Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:04

Foaly schreef:
Ik zag een paar ergernissen in Den Haag en ik wil er eentje aan toevoegen: het kruispunt Laan van Meerdervoort/Conradkade. Le-vens-ge-vaar-lijke toeren die daar uitgehaald worden soms := Fietsers die van alle kanten zich voor de tram werpen, voetgangers die denken dat zebrapaden een soort wegversiering zijn, automobilisten die ongenadig hard nog nét voor het stoplicht langs willen scheuren... dat daar niet meer ongelukken gebeuren is echt een wonder :=

Laakkwartier kunnen ze ook behoorlijk gek doen. Heb er in de tijd dat ik er regelmatig kwam, ook regelmatig mensen zien staan die op elkaar geknalt waren hahaha

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:09

Ik heb er ook nog wel een paar:
- verkeerd afgestelde lichten of té felle lichten Van tegenliggers..... Hoe verwacht je dat ik nog wat kan zien? Soms is het net alsof ze groot licht aan hebben....
- geen licht: voetgangers, hardlopers, fietsers en ook auto's.... Ik ben misschien overdreven door als een soort van kerstboom op de fiets te zitten, maar heb liever dat ze me zien.... En nog zijn er automobilisten met stront in hun ogen!
- mensen die bij een stoplicht op de linkerbaan gaan staan, maar eigenlijk niet kunnen optrekken.... Gaspedaal zit rechts..... Durf je die niet te gebruiken, ga dan rechts staan
- van die hard scheurende automobilisten die helemaal links op de snelweg rijden en bijna haaks naar rechts komen omdat ze de afslag nog moeten halen..... Maar toch echt die paar auto's nog moesten inhalen
- mensen die lage snelheid rijden en bang zijn van de rechterbaan..... Die baan bijt niet. Ik rij zelf ook 100 op de snelweg, maar laat me dan niet twee banen opschuiven om je in te halen..... En ja, regel is nog steeds dat rechts inhalen niet mag
- geplaatste spiegels op de weg bij bijvoorbeeld uitritten of onoverzichtelijke punten kan je gebruiken! Zo ook tegenwoordig in de parkeergarage van werk.... Zowel het opgaande verkeer als het gelijkblijvende verkeer kan de spiegel gebruiken
- stopborden negeren of toch nog even snel ervoor piepen
- bij ritsen aan begin van de strook al bang zijn dat je er niet tussenkomt, dus gewoon die auto ervoor knallen
- dat continu gebruik van je rempedaal.... Gas los is ook een optie
- verkeersdeelnemers die denken dat je gedachten kan lezen en zomaar ineens afslaan zonder enig voorteken zoals omkijken, Een uitgestoken hand of een Knipperlicht
- geen knipperlicht op de rotonde
- verkeerd gebruik knipperlicht op de rotonde en het dan gek vinden dat er bijna ongelukken gebeuren....
- mensen die minstens acht keer steken bij inparkeren en dan nog twee plekken in beslag nemen
- mensen die niet kunnen hellingtrekken..... Ook zo leuk in de garage bij mijn werk.....

En vast nog heel veel dingen meer....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:11

Ayasha schreef:
Mkango schreef:

Tot die Canta de enige mogelijkheid voor je buurman of je oma is om nog enigszins zelfstandig van A naar B te kunnen. Ik vind dit een vrij ableist opmerking. :o

Van wat ik zie van die auto’s zou dat geen mogelijkheid mogen zijn. Ik heb eigenlijk nog nooit eentje ook daadwerkelijk veilig zien rond toeren. Helaas gaat de veiligheid van de grote groep voor mij toch echt voor op de zelfstandigheid van een kleine. Ben het volkomen mer haar eens. Ben verdorie ooit zo eentje van 50 op de autosnelweg tegen gekomen. :?

