Mijn partner houdt niet meer van me..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:22

Het klinkt voor mij heel erg alsof hij in een depressie/uitgeputte situatie zit en dat dat zijn beeld vertekend.. Ik vind het altijd zo apart dat een man dan zegt geen gevoelens meer te hebben, maar tegen vrienden (tuurlijk niet tegen jou) je wel te missen en wel knuffels te willen geven of te willen weten hoe het met je gaat.. Dat zit je in zijn hoofd en heeft 'ie je niet losgelaten. En dan klopt het feit dat hij geen gevoel meer heeft wel, omdat hij überhaupt even niks meer voelt met alles, maar niet omdat hij niet meer van je houd..

Hij zit wel heel erg in zíjn eigen wereld lijkt het voor mij, als hij zo makkelijk afspraken omgooit terwijl jij in de stress zit.. Die omschrijvingen geven mij dit gevoel een beetje.. Pas goed op jezelf.

Mijn advies zou zijn: ga leuke dingen doen, voor jezelf. Wat wilde je, groot of klein, altijd al eens doen of maken? Ga dat doen. Houd jezelf bezig en geeft je een goed gevoel. Afgelopen jaar maakte ik met mijn vriend exact hetzelfde mee toen hij depressief/overwerkt raakte.. Juist door het nemen van je rust en het geven van ruimte, zijn wij nog samen. Hij is vanzelf terug gekomen, hij is zelfs, net als eigenlijk bij jou, nooit verdwenen.. We hadden elke keer in de week contact. En soms goed, soms slecht, dit hing van zijn buien af.. Op een goede dag: mooi, lekker kletsen en contact houden. Op een slechte dag: telefoon wegleggen. Niet zijn gevoelens en problemen naar je optrekken. Dat geeft wat afstand, maar daarbij komt de rust. En als hij dan terugkomt, ben jij ook weer een sterkere versie van jezelf. Komt hij niet terug: Dan ben je nog steeds een sterkere versie van jezelf. Voor jou is het dan om het even..

Mijn uitspraak in die tijd was "Ik wil gewoon gelukkig zijn en mijn leven delen met een lieve man van wie ik houd. Als jij dat niet bent, gaat dat een ander zijn. Jij bepaald je plaats.. Neem je tijd, maar besef wel dat levens doorgaan." en da's eng, geloof me, maar uiteindelijk zette dat de mijne hard aan het denken, en zat hij zodra hij beter was meteen voor mijn deur om zijn excuses te maken en te vragen of ik alsjeblieft met hem wilde blijven, ondanks wat er gebeurd is. We bouwen nu samen, en dat gaat nu onwijs goed. Ik heb in die periode ook geleerd dat ik écht écht van hem hou. En dat relaties hard werken is. Maar een écht perfecte relatie, zijn twee imperfecte mensen, die er samen aan werken bij elkaar te blijven. En daar hoort soms afstand nemen ook bij. Als je uiteindelijk beide maar in heldere staat terugkomt en dan beslissingen maakt.. Niet nu hij een vertroebelde blik heeft en jij een heel emotionele.. Geef elkaar even de rust, praat op goede momenten, maar laat de rest even zijn.

Ik hoop vooral heel erg dat de situatie zoals hij bij mij was, ook bij jou gaat zijn. Nog steeds niet fijn, maar veel minder erg dan na 13 jaar je maatje kwijtraken. :(:) Heel veel sterkte.

BigOne

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:41

Lieve ts, het gaat nu allemaal om wat hij wil, afspraken weer afzeggen, wel bij zijn ouders en niet bij de jouwe, er is niets op tegen wanneer je het daar mee eens bent maar je hoeft niet alles te pikken. Ik las dat je veel bij je ouders bent, wanneer je andere plannen voor de vrijdag had dan gewoon door laten gaan want je hoeft niet als een slaafje te wachten op wat hij nu weer wil . Hij mag dan depressief zijn en dat is vervelend maar wanneer jullie zoveel gepraat hebben het afgelopen jaar en geen enkele keer het over de relatie dan is het niet zo dat je nu maar met fluwelen handschoentjes om hem heen moet draaien . Het leven gaat wel door en ook dat mag hij merken.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:53

blubblabhoi schreef:
Hij heeft me vanochtend weer geappt, daarvoor donderdag voor het laatst. Hij is vanochtend langs geweest (ik was aan het werk) om z’n vieze was te wassen. Hij appte me hoe het ging, en of ik morgenavond thuis was, want hij ‘komt even met me praten’. Ik hou m’n hart vast..

