Aflever cadeau bij de auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 11:52

beatje schreef:
Ik heb eerlijk gezegd de sleutelhanger nooit als kado'tje gezien.
Bij de dure Volvo konden we gelijk naar het tanksstation rijden,want buiten de prachtige bos bloemen zat er niet genoeg benzine in om thuis te geraken :j

dat was bij mijn (weliswaar tweedehands) dure Volvo precies zo.
Deze stond zo'n 150 km van huis en mijn man had hem gekocht, maar hij durft niet te onderhandelen, helaas.
Als ik erbij was geweest, was het heel anders verlopen, maar ja, ik moest werken (om die dure Volvo te kunnen kopen :+ :D )

Tienn

Re: Aflever cadeau bij de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 11:57

Bonsai boompje

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 11:58

MarliesV schreef:
Aflevercadeau heeft toch niet wat met het onderhandelen te maken?

Sommigen noemen een set automatten of een volle tank een (aflever-)cadeau. Dat noem ik je onderhandelingsruimte.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:06

De dochter van een cliënt van mij kocht een Mini Cooper, en die kreeg een schaalmodel van de Cooper in chocolade. Behoorlijk groot, ik denk zo'n 40 cm lang. Echt leuk en lekker. Alleen de cliënt had hem van zijn dochter gekregen en vond het zonde om hem op te eten :=

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:07

Ik hoef geen kado, ik koop toch een auto, wat is dat dan voor onzin dat er nog een bos bloemen of een fles wijn bij moet???

Ik zou eerder denken dat ik teveel heb betaald als ik er een fles wijn bij krijg.

Nu rijd ik lease auto's, dus betaal 't al helemaal niet zelf, maar heb er ook nog nooit iets bij gehad.
En dat ook nooit als remus beschouwd.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:12

Ik kreeg een bos bloemen, een sleutelhanger met Suzuki logo en een knuffelbeer van 1 meter met een suzuki truitje aan _O-
Geloof dat de beer na 8 jaar nog steeds wel ergens in huis ligt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:13

Hier een Belgje en ik kreeg een fles schuimwijn bij de aankoop van mijn wagen. :D

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:17

Al verschillende auto's gekocht (alles 2e hands), maar er nog nooit iets bij gekregen hoor. Wist ook niet dat dat een ding was :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:17

Zoe_97 schreef:
Is dat geven van een cadeau iets typisch in Nederland? Hier in België hebben we met het gezin 3 gloednieuwe wagens gekocht en echt nooit een vadeau gekregen (bij verschillende grote dealers)

Heb je 't verkeerd merk gekozen :D

Ik kreeg bij mijn laatste nieuwe een fles wijn :P
Daarvoor bij een andere garage een doos pralines.
En bij mijn tweedehandsjes 30 jaar geleden al poetsdoekjes :')

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:21

Bij de Suzuki dealer bij mijn tweedehands Suus van 5.000 euro:

Werd van het station opgehaald, auto stond helemaal gepoetst, gereinigd en nagekeken in de showroom. Uitgebreide uitleg, kopje koffie bij het overschrijven en een taart en een bos bloemen.

Had ik niet verwacht, ook nooit van gehoord dat dat zo werkte haha. Vond het wel erg leuk, zeker na m'n miskoop (oud altootje) waar op de tweede dag de ruit uit flikkerde en de verkoper niet thuis gaf. Het was -5.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:26

Een pot met snoep :+
En ik lust geen eens snoep, dus had de rest van het gezin even geluk hahaha

Edit: Het is een kia picanto, moest hem ook onder zo’n rood laken vandaan trekken. Vond het maar tien keer niks :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:30

Volle tank bij de eerste keer waren het mega bloemen bij de tweede en derde zei ik ik hoef geen bloemen. Garage houder is kennis van pa en hele gezin koopt er hun auto al jaren. Dus krijg nu een volle tank.

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:34

Een sleutelhanger en een pocketparaplu met de naam van de garage op :+
En de batterijen van de auto waren volledig opgeladen :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:40

pinto_1 schreef:
Cayenne schreef:
_/-\o_ _/-\o_
Wij kregen een ingelijste foto van de autohandelaar erbij. Weet niet of we daar nou zo blij mee waren :+
We hebben de foto in ieder geval niet in huis staan.

