Gevaarlijke situaties op de weg, potdichte mist.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_

Re: Gevaarlijke situaties op de weg, potdichte mist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 17:10

Wij hadden rond 02:00 uur zo’n 4-5 meter zicht. En dat terwijl er om 24:00 vrijwel geen mist was.
Was echt even schrikken. Bijna geen belijning of stoeprand te zien. Gelukkig was het heel plaatselijk en konden we na 4 km weer normaal rijden.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 17:23

Ik schrik gewoon van de filmpjes/foto’s, ben blij dat we thuis zijn gebleven. We hadden het plan opgevat om als verrassing naar mijn ouders te rijden, echter 1 blik naar buiten en we dachten, laat maar...
Het is namelijk 45 min. over de N33. Later hoorden we dat bij Gieten (N33) ook weer een ongeluk was gebeurd. :(

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 17:48

Blussem schreef:
Goed beging van het jaar een flinke aanslag op de verzekering pot door gene die zo nodig moesten rijden terwijl dagen van te voren was gewaarschuwd voor flinke mist. Mogen we straks met ze allen nog meer premie betalen.

Wat een totaal misplaatste reactie.. Ik weet dat het dodelijke slachtoffer bij Akkrum een kinderarts was, onderweg naar een patiënt. Zal er vast niet voor de lol gereden hebben en zoiets overkomt je.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 17:50

Hier in Brabant viel het wel mee met de mist.

marjannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 17:57

GDG schreef:
Mondy schreef:
Ik snap niet dat jullie zeggen die codes nemen we niet serieus want vaak is er niks... die codes zijn waarschuwingen dat waarvoor gewaarschuwd wordt kan gaan gebeuren. Dat jij er geen last van hebt wil niet zeggen dat het onterecht is of ergens anders ook niet klopt.

Echt totaal onverantwoord om te gaan rijden of door te rijden als je letterlijk geen hand voor ogen ziet.
Als je onderweg ineens erin terecht komt ok.. maar dan zoek je ook een oplossing.
Maar al weg gaan met zo'n slecht zicht....
Je zal maar tegen iets of iemand aan klappen.

Er is door heel t land gewaarschuwd. Dat die codes niet klopten gisteren is natuurlijk niet waar.. vliegveld wat vluchten aan de grond houdt..heel de dag mensen die foto's delen van potdichte mist.

Echt zó mee eens. Idioot en zo onverantwoord :n . En dan hier vertellen dat het bij het begin meteen al slecht zicht was, toch doorgereden bent en dan nog zeggen dat het levensgevaarlijk was (en het dus tóch doen). Dat je op een fietspad bleek te rijden ook, maar vooral doorrijden :x . Of dat je makkelijk had kunnen lopen maar hé dat bier moet mee dus dan maar levensgevaarlijke capriolen uithalen met de auto :x .

Wij hadden dat we weg gingen normaal zicht. Einde van de straat alles kunnen zien. Gaan de hoek om en rijden ineens de mist in zonder zicht. Plus geen mogelijkheid om te keren . En dat we op fietspad reden was kudde gedrag we volgde de voorganger en die de ander. Kwamen er dus achter toen we er af reden. Nieuwe rotonde en in nog geen 1 navigatie. Achteraf beter lopend kunnen gaan. Maar als je bij huis in de auto stapt en de buren die tegenover op 150 m verder ziet verwacht je het ook niet .

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 18:03

Wat de mistlampen betreft, wij hebben alleen een mistlamp achter, daar wordt ons zicht naar voren niet veel beter van.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 18:04

_Natasja_ schreef:
Hier ring Rotterdam prima zicht.

Licht mistig maar makkelijk 100 meter of meer zicht.

Ik reed rond 2 uur vannacht in de omgeving Rotterdam en daar zag je inderdaad zeker zo'n 500 meter. Zag een enkele auto met een mistlicht aan, maar dat leek me nogal onnodig..

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 18:09

Jildau schreef:
Blussem schreef:
Goed beging van het jaar een flinke aanslag op de verzekering pot door gene die zo nodig moesten rijden terwijl dagen van te voren was gewaarschuwd voor flinke mist. Mogen we straks met ze allen nog meer premie betalen.