Ts, ik denk dat je er rekening mee moet houden dat hij gaat zeggen dat het echt over is.
Mijn vermoeden is dat hij dat heel lang voor zich uitgeschoven heeft. Dat gebeurt wel vaker, zo kan een relatie zelfs jarenlang voortsukkelen. Het zou kunnen dat hij gevoelens heeft voor een ander, maar dat hoeft niet. Is eigenlijk ook niet zo belangrijk, hoe raar dat ook klinkt.

Eerlijk gezegd is het heel moeilijk om een relatie in stand te houden die begonnen is toen beide partijen nog niet volwassen en zelfstandig waren. Ik heb dat in mijn omgeving eigenlijk altijd mis zien gaan, en altijd wanneer beide begin 20 zijn. Je hebt op elkaar geleund gedurende het proces van volwassen worden, en hebt daardoor nooit voor jezelf kunnen bewijzen dat je 'het ook alleen kunt', dat je zelfstandig bent. Dat kan je op een gegeven moment het gevoel geven dat je eigenlijk niet weet wie je bent zonder de ander. Dan kom je dus in een identiteitscrisis terecht, en dat kan zo serieus worden dat je in een depressie belandt.
Ik vermoed dat dit is wat er met je vriend aan de hand is. Jij voelt dit onbewust heel goed aan en klampt je vast aan wat er was maar niet meer is. Dat is althans mijn indruk, afgaande op je verhaal.

Hoe moeilijk het ook is, ik denk dat voor jullie allebei op dit moment de beste stap is om elkaar echt helemaal los te laten. Eigenlijk ongeacht de uitkomst van jullie gesprek vanavond. Het zal heel veel pijn doen, maar het biedt jullie uiteindelijk allebei de kans om te groeien en gelukkiger te worden dan jullie nu zijn.
Misschien ben je nu vooral bang dat je dat niet lukt, maar er zijn vast genoeg mensen die je kunnen steunen op de moeilijke momenten.
Wat jij jezelf vooral moet aanleren, is dat je die steun niet langer bij hem zoekt/wilt zoeken, want dan kom je niet uit dit patroon.

Sterkte, en bedenk: de belangrijkste relatie in je leven is die met jezelf.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:03

Jeetje wat een klap in je gezicht, zeker als je echt geen benul had wat er bij hem speelde.

Persoonlijk zou ik zeggen, probeer je eigen leven een beetje op te pakken, hoe vreselijk moeilijk dit ook is.
Ga niet op hem zitten wachten, want de klap is eens zo hard, zeker hoe je soms toch wat andere signalen van hem krijgt.

In jouw berichten lees ik wel dat hij er echt goed doorheen zit en weet het echt allemaal even niet meer.
Wat hem wel siert is dat hij het inziet en stappen onderneemt om aan zichzelf te werken. Probeer hem dat ook te geven, dus het contact van hem af laten hangen doe je goed. Maar nogmaals ga er niet als een havik op zitten wachten. Dat kan voor hem ook flink verstikkend werken.

Beide heel veel sterkte.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:31

Askja schreef:
Eerlijk gezegd is het heel moeilijk om een relatie in stand te houden die begonnen is toen beide partijen nog niet volwassen en zelfstandig waren. Ik heb dat in mijn omgeving eigenlijk altijd mis zien gaan, en altijd wanneer beide begin 20 zijn. Je hebt op elkaar geleund gedurende het proces van volwassen worden, en hebt daardoor nooit voor jezelf kunnen bewijzen dat je 'het ook alleen kunt', dat je zelfstandig bent. Dat kan je op een gegeven moment het gevoel geven dat je eigenlijk niet weet wie je bent zonder de ander. Dan kom je dus in een identiteitscrisis terecht, en dat kan zo serieus worden dat je in een depressie belandt.

Je hebt wel gelijk, maar ik wil wel benadrukken dat het ook goed kan gaan. Ik ken uit mijn omgeving twee voorbeelden van stellen die als pubers samenkwamen en de jongvolwassenheid hebben overleefd. Eén van die twee zijn mijn tante en oom, beiden in de zestig! M.a.w.: hou alle opties open, ook dat jullie 'gewoon' bij elkaar blijven.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:45

musiqolog schreef:
Askja schreef:

Je hebt wel gelijk, maar ik wil wel benadrukken dat het ook goed kan gaan. Ik ken uit mijn omgeving twee voorbeelden van stellen die als pubers samenkwamen en de jongvolwassenheid hebben overleefd. Eén van die twee zijn mijn tante en oom, beiden in de zestig! M.a.w.: hou alle opties open, ook dat jullie 'gewoon' bij elkaar blijven.

Klopt hoor, het kan ook goed gaan. Mijn schoonouders zijn al vanaf hun 15e samen. Maar dat ging op jongere leeftijd niet zonder slag of stoot, het is een tijdje uit geweest. En het hangt wel af van je eigen ontwikkelingsproces. De een kan binnen het kader van een relatie prima uitgroeien tot een zelfstandige volwassene, de ander moet zich daarvoor uit die relatie losmaken. Dat hangt van je persoonlijkheid af, van je relatie (ben je in staat om elkaar ruimte te geven), en van de omstandigheden. Wat ik echt een afrader vind, is om vanuit het ouderlijk huis direct te gaan samenwonen. Dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit goed zien gaan.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:01

Askja kan ook prima goed gaan hoor.
Mijn man ik leerde elkaar kennen dat we beide 17 waren, ondertussen zijn we al 25 jaar bij elkaar.
Zijn gelijk vanuit huis samen gaan wonen (huis gekocht) en ik ook nog eens 165 km bij mijn ouderlijk huis vandaan.

Maar wij hebben wel ieder onze eigen hobby die we elkaar ook echt gunnen en beide ook veel voldoening uit halen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:34

Sterkte voor vanavond TS

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:56

Ts, hoop dat jullie nog even normaal hebben kunnen praten.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 14:15

He iedereen, kleine update voor de geïnteresseerden.

Een avond wat voor mijn gevoel wel een positieve ervaring was. Hij was/is ontzettend moe. Het deed me pijn hem zo te zien, ik heb hem nog nooit zo vermoeid gezien. Hij viel bijna ter plekke in slaap op de bank. Echt burn-out kenmerken, hij kon maar amper bedenken wat hij deze week had gedaan.

In het begin was hij stil. Hij staarde voor zich uit en de tranen liepen stil over z'n wangen. Hij vond het moeilijk hier te zijn en hij was zenuwachtig om hier te komen. Na een half uurtje praten werd hij gelukkig wat losser. We hebben over van alles gepraat, ook wat ' zwaardere'. onderwerpen. Hij zei ' Ik ben bang dat ik geen gevoelens meer voor je ga krijgen', als in, ik zou het wel willen. Tenminste, zo kwam het op mij over. Ik heb hem uitgelegd dat hij daar nu eerst geen ruimte voor heeft, hij moet eerst van zichzelf gaan houden. Hij vroeg veel aan me, hij leek geïnteresseerd in mij. Ik haalde wel hoopvolle dingen uit het gesprek, ook al probeer ik mezelf er heel erg voor te beschermen. Hij zei ook pijnlijke dingen. Ons huis voelde niet meer aan als thuis, en ook mistte hij ons app-contact niet. Ik hoop dat dat komt omdat hij überhaupt niks voelt en hij helemaal leeg is.

Hij is gelukkig ondertussen bij de huisarts geweest en hij is doorverwezen naar een psycholoog. Ik hoop dat dat niet te lang gaat duren, maar volgens de website is de wachttijd vier weken. Ik heb hem verteld dat ik ook een grens heb, en dat ik heel lang op hem wil wachten, maar dat ik ook een max heb wat ik aan kan. Voor de bokkers die het me aanraadde: ik heb contact gehad met m'n oude psycholoog.

M'n verhaal gaat een beetje van hot naar her, maar zo ook mijn emoties. Ik ben uitgenodigd om 1ste kerstdag bij zijn ouders te vieren. Het scenario waar ik nu hoop is dat hij door z'n depressie en vermoeidheid niet open kán staan voor gevoelens en emoties. En dat zijn beeld vertroebelt is, zoals Canon omschrijft. Ik heb hem ook verteld dat zijn acties van het afgelopen jaar niet aansluiten met wat hij zegt. Die acties komen ergens vandaan. Ik hoop dat als hij hulp heeft gekregen en dingen aanpakt in z'n leven, weer gelukkig kan zijn. Dat is het belangrijkst hierin, dat hij weer gelukkig wordt. En ik houd er rekening mee dat hij niet weer gelukkig kan zijn met mij, hoe rot het ook voelt. Ik zal wel een minimum van twee maanden moet uitgaan denk ik, in de tussentijd kan ik niks anders doen dan aan mezelf werken. En mezelf ook voorbereiden op het 'ergste'-scenario.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 14:21

Als hij een burn out en depressie heeft is dat niet in 2 maanden opgelost. Denk eerder aan 2 jaar voordat je een beetje terug op je oude niveau zit. En voordat je energie hebt voor anderen.

Aangezien hij dit niet samen wil aanpakken denk ik dat je gewoon door moet met je leven.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 14:25

Zonnetje81 schreef:
Als hij een burn out en depressie heeft is dat niet in 2 maanden opgelost. Denk eerder aan 2 jaar voordat je een beetje terug op je oude niveau zit. En voordat je energie hebt voor anderen.

Aangezien hij dit niet samen wil aanpakken denk ik dat je gewoon door moet met je leven.

Snap ik Zonnetje81, maar dat is lijkt me de minimale tijd die hij nodig heeft om ook maar enigszins een beetje te kunnen inschatten wat hij met de relatie wil.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 14:45

blubblabhoi schreef:
Zonnetje81 schreef:

Snap ik Zonnetje81, maar dat is lijkt me de minimale tijd die hij nodig heeft om ook maar enigszins een beetje te kunnen inschatten wat hij met de relatie wil.

Ik denk dat je ermee bedoelt over 2 maanden weer een soort van evaluatiegesprek en dan nog een x zien waar het schip strand.
Fijn dat er een soort van duidelijkheid gekomen is

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 15:36

blubblabhoi schreef:
He iedereen, kleine update voor de geïnteresseerden.

Een avond wat voor mijn gevoel wel een positieve ervaring was. Hij was/is ontzettend moe. Het deed me pijn hem zo te zien, ik heb hem nog nooit zo vermoeid gezien. Hij viel bijna ter plekke in slaap op de bank. Echt burn-out kenmerken, hij kon maar amper bedenken wat hij deze week had gedaan.

In het begin was hij stil. Hij staarde voor zich uit en de tranen liepen stil over z'n wangen. Hij vond het moeilijk hier te zijn en hij was zenuwachtig om hier te komen. Na een half uurtje praten werd hij gelukkig wat losser. We hebben over van alles gepraat, ook wat ' zwaardere'. onderwerpen. Hij zei ' Ik ben bang dat ik geen gevoelens meer voor je ga krijgen', als in, ik zou het wel willen. Tenminste, zo kwam het op mij over. Ik heb hem uitgelegd dat hij daar nu eerst geen ruimte voor heeft, hij moet eerst van zichzelf gaan houden. Hij vroeg veel aan me, hij leek geïnteresseerd in mij. Ik haalde wel hoopvolle dingen uit het gesprek, ook al probeer ik mezelf er heel erg voor te beschermen. Hij zei ook pijnlijke dingen. Ons huis voelde niet meer aan als thuis, en ook mistte hij ons app-contact niet. Ik hoop dat dat komt omdat hij überhaupt niks voelt en hij helemaal leeg is.

Hij is gelukkig ondertussen bij de huisarts geweest en hij is doorverwezen naar een psycholoog. Ik hoop dat dat niet te lang gaat duren, maar volgens de website is de wachttijd vier weken. Ik heb hem verteld dat ik ook een grens heb, en dat ik heel lang op hem wil wachten, maar dat ik ook een max heb wat ik aan kan. Voor de bokkers die het me aanraadde: ik heb contact gehad met m'n oude psycholoog.