Mijn buurman is al twee keer van de A27 afgehaald Met Die brommobiel van hem :+
Zou idd toch verrekte handig zijn als Er een iets uitgebreider examen voor zou zijn dan wat Er momenteel voor nodig is( geen idee eigenlijk wat je Er voor moet doen om Er mee te mogen rijden )

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:21

Langzaam optrekkende mensen bij stoplichten inderdaad! |o Je hoeft echt niet als een idioot met piepende banden weg te scheuren, maar gewoon met een normale snelheid en zo snel mogelijk naar de maximum snelheid gaan. Mijn auto is nogal spastisch als het gaat om meldingen geven, dus die piept er soms op los als ik te dicht op mijn voorganger kom bij een stoplicht omdat die persoon ineens heel wat langzamer optrekt dan verwacht :')

Ik heb volgens mij ook van die vervelende led koplampen :o Sorry dames, nieuwe auto's he O:)

NatasjavE

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:29

Mensen die op een 80 kilometerweg denken dat je net zo veel afstand moet houden als op de snelweg waar je 120 rijdt.
Als je dan iets dichter op je voorganger komt(maar je zeer zeker aan de 2 seconden regel houdt) gaan ze meteen afremmen net zo lang dat je weer meer afstand neemt dan noodzakelijk.

Zooooooo irritant.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:35

Ergernissen als ik met de trailer rij:
- Flapdrollen die in een klaverblad binnendoor komen (ik zie ze meestal wel aankomen omdat ik probeer te tellen hoeveel auto’s in de door mij gemaakte file zitten)
- Flapdrollen die de rotonde verkeerd om nemen omdat ze bang zijn achter je te moeten blijven hangen
- Flapdrollen die ‘m er bij het aanrijden voor een rood stoplicht nog even voorkwakken (raak je gelukkig snel aan gewend, dus het gas gaat nu nog eerder los en ik ga nog eerder remmen)

Ik zag trouwens een irritatie over te dicht erop rijden en dan ineens remmen, of om elk wissewasje remmen: onze auto heeft adaptive cruise control. Als ie bang is te dicht bij de voorganger te komen, gaat ie zelf remmen. En nee, dat kan niet uit (mijn ergernis). Je kan dus kiezen tussen “met adaptive cruise control” en “geen cruise control”. Ik ben me ervan bewust en probeer dus de cc eraf te gooien als ik dichterbij kom en er een plek is om in te halen oid, maar veel mensen hebben volgens mij geen idee of boeit het niet.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:40

Hilary schreef:
...
Ik zag trouwens een irritatie over te dicht erop rijden en dan ineens remmen, of om elk wissewasje remmen: onze auto heeft adaptive cruise control. Als ie bang is te dicht bij de voorganger te komen, gaat ie zelf remmen. En nee, dat kan niet uit (mijn ergernis). Je kan dus kiezen tussen “met adaptive cruise control” en “geen cruise control”. Ik ben me ervan bewust en probeer dus de cc eraf te gooien als ik dichterbij kom en er een plek is om in te halen oid, maar veel mensen hebben volgens mij geen idee of boeit het niet.

Hinderlijk dat het er niet af kan. Wat was er mis met zelf denken en rijden.... Dat dit soort snufjes tegenwoordig ingebouwd zijn? Juist elke keer de remlichten geeft onrust en volgens mij ook eerder file.

Toen ik net mijn rijbewijs had, was het eerste wat mijn ouders zeiden op de snelweg: je remt niet.... Tenzij er echt stront aan de knikker is...

Nog zo eentje waar ik mee aan kan ergeren:
- gas loslaten of zelfs rennen bij het inrijden van een tunnel.... Naar boven kan je die snelheid goed gebruiken..... Ik hou, mits er niemand kort voor me rijdt natuurlijk, mijn gas gewoon in dezelfde positie.... Dan ga ik maar tien km/u te hard naar beneden.... Naar boven gebruik maken van die extra vaart en op tijd had bij dat je niet ineens terug zakt....

