breken met ouders?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 22:42

SuperPepeijn"]
[quote="Fasel schreef:
Ik denk eigenlijk dat ze met z'n allen eens naar een gezinstherapeut moeten. Wellicht dat een totaal neutraal iemand hier iets mee kan.
dat denk ik eigenlijk ook ja.
[/quote]

ben ik het helemaal mee eens, dat heeft de therapeute van mn zus in Veghel ook gezegd tegen mn ouders, maar mn moeder wil daar niets van weten

verder heb ik nooit tegen mn moeder gezegd dat ze terug moet naar haar psycholoog, weet niet of je dat bedoelde Gijsenkim, maar mn zus en mn vader zeggen dat, en de therapeute van mn zus zei dat ook nadat ze een gesprek met mn moeder heeft gehad. ik haal het niet in mn hoofd om zoiets te zeggen, omdat ik weet dat ze dat van mij niet kan hebben

verder heb ik Destiny gekregen van hun, Quentin heb ik voor 1/5 zelf betaald en ik betaal verder alles, eten, smid, DA, lessen, wedstrijdgeld, startkaart, wedstrijdkleding, gewone rijkleding, zadels, hoofdstellen etc etc alles is voor mijn rekening.

verder ben ik hard aan t sparen voor mn rijbewijs, en daarna komt mn E rijbewijs er meteen achteraan(wat mn vader wil betalen Lachen )

de afspraak met mn ouders, is dat ik wedstrijden rij, en hun vor het vervoer zorgen, in ruil daar voor moet ik in en om het huis klusjes doen, denk aan de dingen poetsen die de huishoudster niet aan toe is gekomen, boodschappen doen, herstelstal en kippenhok schoonmaken, kattenbak, honden uitlaten, in de tuin(dan is bijna 6000 m2 erg veel Knipoog ) werken, de 3 auto's wassen en de trailer regelmatig grondig schoonmaken, of hier heel het terrein schoonvegen etc etc

het is dus niet zo dat ik het vanzelf sprekend vind dat ik naar wedstrijden toe kan, mn moeder schrijft de wedstrijden in, ik zorg dat ik die dag ook vrij ben en natuurlijk goed voorbereid op de wedstrijd
maar daar staat dus tegenover dat ik andere taken overneem.

ik vind mezelf echt niet goed, of beter dan de rest hier, absoluut niet hoor, en ik heb hier ook niet gerageerd op een manier alsof ik vind dat mensen dingen zeggen die niet mogen, ja oke tegen petit maar dat is via pb opgelost

fasel, ik ga echt niet met mn vriend samenwonen omdat het thuis niet meer gaat.
ik sta al sinds mn 18e ingeschreven voor een huurhuis in oa eersel, bladel hapert en bergeijk, maar of het wordt aan gezinnen toegewezen, of t wordt aan de gemeente overgedragen voor asielzoekers.
Mn vriend heeft al, ook nog voordat hij terug naar NL wilde, gevraagd of ik meer bij hem wil zijn, niet meer alleen het weekend, maar ook door de week. Dat is dus al een teken dat het goed zit, en we graag bij elkaar willen zijn.
over samenwonen hebben we het ook al vaker gehad, ook voordat het uit ging tussen ons, mar ik zag het niet zitten om 15 km over de grens te gaan wonen, omdat ik dan steeds afhankelijk ben van wanneer hij met de auto heen en weer rijdt, of dat ik zelf ruim 30 km met de brommer naar huis zou rijde voor de paarden, en 25 km naar mn werk moest rijden.
Daarna zijn we het over een huis in bergeijk(waar hij woont en zn vrienden en familie wonen) of in eersel(waar ik werk en nog geen 7 km bij bergeijk vandaan en 8 km vanaf hoogeloon, dus dichtbij de paarden)gaan hebben, en al snel kwamen we tot de conclusie dat dat het beste haalbaar is wanneer we een hypotheek nemen met onze 2 salarissen

en ik ben mn ouders heel dankbaar dat ik de mogelijkheid heb om hier mn paarden te hebben staan, maar aa alles betaal ik mee, of betaal ik helemaal zelf. Ook weet ik da ze heus wel van mij houden, ik ook van hun, maar op de een of andere manier botsen mn moeder en ik heel erg, net zols mijn moeder niet met haar eigen moeder kan opschieten, terwijl dat een schat van een mens is
zo vinden de leerlingen uit mn moeder's klas dat ik een superleuke en coole moeder heb, en komen er weleens leerlingen hier bij de paarden kijken enz(geeft op de mavo les) en er zijn ook wel eens momenten dat het oke gaat, maar zo vaak is er ruzie of stress zonder echte reden, dat het gewoon echt niet meer vol te houden is en het voor iedereen beter is als ik gewoon mn eigen weg ga, en dan probeer ik of ik de paarden iig tot het najaar thuis kan laten(weet ook niet hoe snel ik het huis uit ben) en dan in het najaar gaat Quetin naar een pensionstal, mocht er dan thuis ruzie zijn, dan hoef ik alleen destiny maar te doen, en die is zo makkelijk e braaf da het niet fout gaat als ik er getressed naar toe ga, Quentin is dan weer een geval apart waar ik dan maar beter niet op kan gaan zitten

