Asociale oudjes, spill

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 20:47

Doutz16 schreef:
Toen ik nog wat jonger was, een jaar of 16, ging ik een keer met mijn broertje van toen een jaar of 4 naar de supermarkt.

Toen ik in de draaideur stond samen met een oude man en vrouw achter me hoorde ik haar gewoon keihard zeggen: echt zonde, zo jong al. Niet best.

Ik dacht echt hallo er bestaan tegenwoordig ook nog broertjes en zusjes :')

Je zou toch denken dat die oudjes (yes, I know, denigrerend) beter zouden weten, aangezien die vaker uit grotere families komen of in ieder geval een aanraking daarmee.

Ibbel

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:02

Ik heb het vage vermoeden dat een hoop van jullie de eerste tekenen van dementie en andere ouderdomskwalen niet echt herkennen.
Oudere mensen (ook zonder dat dingen als dementie al mee gaan spelen) hebben over het algemeen een slechter reactievermogen en een verminderd ruimtelijk inzicht. Dat kan tot gevolg hebben dat er 'voorgedrongen' wordt - domweg omdat ze het overzicht van waar een rij begint of eindigt niet zo snel hebben.
Oftewel: ondanks dat jullie zeggen respect en begrip te hebben, mankeert het daar hier en daar wel een beetje aan (niet in alle verhalen, maar best in een aantal).

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:02

Ik werk in een dierenspeciaalzaak. Onze zaak is best groot en op de rustige momenten is de kassa niet altijd bemand. Hier hangt een bel waarop je dan kan duwen.
Maar een oudere dame vond dat ze lang genoeg had gewacht op personeel, nam alle spullen en is gewoon vertrokken zonder te betalen :+ . Gelukkig hebben wij een camera aan de kassa en is er nog iemand achter gelopen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 21:08

Ibbel schreef:
Ik heb het vage vermoeden dat een hoop van jullie de eerste tekenen van dementie en andere ouderdomskwalen niet echt herkennen.
Oudere mensen (ook zonder dat dingen als dementie al mee gaan spelen) hebben over het algemeen een slechter reactievermogen en een verminderd ruimtelijk inzicht. Dat kan tot gevolg hebben dat er 'voorgedrongen' wordt - domweg omdat ze het overzicht van waar een rij begint of eindigt niet zo snel hebben.
Oftewel: ondanks dat jullie zeggen respect en begrip te hebben, mankeert het daar hier en daar wel een beetje aan (niet in alle verhalen, maar best in een aantal).

Verklaard een hoop waarom ze zo vreselijk moeilijk doen als er wel iets gebeurt... :Y) Doodsbang dat ze niet meer mogen autorijden... En in een heel aantal gevallen best wel terecht...

Overigens verbaas ik me juist altijd over de hoeveelheid oudere mensen (geheel offtopic eigenlijk) die eigenlijk nog goed bij de tijd zijn... Mijn persoonlijke ervaring is.... uhm.... niet zo rooskleurig :Y)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:23

Ibbel schreef:

+ verminderde flexibiliteit van de hersenen, kunnen niet zo snel meer schakelen. Het moet dus zoals zij in hun hoofd hebben en veranderingen kunnen ze niet goed aan.

En qua dementie... dat herkennen leken vaak idd niet :) Is ook niet altijd heel makkelijk te herkennen. In ons revalidatiecentrum waarin veel ouderen komen wordt regelmatig de diagnose gesteld, zien wij op de eerste dag al enorm veel dementieverschijnselen. En bij een heteroanamnese geeft de familie altijd of aan dat ze nog nooit iets gemerkt hebben, of dat ze wel een beetje vonden dat ze af en toe raar deed, of dat familielid stronteigenwijs is en nooit luisterde (lees; iets onthield :+)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:28

Ik ben geen leek, maar het valt me niet omdat ik op het moment van 'overtreding' met mn eigen ding bezig ben.

Ws als je dan gaat observeren en analyseren zal het meer opvallen.