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:50

Het hangt misschien van het merk auto af maar meestal kan je wel wat sleutelen aan die cruise control.
Nja, niet persé de cruise control zelf maar wel de front assist (camera die het verkeer in de gaten houdt). Die kan je uitzetten, niet aan te raden bij cruise control :+ , of instellen van welke afstand hij moet beginnen blèren of remmen.

Sowieso moet je idd niet te veel op cruise control vertrouwen. Ik zet die alleen aan op lange stukken autostrade met weinig verkeer waar ik de eerste paar 100km geen afrit ga nemen.

Mijn cruise control heeft trouwens moeite met vrachtwagens, herkent hij niet zo goed dus begint te laat met gas minderen om vervolgens op de rem te trappen als hij 'ineens' de vrachtwagen ziet. Vloek ik ook wel op :roll: .
Bij auto's houdt hij dan weer te veel afstand. Ik zorg er dus voor dat ik zelf van baanvak wissel voor de cruisecontrol begint te meten op de voorganger.

Heb idd ook al wel een auto gereden waar die front assist niet in te stellen of uit te schakelen was. Toen die een keer dacht bruusk te moeten remmen voor een situatie die ik al lang gezien had en op voorzien was (had het gas al los) heb ik nog net niet het stuur er uit getrokken en de auto voor rotte vis uitgemaakt :') .

Al die technische snufjes zijn leuk en handig maar je mag er idd niet te nonchalant door worden.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:56

Dat zijn inderdaad echt irritante snufjes! Die van mij heeft een soort lane assist, die begint te mekkeren als je over een doorgetrokken streep rijdt. Behalve als je je knipperlicht aan hebt, dan mag het wel. Maar dat ding begon al zo snel te mekkeren en zeiken, dat ik hem gelijk uit heb gezet :=

Sowieso mijn auto is passief agressief. Als ik naar de garage moet voor onderhoud, dan geeft hij dat 2500 km van tevoren aan. Ik plan dan een afspraak in, maar dat kan niet binnen een week vaak. Dus ik zit tegen de afspraak al ruim over die 2500 km heen.. Gevolg: Elke keer als ik de auto start, start hij automatisch de navigatie op naar de dichtstbijzijnde garage _O-

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:59

Mensen die op een 80 km weg 60 gaan rijden, maar in een 30 km zone wel 50 rijden.

Mensen die de ritsstrook niet gebruiken en daardoor een kilometers lange rij bij voorgaande stoplicht staat!
Mensen die ritsstrook is er voor zodat de doorstroming beter is om daarna op een doorlopende weg in te voegen... grr
Mensen die ritsers er niet tussen laten, omdat ze als aso worden gezien omdat ze in hun ogen voordringen. Jammer joh.. hier is de ritsstrook nu net voor bedoelt.. doorstroming voor minder file vorming.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:03

Danseresje schreef:
Hilary schreef:
...

Hinderlijk dat het er niet af kan. Wat was er mis met zelf denken en rijden.... Dat dit soort snufjes tegenwoordig ingebouwd zijn? Juist elke keer de remlichten geeft onrust en volgens mij ook eerder file.

Eens. Heb het nog gevraagd bij de dealer of het eraf kon, of dat er een andere software geïnstalleerd kon worden. Nee, dat kon niet, want dit was veiliger. Ik ben het daar niet mee eens, want gebruik cc ook graag binnen de bebouwde kom, zeker op stukken waar ik vrij zeker ben van een groene golf. De auto snapt dat dus niet; er schuift een auto voor mij naar de naastgelegen baan voor rechtsaf, dat licht is rood, dus automobilist begint netjes te remmen. Mijn auto? PANIEK! ZE REMMEN! STOP!

Ik was helaas niet bij het proefrijden, anders was dot waarschijnlijk wel een deal breakertje geweest.

Ik stel ‘m trouwens wel zo in dat de front assist een zo klein mogelijke meet-afstand heeft. Zet ik front-assist uit, dan vertikt de cc het. Lane assist kan wel uit gelukkig.