ik heb het er trouwens vanavond met mn zus over gehad in de auto toen we gingen werken(asinds kort werkt ze bij mij, en ze is daar al op t matje geroepen omdat ze naar huis was gegaan zonder mij mee te nemen terwijl dat wel de afspraak was, en ze dingen fout had gedaan en had gezegd dat ik dat had gedaan, ze heeft haar excuses aangeboden en gezegd dat dat kwam omdat ze onzeker was, en dat ze zich even beter voelde als ik op mn kop kreeg vim een fout, maargoed dat is uitgepraat en we rijden vortaan als we tegelijk moeten werken samen naar t werk toe Lachen )

maar iig, we hadden het er over, en ook al staat mn zus altijd aan de kant van mn moeder, ze zei ook dat het niet alleen aan mij ligt, en dat ze hoopte dat het beter zou gaan als ik helemaal op mezelf woonde en dat ons mam tegen haar had gezegd dat ze het wel eens moeilijk vond dat mn zus en ik steeds meer onze eigen weg gaan, maar ja over 3 weken is mn zus 20 en ik ben 21 dus logisch dat we meer en meer een eigen leven krijgen, en dat ze zich afvraagt of ze in onze ogen net zo'n slechte meoder is geweest als onze oma dat in haar ogen was, en at ze soms uit onmacht dingen probeert af te dwingen, in mijn geval dus door te dreigen met mn paard weg te doen, of tegen ons 2en door te zeggen internet af te sluiten, of ze haalt de kabels van de tv van mn zus weg als ze ruzie heeft gehad met mn zus, al komt dat zelden voor dat die 2 ruzie hebben.

lis, even over wat je zei van het communiceren, er wordt hier thuis inderdaad niet gepraat, of dingen uitgepraat.als er ruzie is, dan gaat er iemand even weg, als diegene er weer is, dan wordt er gedaan of er niets is gebeurt. zelfs toen ik na een aantal weken ergens anders te hebben gewoond weer thuis kwam werd er gedaan of ik oooit weg was geweest.

dat is ook de reden waarom de therapeute van mn zus gezinstherapie aanraadde, om dat te verbeteren, maar mn ouderskomen alle2 uit een familie waar je naar je ouders luisterde en verder geen weerwoord gaf, en er dus ook niet gepraat werd, of bv gevraagd hoe het met je was enz, dus onze ouders zijn dat nooit gewend geweest, en hebben dat bij ons dus ook niet gedaan.

en uit deze situatie hier thuis blijkt maar weer hoe belangrijk praten met elkaar is.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 22:42

Richtje"]
[quote="SuperPepeijn"][quote="Fasel schreef:
Ik denk eigenlijk dat ze met z'n allen eens naar een gezinstherapeut moeten. Wellicht dat een totaal neutraal iemand hier iets mee kan.
dat denk ik eigenlijk ook ja.
[/quote]

Maar ik geloof dat Renske eerder al aangaf, dat dat door anderen al is gezegd, maar dat haar ouders dat niet willen
[/quote]

En dan nog... Dat werkt allemaal niet. Ik heb ook een hele tijd met mijn ouders in therapie gezeten, het blijft toch wel botsen, en de dingen die we samen doen/deden, waren verplicht... Werd allemaal zo geforceerd.

En voor diegene die zei dat Renske ze niet meer kan ontlopen..: ik zit constant op mijn kamer of ben weg, als ik 'in huis' kom, en dat is zo goed als enkel tijdens het diner, is het binnen een kwartier ruzie. Sja, ik kijk er wellicht anders tegenaan...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 22:55

Pervinco schreef:
Nee, is inderdaad niet leuk. Mijn ouders hebben tot 2 jaar terug een eigen bedrijf gehad waar ze 24/7 aan besteden. Waar ik was? Geen idee... Bij de paarden wsn. Ik had 2 paarden aan huis staan, waarvan ik met 1 op concours ging (mijn vriend reed), mijn ouders betaalden mijn tuig, mijn wedstrijden, mijn kleren, mijn eten, mijn studie, enz. Geloof maar niet dat ik een lekker leventje gehad heb... Heel veel ruzie, niet enkel om de paarden. Maar ik heb nog nooit mijn ouders zwart durven maken... Zij betaalden echt alles voor me.

