Geslagen door vriend

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:04

Desiree schreef:
sja weet je, zelf ga ik gewoon niet met zo'n geflipte freak. Vrouwen moeten gewoon eens wat beter leren KIJKEN naar een vent en meer hun verstand gebruiken als ze zich met een vent in laten.

Ik ben een HBO'er, kom uit een warm en goed nest, bepaald niet op m'n mondje gevallen en over het algemeen tamelijk bijdehand.

En TOCH overkwam het me.

En nee, ik ben ook niet Blond

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:05

gijsenkim schreef:
Vaak zijn dat ook relaties die heel hard van stapel lopen.... snel samenwonen ed!

Yep
Je weet niet wat je in huis haalt. De ruzie's beginnen met agressief gedrag slaan tegen kasten, slaan tegen auto's, gooien met van alles..... en dat loopt zo over in slaan. Het begint met een duw .... klap op je arm.... het eindigt in je smoelwerk. Ze worden ook steeds dominanter en steeds sneller kwaad om de meest stomme dingen. Ik had er een die het langzaam opbouwde dus het groeide erin en werd op den duur normaal.
Hij stal ook nog eens mn geld betaalde mn rekeningen niet. Hij sloopte me geestelijk ik woog nog 50 kilo kwam niets aan.....
Ik eindigde op straat bont en blauw heb aangifte gedaan hij moest voorkomen en....
Ik betaal nu nog voor die ellende die ik 2 jaar terug had Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:06

ArwenLune schreef:
abcde, lees dit topic nog eens een keer door. Lees de verhalen van andere mensen die dit hebben meegamaakt nog eens goed.

Dat is jou toekomst.

Kei- en keihard, confronterend.
Heel goed gedaan.
Dit is pure realiteit.....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-02-04 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Relly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:06

ArwenLune schreef:
abcde, lees dit topic nog eens een keer door. Lees de verhalen van andere mensen die dit hebben meegamaakt nog eens goed.

Dat is jou toekomst.

En ik wil eigenlijk dat je vandaag nog je biezen pakt en met hem breekt. Hoe kan je ooit van iemand houden als je hem niet kan vertrouwen? Je vriend moet toch iemand zijn waar je je veilig bij kan voelen? En als je dat niet kan, ben je 100x beter af alleen. Ook al voelt het nu alsof je niet zonder hem kan. Dat komt wel weer, dat zelfvertrouwen. Je leert wel weer om in je eentje een compleet, gezond en heel persoon te zijn. Ook al geloof je dat nu niet. Maar je moet eerst, NU, met hem breken. En ja, dan krijg je een moeilijke tijd voor de kiezen. Maar beter nu een moeilijke maand als straks jaren van blauwe plekken en wonden verbergen. Maak je los nu je nog op je voeten staat, want dit word echt niet beter, en je losmaken als je eenmaal op de knieen zit (of ineengedoken in een hoekje, of te huilen onderaan de trap..) is nog veel moeilijker.

zie alsjeblieft onder ogen dat hoe gek je ook op hem bent, dit is echt gebeurd, het is onuitwisbaar, en het gaat zich geheid herhalen. Je kan die gebeurtenis niet wegwensen. Doe er wat aan nu je er nog niet zo diep inzit...

juist amen!

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:07

wow sommige reacties hier Scheve mond

relly, ik snap best dat je een mening hebt hierover maar zoals jij het erover hebt is het net alsof je de slachtoffers ervan beschuldigt dat het hun eigen schuld is. Door dit soort reacties is het volgens mij alleen maar moeilijker om uit zo'n relatie te komen...
Ik heb nog nooit zoiets mee gemaakt en hoop het ooit nooit mee te maken en ik raad je aan om te luisteren naar de mensen die het hebben meegemaakt! die weten waar ze het over hebben, sterkte! Lachen

abcdef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 13:07

Oke ik vind het toch ook wel fijn dat er zo veel mensen op reageren, ik ben 18 en we wonen niet samen. Als mijn ouders of broer er achter zouden komen dat dit gebeurd is dan denk ik niet dat ik hem nog zou mogen zien! Waarom ik zo jarloers ben weet ik niet ik ben ook best onzeker ( dat weten mensen die me kennen niet maar ik ben het wel) Verder zijn de verhalen die ik lees van jullie veel erger dan wat hij gedaan heeft!! Het was wel vernederend en zwaar kwetsend ( hoe kan je dat iemand aan doen waar je van houd??!!!) maar ik heb niks gebroken gekneusd of wat dan ook, ik heb eigenlijk zin om hem dit topic te laten lezen zodat hij weet hoe mensen er over denken!! We hebben het re eigenlijk nooit meer over gehad en hij heeft ook niet echt duidelijk gezegt dat hij er spijt van had! Ik denk ook en dat is niet om hem te verdedigen want drank is geen excuus maar dat hij het als die nuchter was nooit gedaan zou hebben. Ik wil het hem echt laten lezen maar het is eigenlijk en nu zeker omdat het nu goed gaat een beetje een taboe geworden! We gaan ook binnenkort samen op vakantie. Ik geloof hem dat hij het niet meer zal doen. Maar als ik jullie verhalen lees dan merk ik dat wel heel wat meer mannen dat beloofd hebben! ik zeg nu de volgende keer maak ik het uit maar zometeen doe ik het dan weer niet! Maar ik wil het ook niet uitmaken zonder het nog een kans te geven we hebben al zoveel samen ook mee gemaakt. En jullie denken vast ach kind je bent 18 je hebt nog een heel leven voor je maar ik ben toch ook gelukkig met hem en ook wel een beetje bang om alleen te zijn. Zou niet weten wat ik zonder hem moet.. Ik bedoel als die het nooit meer zou doen dan kunnen we harstikke gelukkig samen zijn! Zou het een goed idee zijn om hem dit topic te laten lezen?

Relly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:09

abcdef schreef:
Zou het een goed idee zijn om hem dit topic te laten lezen?

Ja,zeer confronterend, al zou ik het wel doen met iemand erbij, voor het geval hij echt doorflipt...je weet het niet.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:13

abcdef schreef:
En jullie denken vast ach kind je bent 18 je hebt nog een heel leven voor je maar ik ben toch ook gelukkig met hem en ook wel een beetje bang om alleen te zijn. Zou niet weten wat ik zonder hem moet.. Ik bedoel als die het nooit meer zou doen dan kunnen we harstikke gelukkig samen zijn!

Kijk, en dit is nou het hele punt.... Dat is wat het zo moeilijk maakt....
Waarom ben je zo bang om alleen te zijn?
Laatst bijgewerkt door Supertje op 10-02-04 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Relly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:13

Lautjuh123 schreef:
wow sommige reacties hier Scheve mond

relly, ik snap best dat je een mening hebt hierover maar zoals jij het erover hebt is het net alsof je de slachtoffers ervan beschuldigt dat het hun eigen schuld is. Door dit soort reacties is het volgens mij alleen maar moeilijker om uit zo'n relatie te komen...
Ik heb nog nooit zoiets mee gemaakt en hoop het ooit nooit mee te maken en ik raad je aan om te luisteren naar de mensen die het hebben meegemaakt! die weten waar ze het over hebben, sterkte! Lachen

goed lezen lautjuh, ik beschuldig niemand. Ik zeg alleen:

-je hebt een keus!
-laat jezelf dit niet overkomen!
-sla terug, of dat nou fysiek of mentaal is.

Maar blijkbaar schrijf ik zo onduidelijk dat mensen lezen:

- je bent dom!
-het is je eigen schuld
- je tekent je doodsvonnis.

dat krijg ik iig te horen dus ik moet vast opnieuw nederlands leren ofzo.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:15

Ik kan me voorstellen dat veel mensen die dit niet meegemaakt hebben 1 belangrijk ding vergeten (even voor de duidelijkheid, ik heb het zelf gelukkig nooit mee hoeven maken), de geleidelijkheid waarmee het gebeurt.

Doorgaans gebeurt dat slaan niet van de 1 op de andere dag. De mannen in kwestie zijn goed in het isoleren van de persoon, sterk op het gevoel spelen, de vrouw minderwaardig maken. Als dat maar vaak genoeg tegen je gezegd wordt (en hoe sterk je ook bent) je gaat het vanzelf geloven. Als je dat punt bereikt hebt en er wordt vervolgens lichamelijk geweld toegepast dan denk je niet: eikel, je moet met je poten van me afblijven. Maar dan ga je kijken wat JIJ toch fout gedaan hebt dat dit zo gebeurd is.

En dat is nu net de moeilijkheid.
Dat iedereen een keuze heeft is duidelijk ik dat is ook mijn levensmotto. Maar ik kan mij goed voorstellen dat die keuze maken soms zeer lastig kan zijn...

PS: Op dit onderwerp is mijn onderschrift toch echt van toepassing!

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:18

Beste abcdef,
lees aub eens goed.
Alle ervaringen beginnen niet meteen met gebroken botten, maar juist heel sluipend. Inderdaad een keer teveel gedronken en een klap in je gezicht.
Helaas is het zo dat veel van dit soort relaties pas onderbroken durven/moeten worden wanneer er gebroken botten zijn! Omdat je dan als slachtoffer pas bij jezelf de knop om kan zetten dat het inderdaad niet goed voor je is.

Lees aub de ervaringen van de verschillende mensen.

Je zegt dat je onzeker bent over jezelf, ik weet wel zeker dat het in deze relatie alleen meer erger zal worden dan beter.
Het is namelijk niet alleen het slaan, daarmee hangt een heel gedragspatroon van emotioneel misbruik samen. Voor je gevoel kan je nu al niet meer zonder hem, hoe moet dat dan wanneer je een half jaar of een jaar verder bent en hij slaat je wel helemaal in elkaar?

Wanneer je met hem breekt, en je familie en vrienden er van op de hoogte stelt zal je zien dat je niet alleen bent. Zie alleen maar het aantal reacties dat dit op Bokt geeft.

Scylla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:20

Ik word helemaal stil van dit topic. Heb het net helemaal doorgelezen en het lijkt me echt zo verschrikkelijk om mee te maken.
abcdef als ik jouw was zou ik heb dumpen, hoe moeilijk het ook is, en hoeveel je van hem houdt, hoe goed het nu ook gaat. Meer jongens dan kerken en er is vast een veeel leukere gozer die dit soort kl*testreken niet heeft!!!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:20

abcdef schreef:
Zou niet weten wat ik zonder hem moet.. Ik bedoel als die het nooit meer zou doen dan kunnen we harstikke gelukkig samen zijn!

Dit heet 'je ogen sluiten voor de werkelijkheid'. En het is heel begrijpelijk, maar ik wil toch graag dat je je dat even bewustword. Wat je nu dus eigenlijk doet is dat slaan wegwensen. Je wilde dat het niet gebeurd was (natuurlijk!) en nu probeer je die gebeurtenissen weg te denken. Want zonder dat slaan zouden jullie hartstikke gelukkig kunnen zijn...

En het is triest, maar het is WEL gebeurd. En dat verandert alles, hoe verdrietig je daar ook van word. Hou op met denken aan wat had kunnen zijn, en ga nadenken over was IS. En over wat je daar mee moet doen.

En ik beloof je dat dat zelfvertrouwen wel weer komt als je eenmaal single bent en de wereld niet instort. Jij, op jezelf, bent een compleet persoon. Je hebt niemand nodig om 'compleet' te zijn (dat zeggen ze alleen in domme liefdesliedjes!) en ik ben er zeker van dat als jij je eenmaal los maakt van hem, je je 10 kilo lichter zult voelen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:21

Zo was ik ook, het leek allemaal zo mooi. Pas na drie jaar begon de ellende en pas na een heleboel narigheid ging ik weg.
Het is jouw leven en je moet het zelf weten. Ik dacht ook dat me dat niet zou overkomen. We studeerden allebei aan de Universiteit. Leuk, veel vrienden, maar je vertelt het niet zomaar. Dan moet er echt heel wat gebeuren.
Ik begrijp heel goed dat je niet zomaar weggaat, maar jij bent degene die in deze situatie verder moet. Je moet hoe dan ook je eigen leven opbouwen. Maak je niet afhankelijk en wordt sterk. Neem voor jezelf een duidelijke beslissing. Ik hoor je eigenlijk zeggen: nog één kans. Hou jezelf er dan aan dat het echt de laatste is. Denk dan niet weer: nou ja, ik was zelf ook niet zo aardig, dus... en hij heeft nu zo'n spijt het zal nu wel over zijn. Je blijft dan in een kringetje ronddraaien. Stap eruit voor de schade zo groot is dat je er altijd last van houdt.
Echt je verdient het niet.
We zitten op een paardenforum, je zou iemand die zijn paard om het minste of geringste (echt waar hoor) afranselde toch ook geen kans meer geven als je kon?!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:23

