.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:31

Annet_Dottie schreef:
Trui zou wel heel gaaf zijn haha maar dat is een behoorlijk project voor ik daar ben... :x
Sokken?? Op een rondbrei set? Of gewoon met rechte pennen? Dat is misschien wel iets als ik een goed filmpje kan vinden om het te begrijpen :P

Er zijn vele ideeën te vinden op google. Van sokken tot kleed!

En mocht je het fijn vinden, je mag altijd een pb sturen.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:51

Annet_Dottie schreef:
Ik wil iedereen die gereageerd heeft trouwens wel even heel erg bedanken.
Ik voelde me geestelijk en lichamelijk echt heel slecht en had nergens meer zin in ook omdat ik niet wist wat ik moest doen met mijn dagen enz. Nu merk ik dat ik sinds gisteren weer als vanouds vol zit met ideeën (dankzij alle ideeën en tips die jullie hebben aangedragen) en zin heb om van alles te doen.
Voel me gelijk daardoor beter in mijn vel en rustiger in mijn hoofd.
Heb net afgelopen Vrijdag de diagnose gekregen en 3 week geleden is mijn grote vriend en held mijn Opa overleden dus er kwam vrij veel op mijn bordje.
Voor jullie misschien een kleine moeite om hier te reageren maar ik wou toch even noemen dat ik het oprecht heel erg waardeer :) <3

[ [url=m/ORuLzL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat fijn dat dit het resultaat is! Maar ik denk dat je ook vooral jezelf moet bedanken, jij hebt het topic geopend en bent aan de slag gegaan met de tips.
Ga zo door, dat is het enige wat je kunt doen. Alles dag voor dag bekijken en doen wat je die dag aankunt. Fijn dat je nu wat meer mogelijkheden hebt om je dag door te komen!

Hoewel onze situaties niet geheel op elkaar lijken, maar toch deels natuurlijk ook wel. Ik heb natuurlijk geen pijn, bij mij zit het vooral mentaal! Maar wat mij enorm helpt is op de dagen dat ik me goed voel iets te doen wat ik echt superleuk vind. Dus iets wat ik niet op alle dagen kan, maar iets waarvan ik echt kan genieten. Ik neem me dan ook juist voor op zo'n dag om de rest van de dag helemaal niks te doen zodat ik optimaal kan genieten van dat ene super toffe ding. Zo houd ik de moed erin. Ik vind het bijv heerlijk om lekker sushi te gaan eten, of naar de bioscoop te gaan. Dit neem ik me dan dus ook echt wel eens voor op een goede dag. Voor deze activiteit houd ik het dan gewoon lekker bij Netflix..

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 23:16

landvrouw schreef:
Annet_Dottie schreef:
Ik voelde me geestelijk en lichamelijk echt heel slecht en had nergens meer zin in ook omdat ik niet wist wat ik moest doen met mijn dagen enz. Nu merk ik dat ik sinds gisteren weer als vanouds vol zit met ideeën (dankzij alle ideeën en tips die jullie hebben aangedragen) en zin heb om van alles te doen.
Heb net afgelopen Vrijdag de diagnose gekregen en 3 week geleden is mijn grote vriend en held mijn Opa overleden dus er kwam vrij veel op mijn bordje.
Voor jullie misschien een kleine moeite om hier te reageren maar ik wou toch even noemen dat ik het oprecht heel erg waardeer :) <3

Wat fijn dat dit het resultaat is! Maar ik denk dat je ook vooral jezelf moet bedanken, jij hebt het topic geopend en bent aan de slag gegaan met de tips.
Ga zo door, dat is het enige wat je kunt doen. Alles dag voor dag bekijken en doen wat je die dag aankunt. Fijn dat je nu wat meer mogelijkheden hebt om je dag door te komen!

Hoewel onze situaties niet geheel op elkaar lijken, maar toch deels natuurlijk ook wel. Ik heb natuurlijk geen pijn, bij mij zit het vooral mentaal! Maar wat mij enorm helpt is op de dagen dat ik me goed voel iets te doen wat ik echt superleuk vind. Dus iets wat ik niet op alle dagen kan, maar iets waarvan ik echt kan genieten. Ik neem me dan ook juist voor op zo'n dag om de rest van de dag helemaal niks te doen zodat ik optimaal kan genieten van dat ene super toffe ding. Zo houd ik de moed erin. Ik vind het bijv heerlijk om lekker sushi te gaan eten, of naar de bioscoop te gaan. Dit neem ik me dan dus ook echt wel eens voor op een goede dag. Voor deze activiteit houd ik het dan gewoon lekker bij Netflix..

