Het meest vreselijke kerstliedje. ( en de mooiste)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Inujojo

Re: Het meest vreselijke kerstliedje. ( en de mooiste)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:20

Het aller- aller- allervreselijkste kerstnummer blijft toch wel Stop the Cavalry :+. Wat een verschrikkelijk opdringerig rotlied. Bij mij weet de hele familie ook dat ik een hekel heb aan dat nummer, dus als ie langs komt dan gaat standaard de radio een tantje (of 10) harder en kijkt de hele familie gniffelend naar mij.

Flappie kan ik dan wel weer waarderen :D. Echte favorieten heb ik niet, moet zeggen dat ik me altijd wat afzijdig houdt wat de kerstliedjes betreft.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:20

BarbaravdW schreef:
Merol - kerst met de fam {:) :):)

Ja! *\o/*

En het nummer van The Pogues inderdaad.

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:23

Cayenne schreef:
Ik ben een kerstbal van Bert & Ernie :D

hahaha die was vorig jaar op de radio bij q music zit ik dus lekker mee te jengelen
(was alleen in de auto dus tja waarom niet) wat blijkt stond mijn telefoon
op de ene of andere manier in film stand en had dus mijn hele mee bler sessie
op genomen oeps hihihi vond wel grappig staat ook nog steeds in me google map

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:07

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:27

Haat aan Flappie. Toen ik nog in Nederland woonde luisterde ik geen radio in december. Mijn ’geliefde’ broer zorgt er echter voor dat ik er nog geen jaar aan ontkomen ben, zelfs niet nu ik in het buitenland woon. Dit jaar was het een geluidsbericht via Whatsapp. Vorig jaar belde hij op ’om iets te overleggen’. 18 December gaan we naar Nederland, vrees met grote vrezen...
Overigens: hier in Zweden al vanaf eind november véél kerstmuziek op de radio... maar geen Flappie!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:32

Volgens mij heb je pro of anti Flappie. Een tussenweg is er niet.

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:01

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:22

Leukste

En deze blijft ook prachtig (videoclip gebaseerd op een waar verhaal)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:24

Oh ja de ezel van Harry Jekkers. Ik mocht de ezel zijn. Leuk, dat zijn jeugdherinneringen.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:35

Oooo jaaa de kerst ezel <3 maar ik ken de kinderen voor kinderen versie.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:08

Ojaaa de kerstezel! Zo geweldig! En die van Kraantje Pappie ook.. :')

Ik heb echt een hekel aan Mariah Carey, Feliz Navidad en Hallelujah (dan wil ik echt de radio uit het raam gooien)

Ik ben in haat/liefde met Flappie :o Ik moet hem in ieder geval 1x horen voor het kerstgevoel maar daarna ben ik ook wel weer een jaar genezen..

De klassiekers horen wel echt bij kerst: Shakin Stevens, Band Aid, Queen, The Pogues, Cliff Richard etc.
Al moet ik zeggen dat er ook wel goede 'nieuwe' liedjes gekomen zijn, Meghan Trainor met I'll be Home of Santa Tell me van Ariana Grande kan ik wel naar luisteren :D
Of de Glee versie van Baby, it's Cold Outside

En sinds dit jaar heb ik een ultieme favoriet, Taylor Swift heeft eindelijk is een kerstliedje uitgebracht *\o/* ik krijg er echt zo'n lekker huiselijk kerstgevoel van {:)

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:24

Ik heb zo'n hekel aan kerstmuziek, van mij mag alles van de radio. {:)-:( (Oké dan, behalve flappie. Ik ben pro flappie :'))

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:31

Van mij mag Pentatonix btw wel het raam uit want a) Hallelujah is GEEN kerstnummer (echt. lees de lyrics en denk even na of een nummer dat geschreven is door Leonard COHEN uberhaupt wel christelijk is :') ) en b) When You Believe is ook geen kerstnummer (zelfde verhaal eigenlijk, het komt uit de Prince of Egypt en gaat over de uittocht van het Joodse volk uit Egypte. Heeft geen hol met Kerst te maken) en je maakt mij niet wijs dat je wel bv. Frans kunt leren om te zingen, maar geen Hebreeuws (al is het maar fonetisch) en het dus maar weglaat :+

Sorry hoor. Maar als je dat basic inzicht niet hebt in wat je aan het zingen bent, verlies je voor mij wel enige (alle) geloofwaardigheid