En er bestaan ook gewoon asociale ouderen natuurlijk, niet alles valt onder dementie. Soms zijn mensen eenmaal zo :+

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:36

Genoeg nare ervaringen gehad...

Bus was vrij vol en ik voelde me niet goed. Al aantal keren gevraagd aan mensen of ik op hun plek mocht zitten. Ik was nog jong, dus kon wel blijven staan vonden ze. Komen we eindelijk bij mijn halte aan, staat er een oudere vrouw op, stapt tegen mij aan en gaat weer zitten. Chauffeur stopt, vraagt of ik er niet uit moet. ‘ nee, ik denk dat ik beter even langs de eerste hulp kan gaan.’ En nog staat niemand op. Had inderdaad mijn borstbeen wederom gebroken.

Meerdere keren geslagen omdat ik niet op stond in de bus. Had vriendelijk uitgelegd waarom ik niet op kon staan.

Gehandicapte parking is ook een uitdaging. Oudere mensen die dan maar gewoon op de tweede gehandicapte parking gaan staan ‘ want als zij wel daar mag staan, mogen wij het ook!’

Keer in elkaar geslagen op de gehandicapte parking omdat ik daar geparkeerd stond ( met kaart ). Lachwekkendste was nog dat mevrouw zelf geen kaart had.

Op de eerste hulp. Ik had een gebroken borstbeen en moest voor een echo van mijn hart om te kijken of er geen letsel was. Een oudere vrouw ging helemaal door het lint omdat ik meteen door mocht lopen en zij al een uur aan het wachten was.

Naam werd omgeroepen van een oudere man. Deze bleek zuurstof nodig te hebben van het ziekenhuis en dat ging iemand even halen. Daarna werd mijn naam geroepen, zodat ik even mijn spuiten kon laten zetten. Dit duurt zo’n 5 minuten, de tijd die ook nodig was om zuurstof te halen. De mevrouw die bij meneer hoorde, kwam de behandelruimte in gestormd en loopt zo tegen de verpleegster aan die een spuit in mijn arm had. Haar man werd eerder geroepen, dus moest ik er maar weer uit. Vervolgens wilde ze mij uit de stoel trekken.

Ik denk dat dit toch wel een paar van de hoogtepunten waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:41

Dat is niet meer asociaal maar onbeschoft. Maar serieus? Slagen krijgen? Gaat het zo ver? :oo

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:59

Ik had een tijd geleden een oudere vrouw in de winkel.
Mevrouw kwam binnen, ik begroet haar netjes en mevrouw zegt zelf niks terug.
Mevrouw loopt naar de honden speeltjes, staat daar zn 2 minuten. Komt naar mij toe bij de kassa(waar gewoon mensen in de rij stonden) en word een partijtje boos, die 'jeugd' van tegenwoordig is ook asociaal.. je komt me niet eens helpen ik moet het allenaal maar zelf zoeken. Mevrouw begint met der wandel stok te zwaaien. Ik vertel mevrouw op een rustige toon dat zo wel mijn 2 collega's, als ik met andere klanten bezig zijn, en ik haar zo kom helpen. Nou mevrouw is al schreeuwend de winkel uit gestrompeld.

Ik wist heel even niet wat me over kwam.
Ze schreeuwde nog dat ze een klacht tegen me ging indienen omdat ik haar niet eens wou helpen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:12

Mijn oma die een behoorlijke leeftijd heeft maar nog wel fit is had laatst ook iets raars. Staat in de rij bij de winkel als een oudere vrouw vraagt of ze voor mag, had maar een dingetje in haar hand dus mijn oma vond het goed. Heeft ze schijnbaar een hele tas vol met spullen die ze even gaat uitpakken op de band. Oma is te beleefd om daar iets van te zeggen maar het was echt zo'n ouderen streek

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:13

Amber_anne schreef:
Mijn oma die een behoorlijke leeftijd heeft maar nog wel fit is had laatst ook iets raars. Staat in de rij bij de winkel als een oudere vrouw vraagt of ze voor mag, had maar een dingetje in haar hand dus mijn oma vond het goed. Heeft ze schijnbaar een hele tas vol met spullen die ze even gaat uitpakken op de band. Oma is te beleefd om daar iets van te zeggen maar het was echt zo'n ouderen streek

Dat zijn inderdaad rotstreken.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:17

Oh nu ga ik even los :+

Het is inmiddels zo’n 15 jaar geleden maar ik herinner het mij nog als de dag van gisteren haha.