Citaat:
ik heb eigenlijk zin om hem dit topic te laten lezen zodat hij weet hoe mensen er over denken!!

Het gaat erom hoe JIJ over hem denkt!

Waar liefde is kan geen angst zijn en andersom!

Angst roept duisternis op,angst vertroebelt zaken en verwijdert je van jezelf.

Leven is veranderen
Veranderen is loslaten
Loslaten is vrij zijn.

Leer eerst van jezelf te houden

DAn hoefje ook niet jaloers te zijn....

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:23

onze antwoorden lopen een beetje door elkaar, ik reageerde op abcdef's laatste reactie

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:31

Citaat:
ik heb eigenlijk zin om hem dit topic te laten lezen zodat hij weet hoe mensen er over denken!!

Waarom?

Hij verandert echt niet hoor....... ook niet door het lezen van dit topic.

Omdat hij dan weet wat hij je aandoet.???......... intresseert m geen zier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:31

abcdef schreef:
maar ik ben toch ook gelukkig met hem en ook wel een beetje bang om alleen te zijn. Zou niet weten wat ik zonder hem moet.. Ik bedoel als die het nooit meer zou doen dan kunnen we harstikke gelukkig samen zijn!

Heel klassiek abcdef. Die onzekerheid zal tijdens deze relatie niet minder worden, daar kun je wel zeker van zijn....

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:32

Relly"]
[quote="lis"][quote="Relly schreef:
Verder vind ik het jammer dat ik er blijkbaar niets over mag zeggen omdat ik het niet heb"meegemaakt.

En ik vind het jammer dat jij hier met je grote mond de SLACHTOFFERS van geweld uitmaakt voor een stelletje domme schapen. Ik durf van mezelf te zeggen dat ik niet dom ben, ik ben ook zeker niet op mijn mondje gevallen. En toch OVERKWAM het me, in twee relaties zelfs. Mijn eerste ex sloeg mij pas na 3 jaar voor de eerste keer! Dat zie je niet aankomen hoor. De tweede ook pas na anderhalf jaar.

Denk eerst even na voor je iets typt. Het is allemaal niet zo simpel. En zelfs jou, die nu het hardst roept dat het je nooit zal overkomen, kan het gebeuren. Kom op zeg, je bent 20. Alsof jij alle mensenkennis in huis hebt.
[/quote]

Verdorie dat zeg ik toch ook niet! Boos!
Ik zeg dat je het je niet meer
hoeft
te overkomen omdat je weg kan gaan! Je hebt de keus om weg te gaan! En ik snap dat het moeilijk is en ik snap dat je bang en vernederd bent etc.
Maar je hebt een keus! Je hebt de keus om weg te gaan! En ik vind het jammer dat het meestal zolang moet duren voordat iemand ook daadwerkelijk vertrekt bij diegene die hem of haar slaat!
[/quote]

die keuze heb je idd. Maar als dat betekent een levenlang vluchten, van provincie naar provincie verhuizen, een andere naam aannemen, in geval van kinderen, je kind voor altijd zijn/haar vader ontzeggen, iedere dag achterom kijken, denk je wel twee keer na voor je (hoogstwrs stiekum) vertrekt. Ik heb het wel gedaan en zat in een opvanghuis (geen blijf van mijn lijf). Het kostte hem 3 dagen om uit te vinden waar ik was.