Inmiddels ben ik mijn paarden kwijt, ik doe mijn eigen was, ik doe mijn eigen boodschappen, betaal mijn eigen kleding en studie. Het enige wat ik nog gratis heb is het diner en de woonruimte. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wat mijn ouders betreft veel harder geworden ben, maar ik woon nog steeds thuis... Ik hou mijn gemak wel, dan maar wat meer ontlopen... Wat zich bij mij uit in op mijn werk, bij Kelvin, of op mijn kamer zijn.

pefinco, ik betaal alles voor de paarden zelf, van zadels tot aan wedstrijdgeld en paardensnoepjes etc
ook mn eigen kleding etc betaal ik al jaren

ik ben haast nooit thuis en als ik thuis ben zit ik op mn kamer, of buiten bij de paarden, maar zelfs dan als ik mn moeder toevallig tegenkom onderweg tussen stal&mn kamer gaat het vaak al fout, nog meer ontlopen gaat niet, alleen wanneer ik ergens anders ga wonen, en eventueel de paarden meeneem.

Mn vader heeft gezegd dat ie het liefste heeft dat ik de paarden hier laat staan, immers die stal staan er niet voor niets, en 3 boxen voor 1 paard(van mn moeder) is wel wat overdreven Knipoog
ik heb gezegd dat ik Destiny, die alleen recreatief wat wordt gereden, thuis laat staan, en dat Quentin dit najaar naar een pensionstal gaat oa vanwege de binnenbak, maar ook om weg van huis met hem bezig te kunnen zijn, echt als ontspanning
zolang ik maar serieus met hem bezig blijf was dat goed.
Verder vind hij het een logisvhe keuze als ik uit huis ga, en staat ie ook achter die keuze, als ik maar wel in de vakanties hier was voor de honden katten kippen hertjes en de paarden, want da zijn mn ouders op vakantie, maar ja dan heb ik het rijk hier voor mij alleen, en dan is het echt helemaal perfect hier.

Hij zei ook dat mn moeder gewoon veel te veel aan haar hoofd heeft, zit niet lekker in haar vel, haar vader is hardstikke ziek en doet al een halfjaar alsof ie ieder moment dood kan gaan(ligt hele dagen beneden op de bank met zn ogen dicht, en reageert dan niet en praat al 2 maanden niet meer(hij is 82, erg versleten en heeft prostaatkanker en laatst nog een nieuwe heup gehad maar blijft steeds vallen) haar moeder kan ze niet mee door 1 deur, en daarom gaat ze ook niet zo vaak bij haar ouders op bezoek(wonen hier ook ver vandaan) verder heeft ze het druk met haar werk en gaat het paardrijden niet goed, ze is laatst gevallen en durft nu niet, rijdt heel weinig en als ze dan rijdt is t paard(19) hardstikke stijf en vertikt het fatsoenlijk te lopen
en al die dingen bij elkaar maken haar chagie, maar ja omdat mn vader lichamelijk slecht is en t druk heeft met zn werk reageert ze het niet op hem af, mn zus is niet bepaald stabiel en zit sinda 1 week weer op school e werkt sinds 3 weken ook weer, dus daar wil ze niets slechts tegen zeggen, omdat ze bang is dat ze dan weer achetruit gaat en weer een maand of 9 in therapie gaat en alleen maar thuis zit

ja dan blijf ik over, ik ben lichanmelijk (redelijk) gezond, heb het goed naar mn zin op het werk, met mn paarden gaat het meestal goed, en met mn vriend gaat het hardstikke goed, dus daarom reageert ze zich maar op mij af

dat zei mn vader dus, en ja, ik zit inmiddels aan mn grens van wat ik kan hebben, dus als ze iets zegt reageer ik helemaal niet, of te fel, en daar kan mn moeder dan weer niet tegen
maar zelfs als ik rustig reageer tegen haar, en zo een ruzie voorkom, vole ik me alsnog klote, omdat t me gewoon zoveel moeite kost om hier de vrede te bewaren. en ja als ik me klote voel en er komen dan nog een paar opmerkingen er bovenop, gaat het fout.
en waar er 2 vechten hebben er 2 schuld is mij altijd geleerd, en dat is ook zo.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 22:59

Pervinco"]
[quote="Richtje"][quote="SuperPepeijn"]
[quote="Fasel schreef:
Ik denk eigenlijk dat ze met z'n allen eens naar een gezinstherapeut moeten. Wellicht dat een totaal neutraal iemand hier iets mee kan.
dat denk ik eigenlijk ook ja.
[/quote]

Maar ik geloof dat Renske eerder al aangaf, dat dat door anderen al is gezegd, maar dat haar ouders dat niet willen
[/quote]

En dan nog... Dat werkt allemaal niet. Ik heb ook een hele tijd met mijn ouders in therapie gezeten, het blijft toch wel botsen, en de dingen die we samen doen/deden, waren verplicht... Werd allemaal zo geforceerd.

En voor diegene die zei dat Renske ze niet meer kan ontlopen..: ik zit constant op mijn kamer of ben weg, als ik 'in huis' kom, en dat is zo goed als enkel tijdens het diner, is het binnen een kwartier ruzie. Sja, ik kijk er wellicht anders tegenaan...
[/quote]
lees deze reactie nu pas, was zo lang aan het typen op mn vorige antwoord

maar ik zie mn ouders niet eens dagelijks, 3 avonden in de week zie ik ze een paar keer(ben dan een uur of 3 in hoogeloon, voor mn paardrijlessen) en verder eet ik al sinds mn zus haar 'eetproblemen' niet meer mee aan tafel

of gezinstherapie werkt weet ik niet, in jouw geval niet, dat het gefotceerd wordt kan ik me wel iets bij voorstellen, maar om beter met elkaar te leren praten zou het misschien wel handig zijn

maar dat had dan beter kunnen gebeuren toen mn zus en ik nog jonger waren, een jaar of 8-10 geleden, nu zijn we alle2 zo ver dat we niet heel lang meer thuis blijven wonen, en we zitten nu sowieso al niet meer
elke dag op elkaars lip, in de tijd dat mn zus en ik nog 7 dagen per week thuis waren ging het echt heel slecht, en toen hadden we meer moeten praten, was het nu wrsch heel anders geweest, maar ja dat is achteraf gezien.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:07

Wat die leeftijd en het praten betreft ben ik het met je eens... Bij mij speelde het allemaal vanaf mijn 16e, maar toen waren we al eigenlijk te ver uit elkaar gegroeid... Praten ging gewoonweg niet goed. Goed voorbeeld, gisteravond was mijn tante hier. Die is in november plotseling haar man verloren, 59 jaar. Zij wilde niet dat mijn ouders en ik ruzie hadden (hebben we ook niet, we leven enkel onze eigen levens - in relatieve stilte), dus moesten we komen praten. Weer lekker uit de hand gelopen... Het gaat gewoon niet, we leggen allemaal de schuld bij elkaar neer. Ik denk persoonlijk dat als we wat meer contact hadden gehad toen ik nog klein was, dat het al een stuk gescheeld had...

Je mag me overigens ook pb'en als je het uitgebreide verhaal wilt horen Lachen

Qerty
Berichten: 2025
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:42

Renske20 schreef:


het is dus niet zo dat ik het vanzelf sprekend vind dat ik naar wedstrijden toe kan, mn moeder schrijft de wedstrijden in, ik zorg dat ik die dag ook vrij ben en natuurlijk goed voorbereid op de wedstrijd
maar daar staat dus tegenover dat ik andere taken overneem.

.


Wat ik mij gedurende het hele topic al afvraag: Voor wie rijd jij in godsnaam wedstrijden? Eerder voor je moeder dan voor jezelf als ik dat zo lees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:59

Dan lees ik het waarschijnlijk anders.
Ik lees: dat ze van haar moeder afhankelijk is voor vervoer naar de wedstrijden. Dat haar moeder de wedstrijden "uitkiest" (inschrijven). Dat ze er zelf veel plezier aan beleeft, maar onder constante druk staat om te presteren... en dat haar vervoer daar dan ook weer van af hangt (van haar prestaties).

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:59

Renske20 schreef:
lis, even over wat je zei van het communiceren, er wordt hier thuis inderdaad niet gepraat, of dingen uitgepraat.als er ruzie is, dan gaat er iemand even weg, als diegene er weer is, dan wordt er gedaan of er niets is gebeurt. zelfs toen ik na een aantal weken ergens anders te hebben gewoond weer thuis kwam werd er gedaan of ik oooit weg was geweest. (...)
en uit deze situatie hier thuis blijkt maar weer hoe belangrijk praten met elkaar is.


Maar daar kan je zelf toch ook verandering in brengen?
De relatie met mijn vader is ook wat vreemd, hij is lichtelijk contact gestoord, denk ik. Maar als ik me net als hem ga gedragen komt er nooit iets uit. Dus ik praat gewoon (woon niet meer thuis overigens en moet bekennen dat het een stuk beter gaat dan toen ik nog wel thuis woonde). Ik heb nu een betere relatie met mijn vader, ik had het gevoel dat hij alleen praatte als ik iets fout deed, maar achteraf denk ik dat ik er net zo veel schuld aan heb als hij. Had ik mijn mond maar open gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 01:20

Ikeje schreef:
Wat ik mij gedurende het hele topic al afvraag: Voor wie rijd jij in godsnaam wedstrijden? Eerder voor je moeder dan voor jezelf als ik dat zo lees.

Ergens in het topic staat, dat dat ook de afspraak was, Renske moet wedstrijden van haar moeder, om Quentin te mogen hebben, daar kwam het uiteindelijk wel op neer, als ik het goed begrepen heb...

Renske, ik wil enkel zeggen, sterkte met alles! Doe wat jij denkt dat juist is, maar breek niet met je ouders, neem afstand, dat is iets heel anders...

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 01:49

Ik vind het nogal hard om te zeggen dat wanneer je ouders materieel voor alles zorgen dat je dan niet moet zeuren over ruzies en over een rotsfeer in huis. Materiele dingen kunnen daar echt niet tegenop hoor.

Je bent moeder en vader en je hebt 2 kinderen en daar houd je van of niet. Als je van ze houdt zul je dat ook af en toe moeten laten blijken en dan dus niet door "dingen". Je kunt niet van je kind verwachten dat er altijd maar begrip is voor de moeilijke situatie van A mama B papa en C zus.

Ik kan me heel goed voorstellen dat jij Renske ook een grens hebt en hoe jij je eigen gevoelens beschrijft, zit je nu aan de grens. Ik vind dat je op een volwassen manier oplossingen aan het zoeken bent en dat je al heel goed hebt nagedacht over wat je wilt. Je hebt een reeel beeld van de mogelijkheden en dat beeld heb je hierboven al een paar maal geschetst.

Misschien zou het beter zijn om eerst op jezelf te wonen maar het is heus niet zo dat het om die reden per se fout zal lopen met je relatie. Het is gewoon op dit moment de enige optie \vanwege het woningaanbod en niet vanwege jouw thuis situatie.

Ik wens je heel veel sterkte en laat je alstjeblieft niet aanpraten dat materiele dingen alles goed maken want dat is gewoon niet zo!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 07:30

Pervinco"]
[quote="Richtje"][quote="SuperPepeijn"]
[quote="Fasel schreef:
Ik denk eigenlijk dat ze met z'n allen eens naar een gezinstherapeut moeten. Wellicht dat een totaal neutraal iemand hier iets mee kan.
dat denk ik eigenlijk ook ja.
[/quote]

Maar ik geloof dat Renske eerder al aangaf, dat dat door anderen al is gezegd, maar dat haar ouders dat niet willen
[/quote]

En dan nog... Dat werkt allemaal niet. Ik heb ook een hele tijd met mijn ouders in therapie gezeten, het blijft toch wel botsen, en de dingen die we samen doen/deden, waren verplicht... Werd allemaal zo geforceerd.

En voor diegene die zei dat Renske ze niet meer kan ontlopen..: ik zit constant op mijn kamer of ben weg, als ik 'in huis' kom, en dat is zo goed als enkel tijdens het diner, is het binnen een kwartier ruzie. Sja, ik kijk er wellicht anders tegenaan...
[/quote]

Het heeft bij jullie niet geholpen. Dat is jammer. Maar dat wil niet zeggen dat de hele methode meteen zinloos is voor iedereen en anderen dus niet kan helpen. Er zijn wel degelijk gezinnen, partners etc. die hier beter uitgekomen zijn en juist doordat ze aan het praten sloegen elkaar ineens wat beter gingen begrijpen.

Renske: als jij voorjezelf dat duidelijk hebt (mbt je vriend) dan prima. Je kunt je zelf recht in de ogen blijven kijken en er voor gaan. In ieder geval hoef je, mocht het ooit fout gaan, nooit jezelf te verwijten dat je ging samenwonen omdat je het huis uit moest Knipoog.

Verder: het is heel erg lastig om tot een therapie te komen als er ook maar een partij is die dat niet wil.

Heb jij al eens uitgebreid met je vader gepraat? Over je plannen het huis uit te gaan maar vooral over wat dit allemaal met je doet. Heb je hem gezegd dat dit je verscheurd? Want er moet toch ook eenhoop verdriet bij je zitten? Praat met hem, als het zo'n schat is dan heb je in ieder geval een soulmate die je begrijpt vooral fijn omdat hij in diezelfde situatie zit.

Eigenlijk zou je vader eens hard moeten worden, zowel je moeder als je zus een flinke rotschop onder hun kont moeten geven en zeggen 'nu is het over anders ben ik weg'. Dan zal het voor hen denk ik ookw at minder luxe worden (aannemende dat je vader kostwinnaar is natuurlijk Haha! ).

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 07:32

Manon 2 schreef:
Ik vind het nogal hard om te zeggen dat wanneer je ouders materieel voor alles zorgen dat je dan niet moet zeuren over ruzies en over een rotsfeer in huis. Materiele dingen kunnen daar echt niet tegenop hoor.

Je bent moeder en vader en je hebt 2 kinderen en daar houd je van of niet. Als je van ze houdt zul je dat ook af en toe moeten laten blijken en dan dus niet door "dingen". Je kunt niet van je kind verwachten dat er altijd maar begrip is voor de moeilijke situatie van A mama B papa en C zus.

Ik kan me heel goed voorstellen dat jij Renske ook een grens hebt en hoe jij je eigen gevoelens beschrijft, zit je nu aan de grens. Ik vind dat je op een volwassen manier oplossingen aan het zoeken bent en dat je al heel goed hebt nagedacht over wat je wilt. Je hebt een reeel beeld van de mogelijkheden en dat beeld heb je hierboven al een paar maal geschetst.

Misschien zou het beter zijn om eerst op jezelf te wonen maar het is heus niet zo dat het om die reden per se fout zal lopen met je relatie. Het is gewoon op dit moment de enige optie \vanwege het woningaanbod en niet vanwege jouw thuis situatie.

Ik wens je heel veel sterkte en laat je alstjeblieft niet aanpraten dat materiele dingen alles goed maken want dat is gewoon niet zo!


Is een handig chantage middel he. 'jij mag alles, je krijgt alles, niets kom je tekort en dan dit.....'. Heel erg vervelend. Zoveel mensen die al hun luxe en geld willen inleveren alleen om daarvan af te zijn.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 08:53

Manon 2 schreef:
Je bent moeder en vader en je hebt 2 kinderen en daar houd je van of niet. Als je van ze houdt zul je dat ook af en toe moeten laten blijken en dan dus niet door "dingen". Je kunt niet van je kind verwachten dat er altijd maar begrip is voor de moeilijke situatie van A mama B papa en C zus.


Ik vind het aardig kort door de bocht om maar meteen te concluderen dat ze niet van Renske houden... Renske geeft zelf al aan dat praten ed geen gewoonte is bij hen, bij ons ook niet. Wellicht is het geven van materiele zaken een manier om te laten zien dat ze van haar houden, dat kun je niet vanaf het internet inschatten...

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 09:52

Pervinco"]
[quote="Manon 2 schreef:
Je bent moeder en vader en je hebt 2 kinderen en daar houd je van of niet. Als je van ze houdt zul je dat ook af en toe moeten laten blijken en dan dus niet door "dingen". Je kunt niet van je kind verwachten dat er altijd maar begrip is voor de moeilijke situatie van A mama B papa en C zus.


Ik vind het aardig kort door de bocht om maar meteen te concluderen dat ze niet van Renske houden... Renske geeft zelf al aan dat praten ed geen gewoonte is bij hen, bij ons ook niet. Wellicht is het geven van materiele zaken een manier om te laten zien dat ze van haar houden, dat kun je niet vanaf het internet inschatten...
[/quote]

Ik concludeer absoluut niet dat de ouders van Renske niet van haar houden. Laat ik ook sowieso haar vader hier even buiten laten. Ik zeg alleen maar dat je niet alleen maar kunt zeggen dat je je van je kind houdt. Je moet het ook laten blijken! En dat is wat anders dan dat je binnen het diepgewortelde gevoel hebt : Ik houd van mijn kind.

Uiting van liefde en houden van is gewoon erg belangrijk in welke vorm dan ook. Het is makkelijk om te zeggen: ja ik ben nu misschien niet zo leuk tegen je maar ik hou toch van je en kijk eens wat een mooie spullen je allemaal hebt!

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:55

Als je het huis uit wilt moet je dat doen. Maar ik zou nog niet met je ouders breken. Zoals ik het zo zie doen ze erg veel voor je. Mijn moeder zou me dus nooit naar wedstrijd rijden. En er zijn heel veel kinderen die in het huis mee moeten helpen en daar niks voor terug krijgen.

Wat ik me wel afvraag is hoe jij in godsnaam twee paarden wilt stallen en een hypotheek wil betalen van alleen een supermarktbaantje.
Daar zou ik net 2 paarden van kunnen onderhouden.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:12

_inge_ schreef:
Wat ik me wel afvraag is hoe jij in godsnaam twee paarden wilt stallen en een hypotheek wil betalen van alleen een supermarktbaantje.
Daar zou ik net 2 paarden van kunnen onderhouden.


Schrijffoutje?

Ik kan met een fulltime - best goed betaalde - baan, uitgaande van dat ik op mezelf woon, met veel moeite 1 paard onderhouden...

