Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zoolgangster schreef:Gypsy schreef:Ik vind het een mooie oplossing.
Bij de voedselbank krijgen mensen als zo vaak potjes en pakjes en weinig verse groente en fruit. Dus ik kan me voorstellen dat ze heel blij zijn als dat er nu wel eens bij zit.
Verse groente en fruit in een kerstpakket?Dan zou TS dit topic niet gestart hebben.
safina schreef:Mijn man kwam weer thuis met een kerstpakket vol ongezond eten. Allemaal bewerkt fabrieksvoedsel vol vet, koolhydraten, suikers, zout etc. Denk aan marshmallows, zoute stengels, cake, knakworst, chocomel, chips.... Nou gaan we heus wat lekkers eten met kerst, maar als ik dat doe dan wil ik dingen eten waar we ook écht van genieten. Liever een bijzonder frans kaasje dan zo'n lamme bak chips. Liever een zelfgebakken taart dan zo'n kleffe fabriekscake. Maar eten weggooien staat me ook zo tegen. En eten dat ik te ongezond vind afdanken aan mensen die het niet breed hebben of aan mn kippen voeren voelt ook niet helemaal oké.
Het maakte me nieuwsgierig: Wat doen jullie eigenlijk?
.
. Zoolgangster schreef:Gypsy schreef:Ik vind het een mooie oplossing.
Bij de voedselbank krijgen mensen als zo vaak potjes en pakjes en weinig verse groente en fruit. Dus ik kan me voorstellen dat ze heel blij zijn als dat er nu wel eens bij zit.
Verse groente en fruit in een kerstpakket?Dan zou TS dit topic niet gestart hebben.
Moska schreef:Ik had dit jaar een hartstikke leuk kerstpakket met soep van ‘geredde’ tomaten, crostini van overgebleven brood, een scrub iets van koffiedik en sinaasappelschil. Ben even kwijt hoe het allemaal heet, maar het was allemaal gemaakt van overgebleven groente en fruit. Het enige waar ik mijn bedenkingen over heb zijn de chips van oesterzwammen. En voorheen gaf ik dingen weg die ik niet lustte. Of ze stonden jarenlang in de kast om uiteindelijk weggegooid te worden.
Supervixen schreef:Over first world problems gesproken zeg.
ZoZenn schreef:safina schreef:Mijn man kwam weer thuis met een kerstpakket vol ongezond eten. Allemaal bewerkt fabrieksvoedsel vol vet, koolhydraten, suikers, zout etc. Denk aan marshmallows, zoute stengels, cake, knakworst, chocomel, chips.... Nou gaan we heus wat lekkers eten met kerst, maar als ik dat doe dan wil ik dingen eten waar we ook écht van genieten. Liever een bijzonder frans kaasje dan zo'n lamme bak chips. Liever een zelfgebakken taart dan zo'n kleffe fabriekscake. Maar eten weggooien staat me ook zo tegen. En eten dat ik te ongezond vind afdanken aan mensen die het niet breed hebben of aan mn kippen voeren voelt ook niet helemaal oké.
Het maakte me nieuwsgierig: Wat doen jullie eigenlijk?
Ik mis een optie in de pol, namelijk 'Ik eet het gewoon lekker zelf op!'. Waarom alleen ik eet het 'toch maar' zelf op. Er is niks mis met een zakje chips of wat marshmallows, zolang je ze niet de hele dag naar binnen werkt.
Tegenwoordig moet alles hypergezond zijn voordat je het mag eten, waarom? Ja, het is ongezond als je het te veel eet. Is het daarom per definitie maar ongezond? Volgens mij houdt geluk je jong en gezond en ik word best gelukkig van een stuk chocola.
safina schreef:dromertje2 schreef:Ze had ook gewoon heel het pakket kunnen geven...
Je had ook gewoon het hele topic kunnen lezen.
dus volg al van in het begin mee.