Hobbyhorse schreef:Vanavond waren ze nog steeds aan het knallenbah geen woorden.
Maar er is ook goed nieuws, ik lees net op de site van de NOS dat Rotterdam het voortouw neemt in een algeheel vuurwerkverbod, hulde!
Yeeee! Dat is goed nieuws!!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Telpeva schreef:Dat had Rotterdam al, daar is al een verbod. Er zijn echter ook aangegeven zones waar men wel mag afsteken, en dat is zo'n beetje het grootste bewoonde deel. De enige plekken waarbij niks was aangegeven (waar dus niet afgestoken mag worden) waren plekken als het centrum, stadhuis, en enkele andere zones. Hier en daar ook parken en plaatsen waar dieren leven, maar ook weer niet allemaal.
Ik woon niet in het centrum, maar in een woonwijk. Hier mocht gewoon overal worden afgeschoten.
Dan mijn mening over de vuurwerkshows, er waren er 3 in Rotterdam. Heel eerlijk, volgens heeft dat helemaal niks gedaan aan verminderen van de hoeveelheid vuurwerk bij particulieren. Wat mij op viel was dat mensen naar mijn idee gewoon hun eigen vuurwerk wilden afsteken, en ook naar de vuurwerkshow wilden gaan. Bij de vuurwerkshow mag je zelf niet afsteken, resultaat: rond 10:00 in de avond was men hier al volop aan het knallen, daarna stilte, en om 12 uur gewoon nog een keer helemaal los. In plaats van 1x vieren, gewoon 2x vieren op een avond![]()
Er is hier imo alleen maar meer vuurwerk de lucht in gegaan hier als andere jaren
Citaat:Vuurwerk • Voor het eerst zijn dit jaar vuurwerkzones (in plaats van vuurwerkvrije zones) aangewezen in Rotterdam. Alleen in deze zones mag u vuurwerk afsteken van 31 december 18.00 uur tot 1 januari 02.00 uur.
Loretta schreef:Eigenlijk had dit al reden geweest moeten zijn om het vuurwerk af te schaffen.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b0d84a57/
Bravura schreef:De teller van de petitie loopt inmiddels steeds langzamer. We gaan weer over op de orde van de dag, vergeten de ellende weer, zijn weer bezig met ons eigen ding.... tot na de volgende oud en nieuw, waarbij de teller waarschijnlijk weer flink oploopt tot zo'n beetje 7 januari. Een geheel vuurwerkverbod zal nog wel even gaan duren voor het er echt helemaal door komt en het uiteindelijk ook stiller zal zijn op straat rond oud en nieuw.
Ik heb het vuurwerkvrije hotel, met name voor de hond, alweer geboekt voor komende jaarwisseling. Dat beviel prima met deze afgelopen jaarwisseling
safina schreef:purny schreef:@safina:en jij denkt dat iedereen braaf z'n vuurwerk alleen in Nederland haalt? Mensen gaan echt wel naar het buitenland om het te kopen
Tuurlijk. Maar er zullen er ook heel veel zijn die dat niet doen. En dat scheelt al een boel.
Leo schreef:Het scheelt gewoon hopelijk echt heel veel. Stil zal het niet worden maar dat hoeft ook niet... Als mensen maar weer leren normaal te doen... Hopelijk gaan er geen alternatieve vernielingen / brandstichtingen verzonnen worden.
bigone schreef:Voordeel van een verbod op knallen is dat je nu misschien je gemeente wel aan kunt zetten om te handhaven. Afgelopen jaren was er bij ons in ieder geval doodse stilte vanuit de kant van de gemeente wanneer je melding maakte. Waren ook de enigste die stil waren