Hoe maak jij je koffie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe maak jij je koffie?

Senseo
120 (17%)
Nespresso cups
142 (21%)
Ouderwets koffiezet apparaat
140 (20%)
Los filterhouder, losse filterzak, losse koffie, gekookt water, eventueel zelf malen
39 (5%)
Volautomatische machine
123 (18%)
Percolator
28 (4%)
Anders
83 (12%)

Totaal aantal stemmen: 675

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:14

Wij hebben een DE koffieapparaat en een Dolce Gusto, die tweede vooral omdat er latte en dergelijke in gemaakt kunnen worden. We willen eigenlijk nog een bonen apparaat.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:18

Met mijn Krups Quattro Force bonenapparaat, die veel functies heeft maar door mij slechts gebruikt wordt voor de beste koffie ever. Mijn ouders hebben zo'n cup-apparaat en die doet echt onder voor mijn bonen-variant. En Senseo is een van de meest vieze koffie aller tijden. :+

Fijne dag! :9k
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-11-19 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 11:19

Ik heb net weer helaas senseo op. :+ Maar deze koffiepads komen uit Frankrijk en zijn een stuk beter te drinken dan de bocht die hier te koop is in de supermarkten. Smaakt in ieder geval soort van naar koffie. :') Niet te sterk en mild en zacht van smaak.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:22

Ach ik Senseo niet eens echt vies. Beter dan die apparaten op mijn werk van Selecta.
En oploskoffie heb ik alleen die van Douwe Egberts, de latte caramel. Die is ook best te drinken.

Chiave

Re: Hoe maak jij je koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:41

Wij hebben een Miele inbouwkoffiezetapparaat. Ben er niet kapot van, ook al heb ik lang geëxperimenteerd met boonsoorten en melksoorten. In onze volgende woning hoef ik geen inbouw meer. Vind het ook onhandig dat je geen pot kunt zetten wanneer je visite hebt. Daarvoor heb ik nog een Cafe Gaia van Philips, gewoon met filterzakjes en gemalen koffiebonen. De volgende keer koop ik liever een espressobar los.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:42

Ik heb maar “anders” ingevuld.
Ma t/m vr drink ik koffie op het werk (DE, automatenkoffie)
Za en zo drink ik ’s ochtends meestal koffie bij mijn vriend (Nespresso) en ’s middags meestal koffie op stal (automaat met bonen) :9k .
In het zeldzame geval dat ik thuis koffie maak gebruik ik oploskoffie met water uit de waterkoker. Tenzij ik visitie heb of ook koffie maak voor mijn vriend. Dan gebruik ik een ouderwets koffiezetapparaat met gemalen koffie.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:47

Ik heb maar anders gestemd, want ik heb een Dolce Gusto. Meestal drink ik café au lait maar ook wel cappuccino, chocochino, caramel macchiato of een gewone lungo.

Op het werk hebben we een machine met verse bonen, is ook prima te zuipen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:48

Voor snel gebruiken we Nespresso. De cupjes kun je inleveren bij Nepresso en die worden gerecycled. Heb er destijds een 'studie' van gemaakt omdat ik het wel erg veel afval voor 1 kopje koffie vond. Maar het recycle systeem van Nespresso schijnt echt goed te zijn. Het enige probleem is dat de consument de cupjes niet ter recycling aanbiedt...

Ik gebruik ook graag de cafetière. Maar alleen als ik genoeg tijd heb. Heerlijk met vers gemalen bonen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:48

Chiave wij hebben toentertijd de bonen bij een Barista gehaald, kan je ook proeven!
Wel duurder maar heerlijke koffie.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:49

Afbeelding

Ik gebruik thuis de Durobor koffiezetter.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:56

chanicha schreef:
Chiave wij hebben toentertijd de bonen bij een Barista gehaald, kan je ook proeven!

Goede tip, dank! Vind zelf de koffie wat machinaal smaken, als je begrijpt wat ik bedoel. Had je ook een Miele?

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:52

Wij gebruiken bij ons Senseo apparaat ook zeker niet de pads van Senseo zelf. Die vind ik echt niet lekker! Wij gebruiken de Mokka pads van Perla (AH). Die zijn heerlijk romig en zacht van smaak. (Wij zijn overigens niet van de sterke koffie) ieder zijn smaak hè :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:57

Ik vind senseo net slootwater om eerlijk te zijn. :') Doe dan maar geen koffie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 13:15

Ik vind Senseo gewoon zwart drinken ook echt niet te pruimen. Echt bocht. Ik gebruik die van mij alleen omdat het handig is voor lattes, al helemaal op de manier waarop ik die maak.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 13:21

jesss_amigo schreef:
Wij gebruiken bij ons Senseo apparaat ook zeker niet de pads van Senseo zelf. Die vind ik echt niet lekker! Wij gebruiken de Mokka pads van Perla (AH). Die zijn heerlijk romig en zacht van smaak. (Wij zijn overigens niet van de sterke koffie) ieder zijn smaak hè :D