Dat laatste is een goede tip! Dankjewel, die neem ik ook mee (ik probeer het wel, maar vind het heel moeilijk dat ook echt aan te houden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 10:24

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 13:43

Ik ben op zoek naar een breipatroon voor een trui met een wijde hals. Weet iemand waar ik die kan vinden misschien ?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 13:53

Ik weet niet of je van tekenen ofzo houdt, maar je eigen kerstkaarten maken is misschien ook wel een optie. En dan niet per sé tekenen, maar handletteren bijvoorbeeld.
Een bullet journal maken vind ik zelf ook erg leuk als mijn hoofd vol zit. En dan niet op de manier zoals het eigenlijk bedoeld is met trackers, maar ik maak bijvoorbeeld mijn eigen agenda met bruspennen en washitape enzo. Er loopt ook een topic over op Bokt en pinterest staat vol met leuke ideeën en formats.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 15:46

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 18:08

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Hoe kom ik de dagen door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 18:15

*\o/*
Lekker bezig :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 18:32

Goed gelukt!

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 18:46

Wooohooo *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 22:00

.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 23:03

Die sokken zien er zo lekker warm uit!
Ik heb geen tips, zit in hetzelfde schuitje, wil je wel een compliment geven voor je doorzettingsvermogen.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 23:04

Annet_Dottie schreef:
Heerlijke dagtaak maar ook nr 2 is af.
Ideale bezigheid voor mij nu, is volledig pijnvrij te doen (recht breien was het niet 100% namelijk) ben er nu bijna de hele dag mee bezig geweest, serie er bij aan. En m'n moeder wil ook wel warme sokken dus ga ze voor haar ook maken.
En gezien ik dol ben op comfy sokken ga ik er denk ik nog meer maken :D[ [url=m/0Vp5mX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er heerlijk uit! Groeten van een stel wollen sokken uit het midden van het land!
Afbeelding

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 03:22

Ohhh wat leuk zeg!! Had van de week de vraag van iemand waar ik mijn sjaal vandaan had want hij was zo leuk. Nou mooi zelf gemaakt en is toch lekker warm <3 Momenteel nu een kol aan het maken en volgend project zal lekkere warme sokken worden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:06

Annet_Dottie schreef:

Wat fijn om te lezen dat het je toch al zo goed gedaan heeft *\o/* <3

Het zal vast ook al eens voorbij zijn gekomen, maar schilderen op nummer? Ik vind dat van tijd tot tijd ook echt leuk om te doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:25

Annet_Dottie schreef:
Heerlijke dagtaak maar ook nr 2 is af.
Ideale bezigheid voor mij nu, is volledig pijnvrij te doen (recht breien was het niet 100% namelijk) ben er nu bijna de hele dag mee bezig geweest, serie er bij aan. En m'n moeder wil ook wel warme sokken dus ga ze voor haar ook maken.
En gezien ik dol ben op comfy sokken ga ik er denk ik nog meer maken :D[ [url=m/0Vp5mX.jpg]Afbeelding[/url] ]

kun je ze ook voor mij breien
uiteraard tegen onkostenvergoeding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:26

Oh wat goed! Ziet er heerlijk warm uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:45

.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 02:46

Ja hoor de kol kan perfect op de ring. Vanavond had ik hem al af. Nu voor de eerste keer met sokken bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 02:50

.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 02:58

Zelf begonnen vanuit de ring. Vanavond nog even langs de wibra gegaan want had net tekort( had eerst van de bol een muts gemaakt). Daarna nog even langs action geweest en vond daar nog blauw suede achtige wol. Denk dat ik daar nog een sjaal van ga maken. Haha ja dat in slaap vallen ken ik. Vaak de naald nog in mijn rechterhand en de ring links.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 03:33

Annet_Dottie schreef:
En gezien ik dol ben op comfy sokken ga ik er denk ik nog meer maken :D

Geen idee of het op ring kan, maar als je ooit een kleiner projectje zoekt: mutsjes voor te vroeg geboren baby’s. Zijn meerdere organisaties daar iets mee doen. Ook dekentjes