Is het sociaal acceptabel om in je pyjama rond te lopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:56

Nayomie schreef:
love_western schreef:
Snap sowieso niet dat mensen zich druk maken om kleding. Als je maar wat aan hebt :D

Dit dus. Moet je maar voor de grap eens op mijn school komen. Daar zie je wel de meest bijzondere dingen. :))

Haha bij mij ook hoor. Op de middelbare liepen er zelfs een zooi op klompen.

Ik vond het prachtig, lekker laten gaan

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:59

love_western schreef:
Haha bij mij ook hoor. Op de middelbare liepen er zelfs een zooi op klompen.

Ik vond het prachtig, lekker laten gaan

:j

Elk jaar is weer iets anders in de mode, wat zeg ik, elk seizoen. Ammehoela, als je je dan druk moet maken over wat kan of niet ben je steeds aan het wisselen.

Draag gewoon waar je je prettig bij voelt. Dat is voor iedereen anders, dus iedereen ziet er weer anders uit. Prima toch?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:24

Rakkie123 schreef:
Ehhhh, ik kom nooit maar dan ook werkelijk nooit mensen in de supermarkt oid tegen in hun pyama...
Grootspraak....

Net zo min als dat je in je pyama naar een feestje gaat.

En ik vraag me af hoeveel mensen, als puntje bij paaltje komt, in zo´n situatie als van TS toch niet een lekker joggingbroek aandoen.
Veel, verreweg de meesten denk ik :j
Maar ja, zo zwart op wit klinkt het lekker }>

Ik ben ook echt nog nooit iemand in een pyjama in de supermarkt tegen gekomen. Denk ook dat je erg veel bekijks krijgt... ;)
Misschien bedoelen veel mensen hier wel een joggingpak, of een pyjama wat eruit ziet als een joggingbroek.

(ik zie dus met het woord pyjama echt zo'n klassieke pyjama voor me, met bloemetjes of snoopy erop). :')

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:36

pinto_1 schreef:
Rakkie123 schreef:
Ehhhh, ik kom nooit maar dan ook werkelijk nooit mensen in de supermarkt oid tegen in hun pyama...
Grootspraak....

Net zo min als dat je in je pyama naar een feestje gaat.

En ik vraag me af hoeveel mensen, als puntje bij paaltje komt, in zo´n situatie als van TS toch niet een lekker joggingbroek aandoen.
Veel, verreweg de meesten denk ik :j
Maar ja, zo zwart op wit klinkt het lekker }>

Ik ben ook echt nog nooit iemand in een pyjama in de supermarkt tegen gekomen. Denk ook dat je erg veel bekijks krijgt... ;)
Misschien bedoelen veel mensen hier wel een joggingpak, of een pyjama wat eruit ziet als een joggingbroek.

(ik zie dus met het woord pyjama echt zo'n klassieke pyjama voor me, met bloemetjes of snoopy erop). :')

Hier op het platteland zul je het minder snel zien, maar toen ik nog in Stad woonde (Groningen) dan was dat echt niet ongewoon. Vrij gebruikelijk onder de studenten, net als de meest bijzondere kostuums en onesies.. :P

Gini

Re: Is het sociaal acceptabel om in je pyjama rond te lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:43

Maar hebben jullie het echt over pyjama's? Of hebben jullie het gewoon over comfortabele huispakken, joggings, leggingachtige dingen,...?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik ooit zin zou hebben om in mijn pyjama naar buiten te gaan. :D Daar lig je mee in je bed en dat wil ik zo net mogelijk houden liefst.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:46

Ligt eraan wat je onder pyjama verstaat. Voor mij is een pyjama het geen waar ik ook in slaap, bij mij dus een shirt en joggingbroek. Maar die trek ik ook gewoon aan wanneer ik thuis kom.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:48

Een pyjama is een pyjama. :') Sommige mensen slapen in hun onderbroek, maar dat maakt van een onderbroek nog geen pyjama. Een gewoon T-shirtje en joggingbroek valt bij mij dus al onder comfy dagkledij. :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:49