Wij net zo ,en dan de mokka pads van perla.. heerlijke koffie hoor.. overigens zijn de mokka pads van senseo zelf ook heel goed :j

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 13:28

Wij hebben een De'Longhi volautomatische espressomachine, heel fijn <3
Voorheen hadden we een filterkoffie apparaat, maar merk dat we hiermee veel sneller koffie zetten.
Gewoon even snel 1 kopje zetten 's ochtends of 's avonds.
De filter pakte we toch minder snel als we alleen of met z'n tweeën zijn.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:41

Ik heb anders ingevuld.
We hebben een Dolce Gusto apparaat.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:50

Thuis hebben we een latte duo, senseo dus met net wat meer opties :D De pads halen we bij de Lidl (dark roast).
Mijn moeder doet nog ouderwets koffie zetten met Douwe Egberts, alleen niet meer zelf bonen malen. Dit heb ik vroeger ook veel gedaan, vond ik leuk :o
En op het werk hebben we een koffie automaat, maar dat moet je leren drinken zeg ik altijd := wat een bocht.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:55

Na jarenlang een goedkope nep-senseo te hebben gehad (koffiepadmachine dus) weer overgestapt op een spotgoedkoop Blokker snelfilter apparaat. Grappig detail: prijs was €19,95 en daarmee net zo duur als de nep-senseo die ik jaren terug bij de Media markt had gekocht.
Al die senseo/nespresso/espresso liflafmachines zijn niet besteed aan mij, ik kan dagelijks chique versgemalen koffie drinken op mijn werk, maar hoef die poeha niet in mijn eigen huis.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 17:58

__Sannne schreef:
MariekeS_ schreef:

Precies dit! _O_ ook een aparte melkschuimer en kleine Nespresso.

Drink vooral de sterke smaken, zwart of als cappuccino.
Verder geen siropen of smaakjes.

Een lekker grote bak sterke zwarte filterkoffie drink ik op werk. Helaas hebben ze hier vaak ook alleen oploskoffie...dan drink ik water :')

Jaa de sterkere smaken vind ik ook het lekkerst. Alhoewel ik de Kazaar en India te kruidig vind. Gewoon zwart vind ik de Dharkan, Indonesia, Ristretto, Arpeggio en Nicaragua het lekkerst. Als latte of cappuccino vind ik de Ristretto, Indonesia of Vanilio het lekkerst.

Ik snap oprecht niet dat mensen senseo kunnen drinken. :o

Owja, ik maak en drink ook veel nespresso. Op kantoor heb ik zo’n mini Nespresso voor mezelf gekocht (staat ook zo ongeveer op m’n bureau) omdat ik de koffie uit de koffieautomaat niet te nassen vind. :o

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 18:22

Chiave schreef:
chanicha schreef:

Goede tip, dank! Vind zelf de koffie wat machinaal smaken, als je begrijpt wat ik bedoel. Had je ook een Miele?

Klopt wij hadden ook een Miele!
We waren tevreden, alleen het schoonmaken vond ik een crime :')

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 18:49

Een DE apparaat met DE snelfiltermaling en een filter dus. Gewoon een flinke bak zwarte koffie. Vind alle andere soorten echt niet te pruimen.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:02

Wij hebben een De'Longhi bean-to-cup koffiemachine zowel thuis als op werk, met m'n huisgenoten hebben we de oude van kantoor overgenomen :Y) <3
Heb ook een mokkapot en een Aeropress, Aeropress is makkelijk maar minst favoriet. Heb m'n koffie graag zwart en sterk, anders vind ik het echt niet te drinken :o

Nespresso vind ik altijd zo jammer want Nestle :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:45

Badeendje schreef:
Een DE apparaat met DE snelfiltermaling en een filter dus. Gewoon een flinke bak zwarte koffie. Vind alle andere soorten echt niet te pruimen.

_/-\o_

Deze:

Afbeelding
(My precious)
Icm met deze filters:

Afbeelding

En DE snelfiltermaling.

Dat is gewoon koffie.

De rest zijn warme milkshakes }>

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:51

Nielojram schreef:
Badeendje schreef:

_/-\o_

Deze:

[ [url=m/BUI2cP.jpg]Afbeelding[/url] ]
(My precious)
Icm met deze filters:

[ [url=m/mXTOeJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En DE snelfiltermaling.

Dat is gewoon koffie.

De rest zijn warme milkshakes }>

Bij jou kom ik een bakkie doen!