Ik fietste naar school en op een tussendoorpaadje, een oudere man fietste voor mij en het was te smal om hem te passeren. Aan het einde van het pad kon je rechts (met de bocht mee), of naar links. Meneer stak zijn hand niet uit dus ik dacht dat hij met de bocht mee naar rechts zou gaan. Toen ik hem inhaalde bleek hij echter toch naar links te willen maarja, daar fietste ik. En toen gebeurde het :')

Meneer heeft een paar honderd meter achter mij aangefietst, schreeuwend dat hij me zou vermoorden. Ik wist niet dat oudere mannetjes zó hard konden fietsen. Ik ging er als een speer vandoor maar hij bleef me achtervolgen. Pas toen ik aan het einde van de straat mensen zag lopen durfde ik te remmen, om te draaien en schreeuwde terug “ga je mij vermoorden?! Doe eens normaal!” Ik was echt totaal in paniek door de achtervolging. :(:) volgens mij heb ik zelfs nog om hulp geroepen toen ik de mensen aan het einde van de straat zag lopen.

Achteraf gezien denk ik dat hij niet door heeft gehad dat ik achter hem fietste en gewoon schrok van mijn inhaalactie. Wellicht heeft hij gedacht dat ik hem expres liet schrikken ofzo.

En nog iets paardgerelateerds. Mijn paard was niet helemaal 100% verkeersmak, maarja als je nooit gaat, leren ze het ook nooit. Voor het bos moesten we een klein stukje over het fietspad. De buurman was bezig in de tuin en mijn paard hupste overdwars over het fietspad. Naast het fietspad, in de berm, stond een auto. Buurman hoorde mij aankomen en stopte even met de werkzaamheden. Ik hield voornamelijk de geparkeerde auto in de gaten. Ineens springt mijn paard de andere kant op. Bleek een ouder echtpaar mij van achteren te zijn genaderd en ze konden echt geen énkele seconde wachten met passeren. Als mijn paard de andere kant op was gesprongen, waren ze plat geweest...
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 06-12-19 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:23

Mars schreef:
Oh ja en ze zijn LEVENSGEVAARLIJK in de auto. Maar echt.

Heb 10 keer liever te doen met een petje in getunde Golf dan met Bep en Harry in de Opel Astra.

Ja, mijn opa reed met zijn 80 jaar en dikke Volvo zo een mevrouw van de weg. Die arme vrouw moest uit de auto geknipt. En toen was die oude baas ook nog boos dat hij zijn rijbewijs kwijt was. Want zo erg was het allemaal toch niet? 1 mevrouw uit de auto geknipt en 2 auto’s Total loss.

Nee hoor opa, valt best mee! :')

Levensgevaarlijk!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 23:15

Hoor de ouderen altijd klagen over de hangjongeren in de omgeving.
Deze hebben nu een eigen plek gekregen dus is hun oude plek ingenomen door...
De hangouderen... :j
Elke dag rond hetzelfde tijdstip zit zo ongeveer dezelfde groep er, dus niemand anders kan daar nog zitten.
Je hoort ze heerlijk over van alles praten en als het regent verhuizen ze naar de winkels verderop om daar onder de luifels in de weg te gaan staan met hun scootmobielen.
En maar blijven klagen over de jeugd :')
Kan er wel om lachen eigenlijk _O-

Verder genoeg dingen meegemaakt maar ook genoeg met mensen van alle andere leeftijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 23:29

Oh heerlijk topic :') Ook ik kan er inmiddels hele boeken over schrijven.. Ik zie heel veel ouderen op mijn werk eenmalig vanwege geheugenonderzoeken (dementievraag). Wat je dan ook allemaal meemaakt is te lachwekkend voor woorden.
Maar soms ook best schrikwekkende verhalen over kantjeboord rijbewijs houden of niet. Laatst ook een mevrouw op leeftijd die drie dagen vermist was. Stond in haar auto midden in een weiland, met de brandstoftank helemaal leeg. Hoe dan?!

