Relatie op punt van de afgrond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blussem

Re: Relatie op punt van de afgrond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 17:50

Mooi gesprek, ik hoop dat jullie verder breng.
Betreft sex leven je zou ook op het russisch kunnen voorstellen of Gaman Kao.

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 19:17

Blussum, ik weet niet hoe jouw bovenkamer werkt, maar je kraamt echt de grootste onzin uit.
Hier vraagt de ts toch helemaal niet om?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 22:57

Blussem schreef:
Mooi gesprek, ik hoop dat jullie verder breng.
Betreft sex leven je zou ook op het russisch kunnen voorstellen of Gaman Kao.

Ben jij een rel-account ofzo? :+

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-19 23:58

Bedankt voor alle reacties, ik heb alles goed doorgenomen en ga zien bij welke tips ik me goed voel en sowieso hoop ik dat ze eindelijk vinden vanwaar mijn vermoeidheid komt, als dat opgelost is, is dat al een hele hulp.

Ik ga het topic voorlopig even laten voor wat het is, ik ga me nu focussen op het positieve binnen onze relatie.

:)F

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 00:01

Even een post eruit gepikt:

Giolli schreef:
Spoiler:
In mijn situatie hadden we afgesproken dat wat er ook gebeurde, we de komende maanden geen penetratie zouden doen. Ik kon me toen pas echt ontspannen omdat ik wist dat er niets van mij werd verwacht. Na maanden huilen en zenuwachtig in bed, hadden we weer lol tijdens voorspel en konden we echt genieten. De druk was van mijn schouders en hij hoefde niets te verzinnen waarop hij het toch kon proberen. Pas na enkele maanden kwam penetratie weer kijken en dat was direct pijnloos en voelde goed. :)

Dit is voor mij zo herkenbaar. Ik heb hetzelfde meegemaakt als wat jij had TS. Van alles (medische dingen zoals jij) waardoor het allemaal zeer deed en ik spanning kreeg om überhaupt samen te gaan slapen. Bovenstaand heeft voor mij goed geholpen, al ging het uiteindelijk wel sneller dan een paar maanden. Het voelde allemaal weer goed!

Ook ben ik gestopt met de pil(hielp ook goed), moesten we weer aan de condooms en bleek ik niet goed tegen latex te kunnen. Latexvrij is echt een opluchting. Geen pijn meer gehad!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 00:14

Ik heb van mezelf een hoog libido normaal.
Nu door al heel lang veel gedoe en single zijn is dat bijna nul, dus dat niets doen enkel minder maakt kan ik inkomen.
Maar de pil... Echt ik werd gewoon blijf van mijn lijf, no way dat ik wilde dat mijn vriend aan me zat überhaupt, núl libido.
Daar ben ik dus heel snel mee gestopt en ik snap niet dat dat niet geadviseerd is door je huisarts om eens mee te beginnen.

Overigens snap ik je vriend ook wel.
Je houdt van iemand en je wil graag wat met die kriebels doen.
Dat is geen hij denkt enkel aan seks, nee hij houdt van jou en uit op die manier zijn liefde.
Ik vind het echt een vrouwending gelijk te brullen als hij enkel aan seks denkt dan.
Dan vraag ik me af of je nooit kriebels hebt gehad, zo gek bent geweest met iemand dat je je op die manier dolgraag wil uiten?
Ik heb een ex met een voor mij te laag libido, ik voelde me best wel afgewezen op een gegeven moment.
Fijn dat hij 1x per week ok vond, maar ik kon echt mijn gevoel simpelweg niet meer uiten en voelde me daar echt niet fijn meer bij.
Sinds die relatie weet ik ook dat iemand met zo’n libido niet meer tot de opties behoort.
Medisch snap ik, maar ik zou doodongelukkig worden als er dan níks gebeurde.
Probeer het dan op andere manieren leuk te maken als je weer wat fitter bent denk ik dan.
Maar een relatie waarbij het libido tot penetreren laag is, maar ook op andere manieren geen compensatie, nou dan ga ik goed nadenken.
Ik kan moeilijk mijn behoefte tot knuffelen en seks wat ik heb omdat ik zo gek op iemand ben levenslang onderdrukken.
Dat is gewoon niet fair tov mezelf en ik voel me dan echt afgewezen en verdrietig.
Dat is niet de bedoeling, ik snap haar vriend dus best wel ongeacht de reden, dit is wat hij voelt en dat mag hij voelen.
Dat maakt hem geen eikel, maar mens.