@ghost attack: das wel passief agressief ja :') De onze doet dat ongeveer bij het piepje van bijna lege tank, gaat ie ook gelijk de dichtstbijzijnde pomp zoeken. Ook als die 300 meter verderop al in zicht is. Had m’n knipperlicht al aan :j

Oh ik heb nog een ergernis: óp het kruispunt van baan wisselen (want over 500 meter moet je invoegen en je kan niet vroeg genoeg zijn), waardoor anderen gedwongen worden het kruispunt te blokkeren omdat ze de stopstreep al ruim voorbij waren.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:07

Dat van die tankstations met lege tank doet die van mij ook! Meestal ben ik hem al voor 8-)

Ook leuk: in de spits kruispunten blokkeren. Want IK had GROEN! :roll: Dat je per ongeluk net op het kruispunt komt stil te staan met druk verkeer, oke kan gebeuren. Maar heel bewust het complete kruispunt blokkeren is gewoon kansloos.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:08

Wandelaars / honden in het donker op donkere stukken. Ik zet als er geen auto aankomt groot licht aan hopen dat ze de hint snappen.

Fietsers die al links voor je auto gaan om af te slaan. En vinger uitsteken om af te slaan en die voorrang ook pakken die ze niet hebben. Ik duw me auto er dus gewoon voor

Rotonde verkeerde pakken door fietsers en wandelaars ook daar knal ik me auto rustig voor

Kruispunt blokkeren ook zo iets staat trouwens ook flinke boete op

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:12

Ik weet niet of ik al mag klagen ik heb ongeveer 3 maanden nu mijn rijbewijs , maar er zijn genoeg mensen op de weg die best nog weer even een aantal rijlessen mogen krijgen. Ik zeg niet dat ik perfect rij ik moet nog veel leren maar er vallen mij wel veel dingen op

- Die felle koplampen die ook nog eens verkeerd afgesteld staan waardoor je bijna blind wordt. Tevens las ik laatst dat sommige lampen 3x feller ingesteld staan dan de zon. Lijkt mij toch wel een probleem wat opgelost moet worden.
- Mensen die op de snelweg 80 gaan rijden in het donker omdat ze het spannend vinden. En dan ook niet meer in kunnen halen omdat je anders de afslag mist en dus ook 80 moet gaan rijden.
- Diezelfde mensen komen de snelweg af en gaan 70 rijden op plekken waar je 50 mag en zijn spontaan niet meer bang in het donker
- Rotondes en knipperlichten blijkt ook een hele moeilijke combinatie.
- Langzamer rijden dan de toegestane snelheid waardoor het hele verkeer opgehouden wordt.
- Geen mogelijkheid om langzaam rijdend verkeer in te halen.
- Mensen die geen ruimte maken ( vooral op de land wegen)
- Fietsers die denken dat zonder verlichting en in zwarte kleding fietsen cool is voor je imago.
- Hardlopers die hun zwarte sportkleding belangrijker vinden dan een reflecterend hesje met verlichting ( zal ook wel weer een ego probleem zijn)
- Zwarte/ donkere honden die niet zichtbaar zijn ( koop aub een lichtgevende halsband) zo bang dat ik die per ongeluk een keer aan rijd.
- Mensen die eigenlijk liever bij je achterin komen te zitten met de auto.
- Mensen die denken dat bumperkleven ervoor zorgt dat ik sneller ga rijden. Helaas!
- Als ik vanaf mijn werk kom is er een heel vervelende oprit naar de snelweg. Er zit een bocht in waar je max met 60 door heen kan. Daarna moet je eigenlijk al invoegen. Vaak het probleem dat ik te langzaam rijd. Ik lees daar hier veel geklaag over maar daar red je alleen de 110 als je in een hele snelle auto rijd die snel optrekt.
- Vrachtwagens die op hetzelfde stuk in moeten voegen en je dan er niet achterweg kan omdat je soms maar met 40 in moet voegen en eerst moet wachten totdat de vrachtwagen snelheid heeft zodat je zelf ook snelheid hebt.
- Mensen die geen baan naar links opschuiven. Eigenlijk een onterechte ergernis omdat de invoeger geen voorrang heeft dus mensen die op de snelweg rijden mogen links blijven rijden als ze willen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:29

MiniMouse schreef:
Mensen die op een 80 km weg 60 gaan rijden, maar in een 30 km zone wel 50 rijden.

