Halen ze het weer uit het schap om te vernietigen.
Ah, had ik beter al dat werk niet kunnen doen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MightyMike schreef:Dat is in de media geweest, komende vanuit webshops zelf. Weet niet of dit voor Wehkamp geldt, maar vraag toch ook naar hoe het zit? Maar hoor graag van je Rien10 wat er dan wel mee gebeurd?
MightyMike schreef:Heb de reactie van Rien idd gemist op de vorige pagina, sorry Rien10, maar de toon van het topic wordt weer lekker gewijzigd in wijzen waarom iemand zoveel besteld. Mijn vraag is alleen waarom het niet uit kan, waarom kan de kleding dan niet meer verkocht worden, vind dat enorme verspilling nl. Ik moet me dan alleen gelijk verdedigen waarom ik 3 of 4 paar schoenen bestel en er maar 1 houd. Zo winkel ik en velen met mij, maar prima, geef al aan in mijn openingspost dat wanneer dit voor de webshop niet uit kan, ik weer naar de stenen winkel ga. Begrijp best dat er meer administratie is en het punt van heen en weer verzenden, maar vraag mij gewoon af wat het verschil tussen kleding passen thuis zo'n verschil moet maken. Ik hang het nl in de winkel ook terug in het rek, of het nu om terug betalen of vooruit betalen gaat.
rien10 schreef:Kleding die retour gaat wordt uitgepakt, geadministreerd dat het retour is, er wordt een verrekening aan de klant aangemaakt, de kleding wordt geïnspecteerd, zo nodig gestoomd of gestreken, weer ingepakt en weer op voorraad geboekt en fysiek in het schap gelegd. Heel wat werk dus.
Vumana89 schreef:De stukken die misbruikt gedragen zijn zullen vernietigd worden idd.
Maar hoe dan ook. Ik vind het ook erg ongepast.. zoveel kopen/laten bezorgen en dan meer dan de helft retour.
Op den duur weet je echt wel welke je maat je hebt lijkt me.
Oscar schreef:TS, Rien10 heeft al perfect uitgelegd wat er gebeurt als je artikelen retour stuurt. Dit:rien10 schreef:Kleding die retour gaat wordt uitgepakt, geadministreerd dat het retour is, er wordt een verrekening aan de klant aangemaakt, de kleding wordt geïnspecteerd, zo nodig gestoomd of gestreken, weer ingepakt en weer op voorraad geboekt en fysiek in het schap gelegd. Heel wat werk dus.
Daarnaast zit je met mode/trendgevoelige artikelen met nog een belangrijke factor en dat is de retourtermijn. Alle tijd dat een artikel bij jou thuis ligt, kan het niet verkocht worden. Voor sommige artikelen is dat geen regelrechte ramp maar voor modegevoelige artikelen wel. Ik zag dat de retourtermijn bij Wehkamp 30 dagen is. Dat betekent dat alle voorgefinancierde kleding minimaal een maand lang niet verkoopbaar is.
Stel, je bestelt begin december een fantastische foute kersttrui (ik noem maar wat hoor). