Wat ga jij doen met 30 miljoen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 08:26

Dat van die advocaat is ook een goeie Libera, die neem ik er ook bij :P
Mijn kleinzoon van 17 kreeg laatst bijna een toeval toen we het ook over zoiets hadden of miljonair zijn en ik zei dat hij dan alsnog gewoon moest werken en niet zomaar geld zou krijgen om niks te doen _O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 09:18

Mijn naaste buren uitkopen zodat ik een grotere tuin en minder geluidsoverlast heb.
Een goede tuinman voor zowel mijn moeder als mezelf inhuren.
Het huis hier en daar wat aanpassen (badkamer/keuken die al 25 jaar oud zijn vervangen o.a.)
Een stoere SUV kopen.
En reizen natuurlijk, veel reizen!
Blijft altijd leuk om te dromen.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 09:46

Stoppen met m'n bijbaantje. M'n studie halen (dat heeft natuurlijk niet zoveel met geld te maken maar oke), m'n rijbewijs halen. En dan tijdelijk misschien een huisje in de buurt van m'n studie kopen. Pas als ik mijn studie heb gehaald wil ik m'n droom om een tiny house te hebben in werkelijkheid zetten.
Ik zou trouwens ook een nieuwe telefoon en camera kopen. Het huis van m'n ouders afbetalen, zorgen dat mijn broertjes genoeg geld voor hun studie hebben. Een personal trainer huren en lekker gaan sporten.
En de rest van het geld zou ik ergens in investeren of in een trust zetten/doen, daar huur ik wel iemand voor in die er verstand van heeft want ik snap er de ballen niet van.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 10:04

Reizen. Een huis in Griekenland met zwembad. Een huis in Florida en geld investeren in een bedrijf in de USA om een visum te kunnen verkrijgen, om onbeperkt het land in- en uit te kunnen reizen en je formeel daar te vestigen. Gaat hard dan ...
Ik blijf nog maar even dromen ...

Ik heb mijn neven en nicht een half staatslot gegeven voor de Kerst. Zou leuk zijn als daar wat op valt.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 29-12-19 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 10:04

Een vrijstaand huisje kopen ergens goed ver weg van iedereen met heel veel ruimte en weilanden erom heen voor al mijn paarden en hond <3 Denk ook dat ik dan mijn droom zou verwezenlijken en zou emigreren naar Oostenrijk.

Lekker verder dromen dus :D :+

Olympia

Re: Wat ga jij doen met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 10:14

Reizen, een mooie woning kopen. Geld doneren aan goede doelen :j

Een spaarrekening voor mn neefjes en nichtje voor hun studie later.

Ik zou wel blijven werken :j

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 10:15

Ik zou lekker gaan reizen. Op veel leuke plekken dan vastgoed kopen, op laten knappen en in de verhuur zetten door een bemiddelaar. Wil het bedrag wel blijven aanvullen zodat ik de rest van mijn leven alleen maar hoef te doen wat ik leuk vindt.
Vrienden en familie mogen dan ook lekker op vakantie naar die heerlijke plekjes.

Qua bezigheid ernaast zou ik dan graag mensen vrijwillig helpen met hun dieren. Waar dan ook ter wereld.

Een mooie boot met personeel lijkt me dan ook heerlijk voor erbij. Die leggen we dan wel ergens in Amerika neer ofzo.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:30

Advocaat? Ik zou gewoon een notaris opzoeken... Lijkt me een stuk praktischer, er is immers helemaal geen sprake van een geschil.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:42

Een notaris en belastingadviseur heb ik al, maar die mogen dan een tijdje hun brokjes goed gaan verdienen en voor mij een mooie strategie schrijven hoe ik het beste zoveel geld kan managen. Daarnaast huur ik beveiligers in, want die heb je uiteindelijk wel nodig als er toch iemand lucht van krijgt. Daarna gaat het van de grote hoop en is het tijd om alle bescheidenheid los te laten binnen de lijnen die uitgezet zijn door de adviseurs. Dus niks geen halfbakken middenklasse auto, gewoon de allergrootste suv die je kan vinden met de hele reutemeteut erop en eraan. Voor de paarden ook geen schattig klein vrachtwagentje, maar gewoon een hele flinke met alle handige opties erop. Je gaat in elk geval zorgen dat een plukje ondernemers een hele goed tijd gaat beleven aan je nieuwe uitgavenpatroon.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:49

ik zou mijn stalhouder uitkopen. :D
het hele complex daar plat gooien en een geweldig mooie paddock paradise neerzetten.
daarnaast dan een oude paarden opvang realiseren en dan denk ik dat ik met het geld wel mooi uit kom.
oh ja en uiteraard krijgt familie en vrienden ook wat!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:44

Janine1990 schreef:
Advocaat? Ik zou gewoon een notaris opzoeken... Lijkt me een stuk praktischer, er is immers helemaal geen sprake van een geschil.

