Sizzle schreef:Tja, ik was een binnenvetter dus niemand behalve ik had last van mijn puberteit.
Waar ik dan weer last van had is dat mijn moeder naar mijn persoonlijke mening veel te jong en te naief was om ons te helpen.
Ik vind de redenatie „misschien krijgen we ruzie“ in dezelfde lijn vallen als „misschien loopt mijn huwelijk dan wel stuk“.
Laten we dus maar niet trouwen/een kind krijgen.
Ieder zijn recht natuurlijk, maar net zo goed ben je al dood voor die tijd of heb je juist geen last van de schommelingen
Maar het is niet de redenatie "misschien krijgen we ruzie". Het gaat om de vraag of je met 60+ nog een kind (adolescent) in huis wil hebben. Voor sommige mensen zal het geen enkel probleem zijn, maar niet iedereen wordt even fit en gezond "oud".
En ook voor je kind: mijn moeder ging echt niet met mij shoppen ofzo, en ook bij andere dingen was een "generatie kloof" best wel te merken. Misschien is dat nu anders, maar mijn ouders hadden vroeger thuis geen televisie, laat staan iets als internet of een mobiele telefoon.
Ik ben er niet slechter van geworden, dat is niet wat ik wil zeggen, het is slechts een opmerking "wees je hiervan bewust".
En mijn moeder is inderdaad relatief jong overleden. Dat krijg je wel mee. Kan uiteraard altijd, maar de kans is wel wat groter als je een "oudere" ouder bent.

Behalve dan voor jouzelf, dat het fysiek allemaal wat zwaarder is (en dan icm de gezondheidsproblemen van je man)