Overigens heb ik goede ervaringen met mucogyne gel.
Eens per drie dagen inbrengen en geen schimmelinfecties meer.
Op basis van hyaluronzuur, geweldig fijn spul om alles vochtiger te houden.
Echter bleek bij mij de oorzaak een laag oestrogeen, dat is opgelost nu en geen mucogyne meer gebruikt.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 30-11-19 00:44, in het totaal 3 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 00:16

Ik twijfel ook behoorlijk om te stoppen met de pil maar zie op dit moment even geen fijn alternatief.
Een spiraal durf ik gewoon niet, ik ben best een mietje en heb een lage pijngrens.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 08:16

Ik zal je nog een pb hsturen want er klinkt me iets bekends in de oren

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 08:38

Zials velen al schrijven, kies voor een andere vorm van anticonceptie. Dat kan al een wereld van verschil betekenen. Tussen de lakens op één lijn zitten is gewoon heel belangrijk.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 12:06

moonfish13 schreef:
Nu door al heel lang veel gedoe en single zijn is dat bijna nul, dus dat niets doen enkel minder maakt kan ik inkomen.
Maar de pil... Echt ik werd gewoon blijf van mijn lijf, no way dat ik wilde dat mijn vriend aan me zat überhaupt, núl libido.
Daar ben ik dus heel snel mee gestopt en ik snap niet dat dat niet geadviseerd is door je huisarts om eens mee te beginnen.

Dat is geen hij denkt enkel aan seks, nee hij houdt van jou en uit op die manier zijn liefde.
Ik vind het echt een vrouwending gelijk te brullen als hij enkel aan seks denkt dan.
Dan vraag ik me af of je nooit kriebels hebt gehad, zo gek bent geweest met iemand dat je je op die manier dolgraag wil uiten?
Ik heb een ex met een voor mij te laag libido, ik voelde me best wel afgewezen op een gegeven moment.
Fijn dat hij 1x per week ok vond, maar ik kon echt mijn gevoel simpelweg niet meer uiten en voelde me daar echt niet fijn meer bij.
Sinds die relatie weet ik ook dat iemand met zo’n libido niet meer tot de opties behoort.
Probeer het dan op andere manieren leuk te maken als je weer wat fitter bent denk ik dan.
Maar een relatie waarbij het libido tot penetreren laag is, maar ook op andere manieren geen compensatie, nou dan ga ik goed nadenken.
Ik kan moeilijk mijn behoefte tot knuffelen en seks wat ik heb omdat ik zo gek op iemand ben levenslang onderdrukken.
Dat is gewoon niet fair tov mezelf en ik voel me dan echt afgewezen en verdrietig.
Dat is niet de bedoeling, ik snap haar vriend dus best wel ongeacht de reden, dit is wat hij voelt en dat mag hij voelen.

Echter bleek bij mij de oorzaak een laag oestrogeen, dat is opgelost nu en geen mucogyne meer gebruikt.

Wat zou jij dan doen als je getrouwd was of een vaste relatie zou hebben en je man zou bijv. een dwarslaesie krijgen of een ander medisch probleem waardoor hij echt niets meer kon? Heel erg zoiets,komt helaas nogal eens voor!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 12:39

Sterkte en veel wijsheid gewenst ts. Ik kan zelf niets meer toevoegen aan dit topic maar hoop dat je veel hebt aan de serieuze adviezen die gegeven zijn.
Sommige dingen zijn enorm herkenbaar maar ik schrik ook van hoe sommige anderen wel niet denken. :(:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 12:41

Nou inderdaad. Ik kan echt niet begrijpen waar veel hier het bedgebeuren zo belangrijk vinden. Waar gaat het dan om?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 12:49

Shaggy09 schreef:
Ik twijfel ook behoorlijk om te stoppen met de pil maar zie op dit moment even geen fijn alternatief.
Een spiraal durf ik gewoon niet, ik ben best een mietje en heb een lage pijngrens.

Ik weet niet hoe oud je bent en of nog een kinderwens hebt. Maar een man kan zich eventueel ook laten helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 12:51

anjali schreef:
moonfish13 schreef:

Wat zou jij dan doen als je getrouwd was of een vaste relatie zou hebben en je man zou bijv. een dwarslaesie krijgen of een ander medisch probleem waardoor hij echt niets meer kon? Heel erg zoiets,komt helaas nogal eens voor!

Geen idee, maar nooit meer sex hebben, daarvoor ben ik veel te jong. Dus ik denk dat we daar dan een afspraak over zouden maken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 12:55

Voor mij idem dito Mindim.
Maar uiteraard is de optie dumpen en klaar er niet zomaar uiteraard.
Maar van mij verwachten dat er nooit meer wat gebeuren zal is niet realistisch.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 12:57

Suzanne F. schreef:
Nou inderdaad. Ik kan echt niet begrijpen waar veel hier het bedgebeuren zo belangrijk vinden. Waar gaat het dan om?

Precies dit, ik heb een verleden waardoor het voor mij niet altijd makkelijk is.
Dat wil niets zeggen over mijn libido maar daardoor is er vaak weinig zin omdat er vaak verwachtingen zijn.
Nu heb ik geen relatie dus gelukkig geen struggles maar toch is het in relatie vaak onbegrepen dat er soms dingen (nog) (steeds) niet gebeuren. Hoe lang of hoe kort de relatie dan ook is.
Dus hoeft het van mij ook niet meer.
Lekker in mijn comfortzone kruipen wachtend op die ene begrijpende man die misschien wel nooit komt :+

Ik begrijp ts maar al te goed ook al is de situatie anders. Een goed gesprek met openheid van beide kanten lijkt me eerst op zijn plaats en dan verder kijken.
Het is moeilijk, ik ben geen prater dus vind zoiets altijd moeilijk maar na 3 jaar met elkaar lijkt me wel dat dat moet kunnen in jullie geval.
Zou jammer zijn als het er compleet op stuk zou lopen maar lijkt me hier niet de bedoeling uiteindelijk.