Maar het asociale gedrag in de supermarkt etc. herken ik ook maar al te goed. En als je ze er dan op aanspreekt net doen alsof ze gek zijn :+
Of dat ze in sommige nogal obvious situaties geen gedag zeggen. Ik woon in een dorpje waar iedereen elkaar eigenlijk wel gedag zegt, maar sommige ouderen dus niet. Dan denk ik ook echt jeetje, en zij maar zaniken dat de jeugd zo onbeschoft is tegenwoordig.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 23:30

Sommige kunnen er idd wat van zeg, soms echt te erg gewoon.

Voorheen had je hier altijd zo´n cluppie met oudjes die de halve winkel blokkeerde met hun winkelwagen of rollator. Vooral ook niet aan de kant gaan, en maar kleppen met elkaar.
Maar o jee als je vroeg of je er alstublieft even langs mocht. Want ja dan lag het aan de jeugd, die hadden geen geduld en respect.
Een deel van die groep liepen later altijd steen vast te zeuren bij de kassa. Mag ik voor en dan een legio aan smoesjes:
* Kan niet lang staan,
* Ik heb niet zo veel,
* Ik moet om x tijd terug zijn om te eten/visite
* Ik heb bijna geen boodschappen
En beledigd en boos als je ze niet voor liet.

In een andere supermarkt liep een wat oudere man die een beetje wereldvreemd was en ze niet altijd alle 100 op een rijtje te hebben.
Was zo'n onverzorgde man, hij vond het blijkbaar vreselijk dat hij kaal werd bovenop. Had zo'n grote lok die hij dan van rechts naar links erover heen kamde. Alleen hij vaak verwilderd als een luifel weer naar rechts.
Maar die man had blijkbaar echt een hekel aan kinderen. Tegen kinderen reed hij expres aan met zijn winkelwagen, het liefst klem tegen het vak aan. Je boos op hem worden, nul reactie of emotie. Je werd straal genegeerd.

Sommige moeten ze idd echt hun rijbewijs afpakken, levensgevaarlijk

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 23:41

Ik krijg een wat dubbel gevoel bij dit topic... omdat ik dus heb meegemaakt hoe Alzheimer en dergelijke vormen van dementie mensen op aso's kan laten lijken, terwijl hun hersenen dus echt naar de knoppen gaan... terwijl mensen in hun omgeving die dat uiteraard niet verteld is, die ouderen vanwege hun gedrag luidkeels veroordelen.

Opvallend is dat ook dementerenden niet meer netjes op hun beurt kunnen wachten, en dat ziet er dan net zo uit als de omschreven aso-oudjes uit dit topic...
En dementie begint héél sluipend. Dus het zou me niet verbazen als de hersenen van veel van die oudjes dus aan het aftakelen zijn, een proces dat je niemand toewenst...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 23:49

Zoolgangster schreef:
Ik krijg een wat dubbel gevoel bij dit topic... omdat ik dus heb meegemaakt hoe Alzheimer en dergelijke vormen van dementie mensen op aso's kan laten lijken, terwijl hun hersenen dus echt naar de knoppen gaan... terwijl mensen in hun omgeving die dat uiteraard niet verteld is, die ouderen vanwege hun gedrag luidkeels veroordelen.

Opvallend is dat ook dementerenden niet meer netjes op hun beurt kunnen wachten, en dat ziet er dan net zo uit als de omschreven aso-oudjes uit dit topic...
En dementie begint héél sluipend. Dus het zou me niet verbazen als de hersenen van veel van die oudjes dus aan het aftakelen zijn, een proces dat je niemand toewenst...

