Hilary schreef:...
Ik zag trouwens een irritatie over te dicht erop rijden en dan ineens remmen, of om elk wissewasje remmen: onze auto heeft adaptive cruise control. Als ie bang is te dicht bij de voorganger te komen, gaat ie zelf remmen. En nee, dat kan niet uit (mijn ergernis). Je kan dus kiezen tussen “met adaptive cruise control” en “geen cruise control”. Ik ben me ervan bewust en probeer dus de cc eraf te gooien als ik dichterbij kom en er een plek is om in te halen oid, maar veel mensen hebben volgens mij geen idee of boeit het niet.
Hinderlijk dat het er niet af kan. Wat was er mis met zelf denken en rijden.... Dat dit soort snufjes tegenwoordig ingebouwd zijn? Juist elke keer de remlichten geeft onrust en volgens mij ook eerder file.
Toen ik net mijn rijbewijs had, was het eerste wat mijn ouders zeiden op de snelweg: je remt niet.... Tenzij er echt stront aan de knikker is...
Nog zo eentje waar ik mee aan kan ergeren:
- gas loslaten of zelfs rennen bij het inrijden van een tunnel.... Naar boven kan je die snelheid goed gebruiken..... Ik hou, mits er niemand kort voor me rijdt natuurlijk, mijn gas gewoon in dezelfde positie.... Dan ga ik maar tien km/u te hard naar beneden.... Naar boven gebruik maken van die extra vaart en op tijd had bij dat je niet ineens terug zakt....