Niet om een geschil, meer om alles wettelijk op te zetten ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:50

Libera schreef:
Janine1990 schreef:

Hier in Nederland noemen we dat een notaris... ;)

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:27

Hier mag ik ook nog 2 dagen dromen om op oudejaarsavond weer met de neus op de feiten te worden gedrukt. Vorig jaar had ik op 1 getal na een mini gewonnen, maar na 17 jaar met minstens 2 loten staat de teller nog altijd bijna op 0. :')

Ik zou zo'n 25 miljoen investeren in huizen en een bedrijfje om dit allemaal te managen om om inkomsten te blijven genereren. Van de laatste 5 zou ik een deel weggeven aan de mensen die belangrijk voor me zijn en zelf de wereld rondreizen. Met de inkomsten uit het vastgoed zou ik dan lekker blijven leven en reizen en geld geven aan goede doelen voor dieren. :j

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:09

Libera schreef:
Janine1990 schreef:

Een fiscaal jurist heb je wel nodig als je een deugdelijk plan wil neerzetten en een notaris om het vast te leggen. Rijk zijn is duur en bewerkelijk ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:11

Kocht elk jaar loten maar sla dit jaar even over. Normaal zijn mijn krasloten een denderend succes maar kom nu nergens ook maar bij in de buurt dus dat geld voor de nieuwjaarsloten gebruik ik wel voor oliebollen. Dit is niet mijn geluksjaar, in alle opzichten. :')

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:36

Ik zou HC Groenraven in Houten kopen.
Daar met mijn gezin gaan wonen en mijn droom waar maken. Jaren gestaan daar als klant en wat een geweldig complex is dat.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:41

Reizen, reizen, reizen en had ik het al gezegd? Reizen :)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:00

Ik zou eerst mijn lieve moeder en schoonouders een smak geld geven, die gun ik het echt enorm om zorgeloos van hun oude dag te genieten en nog leuke tripjes te maken. <3

Daarna zou ik heel graag nieuwe fietsen kopen voor enkele kinderen hier in de regio waarvan ik weet dat ze die heel hard kunnen gebruiken maar hun families er geen geld voor hebben en net buiten de boot vallen van de sociale regelingen.
Daarna geef ik mijn jongste zoon ook een nieuwe fiets want zijn huidige valt bijna uit elkaar van ellende.

Ik zou heel graag een sociaal project een kick-start willen geven, zoals een buddyproject voor sociaal-arme of eenzame ouderen, zodat er voortaan met feestdagen iemand is bij wie ze welkom zijn.

Ik zou mijn ex- (bio vader van mijn oudste kind) en zijn vriendin graag willen helpen met hun droom om een zelfstandig gezinshuis te beginnen. Hun zouden zo'n verrijking zijn voor de samenleving met al hun kennis en kunde.

Ohhhh en ik zou graag een keer om de tafel gaan met lerarenteam van mijn kinderen omdat ik weet dat ze heel graag bepaalde lesmethoden zouden willen gebruiken waar geen budget voor is, om te zien of we daar misschien een schenking voor kunnen doen. En bijvoorbeeld een nieuw speeltoestel op het schoolplein zodat de komende jaren nog honderden kinderen kunnen genieten van onze verhoudingsgewijs kleine investering.

Zelf zou ik graag een wat jongere auto kopen en de bodem van mijn trailer laten vernieuwen. En onze droomvloer laten realiseren in ons nieuwe huis <3 en dan het restant op de spaarrekeningen van onze kinderen zetten, de spaarrekening van het zoontje van mijn alleenstaande vriendin spekken voor de toekomst en als ze me het toe zou staan haar studieschuld (deels) aflossen zodat ze maandelijks wat meer lucht krijgt.

En ohhh nog zoiets, toen wij een tijdje krapper bij kas zaten door ziekte heb ik bijv. mijn hooiboer, hoefsmid en loonwerker geen fooitje of extra'tje meer kunnen geven, gevoelsmatig zou ik het heel fijn vinden om hen een keer te kunnen verrassen met een leuk extra'tje. Leuke dinercheque of zoiets.

Ahhh jaaaa dromen <3

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 23:38

Het blijkt wel (verbazingwekkend) hoe weinig mensen verstand hebben van ‘geld weggeven’ ‘huizen kopen voor een ander om gratis in te wonen’. Dat is in NL allemaal helaas niet mogelijk zonder grote fiscale gevolgen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 23:44

Een nieuw dak op ons gezinshuis, een auto waar we met z’n allen in passen, jaarlijks op vakantie met de jeugd en een paar weekjes samen met mijn man weg, een stichting oprichten om pleeggezinnen financieel te ondersteunen, zodat er meer kinderen in een gezin kunnen (blijven) opgroeien en de rest maar mooi op de bank.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 23:44

Ik heb even opgezocht wat je kwijt bent aan vermogensbelasting. Niet schrikken haha

Afbeelding

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 23:47

Snel investeren dus, anders ben je het alsnog kwijt..

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 23:52

Een diploma kopen :+ Nee hoor grapje. Aan 'de gang van zaken' zou ik niet veel veranderen. Ik zou dus wel gewoon mijn studies afmaken en zoals gepland ook nog verder studeren terwijl ik mijn master dan niet echt meer nodig heb.

Ik zou sowieso een mooie gerenoveerde of te renoveren boerderij kopen met een pak land aan voor de paarden en veel stallen om een privé stalling te beginnen waar welzijn centraal staat. Eventueel zelfs een boerderij waar ook verschillende mensen kunnen wonen (mijn moeder, zus en haar vriend en dochter) waar men dan onder een soort co-housing kan leven maar wel ieder met zijn eigen deel. Mijn moeder zou er ook van dromen om zoiets te hebben. Natuurlijk zou ik dan ook terug een wedstrijdpaard kopen.

Ik zou ook veel appartementen/huizen kopen op goed gelegen plekken om te verhuren.

En mijn rijbewijs en een auto, daar zou ik ook werk van maken. :')

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 23:54

Verhuizen :)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 23:55

Reizen, mooi huisje kopen, nog eens reizen, paard erbij kopen, en de wat dan nog over blijft uitgeven aan reizen en auto me trailer
Laatst bijgewerkt door LiannePuthzy op 30-12-19 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt