Waarschuwen of niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 21:01

Kuggur schreef:
anjali schreef:
Er wordt veel kritischer gedaan op de aanschaf van een paard dan op het kiezen van een levenspartner. Paarden worden door en door geröntgend, stambomen nagezocht en weet ik wat. Terwijl een mens nog een veel grotere invloed op je leven,positief of negatief,kan hebben.Ook financieel.En vooral emotioneel. Ik geef toe dat de vergelijking scheef is maar paardenliefhebbers moeten dit toch snappen.

Absoluut. Ik heb mijn vrouw voor trouwen óók geröntgend. Ze zal maar artrose hebben, je wil er tenslotte wel een paar jaar o-okay, hier stop ik.... ;)

Bedankt, ik priester bijna mijn eten uit. _/-\o_

anjali

Re: Waarschuwen of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 15:39

Jaja. Maar onlangs was er nog een topic op Bokt over wat te doen als je geen sex meer krijgt in je relatie. Toen zei ik,wat dan als je partner het niet meer zou kunnen door ziekte,dwarslaesie of zo. En toen waren er een aantal reacties van mensen die zeiden dan te overwegen vreemd te gaan of zelfs hun partner te verlaten.Ik wil dan toch nog een keer de scheve vergelijking met een rijpaard maken.die wordt soms ook gewoon weggedaan als hij niet meer te gebruiken is.Maar dit vis allemaal lichtelijk ontopic. Waar het om ging is of je iemand zou moeten waarschuwen als je denkt dat hij\zij op het punt staat een verkeerde partnerkeuze te doen.Ik vind van wel. Ik zou zelfs kwaad zijn als ik niet gewaarschuwd zou worden en daardoor in de problemen zou geraken,terwijl dat voorkomen had kunnen worden. Vrije keuze houdt toch iedereen en als het dan mis gaat kun je niemand iets verwijten behalve jezelf.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 16:07

Alsof verliefde mensen zullen luisteren? Niet mee bemoeien.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 16:32

Vreemdgaan gaat een ander niks aan, ik vind dat je je daar niet mee moet bemoeien.Er wordt al veel te veel met elkaar bemoeid. Als iemand vreemd gaat en iemand zegt daar iets van dan bemoeid die persoon zich met hun relatie.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 19:33

marleen_usar schreef:
Vreemdgaan gaat een ander niks aan, ik vind dat je je daar niet mee moet bemoeien.Er wordt al veel te veel met elkaar bemoeid. Als iemand vreemd gaat en iemand zegt daar iets van dan bemoeid die persoon zich met hun relatie.

Als mijn beste vrienden weten dat mijn vriend vreemdgaat en niets zeggen, is dat toch een zware deal breaker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:09

Laat staan als de andere partij een van je vrienden is :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:10

Hoe komt het nou opeens op vreemdgaan? Gaat dit topic toch niet over?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 21:04

Robijntjah schreef:

Maar ts Kent beide personen nog amper dan alleen wat vage kennissen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:33

SinneJ schreef:
marleen_usar schreef:

Als mijn beste vrienden weten dat mijn vriend vreemdgaat en niets zeggen, is dat toch een zware deal breaker...

Precies, ik heb daar voor gestaan, vriendin bedroog man bij het leven, hij lag ziek op bed tijdens de skivakantie en zij had de grootste lol met de skileraar, ze had me alles geschreven in een brief tot in de details aan toe, ze had ook nog altijd sex met haar ex en wilde mij als smoes gebruiken dat ze bij mij was en dan was ze bij haar ex, heb toen gezegd daar niet in mee te gaan, als haar man mij dan belde en opzoek was naar haar dat ik het dan eerlijk zou zeggen waar ze wel was, nou dat was niet eerlijk van mij en weet ik wat nog meer. Het laatste is gebeurd, hij belde en 3x raden waar ze was, niet bij mij in elk geval. Ik heb het eerlijk verteld aan hem, hij heeft altijd vermoedens gehad, heb hem ook de brieven laten lezen van haar. Hij was blij met mijn eerlijkheid, ook al had ik dat best eerder kunnen zeggen natuurlijk. De scheiding was snel aangevraagd daarna en de vriendschap met haar was ook over.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:35

StalNollie schreef:
Robijntjah schreef:

Maar ts Kent beide personen nog amper dan alleen wat vage kennissen

De vrouw in deze kent ze al meerdere jaren als ik het goed heb gelezen dus het is niet iets van een vermoeden maar ook gebaseerd op haar eigen ervaringen met die vrouw

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:42

Maar meggiemeg jouw voorbeeld van een vreemdgaande vriendin vind ik op geen enkele manier vergelijkbaar met de situatie van TS.

Kijk als iemand vraagt om mij te liegen pas ik ook. Als iemand het nodig vind om zijn of haar levenspartner te bedriegen wil ik daar geen deelgenoot van zijn.

Maar om met een verse relatie je te bemoeien waarvan je niet weet hoe die met elkaar klikken....nee.
Dat vind ik niet fair.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:56

SVRL schreef:
Mijn ex was manipulatief en agressief en ik kwam net uit een relatie met een andere agressieve man. Gezamelijke kenissen vonden het niet nodig om mij te waarschuwen voor mijn ex, maar hebben wel tegen hem gezegd dat hij mij, gezien mijn verleden, netjes moest behandelen. Heeft ie niet gedaan, heb echt afgezien met hem. Hadden mijn kennissen verteld wat voor iemand hij was, had ik nooit een relatie met hem begonnen. Ik ben dan ook voor moeien.

Dit dus.. heb het zelfde meegemaakt en achteraf kreeg ik te horen dat ze het al wisten..
Ik ben inmiddels een trauma verder met de nodige therapieën en bewaking........
Had iemand mij maar gewaarschuwd dan had dat mij, m'n familie en dieren heel veel leed gescheeld..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:02

Willemiens schreef:
SVRL schreef:
Mijn ex was manipulatief en agressief en ik kwam net uit een relatie met een andere agressieve man. Gezamelijke kenissen vonden het niet nodig om mij te waarschuwen voor mijn ex, maar hebben wel tegen hem gezegd dat hij mij, gezien mijn verleden, netjes moest behandelen. Heeft ie niet gedaan, heb echt afgezien met hem. Hadden mijn kennissen verteld wat voor iemand hij was, had ik nooit een relatie met hem begonnen. Ik ben dan ook voor moeien.

Dit dus.. heb het zelfde meegemaakt en achteraf kreeg ik te horen dat ze het al wisten..
Had iemand mij maar gewaarschuwd dan had dat mij, m'n familie en dieren heel veel leed gescheeld..

Dat zeggen vrouwen altijd achteraf, maar in verliefdheid en roze bril op luisteren ze toch niet naar je.
Sterker nog dan is de boodschapper de stoker en boevrouw.

Been there...volwassen mensen zoeken het maar lekker zelf uit.
Niet mee bemoeien.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:04

Ja, want het is altijd gemakkelijker om de schuld bij iemand anders te leggen (die personen die het wisten en niets zeiden) dan eigen verantwoordelijkheid voor je eigen leven te nemen en te zeggen: jee, ben IK hier even flink de mist ingegaan.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:08

Serieus, dat zeggen vrouwen altijd achteraf? Enorm kort door de bocht vind je niet?
Ik leg de schuld zeker niet bij iemand anders maar had wel de eerste signalen kunnen herkennen he :n

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:14

Willemiens schreef:
SVRL schreef:

Ik was volledig gewaarschuwd voor mijn ex (zelfs door zijn ouders).... maar juist daardoor dacht ik nog sterker "maar tussen ons zit het goed en blijft het goed gaan".
Toen het later alsnog flink verkeerd ging zeiden sommige.. tja bij ons hoef je niet aan te kloppen hoor, wij hebben je gewaarschuwd.

Dus het is absoluut niet zo dat als je gewaarschuwd wordt je de relatie uit stapt.
Gelukkig niet zelfs; mijn man werd in het begin flink gewaarschuwd voor mij.
Je wilt niet weten wat er over mij verteld werd tegen hem, maar hij had zoiets van... dan zien we dan wel weer.
En we zijn alweer 27 jaar bij elkaar.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:15

Zo kort door de bocht is dat niet. Denk je serieus dat ik toen had geluisterd? Nee, natuurlijk niet. En achteraf zijn er mensen die me geprobeerd hebben te waarschuwen....... maar ik wist het beter, want ik zat op een roze wolk, en hij was veranderd, en tegen mij zou hij dat niet doen.

Nu...... nu herken ik die signalen wel. Nu zijn er dingen waar bij mij de stekels direct rechtop staan. Maar ik heb nu niet echt iemand meer nodig om me te waarschuwen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:16

Willemiens schreef:
Serieus, dat zeggen vrouwen altijd achteraf? Enorm kort door de bocht vind je niet?
Ik leg de schuld zeker niet bij iemand anders maar had wel de eerste signalen kunnen herkennen he :n

Kort door de bocht, tja....maar niet onwaar volgens mij.
Ik ken geen enkele vrouw die daadwerkelijk naar waarschuwing vooraf heeft geluisterd over die "foute" man, of andersom, "foute" vrouw. Het wordt eerder juist interessanter, want voor diegene is hij/zij zooooo anders. :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:20

Ik kan me ook echt niet voorstellen dat je tot over je oren verliefd bent op iemand, komt er een vage onbekende af die zegt: "ik moet die vrouw niet, is een bazig typetje en wist je dat haar ex dit en dit heeft meegemaakt." En dat de verliefde ziel dan zegt: "Oh jee, hartstikke bedankt voor deze waarschuwing zeg, ik ga meteen ieder contact met haar verbreken. Dank je wel om mij hiervoor te behoeden, je bent super!"

Is er ergens een dimensie waar dergelijk scenario waarachtig zou zijn? :')

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:24

Avalanche81 schreef:
Zo kort door de bocht is dat niet. Denk je serieus dat ik toen had geluisterd? Nee, natuurlijk niet. En achteraf zijn er mensen die me geprobeerd hebben te waarschuwen....... maar ik wist het beter, want ik zat op een roze wolk, en hij was veranderd, en tegen mij zou hij dat niet doen.

Nu...... nu herken ik die signalen wel. Nu zijn er dingen waar bij mij de stekels direct rechtop staan. Maar ik heb nu niet echt iemand meer nodig om me te waarschuwen.....

JIJ had niet geluisterd een ander misschien wel ondanks die roze wolk zijn er wel mensen die verstandig zijn.
Maar als ik had gehoord dat hij zijn ex half had dood geslagen had ik me toch wel echt achter me oren gekrabt en me spullen gepakt.
Wel wat anders dat een bazig type maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:30

Ja, we zeggen allemaal "als....." prachtige theorie, maar in praktijk werkt dat gewoon echt niet zo.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:30

Wat een flauwekul allemaal, jullie zijn toch volwassen?? Heb je serieus advies nodig van een ander om je nieuwe partner te beoordelen?
En nu worden er verhalen verzonnen (half dood slaan van ex), kom op zeg. Dat is toch niet wat er nu gevraagd wordt? Het is een bazig type volgens TS met een vage kennis

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:40

Ik heb me er altijd over verwonderd hoe het toch komt dat op relatiegebied hele foute personen iedere keer na de zoveelste breuk toch weer heel snel een nieuwe relatie hebben. Oftewel deze personen hebben een heel goede babbel, oftewel er zijn veel mensen die vallen op foute partners.Ieder mag dat zelf weten. Ik wil graag gewaarschuwd worden. Degenen die dat niet willen moeten dat dan aangeven,dat ze dat niet willen.Ik zal het dan ook zeker niet doen!

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:44

AaronYve schreef:
Wat een flauwekul allemaal, jullie zijn toch volwassen?? Heb je serieus advies nodig van een ander om je nieuwe partner te beoordelen?
En nu worden er verhalen verzonnen (half dood slaan van ex), kom op zeg. Dat is toch niet wat er nu gevraagd wordt? Het is een bazig type volgens TS met een vage kennis

Was het maar een verzonnen verhaal.

Ik zou in dergelijke gevallen zeker wel iemand waarschuwen het kan voor iemand van levensbelang zijn, wat iemand er mee doet is ieder voor zich ja. Een manipulatief/narcistisch persoon geeft op eerst gezicht altijd een andere indruk he en kan de liefde niet op maar bekoeld deze ook redelijk snel en zit je met een heel ander persoon. De energie die je er vervolgens in steekt omdat je zoekt naar een oplossing loop je verder een moeras in. Met een waarschuwing in je achterhoofd kan je de oorzaak en oplossing al hebben gevonden.

Zo heb ik een vriendin wel gewaarschuwd voor haar nieuwe vriend die nogal wat meiden verslond en ze daarna koud liet staan. Ze zijn inmiddels 5 jaar verder en een dochter.
We moeten er met de dag nog om lachen en geeft hij ook eerlijk toe dat het zeker het geval was en dat hij het wel kon waarderen van mij.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:45

anjali schreef:
Ik heb me er altijd over verwonderd hoe het toch komt dat op relatiegebied hele foute personen iedere keer na de zoveelste breuk toch weer heel snel een nieuwe relatie hebben. Oftewel deze personen hebben een heel goede babbel, oftewel er zijn veel mensen die vallen op foute partners.Ieder mag dat zelf weten. Ik wil graag gewaarschuwd worden. Degenen die dat niet willen moeten dat dan aangeven,dat ze dat niet willen.Ik zal het dan ook zeker niet doen!

En hoe doe je dat dan...
Je loopt naar mij toe en zegt... Brainless, wil je dat ik je waarschuw voor je nieuwe vriend?
Tja dan kan ik al geen nee meer zeggen want indirect zeg je dus al dat er wat is.

Ik had na (half tijdens) mijn slechte relatie ook weer heel snel een relatie met mijn nu man.
Mijn ex had een leuke goede babbel en zag er top uit.
Was heel charmant, lief, oplettend, galant en alles was perfect.
Maar dat veranderde langzaam in een slechte relatie; werd geïsoleerd van alles en iedereen.
Niet gelijk hoor, maar beetje bij beetje.
Op het moment dat ik dat besefte was het veel te laat.