Ik woon in Groningen maar zie echt nooit iemand in pyjama in de AH hoor :') Maar ik woon dan ook niet in het centrum, wellicht dat het daaraan ligt. Denk dat in 'mijn' AH er echt wel vreemd opgekeken wordt als ik in mijn pyjama naar binnen schuifel _O-

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:49

Ik zeg gewoon doen! Ik loop met een verjaardag zelfs nog in mn pyjama rond haha! Ik heb zoiets je bent thuis dus moet kunnen :D

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:50

Als ik het heb over pyjama's dan is het echt een pyjama pyjama. Mijn favoriet is een zwarte fluffy met allerlei Pokemons erop. *D Naar buiten zou ik hier zelf niet mee gaan, maar zou wel snappen waarom andere het zouden doen. Lekker comfy. :D

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:59

Ik ga in principe ook niet in mijn pyjama de deur uit. Maar dat is ook omdat ik na het douchen altijd nog een spijkerbroek aan doe en mijn pyjama pas echt wanneer ik naar bed ga (Ik vind een joggingbroek/huispak helemaal niet fijn zitten).

Wel heb ik toen onze hond nog pup was in de zomer het ochtend rondje (even snel naar het gras en weer terug) in mijn pyjama gedaan, kon ik mij daarna rustig douchen en omkleden. Als onze hond er nu 's nachts uit moet omdat ze kramp heeft bijvoorbeeld, dan doe ik dat ook wel even snel in mijn pyjama.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:02

Oh joh ik heb al zo vaak een rondje door de wijk gelopen met vriendin van me (die hier ook woont) in pyjama broek of onesie met jas er over. Van de zomer vaak genoeg staan grasmaaien in m'n eenhoorn onesie en ik woon in de stad dus genoeg mensen die me kunnen zien. Niet dagelijks maar als ik net omgekleed ben of na een lange dag en vriendin komt aan met ga je mee blokje om ga ik me niet speciaal meer omkleden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:08

Maar dus met die onesie waarmee je dus het gras hebt staan maaien, lig je dan daarna lekker comfortabel in de zetel (op de bank voor de Nederlanders)?
Ik moet er niet aan denken. :') Voelt toch niet echt netjes dan?

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:10

Berdien schreef:
Ik woon in Groningen maar zie echt nooit iemand in pyjama in de AH hoor :') Maar ik woon dan ook niet in het centrum, wellicht dat het daaraan ligt. Denk dat in 'mijn' AH er echt wel vreemd opgekeken wordt als ik in mijn pyjama naar binnen schuifel _O-

Ik had het inderdaad over het centrum.. :+ In de buurtsuper van de wijk waar ik ook gewoond heb zag je het ook al een stuk minder. Maar de AH aan het Zuiderdiep? Moet je voor je lol eens op een zondagmiddag gaan staan. :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:16

Ik zit ook graag in mijn pyjama en toen ik nog thuis woonde en mijn ouders afspraken hadden, had ik ook gewoon mijn pyjama aan met badjas.

Inmiddels voel ik me echt ontzettend lui en bezwaard om nu nog de hele dag in mijn pyjama te zitten. Ook al ben ik dan alleen thuis met mijn twee kinderen. 'S avonds na het eten is het wel pyjama tijd, voor de kinderen en ook voor mij :)

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:35

Ja ik zou me er niet zo druk om maken, als ik al in m'n primark onesie loop en wil koken maar wat ben vergeten ga ik rustig met een jas erover ff naar de supermarkt voor een kleine boodschap.

als je thuis bent zou ik er helemaal niet moeilijk over doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:05

Ik kom uit een andere tijd denk ik. Ik zou dus echt nooit in een pyjamabroek de deur uit gaan. Ook als er nog visite komt ga ik echt niet zo op de bank zitten. Zou me heel ongemakkelijk voelen. Maar goed ik ging vroeger in het weekend ook nooit in pyjama naar beneden. Meteen uit en de kleren aan.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:10