Wat een totaal misplaatste reactie.. Ik weet dat het dodelijke slachtoffer bij Akkrum een kinderarts was, onderweg naar een patiënt. Zal er vast niet voor de lol gereden hebben en zoiets overkomt je.

Och jee, wat erg.
Was ze een bekende van je?
Ik denk dat niemand dit graag had gewild, ja er is gewaarschuwd maar goed... soms valt het nog wel te doen en soms valt het vies tegen. Hier viel het uiteindelijk nog wel redelijk mee maar een woonplaats verder zat het alweer potdicht.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:33

Nee gelukkig niet. Mijn moeder werkt in een bejaardentehuis en had een huilende bewoner aan tafel vanochtend, het was zijn schoondochter..

Maar vind zulke reacties altijd zo overbodig. Dat er zulke heftige ongelukken gebeuren en het eerste waar je aan denkt is je verzekeringspremie? Niet gezond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:36

Jildau schreef:
Nee gelukkig niet. Mijn moeder werkt in een bejaardentehuis en had een huilende bewoner aan tafel vanochtend, het was zijn schoondochter..

Maar vind zulke reacties altijd zo overbodig. Dat er zulke heftige ongelukken gebeuren en het eerste waar je aan denkt is je verzekeringspremie? Niet gezond.

En dan te bedenken dat de verzekeringspremie helemaal niet afhankelijk is van anderen die schade rijden waar jezelf niet bij betrokken bent.

Mijn moeder kreeg een foto van het ongeluk bij akkrum van een collega, super heftig. Was zelf blij dat ik lekker thuis was, en nergens heen hoefde.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:42

Blussem is me al vaker opgevallen met een wat aparte mening/uitspraken.

Maar wat erg Jildau, vreselijk. In zulke gevallen heb je eigenlijk geen keuze en moet je de weg wel op. Net als alle hulpdiensten.

Hier in de kop van NH is het de hele dag mistig gebleven, en nu zit ook alles weer potdicht

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:45

Doet me denken aan jaren terug.
Toen was er ook zulke dichte mist (in het oosten). Je zag geen vuurwerk. En het werd steeds erger door alle vuurwerk dampen.
Je zag letterlijk niks een meter voor je.

Gisteren in Brabant nergens last van gehad.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:46

Hier in Brabant was het juist wel extreem... Vooral toen ik het dorp uit was richting huis in de polder. En dan nog fietsers midden in de polder ZONDER licht.. _-:( toen ik thuis was zeker minder dan 5 meter zicht.

Hier tot ongeveer 15:00 mistig geweest. Rond 18:00 werd het alweer mistig. Vuurwerk wel kunnen zien!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:51

zonnebloem18 schreef:
Wat de mistlampen betreft, wij hebben alleen een mistlamp achter, daar wordt ons zicht naar voren niet veel beter van.

Met mist zie je steeds minder als je meer licht gaat gebruiken. Groot licht aanzetten is dan ineens een groot wit laken voor je neus in plaats van een klein wit laken.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:52

Ik ben blijven slapen ongepland . Durfde het niet aan. Zag niet eens de overkant van de weg op sommige momenten.zeker na 12 uur.

Ik ken mensen die om 4 uur terug zijn gegaan. Toen was het al wat beter daar. Op sommige plekken minder. Maar waar ik was was echt niet te doen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:06

kiki1976 schreef:
Blussem is me al vaker opgevallen met een wat aparte mening/uitspraken.

Maar wat erg Jildau, vreselijk. In zulke gevallen heb je eigenlijk geen keuze en moet je de weg wel op. Net als alle hulpdiensten.

