Wat verzamelen jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DJZ
Blogger

Re: Wat verzamelen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-19 16:46

Ik had eerder ook een konijnen verzameling.. op het hoogtepunt waren het er 25.. nu heb ik er 'nog' 16 :P

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 16:46

Tsja wij hebben een aardige verzameling schapen (zo'n 80), maar denk toch dat dat niet helemaal in het kader van dit topic past.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 16:50

Boeken, al vind ik dat niet echt onder een verzameling vallen. Je hebt ze nu eenmaal nodig als je wil lezen :+

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 16:55

Het is hier met de paplepel ingegoten. ;-)
Star Wars Expanded Universe (tegenwoordig heet het "Legends") boeken.
Oilily: parfums, zeepjes, douchegels
Rituals: met name body creams
Irregular Choice schoenen (nee, ik ga ze niet tellen, weet alleen dat mijn verzamelingetje helemaal niets is i.v.m. de echte verzamelaars, en ik doe er ook regelmatig weer weg als ze me toch niet bevallen)
Save the Queen! kleding (ik draag weinig anders)
en Square Enix piano collections bladmuziek boeken (denk Final Fantasy en Kingdom Hearts)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 17:04

Ik spaar(de) beeldjes en afbeeldingen van collies (langharige schotse herdershond). Dat kwam omdat we ooit zo'n hond namen. en in die tijd liepen we nog wel eens op rommelmarkten en dan kwam je een beeldje tegen en nam ik die mee. En zo krijg je vanzelf een verzameling. Ik heb kleine beeldjes ( 3cm) tot grote (40 cm). In allerlei soorten kleuren maten materialen enz. De mooiste is toch wel een beeldje wat mijn man speciaal voor mijn verjaardag uit Engeland had laten komen. <3 ooit heeft een vriendin als verrassing door een kennis 2 ganzeneieren laten beschilderen met de collies die we toen hadden. Die eieren zijn uitgeblazen en schoongespoeld en dus super kwetsbaar. De honden zijn nageschilderd vanaf een foto en zo ontzettend mooi. Ook kreeg ik ooit een stel Lassie-boeken en heb ook Lassie-DVD's . De laatste jaren is mijn verzameling niet meer gegroeid. Ik heb geen idee hoeveel beeldjes ik heb staan.

vuurvlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 18:51

Ik (wij mijn man en ik) verzamelen glas:
-vazen,glazen,schalen,peper en zout stelletjes,flessen,bowlpot met glazen,roomstelletjes enz van Leerdam en Maastrichts glas.(ook buitenlands glaswerk).
-Oude snoeppotten/stopflessen.
-Aardewerk vazen,West Germany (vloer) vazen,het liefst felle opvallende kleuren.
-Aardewerken wandborden/tegels jaren 60/70.

-Jaren 60/70 sieraden,armbanden,kettingen,oorbellen,ringen,broches.
-Custum Jewelry sieraden,scandinavische sieraden,aparte modernistische sieraden,edelstenen kettingen,armbanden,hangers.

-Boeken over glas,aardewerk,Antiek,kunst,sieraden,sieraden maken.
-Schilderijen.
-Oude/antieke kerstballen/spullen.
-Vintage spullen,meubels,lampen enz.

Mijn man verzameld elpees,vooral van metal,hard rock,punk,new wave Enz.

We zijn de laatste jaren wel wat selectiever,en het is ook moeilijker om nog wat moois op rommelmarkten of in kringloop winkels te vinden.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 19:12

JosefienE schreef:
Volkswagen T1's miniatuur en andere leuke hebbe dingetjes. Gelukkig weinig zelf gekocht, heb ontzettend veel gekregen. Iedereen die mij vaag kent weet dat ik er gek van ben, dus als ze iets tegen komen nemen ze het voor mij mee. Grote, blikke bussen heb ik wel zelf gekocht, omdat die unieker/ minder standaard zijn. Ondertussen heb ik een echte bus om op te knappen, dus gaat daar al mijn geld naartoe en staat de kleine verzameling stil (ook omdat er geen ruimte meer over is in mijn kamer).

Mijn trots :D
[ [url=m/bNVNQK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan moet je deze trui er ook bij! :P

Afbeelding

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 19:16

Ik spaar zelf niks maar vriendlief heeft ‘helaas’ een coca cola verzameling. Heb daar zo’n hekel aan maar gelukkig is hij er wel blij mee :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 19:52

Boeken over paarden en duiken. Meer dan 650 verschillende inmiddels over paarden, een 280 over duiken.