M'n verhaal gaat een beetje van hot naar her, maar zo ook mijn emoties. Ik ben uitgenodigd om 1ste kerstdag bij zijn ouders te vieren. Het scenario waar ik nu hoop is dat hij door z'n depressie en vermoeidheid niet open kán staan voor gevoelens en emoties. En dat zijn beeld vertroebelt is, zoals Canon omschrijft. Ik heb hem ook verteld dat zijn acties van het afgelopen jaar niet aansluiten met wat hij zegt. Die acties komen ergens vandaan. Ik hoop dat als hij hulp heeft gekregen en dingen aanpakt in z'n leven, weer gelukkig kan zijn. Dat is het belangrijkst hierin, dat hij weer gelukkig wordt. En ik houd er rekening mee dat hij niet weer gelukkig kan zijn met mij, hoe rot het ook voelt. Ik zal wel een minimum van twee maanden moet uitgaan denk ik, in de tussentijd kan ik niks anders doen dan aan mezelf werken. En mezelf ook voorbereiden op het 'ergste'-scenario.

Wat fijn dat die avond jullie beiden zo veel inzicht heeft gegeven.
Zijn houding en uitspraken, maar ook hoe jij je voelt daarin komen één op één over met wat ik afgelopen half jaar heb meegemaakt. Het heeft namelijk een heldere reden gekregen waarom hij nu even niet meer die gevoelens voelt, en dat is iets waar hij (maar later ook jullie) gelukkig wat aan kan/kunnen doen op lange termijn. Het niet weten of het gevoel nog terugkomt is echt dat dal waar je in beland in zo'n situatie (mijn vriend zei exact dezelfde dingen.) Maar het is fijn dat hij hulp zoekt en die ook krijgt. Dat gaat wel voor een steady stroomversnelling kunnen zorgen. De mijne deed dat niet en ondervond een hoop vallen en opstaan. Eigenlijk nog steeds wel, maar wij zijn al wel zo ver dat we echt bewust hard aan óns samen werken en elkaar niet willen verliezen. Mijn vriend miste ook onze berichtjes niet die periode, omdat hij zich dan meteen ook zorgen maakte over vanalles tussen ons, hemzelf en mij en dat kon hij ontlopen door niet te praten..

Twee maanden rust is een hoop. Je bent onwijs lief dat je dat voor hem over hebt. <3 Wie weet wat die periode gaat brengen. En laat het niet op twee maanden elkaar negeren uitlopen hoor, als jullie elkaar een berichtje kunnen doen of iets leuks met elkaar delen, dan is dat alleen maar heel erg goed! Jullie hebben nog steeds jullie relatie en hoewel die op een lager pitje staat, ís die er wel nog steeds. Leuke dingen delen, moeilijke dingen even loslaten. Dat is vaak de key.. :(:) Het is een rollercoaster, echt. Maar wel een waar je samen doorheen kan komen.

En ja, uit een echte burn-out komen duurt waarschijnlijk een goed jaartje, maar een oververmoeidheid heeft dezelfde symptomen en duurt minder lang.. Er gaat een moment zijn dat hij je weer binnen kan laten en dan werk je samen aan die oververmoeidheid. In die tussentijd moet je goed voor jezelf zorgen. Maar dat doe je heel goed volgens mij. Ondanks je gevoel dat je van hot naar her gaat, kom je op mij heel helder over, alleen een beetje door elkaar geschud door de situatie, maar da's ook niet gek.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 18:01

Eerder in het topic gaf je aan dat zijn gevoelens voor jou al meer dan een jaar verdwenen zijn. Hou dat goed voor ogen, hoe moeilijk het ook is. Gevoelens die al een jaar weg zijn, komen niet terug.
Dat probeert hij je naar mijn idee ook duidelijk te maken, wat hem, logisch gezien zijn situatie, heel veel moeite kost, waardoor hij misschien ook terughoudend is om echt duidelijk te zeggen waar het op staat.

Daarom: laat hem los. Echt. Geef jezelf geen valse hoop door te blijven hangen in wishfull thinking.
Wacht ook niet al te lang met het regelen van de praktische zaken, zoals spullen verdelen en huis verkopen.