_O-

Echt hè, Cayenne wint!! :')

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:41

Heb nog nooit anders dan een volle tank bij onze garage gekregen, hoef daar niets eens om te vragen/onderhandelen.
Ik weet wel dat garages soms auto's ingeruild krijgen waar de honden geen brood van lusten, te smerig om aan te pakken en de tank tot de laatste drup leeg gereden, wellicht dat daar ook de mentaliteit vandaan komt om geen volle tank standaard te geven bij bijvoorbeeld een 2e hands auto. Hier is nog nooit een auto ingeruild geweest die niet eerst schoon was gemaakt. Garage is daar ook erg blij en waardeert dat enorm.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:43

Ibbel schreef:
Onderhandelen jullie niet over wat je er bij wilt dan? Nieuwe automatten, nieuwe banden, nieuwe ruiterwisserbladen - dat onderhandel je toch uit? Ik heb 2000 euro van de prijs af geluld én 4 nieuwe banden bedongen voor de auto die nu net 3 weken op de oprit staat.

Dat soort dingen gelden natuurlijk niet als je van een particulier koopt..

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:51

Bij tweedehandse auto's vaak n fles wijn gehad (bij een dealer) en een keer een uitgebreide lunch op de dag van ophalen! :Y)

Bij onze nieuwe auto kregen wij een fles Rituals douchefoam. Was hele fijne haha :+

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:01

Toen ik een auto kocht bij een merkdealer kreeg ik slofjes met het logo van de auto erop cadeau omdat ik zwanger was :D
Super grappig. Bij alle andere aankopen niets.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:02

Wij hebben bij onze nieuwe MINI een MINI Cooper trui gekregen twv 70 euro, een sleutelhanger en allerlei gadgets, een volle tank, poetsbeurt. En wellicht ben ik nog wel wat vergeten :D Het was wel een leuke bij komst iig

colleen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:06

Bij onze tweedehands auto kregen we een bos bloemen en een teddybeer van Kika.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:14

Bij mijn nieuwe aygo kreeg ik een bos bloemen en een sleutelhanger.
Eigenlijk zat er een halve tank benzine bij maar omdat ze het vergeten waren zijn ze mee gereden naar de benzine pomp en hebben ze de auto vol getankt.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:19

Ik koop mijn auto's meestal particulier in Nederland, Duitsland en België inmiddels, heb in Nederland wel eens een uitgebreide lunch gekregen samen met mijn vader bij het ophalen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:27

Ibbel schreef:
Onderhandelen jullie niet over wat je er bij wilt dan? Nieuwe automatten, nieuwe banden, nieuwe ruiterwisserbladen - dat onderhandel je toch uit? Ik heb 2000 euro van de prijs af geluld én 4 nieuwe banden bedongen voor de auto die nu net 3 weken op de oprit staat.

Ohhhh jawel.

Maar het allerlaatste aan korting gaat toch echt naar de leasemaatschappij.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:50

meggiemeg schreef:
Heb nog nooit anders dan een volle tank bij onze garage gekregen, hoef daar niets eens om te vragen/onderhandelen.
Ik weet wel dat garages soms auto's ingeruild krijgen waar de honden geen brood van lusten, te smerig om aan te pakken en de tank tot de laatste drup leeg gereden, wellicht dat daar ook de mentaliteit vandaan komt om geen volle tank standaard te geven bij bijvoorbeeld een 2e hands auto. Hier is nog nooit een auto ingeruild geweest die niet eerst schoon was gemaakt. Garage is daar ook erg blij en waardeert dat enorm.

Nou, wij hebben de auto echt niet meer gewassen oid toen ie ingeruild werd, waarom wel? Uiteraard wel leeg en zonder troep, maar het was rotweer geweest, dus er zal heus wat zand op de matten gelegen hebben. En ik ga echt geen afgetankte auto inleveren. Kan die centen zelf goed gebruiken. Laatste auto was ook ingeruild om meteen door naar een handelaar te gaan, dus garage zal het ook wel niet veel uitgemaakt hebben.

Behalve dan toen ik m'n leaseauto in moest leveren, dat was namelijk een voorwaarde.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:54

Zelf nog maar 1 auto gekocht en die was <1000 euro dus niks erbij gekregen (ook absoluut niet verwacht), had de dealer bijna zelf een bloemetje moeten geven dat ik een fatsoenlijke werkende auto voor dat geld kon kopen :')

Mijn ouders hebben wel vanalles gehad bij het kopen van nieuwe auto's. Het vaakst een bos bloemen, maar ook sleutelhangers, gadgets en hebbedingetjes zoals van die pepermuntdoosjes met afdruk van het autobedrijf en/of automerk, taart (van die fototaarten met afbeelding van de nieuwe auto :') ), ingelijste foto...