Hier in de kop van NH is het de hele dag mistig gebleven, en nu zit ook alles weer potdicht

Hoeozo raar?
Paar jaar geleden was hier code rood vanwege extreme ijzel.
Toen is men wel zo verstandig geweest om die dag scholen te sluiten, mensen thuis te laten werken, bij mensen wie niet kon is toen de mogelijkheid aangeboden om op het werk te overnachten.
Lees de verhalen hier boven eens goed, mensen reden zelfs over fietspaden zonder dat ze door hadden. Ze hebben heel veel geluk gehad dat daar niemand fietste want anders had die fietser wel dood kunnen zijn. En dit alleen vanwege een feestdag waarbij men niet berijd was om eerst 8 uur te overnachten?

En begrijp mij niet verkeerd. Mijn deur stond gisteren wagenwijd open voor mensen om te overnachten. Ik zou echt niet schuldig aan willen maken om iemand op zo manier in gevaar te brengen of om het leven komt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:18

Mist is ontzettend verraderlijk, van goed naar een meter of 10 zicht gebeurt in een flits . Er is inderdaad voldoende gewaarschuwd en vind het zeer triest dat er mensen zijn overleden of gewond maar soms is het niet te voorkomen, vooral wanneer het bijna donker is zoals gisteren dan rijd je echt zo’n mistbank in en dan klappen ze snel op elkaar of zoals de mevr die verdronken is, je oriëntatie is volledig weg .

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:18

Het zit hier Mierlo Brabant nu weer potdicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:30

Gisteren in Oostwold (Groningen) rond 11 uur niets aan de hand. Keek om half 12 weer uit het raam en je zag echt niets. Om 12 uur buiten gaan kijken maar op de parkeerplaats kon je maar 1 auto zien terwijl het helemaal vol stond. Waren redelijk snel weer binnen want konden toch niets zien van het vuurwerk, plus dat het best eng is als je niet eens ziet waar het word aangestoken en zo.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:30

In Arnhem moest ik de taxichauffeur helpen kijken rond 1 uur. Zulke dichte mist dat die man die al 7 jaar in Arnhem rijd gewoon het niet kon vinden. Niet normaal die misr

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:34

Ik ben vannacht denk rond 2:20u vertrokken hij mijn ex, was lopend met de honden en fietskar en heb ff gewacht tot het geknal flink verminderd was.
Geloof dat het zicht zo'n 50-65m was op dat moment, vond het wel ff spannend met oversteken vlak bij mijn huis (ze geven nog weleens extra gas als je wil oversteken daar :x) maar het was goed te doen.
Kwam wel diverse fietsers tegen zonder licht, normaal al niet verantwoord maar nu nog minder omdat ze ineens opdoken. :wow:

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:56

Dit was volendam, gisteravond 19:30

Afbeelding

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:21

Hier is het nu ook weer best mistig, ik hoop niet dat het weer zo slecht wordt als afgelopen nacht.

Wat betreft wel of niet gaan rijden, ik moest gisteravond werken tot 20.00 uur, daarna ook nog de paarden binnen zetten en toen naar huis.

Soms heb je geen keuze.
Gelukkig was het bij ons rond die tijd nog niet erg mistig. (Dat werd het na middernacht)

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:34

Mossel schreef:
Es_ther schreef:
Rond 00:00 viel Arnhem nog mee! Best veel vuurwerk gezien.
Toen we rond half 3 naar huis liepen was het echt mega mistig en koud...

Echt?! Westervoort was zowat niks van het vuurwerk te zien

Dan zat jij aan de goede kant van arnhem. Presikhaaf ook niks van het vuurwerk gezien
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:40

FrNo schreef:
Hier is het nu ook weer best mistig, ik hoop niet dat het weer zo slecht wordt als afgelopen nacht.

Wat betreft wel of niet gaan rijden, ik moest gisteravond werken tot 20.00 uur, daarna ook nog de paarden binnen zetten en toen naar huis.

Soms heb je geen keuze.
Gelukkig was het bij ons rond die tijd nog niet erg mistig. (Dat werd het na middernacht)

Pooeeh dat lijkt me naar, om dan vervolgens met die mist ook nog paarden binnen te zetten.

Ik hoop zelf ook dat het vannacht niet te erg word. Moet morgen weer werken, maar heb echt geen zin om in de mist naar mn werk te gaan.