Ik trek na het douchen s avonds eigenlijk altijd pyjama aan, mocht er toch nog visite komen mogen ze genieten van mijn kleurrijke hello kitty/schaapjes/flmingo pyjama's :')
Behalve even naar buiten om de paarden brokjes in de bak te gooien (en dan gauw weer naar bed) zou ik echt niet in pyjama de deur uit gaan.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:13

Ik laat ‘s morgens ook gewoon de hond uit in pyjama en ga ook ‘s avond gerust even snel naar de winkel om nog wat te halen :')
Heb een hele fijne met koekie monster erop.
In het begin kreeg ik wat bekijks, maar na een week keek niemand er meer van op en zie ik steeds meer mensen het doen :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:15

Berdien schreef:

Ik woon wel in het centrum, hier ook geen pyjamagangers hoor. :')

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:21

Shae schreef:
Romeo2007 schreef:
Ik snap het niet zo goed maar kan aan mij liggen. Een pyjama is nachtkleding voor in bed en hoogstens voor binnenhuis. Dat is toch niet om over straat mee te gaan. Net zoals naar buiten in een badjas. Het is een jas voor in de badkamer.
Ik ga ook niet in mijn badkleding over straat; het is kleding voor in de badruimte.

Iedereen moet doen waar ie zich fijn bij voelt hoor; maar ik kan de behoefte moeilijk begrijpen om op straat er zo bij te lopen

+1
Ik slaap dan wel niet in pyjama, maar ik trek mijn 'huispak' niet aan naar buiten.
Maar ieder z'n ding, toen ik nog in Delft woonde zag je ook bij de studenten vanalles en nogwat voorbij komen. Ik maak me er niet zo druk om, zou het zelf gewoon niet doen. Wat de ander doet moet hij/zij zelf weten :)

In TS d'r geval had ik wel nog wat aangetrokken, maar het is jouw huis toch dus lekker doen waar je je goed bij voelt (en dat heb je dus ook gedaan :D )

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:21

Mijn pyjama broeken zijn inderdaad flanel en met Snoopy, dus die vallen ook op als pyjama broek.

Heb die echt weleens aan gehad in nood, in het donker om de honden even snel uit te laten. Maar ik slaap er niet in.

Het is zelfs een keer gebeurt dat ik een onderbroek en shirt aan had in bed en zoonlief belde midden in de nacht dat er wat was. Toen heb ik een jas aangetrokken en mn klompen en ben er ene stukje naartoe gelopen.

Mijn grijze joggingbroek is misschien wel twijfelachtig als ik daarmee de winkel in ga, maar het ligt er ook aan denk ik wat je er als schoenen onder hebt en je bovenkleding.

Wie het zei? Ik draag in en rond het huis bij de paarden ook vaak geen bh, maar ga niet zonder boodschappen doen of met "vreemde" mensen op de bank zitten.
In de winter gebeurt het misschien wel eens als je toch shirt, vest en jas aan hebt bijv, maar verder niet.

In mijn slaap kleding kom ik in principe verder niet buiten, omdat ik dat ook niet fris vind. Buiten kleding komt niet op of in mn bed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:45

Ik heb bewijs. Was toen net geopereerd en wou er graag tussenuit. Sindsdien ga ik vaker in pyjama de winkel in.
Afbeelding

Pyjama broek komt bij de Primark weg.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:49

Ik ben een redelijke uitzondering lees ik, maar ik zou niet in mijn pyjama gaan rondlopen als ik weet dat er bezoek komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:59

Ik zal wel heel ernstig zijn maar ik ben afgelopen jaar rond kerst met fleece pyjama (blauw met witte wolkjes, grootste kindermaat) en krulspelden in naar de Lidl gegaan om 10 stuks wagyu te halen voor mij en mijn collega's. :')
Ik kleed mij echt niet om als ik in chill modus opeens bedenk dat ik snacks of zo wil, ga gewoon met krulspelden en al...
Sommige mensen laten scheten in de supermarkt, ik draag krulspelden.. achja de dag erna zie ik er wel tiptop uit.