Verder moet ik mijn verzameling paardenspullen weer eens verminderen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 19:52

Vorig jaar ben ik begonnen met het sparen van Efteling kersthuisjes.
Ik heb vorig jaar de draak gekocht en dit jaar wordt het of een huisje van sneeuwwitje/doornroosje of lange jan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 19:59

Pepperrr schreef:
Zag ergens iemand die honden spaart. Heb hier een leuke *ahum* Chihuahua x boomer in de aanbieding. En je krijgt er zelfs gratis oordopjes bij :))

Echte honden. ;)

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 20:20

Pandora bedeltjes
Disney classic dvd's
Uilen spulletjes, zoals beeldjes, knuffels, posters

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:01

Ik verzamel manga's! Heb er nu een stuk of 62:
Afbeelding
Afbeelding

En een kleine verzameling aan POP figures:
Afbeelding

Ook heb ik net de interesse ontdekt voor opgezette insecten dus heb nu een vlinder en een kever, maar hopelijk binnenkort steeds meer!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:20

karuna schreef:
Wat ik ooit als bizarste heb gehoord kwa sparen is een man die zijn navelpluis spaarde. Netjes per datum gesorteerd. Echt jaren van iedere dag. En het dan vreemd vinden dat je geen vriendin kunt vinden die je verzameling mooi vindt. :')

Dit kan toch niet serieus zijn. Ik vind het veel te ongeloofwaardig.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:26

marleen_88 schreef:
karuna schreef:
Wat ik ooit als bizarste heb gehoord kwa sparen is een man die zijn navelpluis spaarde. Netjes per datum gesorteerd. Echt jaren van iedere dag. En het dan vreemd vinden dat je geen vriendin kunt vinden die je verzameling mooi vindt. :')

Dit kan toch niet serieus zijn. Ik vind het veel te ongeloofwaardig.

Ik heb zoiets toevallig eens op tv gezien. Weet niet of het dezelfde man betreft (volgens mij een Amerikaan), maar deze had potten vol met navelpluis in huis staan en was er trots op. Hij had inderdaad geen vriendin, dat lukte hem dan weer niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 07:27

mysa schreef:
Hier idem. Al heb ik inmiddels ook al echt vrij veel weggedaan. Met pijn in het hart, dat wel. Maar niet alleen van mijn grootouders, ook van mijn moeder en schoonmoeder. Gewoon veel te veel dus.

Ja same. Mijn grootouders hadden er dus echt een kamer voor, inclusief trap voor de bovenste planken.

Nu staat het in dozen, oh oh oh.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 07:34

Op reis neem ik altijd 'n koelkastmagneet bij. Die gaan op de koelvrieskast in de berging.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 08:56

elnienjo schreef:
Op reis neem ik altijd 'n koelkastmagneet bij. Die gaan op de koelvrieskast in de berging.

Ik neem wel vaak een fles drank mee van de regio waar ik dan ben. Maar ik moet er mee stoppen, heb nu 8 flessen staan en drink eigenlijk nooit (alleen als iemand op bezoek is een glaasje, en dan kan ik de rest weggooien). :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 18:29

"vintage" stübben tuig.
Hoofdstellen, dekensingels, bandages, sporen, echt het 'oudere' werk van stübben.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:31

Vroeger Coca cola terwijl ik noet eens cola luste. Ik had blikjes en flesjes uit de hele wereld.

Nu verzamelen we min of meer flipperkasten. In de mancave hebben we er 9 staan die regelmatig wisselen van eigenaar en een paar blijvertjes

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 16:31

Bordspelletjes !
Heb een hele kast vol, van kaartspelletjes tot monopoly.
En mijn beste aankoop ever is Risk voor 3 euro bij de kringloop !

En Disney verzamel ik !
Ook daarvan heb ik een aardige kast vol :o

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 16:34

Ansichtkaarten van plaatsen waar ik ben geweest. laatst naar huis van gijn geweest, mooi gebouw dus een kaart gekocht als herinnering.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 17:13

Pip Studio servies en PS of Sweden setjes :P

Voor de rest ben ik niet echt een verzamelaar, ik heb graag weinig spullen in huis. :)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 17:22

Blond Amsterdam servies en planten :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 17:27

JosefienE schreef:
Volkswagen T1's miniatuur en andere leuke hebbe dingetjes. Gelukkig weinig zelf gekocht, heb ontzettend veel gekregen. Iedereen die mij vaag kent weet dat ik er gek van ben, dus als ze iets tegen komen nemen ze het voor mij mee. Grote, blikke bussen heb ik wel zelf gekocht, omdat die unieker/ minder standaard zijn. Ondertussen heb ik een echte bus om op te knappen, dus gaat daar al mijn geld naartoe en staat de kleine verzameling stil (ook omdat er geen ruimte meer over is in mijn kamer).

Mijn trots :D
[ [url=m/bNVNQK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow, gave spijlbus! Supermooie kleur ook. Is het een samba?

Ik spaar oude blikken van motorolie. Helaas geen foto van want ze staan door het hele huis/garage/werkplaats verspreid.