlijk toch wel 'nee' bedoelt, maar dat niet durft te zeggen kan de persoon die toestemming vraagt absoluut niet weten.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:22

Maar wat de buurman doet toch ook? Op de minuut kijken? We hebben toch allemaal wel eens visite wat erg gezellig is? Ts is jong en dan kan je prima on het weekend tot 2 of 4 uur bezoek kunnen hebben, dat ze tot 1 een afspraak hebben vind ik al wat van maar dat laat alleen maar de goede wil van de TS zien. Als ik alleen ben luister ik vaak al tot 2 uur muziek. Ik heb ook niet elk weekend feestjes maar als dat een paar keer per jaar gebeurd en de ts overlegd dat zelfs dat het tot 3 prima is, wat zeurt hij dan? Je hebt beide evenveel recht om daar te leven toch? Dat je rekening houd met elkaar hoort, maar je moet wel gewoon je ding kunnen doen. Ik zou bijv best vanaf 11 met oortjes muziek willen luisteren, maar ik dan niet zwevend door de kamer in een emmertje plassend leven verder. Geluiden horen bij het leven, hij kan ook oordoppen in doen als hij er last van heeft
Laatst bijgewerkt door Jester_ op 27-06-20 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:23

Ik vind vrijdag ook wel doordeweeks. Hier gaat de wekker op vrijdag gewoon om 5.30 dus ik zou een feestje tot 3.00 ook niet waarderen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:24

Het is toch niet elke week feest...Heb je het een keer gezellig moet je op je horloge blijven kijken.

Goed dat je de woonstichting enz benaderd hebt.

Denk dat jullie hier niet gaan uitkomen maar hoop het wel voor jullie.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 27-06-20 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

DeMolenhoek schreef:
Ik vind vrijdag ook wel doordeweeks. Hier gaat de wekker op vrijdag gewoon om 5.30 dus ik zou een feestje tot 3.00 ook niet waarderen.

Dan is het toch zaterdagochtend als ze op vrijdagavond een feest geven?

Presumido

Hij moet er zeker nog aan wennen dat er nu mensen naast hem wonen.

Wat een onzin van dat door spoelen van de wc. Dat hoor ik van mijn buren ook altijd.. nou en

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:27

Jester_ schreef:
DeMolenhoek schreef:

Dan is het toch zaterdagochtend als ze op vrijdagavond een feest geven?

De winkel gaat ook op zaterdag gewoon open ;) Maar goed, ik heb dan ook bewust voor vrijstaand gekozen. Ik zou door de weeks tot 1 uur al niet kunnen waarderen aangezien mijn wekker zo vroeg gaat :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:29

Ik werk ook om het weekend om 0700. Tuurlijk baal ik dan wel eens van een feestje maarja ik leef niet alleen op de wereld dus als anderen dan in het weekend plezier hebben moet dar kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:31

Zoals je in dit topic dus al ziet hebben verschillende mensen daar dus verschillende opvattingen over :) Dus ik snap de buurman ergens wel.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:38

Ja ik zou het snappen als het elke week raak was, niet een keer per maand. Soms heb je ook dingen te accepteren van je buren toch? Ik werk doordeweek met regelmaat tot 2300, ben dan 2330 thuis. Dan ga ik me uitgebreid douchen, kijk ik nog tv of muziek, ga ik vast en zeker een paar keer plassen, soms nog even de was doen, afwassen en wat opruimen. Dat zou ws een nachtmerrie zijn voor deze buurman maar je hebt je buren nou eenmaal niet voor het uitkiezen

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:40

Mijn geduld met deze buurman zou echt al lang en breed op zijn. Ik zou hem mededelen dat de afspraken van tafel zijn, en mocht hij last hebben belt ie de politie maar.

Imo hebben jullie je heel flexibel opgesteld, en hij helemaal niet. Hey is een keer klaar hoor.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:41

DeMolenhoek schreef:
Zoals je in dit topic dus al ziet hebben verschillende mensen daar dus verschillende opvattingen over :) Dus ik snap de buurman ergens wel.