Heel veel sterkte, het is niet niks waar je doorheen moet, maar je gaat het echt wel redden en uiteindelijk zul je er beter en zelfstandiger uit komen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 18:12

Je klinkt heel erg als zijn therapeut of zijn coach in je laatste berichten. En ik lees ook dat je zijn opmerkingen zo omvormt dat ze voor jou gunstig overkomen. Maar dan doe je dus aannames en je vult voor hem in. Dat is niet eerlijk naar jezelf toe. Luister naar wat hij concreet zegt zonder dat jij daar iets in aanvult voor jezelf. Wees eerlijk. Accepteer het feit zoals het is. Kies voor jezelf.
Sterkte.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 18:43

Askja schreef:
Eerder in het topic gaf je aan dat zijn gevoelens voor jou al meer dan een jaar verdwenen zijn. Hou dat goed voor ogen, hoe moeilijk het ook is. Gevoelens die al een jaar weg zijn, komen niet terug.

Dat snap ik, en dat is ook hetgeen wat me telkens terug op aarde zet. Alleen de dingen die we hebben meegemaakt en gedaan en gevoeld en gezegd matched hier gewoon niet mee..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 18:47

blubblabhoi schreef:
Zonnetje81 schreef:

Ik kan je vertellen dat je dat na 2 maanden in een burn out nog lang niet kan.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 18:59

Ik ben een stiekeme meelezer, en wil je heel veel sterkte wensen TS! :(:) Ik sluit me wel aan bij het merendeel van de reacties. Kies voor jezelf. Een burn-out kan jaren duren en na twee maanden, kan hij echt nog niet zeggen of hij het misschien nog een kans wil geven.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:36

Eens met de reacties, pak je leven weer op en kies voor jezelf.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:57

Ik denk dat hij blijft twijfelen zolang jij 'beschikbaar' bent. Hij kan geen beslissing nemen en op dit moment, jij blijft de deur open houden, hoeft hij dat ook helemaal niet. Ik denk dat jij voor jezelf moet kiezen en er een punt achter moet zetten. Als jullie voor elkaar bestemd zijn komt het op termijn wel weer in orde. Ga ondertussen verder met je leven. Wie weet tot wat voor inzichten je komt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:06

truus1957 schreef:
Ik denk dat hij blijft twijfelen zolang jij 'beschikbaar' bent. Hij kan geen beslissing nemen en op dit moment, jij blijft de deur open houden, hoeft hij dat ook helemaal niet. Ik denk dat jij voor jezelf moet kiezen en er een punt achter moet zetten. Als jullie voor elkaar bestemd zijn komt het op termijn wel weer in orde. Ga ondertussen verder met je leven. Wie weet tot wat voor inzichten je komt.

Helemaal mee eens!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:09

Wat maakt dat jij je leven op pauze zet en hem verantwoordelijk maakt voor het drukken op de 'play' knop?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:18

Meisje, je bent niet zijn moeder of zijn therapeut. Ga door met je leven. Ook al kiest hij over een paar maanden toch voor jou, hier zit geen toekomst meer in.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 20:21

Mijn leven staat niet op pauze, ik ga gewoon door.

Maar ja, ik blijf op hem wachten. Ik ben gek op hem en ik hou ontzettend veel van hem. Ik snap dat bokkers die niet in de situatie zitten makkelijk kunnen zeggen ‘laat hem gaan/beëindig het zelf/zet er een punt achter, maar dat kan ik niet, daarvoor hou ik te veel van hem. En misschien naïef, maar ik heb een klein beetje hoop. Echt maar een klein beetje, want ik snap heus wel dat de kans vele malen groter is dat het niet goed komt. Maar 11 jaar gooi je niet zomaar weg, en hij is echt de moeite waard om hem zijn herstel en die tijd te gunnen.

Ik zou hem het liefst volledig negeren, maar we hebben over praktische zaken nog contact. Hij neemt ook nog contact met mij op af en toe, moet ik hem dan volledig gaan negeren?

En nogmaals, voor de duidelijkheid: ik ben gewoon aan het doorgaan met leven. Ik werk ‘gewoon’ door. Ik leer voor m’n examen. Ik ben bezig m’n eigen onderneming op te zetten. Ik ga veel naar familie en vrienden. Ik ben sporten aan het oppakken. Ik houd mezelf bezig. Dus het is totaal niet zo dat ik als een zielig hoopje op de bank maar aan het wachten ben tot ik een berichtje van hem krijg of dat hij eens langskomt.