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:31

nee dat beoel ik.
Ik zou thuiswonend met een baan in de supermarkt net twee paarden kunnen onderhouden.
En dan komt er nog je hypotheek etc bij.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 20:02

dat is dus ook de reden waarom ik al vanaf mn 18e ingeschreven sta voor huurhuizen, omdat kopen in mn eentje niet op te brengen is.

als ik een koophuis wil, dan kan dat alleen van het salaris van mij+mn vriend samen

als er ergens heeft gestaan dat ik in mn eentje de hypotheek+stalling van 2 paarden zou gaan betalen is dat idd een schrijffoutje geweest.

ik heb het er met mn vader over gehad, hij heeft ook stukjes van dit topic gelezen, en hij heeft toegegeven dat hij eigenlijk wel wist dat het me zo erg dwars zat, hij had alleen gehoopt dat het beter zou gaan als ik minder thuis was, maar dat was dus niet zo.

hij zou er met mn moeder over praten, en zoals hij eerder ook al zei is ze de laatste tijd snel kattig en onredelijk, oa door haar eigen problemen en met de familie enz

verder is er hier niemand gewend om met elkaar over deze dingen te praten wat het dus nog extra lastig maakt

maar hij hoopt dat zodra bjorn en ik een huis hebben gevonden, en ik dus echt uit huis ben, dat het dan allemaal een stuk beter gaat.
als ik dan gewoon voor de stal en de paarden zorg, dan is er ook geen reden meer waarom er eventueel nog kritiek op mij kan zijn, en als ik dan mn rijbewijs+ E rijbewijs heb, zou er volgens hem helemaal geen commentaar mogen zijn van mn moeder naar mij, waardoor er dus ook geen ruzie meer zou zijn.

ik laat Destiny morgen behandelen ivm spat, kost bijna 450 euro, dat vonden mn ouders eigenlijk niet goed, maar hij heeft nu gezegd dat hij het knap vind dat ik mn eigenbelang opzij zet en dat geld uit wil geven, terwijl er dus een kans is dat het 'weggegooid geld' is als het niet werkt(al werkt het bij ruim 60% van de paarden erg goed)

mn moeder zei dat ze het aan de ene klant zonde van het geld vond, kon beter opzij voor mn rijbewijs, maar ze snapte dat als ik het niet probeerde, ik me af bleef vragen of het misschien toch zou hebben geholpen bij destiny

dus ik heb nu ook alle2 hun goedkeuring, dat is ook een fijn gevoel Lachen

_inge_ ik weet niet of je precies weet wat je bij een supermarkt verdiend, maar ik werk niet fulltime, en ik kan met gemak 2 paarden bij een luxe pensionstal zetten en dan nog geld overhouden, dus qua salaris heb ik het nog niet zo slecht
verdien zelfs meer dan toen ik fulltime bij een springstal werkte

oke, met een baan waarvoor ik een opleiding nodig heb zou ik meer verdienen, maar ik zit ruim boven het minimum(gelukkig)

verder hebben mn vriend en ik 2 huizen gezien waar we komende week willen gaan kijken, dus ik ben heel benieuwd.
Mn vader heeft zelfs aangeboden om te komen helpen met klussen als dat nodig was, wat ik superlief vind, omdat hij na een halve dag klussen 2 dagen niet meer kan lopen
(heeft oa hemofilie, en krijgt spontane onderhuidse bloedingen bij bv lang staan/lopen of als ie bv lang op 1 arm steunt als ie zit, dan heeft ie de dag erna er een bloeding en moet ie weer extra medicijnen inspuiten, hij moet al om de dag zich inspuiten, terwijl hij tot een tijdje teug alleen medicijnen moest nemen als er al een bloeding was, verder heeft ie in knieƫn en ellebogen zo goed als geen kraakbeen meer, en heeft ie hepatitis A B en C waarvan er 2 weer actief aan het worden zijn en zo mankeert ie nog een aantal dingen)

maargoed, hij staat achter mn keuze, en heeft gezegd dat ik ook wanneer ik samenwoon altijd nog welkom ben om bv hier te slapen als ik de dag erna vroeg weg moet voor een wedstrijd(als mn paard dan dus thuis staat) en dat ik niets moet overhaasten en gewoon hier kan blijven tot ik iets anders heb gevonden. en hij zou met mn moeder er over praten want ook hij vind dat het zo niet meer kan.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:07

Jij gaat dus de vaste lasten delen met je vriend als ik het goed begrijp? Enkel met hem erbij kun je dat huis financieren... Betaald hij dan ook mee aan de paarden? Zo ja, dan vind ik het niet bepaald eerlijk... Hij "lijdt" er zo wie zo onder... Als ik ga kijken wat je gemiddeld voor 2 paarden kwijt bent... 600 euro de maand, en dan zit ik denk ik nog aardig laag... Boodschappen a 250 euro de maand erbij, zit je al op 850 euro. En dan heb je echt alleen maar de basisdingen voor je paarden en eten voor jezelf, nog niet eens de kosten van je toekomstige auto en huis...