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:30

Foaly schreef:
Van mij mag Pentatonix btw wel het raam uit want a) Hallelujah is GEEN kerstnummer (echt. lees de lyrics en denk even na of een nummer dat geschreven is door Leonard COHEN uberhaupt wel christelijk is :') ) en b) When You Believe is ook geen kerstnummer (zelfde verhaal eigenlijk, het komt uit de Prince of Egypt en gaat over de uittocht van het Joodse volk uit Egypte. Heeft geen hol met Kerst te maken) en je maakt mij niet wijs dat je wel bv. Frans kunt leren om te zingen, maar geen Hebreeuws (al is het maar fonetisch) en het dus maar weglaat :+

Sorry hoor. Maar als je dat basic inzicht niet hebt in wat je aan het zingen bent, verlies je voor mij wel enige (alle) geloofwaardigheid

Dat mag wel wat minder persoonlijk Foaly.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 07:07

Hoe persoonlijker, hoe beter.

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 08:24

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 08:45

Ik vind het wel mooi als iemand wanneer het om muziek gaat zo'n duidelijke mening heeft :j .

Volgens mij zijn er best veel "kerst" liedjes die eigenlijk helemaal geen kerstliedje zijn perse. Maar die wij wel associeren met kerst. Deze bijvoorbeeld ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Stop_The_Cavalry.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 09:52

SusanH schreef:
Ik vind het wel mooi als iemand wanneer het om muziek gaat zo'n duidelijke mening heeft :j .

Volgens mij zijn er best veel "kerst" liedjes die eigenlijk helemaal geen kerstliedje zijn perse. Maar die wij wel associeren met kerst. Deze bijvoorbeeld ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Stop_The_Cavalry.

Dat heb ik met een nummer uit home alone. Ook niet echt een kerstliedje volgens mij.
Die waar hij de boeven voor de gek houd. Dat het heel druk in huis lijkt.
Met paspoppen op een trein.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:06

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:42

Flappie vind ik vreselijk, driving home for christmas vind ik weer super!!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:45

We all stand together van Paul McCartney <3

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:57

Foaly schreef:

Ben t hier wel mee eens, ja :'). Niks aan Halleluja zegt kerst, zelfde met When you believe. Beide wel erg mooie nummers, vind ik. Dus laat lekker draaien :D.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:20

_San87_ schreef:
Foaly schreef:

Ben t hier wel mee eens, ja :'). Niks aan Halleluja zegt kerst, zelfde met When you believe. Beide wel erg mooie nummers, vind ik. Dus laat lekker draaien :D.

Ja, maar je hoeft toch niet te zeggen dat een mede-Bokker uit het raam moet worden gegooid. Oproepen tot moord dan wel zware mishandeling is trouwens strafbaar. En al die "o-wat-ben-jij-stom"-smileys werken ook niet sfeerverhogend.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:24

ik vind die van coca cola kerstnummer nog al vervelend XD

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:27

musiqolog schreef:
Ja, maar je hoeft toch niet te zeggen dat een mede-Bokker uit het raam moet worden gegooid. Oproepen tot moord dan wel zware mishandeling is trouwens strafbaar. En al die "o-wat-ben-jij-stom"-smileys werken ook niet sfeerverhogend.

Dat zegt ze toch ook niet? Of heb ik eroverheen gelezen. Ik lees namelijk dat Pentatonix (de band) het raam uit mag. Vermoed ook dat dat meer een beeldende uitspraak is.

Kan Pentatonix ook niet verdragen, tjah, het klinkt allemaal wel heel mooi, te mooi naar mijn smaak. Te glad, te getuned, en er zit iets in de sfeer bij die band waardoor ik spontaan allergisch wordt. :')

En ik snap de frustratie wel over het lukraak overnemen van nummers en ermee aan de haal gaan, zeker als zoals Foaly al aangeeft de plank zo misgeslagen wordt. Desalniettemin denk ik dan ook weer, ahja, als er mensen van kunnen genieten, dan is dat ook wel fijn. Maar liever niet in de buurt van mijn oortjes. :Y)

Edit: ik had weer eens twee bokkers door de war gehaald. :+
Laatst bijgewerkt door Serenity350 op 11-12-19 11:40, in het totaal 2 keer bewerkt