Citaat:
En ik heb ook nergens gezegd dat ik alle mensenkennis heb! Ik geef alleen mijn visie hierover. Daar is een forum naar mijn weten voor. En inprincipe moet er niet naar je leeftijd worden gekeken. Het gaat erom wat je zegt en of iemand het daar mee eens is ja of nee.
Nou jij bent het niet met mij eens maar ik maak niemand voor iets uit ik zeg alleen wat ik zou doen en wat ik ervan vind.

Je schreef iets van; "dat eindelijk eens het lichtje gaat branden". Daaruit maak ik op dat je 'ons' nogal onnozel vindt.

Citaat:
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen om het kwartje te laten vallen dat ik alleen maar realistisch ben....

Ik weet het echt niet meer.

Ik vind jou niet realistisch. Je hebt idd een keus, maar aan die keus hangen een hoop consequenties. Ook niet leuk. Kiezen tussen twee kwaden dus.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:37

abcdef, I ve been there. En ik ben blij dat ik er nog ben. Ik snap je schuilnaam, je schaamte is nog te groot. Dat was bij mij in het begin ook het geval. maar meissie, hij moet zich schamen niet jij.
Op een dag houdt dit op! Of je vind de kracht om met hem te breken of je overleeft het gewoonweg niet. Mijn advies is exact hetzelfde als alle andere bokkers, ik denk dat er weinig alternatieven zijn. Toch is er nog eentje mischien kan je vriend vrijwillig in therapie..
sterkte in ieder geval en je mag me altijd pben mocht je daar behoefte aan hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:40

Desiree schreef:
zouden mannen ook zo reageren, als hun vrouw hen sloeg? dat ze het pikken bedoel ik? Of zijn er onder de vrouwen meer "sukkels" dan onder mannen?

Nee hoor Desiree, er zijn heel veel mannen die mishandeld worden door hun vrouw en dat werkt op dezelfde manier en is niet minder erg. Vrouwen kunnen evengrote terroristen zijn hoor, dat maakt geen verschil.
Bovendien vind ik dat je de slachtoffers geen sukkels moet noemen, dat vind ik minderwaardig als ik zie hoeveel moed ze eigenlijk hebben.

Er is trouwens onlangs een film verschenen over het huiselijke geweld, schijnt een behoorlijk indrukwekkende film te zijn.

Relly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:49

lis"]
die keuze heb je idd. Maar als dat betekent een levenlang vluchten, van provincie naar provincie verhuizen, een andere naam aannemen, in geval van kinderen, je kind voor altijd zijn/haar vader ontzeggen, iedere dag achterom kijken, denk je wel twee keer na voor je (hoogstwrs stiekum) vertrekt. Ik heb het wel gedaan en zat in een opvanghuis (geen blijf van mijn lijf). Het kostte hem 3 dagen om uit te vinden waar ik was.
[/quote]

Dat is natuurlijk vreselijk, maar ik ging ook niet uit van de ergste gevallen. De topicstartster zit nog in dat begin stadium, ze kan er nu nog zo makkelijk uitstappen als ze wil. Nu bedreigt haar vriend haar nog niet of al die andere vreselijke dingen die jij en zoveel anderen hebben meegemaakt. Het kan nu nog zonder consequenties.
Ik weet dat de rest er al uit is gestapt en daar ben ik blij om. Ik wil haar alleen op d'r hart drukken dat ze nu nog zo makkelijk weg kan gaan.

[quote="lis"]
Je schreef iets van; "dat eindelijk eens het lichtje gaat branden". Daaruit maak ik op dat je 'ons' nogal onnozel vindt.
[/quote]

Ja en dat ging niet over de mensen hier op het forum. Boos! Dat ging over mensen in het algemeen die zich het ziekenhuis in laten slaan en dan pas denken; 'goh volgens mij is het tijd om op te stappen".En dan ben je al veels te laat. Dat bedoelde ik ermee.

[quote="lis schreef:
Ik vind jou niet realistisch. Je hebt idd een keus, maar aan die keus hangen een hoop consequenties. Ook niet leuk. Kiezen tussen twee kwaden dus.

Dat er een hoop consequentie is waar, maar kiezen tussen 2 kwaden, nee.
Alles is beter dan bij zo'n idioot wonen lijkt mij.

Maar ik wil hier nu echt niet meer reageren omdat ik mijn standpunt maar moet blijven verdedigingen, terwijl ik weet dat ik geen wartaal uitsla.
Ik heb er geen zin meer in.succes ermee.