Knuffel voor jou ts :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 12:58

Suzanne F. schreef:

Om een goed evenwicht in jou relatie. Sommigen zijn gelukkig zonder seks, prima. Voor anderen hoort het erbij en maakt het deel uit van hun geluk. Ook prima. Om dan jou af te vragen waar jou relatie dan om gaat vind ik wel heel drastisch. Het is normaal dat een partner seks verwacht in een relatie. Daar zorgen een hele hoop hormonen nu eenmaal voor.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 13:01

Ik heb het juist andersom gehad. Ik was degene in de situatie van je vriend. Alleen had hij geen fysieke belemmeringen maar mentale. Dat kwam door extreme onzekerheid van zijn kant. Het is nu mijn ex omdat hij aandacht van andere vrouwen ging zoeken om zijn onzekerheid in te vullen. Therapie hielp hier wel goed maar dan moet je er wel beide tijd en energie in steken.

@Suzanne F. Voor mij nooit meer een relatie waarbij er op seks gebied een probleem is. Ik doe het gewoon niet meer. Het vrat me he-le-maal op van binnen en ik voelde me niet meer mooi. Ik durfde geen leuke kleding etc meer aan te doen. Want dan kon hij misschien denken dat ik wel graag wilde die avond en dat zorgde voor hem voor blokkade. Dus ik deed dat maar gewoon niet. Met kleding kopen durfde ik dingen die hij niet mooi vond niet te kopen. Want wat als hij dan helemaal niet meer wilde. Of even spontaan zoenen? Werd afgeweerd want dan dacht hij automatisch dat ik meer wilde / druk zette...

Het sloopte me mentaal helemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 13:15

moonfish13 schreef:
Voor mij idem dito Mindim.
Maar uiteraard is de optie dumpen en klaar er niet zomaar uiteraard.
Maar van mij verwachten dat er nooit meer wat gebeuren zal is niet realistisch.

Ik denk dat we wel bij elkaar zouden blijven, maar dat de een de ander af en toe plezier buitenshuis gunt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 13:23

Mindim schreef:
Shaggy09 schreef:

Ik weet niet hoe oud je bent en of nog een kinderwens hebt. Maar een man kan zich eventueel ook laten helpen.

Nee ik ben 19 en mijn relatie is net uit dus geen vaste partner meer.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 17:19

Ook een andere pil kan al verschil maken. Ik ben ivm bv overgegaan op een "minipil". Vrijwel net zo betrouwbaar, ook zonder bv, maar voel me veel beter.

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 18:47

Nooit meer een relatie met problemen is makkelijk gezegd.
Wij hadden een gezonde relatie. Na mijn bevalling van mijn zoontje hebben we minimaal 6 maanden niks kunnen doen. Daarna volgde nog eens een periode van 3 maanden. En een jaar later weer 3 maanden.
Vond hij dat leuk? Nee.
Vond ik dat leuk? Nee.
Maar wat niet gaat, gaat niet. En als we het toch probeerden lag ik te huilen van de pijn. Is dat leuk? Nee.
Ik hielp hem wel af en toe aan zijn trekken maar dat was ook niet wat hij graag wou.
Maar we zijn volwassen mensen en kunnen er over praten. No way dat hij het buiten de deur zou zoeken.
No way dat ik dat zou toestaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:41

Yellowbird schreef:
Nooit meer een relatie met problemen is makkelijk gezegd.
Wij hadden een gezonde relatie. Na mijn bevalling van mijn zoontje hebben we minimaal 6 maanden niks kunnen doen. Daarna volgde nog eens een periode van 3 maanden. En een jaar later weer 3 maanden.
Vond hij dat leuk? Nee.
Vond ik dat leuk? Nee.
Maar wat niet gaat, gaat niet. En als we het toch probeerden lag ik te huilen van de pijn. Is dat leuk? Nee.
Ik hielp hem wel af en toe aan zijn trekken maar dat was ook niet wat hij graag wou.
Maar we zijn volwassen mensen en kunnen er over praten. No way dat hij het buiten de deur zou zoeken.
No way dat ik dat zou toestaan.

En no way dat hij je daarom zou verlaten? En no way dat je daar bang voor bent?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:44

Ik heb eigenlijk het gevoel dat als je partner je daar om wil verlaten, de relatie sowieso al niet goed was.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:49

Cayenne schreef:
Ik heb eigenlijk het gevoel dat als je partner je daar om wil verlaten, de relatie sowieso al niet goed was.

Misschien niet. Maar als ik hoor hoeveel waarde er wordt gehecht aan seks dan zou je denken dat dit toch een doorslaggevende factor zou kunnen zijn.