Mensen die de ritsstrook niet gebruiken en daardoor een kilometers lange rij bij voorgaande stoplicht staat!
Mensen die ritsstrook is er voor zodat de doorstroming beter is om daarna op een doorlopende weg in te voegen... grr
Mensen die ritsers er niet tussen laten, omdat ze als aso worden gezien omdat ze in hun ogen voordringen. Jammer joh.. hier is de ritsstrook nu net voor bedoelt.. doorstroming voor minder file vorming.

Maar dat kan niet in Nederland, want niemand wil je er tussen laten, stel je voor dat je 1 auto later op je werk bent :+

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:31

Wat ik bijna dagelijks zie:
Mensen die de hele tijd op de snelweg links moeten rijden.
En op het laatste moment nog even 2 banen naar rechts moeten om een afrit te pakken en sommigen nemen ze een ook nog een stuk verdrijvingvlak mee.

En andere ergenissen zijn hier allemaal volgens mij al genoemd

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:39

- bumperklevers in het donker, met zelf een hogere bumper dan ik heb, en dus ondanks goed afgestelde koplampen via spiegels fel bij mij in zicht schijnen.
- de supermarkt hier in het grotere dorp: T -splitsing op drukke weg, met drempel, en populaire supermarkt. Je staat er rustig 5 minuten te wachten, omdat de flup die je dacht rechtdoor te gaan, toch ook voedsel moest zoeken. Of je gooit je voor een bumper omdat sommigen toch wat sneller over die drempel gaan...
- ouderen in het verkeer die gewoon niet meer gas durven te geven...ja, er mag van mij een boete komen op veel te langzaam rijden, mn wanneer je op snelweg moet invoegen.
- mensen die direct met groot licht beginnen te seinen omdat ze vinden dat je van de linkerbaan je direct op die auto op rechterbaan dient te werpen want ZE MOETEN ER LANGS! En dan vervolgens net als jij veilig naar rechts kunt, zelf naar rechts knallen om jou in te halen.

Nu ben ik best relaxed, vloek eens een keer, of wat vaker als ik de verkeersdood in de ogen heb gekeken. Maar er is 1 situatie waar ik werkelijk mijn stuur heb opgevreten...
Van zeeland naar limburg rijden, maar ruim 2 uur voor de boeg. Laat op de avond, bijna lege 100 klm baan...en een stel duitsers met een boot op aanhanger voor je hebben, die blijkbaar bang waren het ding te verliezen. Ik maak geen grapje: 50 klm pu ging het. Na seinen ging het zelfs naar 40... |o
Het was niet verstandig, dat vertelde die doorgestrokken streep wel, maar uiteindelijk heb ik ze ingehaald. Was echt niet verstandig, want die tegenligger kon wel 100 rijden...

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:48

Mensen die geen ruimte laten om je er tussen te laten (bij file), als de invoegstrook inmiddels is uitgereden (en je dus op de vluchtstrook rijdt).
Bij file rijdt ik eigenlijk altijd zo goed als 1 snelheid. Soms ontstaat er een gat van 10 meter, maar als ik gas bij geef, moet ik niet veel later weer op de rem, terwijl als ik op 1 snelheid rijdt, die afstand weer 'inhaal'. Tegen de tijd dat ik weer bij mijn voorganger ben (die heeft moeten stoppen), gaat die weer rijden en kan ik in het zelfde tempo rustig aan weer doorrijden..