Wij besloten destijds maar te lachen om oma, want je vreselijk schamen en alleen maar verdriet hebben om haar conditie is ook geen leven :n

Neemt overigens niet weg dat er in veel gevallen wel serieus gevaarlijke situaties ontstaan en terechte verontwaardiging.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 00:08

Liesje1611 schreef:
Hier in de buurt is er een oud dametje dat elke keer voordringt in de supermarkt en als iemand haar aanspreekt, doet ze alsof haar gehoorapparaat niet werkt _O-

In mijn geval kwam ik desbetreffende dame letterlijk nog geen 5 minuten later tegen in de Action, waar ze overduidelijk een gezellig gesprek had met de caissière. Zo kapot was haar gehoorapparaat dus niet :D
Er zijn ook gewoon echt boevenbejaarden hoor, ze zijn niet allemaal gek.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 00:13

mijn (lieve) schoonmoeder die in een restaurant veranderd in de koningin van het bal en de bediening met haar vingertje loopt rond te commanderen of erger hardop te roepen dat ze hun werk niet doen (haar bord wordt niet weggehaald terwijl de rest van tafelgezelschap nog zit te eten..met Iets te luide stem, dat de bediening van tegenwoordig ook steeds luier wordt......schaam...ik denk altijd maar, zal de leeftijd wel zijn en een dikke knipoog naar de bediening in dit geval.

sowieso een vingertje van ouderen krijgen..(tegen een volwassen vrouw)

mijn dochter van (destijds) 8 die van mij niet over moest steken (zeer zeer drukke weg), maar 50 meter op een breed fietspad even tegen de richting in netjes langs de berm wandelt met de fiets aan haar hand, werd bewust omver gereden door ouder kreng in scootmobiel.

voordringen is meer regel dan uitzondering helaas.
die tip van een oudere voorlaten met de opmerking over niet genoeg tijd meer hebben is goud..gemeen, maar eentje die we allemaal soms weleens zouden willen zeggen..maar uit respect en niet weten waarom toch maar niet doen.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 00:32

Oh ik heb nog eentje ! Ik heb stage gedaan in een bank.
Openingsuren op woensdag 10-12 ... tussen 10 en 11.30 ongeveer geen kat te zien.
En dan om 11.45 stormloop van bejaarde.
Leek altijd net als er een bus gestopt was, en men mentor altijd langer moest werken _O-

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 00:32

Ooit in de winkel met mijn oma die overigens altijd hartstikke hip was en alles behalve de standaard oma.. Ik zei iets tegen haar om te gekken, ik weet niet meer precies wat. Loopt er een oud vrouwtje langs ons door die dit hoorde en zij vond het niet kunnen dat ik dat zei. Die gaf me gewoon een draai om mijn oren!

Nou die vrouw heeft het geweten hoor! En vanaf toen heeft mijn oma me altijd geleerd dat bejaarden asociale mensen zijn en je ze een koekje van eigen deeg moet geven als ze zoiets doen :+ .. Doe ik niet hoor en kom gelukkig weinig lastige ouderen tegen!

Ik ben wel zo dat ik iets ervan zeg over voorkruipen enzo bijvoorbeeld. Een oudje kroop voor, heb vriendelijk maar duidelijk gezegd dat de rij daar begint en niet voor mij en dat ze terug kon. Met een lang gezicht reed ze weer achteruit om dan met haar kar expres tegen mij op te rijden en dan te zeggen; Zo stom kind dat verdien je! Toen heb ik toch wel eens ff terug tegen de kar geduwd. Toen ze auw zei heb ik gezegd; Zo stomme bejaarde, dat heb je verdient!

Kan veel hebben maar als je me met opzet pijn doet dan kun je het terug verwachten oud of niet oud... Correct? Nee vast niet maar ik laat me niet pijn doen door andere mensen. Ongelukken kunnen gebeuren natuurlijk!