Miep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:52

Relly, was jij dan zelf ook niet zo ' achterlijk'om jou woorden even te gebruiken, om je te laten slaan door je vader?
Jij durfde net zo goed niets terug te doen, want het was WEL je vader.
In het geval van een relatie is het wel je partner die het doet,iemand waar je toch van verwacht dat je een gelijke relatie hebt.

Je spreekt jezelf nog al tegen..
Heb jij je biezen gepakt toen je vader je sloeg?
Heb je je vader terug geslagen?

Niets van wat je ook maar zegt in dit topic heb je ZELF gedaan.

Desiree, vaak zijn het juist de mannen waarvan je het niet verwacht.

Mijn neef heeft mij jarenlang mishandeld, bedreigd, verkracht en vernederd.
Mijn neef, die voor die tijd al jaren mijn lievelingsneef was..
Waar je nooit iets aan merkte, maar die ineens als een blad aan de boom omdraaide en ook nooit iets aan andere mensen heeft laten merken.
Geen hond had ook maar iets in de gaten van hoe zijn ware aard is/was.

* mishandeld veranderend in geslagen, op verzoek van Relly *
Laatst bijgewerkt door Miep op 10-02-04 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:58

Relly schreef:

En daar gaan mensen die het zelf niet hebben meegemaakt de mist in.... Het is namelijk veiliger om bij zo iemand in huis te wonen dan erbij weg te zijn. Er is een wetenschappelijk onderzoek geweest en daar kwam uit dat mishandelde mensen liever in de situatie zaten met de agressieve partner omdat ze op deze manier nog enige invloed hadden, dan dat ze weggingen en maar af moesten wachten welke actie de ex partner nu weer uit zou vreten...... De angst voor de partner wordt groter als je uit elkaar bent, Dat is ook een van de redenen waarom mensen niet zo snel weg gaan....... zolang je erbij bent kan je het nog redelijk sturen (althans dat idee heb je)[/list]

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:59

Relly"]
[quote="lis"]die keuze heb je idd. Maar als dat betekent een levenlang vluchten, van provincie naar provincie verhuizen, een andere naam aannemen, in geval van kinderen, je kind voor altijd zijn/haar vader ontzeggen, iedere dag achterom kijken, denk je wel twee keer na voor je (hoogstwrs stiekum) vertrekt. Ik heb het wel gedaan en zat in een opvanghuis (geen blijf van mijn lijf). Het kostte hem 3 dagen om uit te vinden waar ik was.
[/quote]

Dat is natuurlijk vreselijk, maar ik ging ook niet uit van de ergste gevallen. De topicstartster zit nog in dat begin stadium, ze kan er nu nog zo makkelijk uitstappen als ze wil. Nu bedreigt haar vriend haar nog niet of al die andere vreselijke dingen die jij en zoveel anderen hebben meegemaakt. Het kan nu nog zonder consequenties.
Ik weet dat de rest er al uit is gestapt en daar ben ik blij om. Ik wil haar alleen op d'r hart drukken dat ze nu nog zo makkelijk weg kan gaan
[/quote]

Ik kreeg wel de indruk dat je het over mishandelde vrouwen in het algemeen had. En ook in het beginstadium is het moeilijk om weg te gaan. Lees wat ze schrijft; ze wil met hem verder. Dat is niet realistisch, maar je liefde voor iemand is niet per defenitie verdwenen als je een klap krijgt.

[quote]
[quote="lis schreef:

[/quote]
Dat weet je dus niet. Daar kom je pas achter als je het doet. En die stap nemen is zoooo groot, want de consequenties zijn dus niet te overzien.

Citaat:
Maar ik wil hier nu echt niet meer reageren omdat ik mijn standpunt maar moet blijven verdedigingen, terwijl ik weet dat ik geen wartaal uitsla.
Ik heb er geen zin meer in.succes ermee.

Nou vind ik je laatste alinea idd wartaal. We voeren een discussie, ik ben het niet met je eens. Jij legt uit waarom jij er zo over denkt en daar zet ik weer mijn vraagtekens bij..