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:54

Mensen die denken dat wanneer je met een trailer aan het langzaam af aan het remmen bent voor een rotonde buiten de bebouwde kom, dat dat is zodat zij nog even snel over kunnen steken en je alsnog een stuk harder moet remmen dan je eigenlijk zou willen.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:56

- Als er 2 2-baans wegen bij elkaar komen op de snelweg en je de volgende afrit moet hebben, maar dat amper lukt omdat iedereen je rechts voorbij komt zeilen alsof ze in moeten voegen.
- mensen met hun dagrijverlichting aan in het pikkedonker
- auto's die met 70 in voegen op de snelweg
- telefonerende/appende mensen die 2 banen nodig hebben op de snelweg, lopend op een zebrapad zijn ze ook irritant trouwens omdat ze niet door lopen en jij maar wachten...zucht.
- mensen die hun auto nog even snel voor die van jou gooien om een vrachtwagen in te halen en dan kijk ik achter me en dan rijdt daar niemand...inzicht van een koekie dus denk ik dan.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 23:09

Andere ergernis nog van mij: Negeren van rode kruis boven rijbaan! Eerlijk? Dat ding is er niet voor niks!!! Je zult er zelf maar eens staan na ongeval/ met pech/ onwel geworden en je wordt zowat overhoop geknard door zo'n negeerder...

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 23:22

Fietsende verkeersdeelnemer hier, heb echt te vaak een hekel aan het verkeer:

-medefietsers zonder licht, vaak ook nog in zwarte kleding
-voetgangers op het fietspad zonder verlichting aan jassen oid, vaak ook nog in het zwart gekleed
-hard aanrijdend motorverkeer die geen voorrang hebben waardoor ik begin te twijfelen wat zij gaan doen.
-kinderen die zwalkend over de weg fietsen en papa/mama/oppas/opa/oma zegt er niet zo veel over
-scholieren die niet van plan zijn op jou te letten
-telefoongebruik op de fiets (zigzaggers/orgaandonoren dus)
-mensen die heel graag een kopstoot van een trein willen door nog even snel onder de spoorbomen door te racen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 23:28

Mensen die weefvlakken niet snappen en meteen willen invoegen met alle gevolgen van dien

Motorrijders (vooral motors vol koffers) die rakelings langsrijden in de file. Ik hou mn auto graag heel want ben er trots op.

Bumperklevers, mensen die afgeleid zijn en hun auto niet op hun strook houden, langzaamrijders links, of mensen die stug links blijven rijden want ze halen in terwijl het in te halen object 100m verderop rijdt. En fietsers En voetgangers die interactie met autoverkeer hebben per definitie.

Mensen die schade maken en niks achterlaten qua briefje oid.

Autos die te oud zijn om te functioneren die koste wat kost op de weg gehouden moeten worden.

Verder zorg ik zelf dat ik nooit onnodig links rij, of bumperkleef ondanks dat ik volgens velen een asobak (Tesla) rij. Ik rij wel hele stukken 110, maar dan rij ik rechts. Met inhalen zit ik razendsnel op de 130.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 23:30

Ik kwam er vanmiddag nog een tegen :')
Mensen die bij de deur van een winkel stoppen, er iemand uit laten, om vervolgens daar lekker te gaan wachten tot de ander weer terug is, waarbij ze een weghelft blokkeren.
Soms met draaiende motor want airco/verwarming.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 23:37

Laurora, dank je wel. Dankzij jou bedenk ik me er ook nog weer eentje! Bij het Winkelcentrum hier om de hoek staan fietsenrekken. Heb een enorme hekel aan auto's die voor die rekken parkeren (mag niet eens, geen vakken daar) en daar rustig wachten op hun bijrijder die boodschap doet/ brief post/ pakje haalt etc. Ja, hoor eens... als fietser wil ik mijn fiets ook graag weer uit die rekken zonder schade hoor. Parkeer effe netjes in een vak of in de parkeerkelder verderop aub, daar zijn ze voor!