Verder ben ik heel vriendelijk, beleefd en empatisch hoor haha!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 00:33

StonedRomy schreef:

Bus was vrij vol en ik voelde me niet goed. Al aantal keren gevraagd aan mensen of ik op hun plek mocht zitten. Ik was nog jong, dus kon wel blijven staan vonden ze. Komen we eindelijk bij mijn halte aan, staat er een oudere vrouw op, stapt tegen mij aan en gaat weer zitten. Chauffeur stopt, vraagt of ik er niet uit moet. ‘ nee, ik denk dat ik beter even langs de eerste hulp kan gaan.’ En nog staat niemand op. Had inderdaad mijn borstbeen wederom gebroken.

Meerdere keren geslagen omdat ik niet op stond in de bus. Had vriendelijk uitgelegd waarom ik niet op kon staan.

Gehandicapte parking is ook een uitdaging. Oudere mensen die dan maar gewoon op de tweede gehandicapte parking gaan staan ‘ want als zij wel daar mag staan, mogen wij het ook!’

Keer in elkaar geslagen op de gehandicapte parking omdat ik daar geparkeerd stond ( met kaart ). Lachwekkendste was nog dat mevrouw zelf geen kaart had.

Op de eerste hulp. Ik had een gebroken borstbeen en moest voor een echo van mijn hart om te kijken of er geen letsel was. Een oudere vrouw ging helemaal door het lint omdat ik meteen door mocht lopen en zij al een uur aan het wachten was.

Naam werd omgeroepen van een oudere man. Deze bleek zuurstof nodig te hebben van het ziekenhuis en dat ging iemand even halen. Daarna werd mijn naam geroepen, zodat ik even mijn spuiten kon laten zetten. Dit duurt zo’n 5 minuten, de tijd die ook nodig was om zuurstof te halen. De mevrouw die bij meneer hoorde, kwam de behandelruimte in gestormd en loopt zo tegen de verpleegster aan die een spuit in mijn arm had. Haar man werd eerder geroepen, dus moest ik er maar weer uit. Vervolgens wilde ze mij uit de stoel trekken.

Die was dus behoorlijk van het padje, gevaarlijk hoor!
Voor zulken zou je beveiligers in de buurt moeten hebben, het idee dat iemand zelfs in de behandelruimte tegen een prikkende verpleegkundige aanknalt! :n

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 00:40

Zoolgangster schreef:
StonedRomy schreef:

Die was dus behoorlijk van het padje, gevaarlijk hoor!
Voor zulken zou je beveiligers in de buurt moeten hebben, het idee dat iemand zelfs in de behandelruimte tegen een prikkende verpleegkundige aanknalt! :n

Nu hebben ze op die afdeling uit wanhoop de klokken weg gehaald. Anders had je altijd minimaal 1 ouder persoon die de tijden opschreef waarop iedereen binnen kwam en dus een ‘ wachtrij’ maakte.

Ik was er 2x per maand en was 5 minuten werk. Ik werd dus altijd even tussendoor geschoven en dat werd standaard ruzie. Maar ook vaak genoeg dat een spoed geval ( geval, leven en dood! ) geen sympathie kreeg want hun waren al x tijd aan het wachten.

Dus klokken weg en de sfeer is nu een beetje beter.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 01:40

Och, vorige week gehad...
Kom richting een kruising rijden, die erna maar de snelweg rijdt. Stoplicht gaat op groen, en de twee auto's die er al stonden gaven gas. Zie ik opeens de achterste auto flink gas geven, waardoor ik naar rechts kijk en net op tijd vol op de rem kon. Een of andere auto die dacht dat rood licht niet voor hem gold kwam voorbij met 80. Als ik niet had geremd was die dus vol in mijn bijrijder aka vriend en hond op de achterbank in haar zitje geknald. Vloeken en tieren, ik vroeg nog of ik gek was maar er stond dus gewoon een auto voor t stoplicht stil waar die auto vandaan kwam(twee banen)
Later ingehaald op de snelweg en zat er dus een oudje in, net boven het stuur uit met stuur tegen borst geklemd. Vriend gebaren van doe eens normaal, krijgt hij gewoon een middelvinger en een uitgestoken tong van de bejaarde ernaast...

Le-vens-ge-vaar-lijk -O-