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:10

Ik werk ook niet in een supermarkt, maar mij lijkt het dat je het minimumloon verdient, dat dat niet veel is.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 20:15

ik heb mijn paarden nu nog thuis staan, dus ben ik bijna niets kwijt.
in het najaar gaat Quentin naar een pensionstal(250 euro) en ik betaal nu ook al mee aan de vaste lasten van het huis van mn vriend, zit er 5/6 dagen per week dus is t wel zo normaal dat ik meebetaal.

auto heeft hij van het werk en die kan ook voor de trailer, een 2e auto is niet nodig omdat alles dan op fiets of brommer afstand is als we in
bergeijk of eersel wonen.

en bovendien hebben mn ouders 3 auto's en wil mn vader erg graag een jeep er bij, kan ie mee door de bossen scheuren Knipoog en die kan dan ook voor de trailer staan als nodig is, al kunnen 2 vd 3 auto's die ze nu hebben dat ook. maar dat hoeft eigenlijk niet eens, omdat de auto van mn vriend ook een trailer kan trekken.

maar ook als ik ga samenwonen blijf ik mn paarden helemaal zelf betalen, ik ga ook niet voor zijn voetbal en darten betalen, dus logisch dat hij ook niet aan de paarden meebetaalt.

We gaan voordat we een huis kopen eerst een samenlevings contract op laten stellen zodat alles goed&eerlijk wordt vastgelegd, en de verdere gedzaken bespreken we met de mensen van de bank, hoe we het t beste kunnen regelen, met een gezamelijke rekening erbij, of alleen onze 2 eigen rekeningen enz enz

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 20:18

_inge_ schreef:
Ik werk ook niet in een supermarkt, maar mij lijkt het dat je het minimumloon verdient, dat dat niet veel is.


ik zit ruim boven het minimum zoals ik net al schreef, ik verdien met een part-time baan meer dan met een fulltime baan in de paardenwereld, toen verdiende ik het minimum, nu in de supermarkt heb ik al 2x salarisverhoging gehad en als ik dalijk 22 wordt gaat het nog een stukje omhoog, al zie ik dat niet als salarisverhoging, modat ze dat gewoon verplicht zijn.

maar omdat ik op meerdere afdelingen kan werken, al jaren geleden er ook heb gewerkt, en me gewoon goed inzet en ook altijd extra kan komen als dat nodig is, hebben ze tot 2x toe besloten me opslag te geven
dat zal nu met de prijzenoorlog niet snel nog een keer gebeuren, maar ik ga dus als ik 22 wordt nog een stukje omhoog met mn salaris.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:22

Renske20"]
[quote="_inge_ schreef:
Ik werk ook niet in een supermarkt, maar mij lijkt het dat je het minimumloon verdient, dat dat niet veel is.


ik zit ruim boven het minimum zoals ik net al schreef, ik verdien met een part-time baan meer dan met een fulltime baan in de paardenwereld, toen verdiende ik het minimum, nu in de supermarkt heb ik al 2x salarisverhoging gehad en als ik dalijk 22 wordt gaat het nog een stukje omhoog, al zie ik dat niet als salarisverhoging, modat ze dat gewoon verplicht zijn.
[/quote]

Ik vind eerlijk gezegt niet dat je je supermarkt-inkomen moet vergelijken met het inkomen uit de paardenwereld...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:28

Daarbij Renske... Als je al boven het minimumsalaris zit van een 21-jarige, is het bedrijf niet verplicht om je salarisverhoging te geven als je verjaart... Dit geldt alleen bij het minimumloon, en je zij zelf al dat je erboven zit.
Ik weet uit ervaring dat werken in de paardenwereld absoluut niet veel is, zeg maar gerust bar weinig... Maar volgens mij verdien je in een supermarkt nu ook weer niet zo goed.
Ik hoop voor je dat je het allemaal kunt rooien, en dat alles beter gaat als je dadelijk het huis uit bent.
In elk geval wel een goed teken dat je vader nu met je moeder gaat babbelen. Miss dat je moeder dat inziet dat ze jouw niet met al haar frustraties moet belasten.. Succes!!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 22:40

het minimum-loon ligt in elke bedrijfstak ongeveer evenhoog, iig wel bij al het 'ongeschoolde werk'
het minimum loon wat ik verdiende bij die springstal, ligt maar een paar cent lager dan het minimum-loon voor de supermarkt.

ik heb zwart op wit staan wat mn salaris(incl opslag) wordt als ik 22 ben, dus dat zit wel goed, niet dat ze dus omdat ik ze me meer betalen dan het minimum, me geen salarisverhoging geven als ik 22 wordt.

ze hebben mijn minimumloon genomen en daar een bedrag bijgedaan.
dat bedrag blijft hetzelfde, alleen wordt het minimumloon hoger omdat ik en jaar ouder wordt, dus ga ik weer wat omhoog, wat natuurlijk mooi meegenomen is.

en idd, in de paardenwereld verdien je weinig, gewoon het minimum, en ik de supermarkt verdien je als je pech hebt niet veel meer, maar ik heb geluk met mn baas Lachen

echt rijk wordt ik er natuurlijk niet van, maar zoals ze het bij de bank hebben berekend moeten we makkelijk rond kunnen komen.