Maar als je het echt niet wilt, zeg je 'nee'. Ik snap de buurman in die zin dus niet dat hij wel toestemming verleent en dan alsnog gaat klagen. Dan verlies je toch wel een beetje mijn begrip. Ik wil gerust rekening houden met, maar niet naar willekeur en humeur van de buurman. Als we iets afspreken, wil ik geen gezaag zo lang ik mij aan die afspraak houd.
Tenzij je het echt helemaal bont maakt, maar dan zouden er wel meerdere buren komen klagen lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:52

Daar heb je gelijk in. Dat had hij zeker moeten aangeven dat hij dat niet wou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:06

Gini schreef:
Marie_Anne schreef:

1) het was op een vrijdag
2) waarom zou je niet aan je buren durven vragen om een feestje te houden tot 3 uur?
3) de buurman van TS zou ik nu echt niet onder de categorie scharen van 'geen gedoe willen'. En dan nog is het niet aan TS om de werkelijke gedachten van iemand te raden. Als iemand iets aan je vraagt en jij zegt 'ja', dan mag die persoon ervanuit gaan dat die toestemming heeft. Dat jij eigenlijk toch wel 'nee' bedoelt, maar dat niet durft te zeggen kan de persoon die toestemming vraagt absoluut niet weten.

1. Ik dacht dat het donderdag was, maar dat schreef een andere poster en was een foutje zag ik.
2. Omdat ik het asociaal vind. In mijn geval betekent het gewoon dat ik, ook met oordoppen, tot minstens 3 uur wakker lig en de volgende dag(en) gesloopt ben. Gelukkig vinden de meeste mensen het ook helemaal niet zo normaal als jullie doen voorkomen.
3. Ik heb het over de andere buren die zeggen het allemaal prima te vinden. Ik heb zelf geen enkele moeite met nee zeggen, maar het is een feit dat flink wat mensen dat wel hebben. Daar kun je uiteraard gewoon schijt aan hebben, dat is je goed recht, maar het is wel goed om je er bewust van te zijn.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 20:11

Inderdaad verschillende meningen in dit topic en ik kan me heus voorstellen dat het geluid erg vervelend kan zijn. Maar ik heb denk ik wel 10x gezegd dat wanneer hij last van ons heeft, hij moet aanbellen. Ik heb destijds voorgesteld om in zijn woning te komen luisteren maar dat was niet nodig. Ik kan dan ook niet inschatten in hoeverre hij echt overlast heeft. Ik heb ook voorgesteld om mijn telefoonnummer te geven, dan kan hij appen/bellen oid wanneer hij echt last heeft. Ik probeer overal mogelijkheden en oplossingen te zoeken maar dit komt echt van één kant en er is elke keer wel weer iets anders.

Gisteravond was voor mij echt de maat vol en ik hoop dat er met een derde partij erbij nu wel duidelijkheid geboden kan worden. Ik wil graag weten waar ik aan toe ben en wat hier mijn rechten zijn.

@Marie_anne, de rest van de buren hoorden er niks van maar werden wakker van de buurman.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:27

Ik denk dat je heel netjes bent naar je onderbuurman! Als hij je niet naar het geluid laat luisteren is het misschien minder erg dan hij doet overkomen.

Zelf ook 4 hoog gewoond en toen we er net kwamen wonen ook erg moeilijke onderburen gehad, tot flinke dreigementen aan toe. Buren hadden zelfs last van ons wanneer we er niet eens waren, hij was er van overtuigd dat de honden tot diep in de nacht met ballen speelden en ik wist zeker dat wat niet zo was want ze sliepen in de slaapkamer naast het bed zonder speelgoed. Wij waren zelf altijd werken overdag en s avonds naar de paarden dus erg weinig thuis. Uiteindelijk toch mogen luisteren in hun appartement, maar je hoorde pas geluiden wanneer je in ons huis ging springen. Gelukkig zijn ze uiteindelijk verhuisd en de nieuwe onderburen in de afgelopen twee jaar nog nooit gehoord over geluidsoverlast.

Dus het is wachten tot hij een keer vertrekt haha.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:33

Volgens mij is in de meeste apv's opgenomen dat je tussen 22.00 of 23.00 en 7.00 stil moet zijn. Simpelweg omdat de meeste mensen dan slapen. Ik snap de lol niet van feestjes waardoor andere mensen hun nachtrust verstoord wordt en ze dus een rotnacht+dag hebben door jou feestje omdat ze vroeg op moeten. Je kan toch ook overdag/'s avonds een feestje geven tot 23.00 en dan naar de kroeg (ok nu misschien niet).

Leefgeluiden vind ik wat anders, dat moet kunnen. Het zou fijn zijn als de buurman zelf ook mee denkt dus bijv oordoppen in, in een andere kamer slapen als dat kan. Jij viltjes onder de stoelen. Laminaat laten controleren (ligt niet tegen de muur?). In een gehorig huis moet je meer rekening houden met de buren dan in een niet gehorig huis. Ik reageer wat pinnig omdat ik jarenlang last gehad heb door nachtelijke feestjes etc en dat slopend is als je vroeg op moet. Gelukkig woon ik nu vrijstaand.

Hoop dat de bemiddeling jullie helpt en je je weer fijn voelt in je eigen huis.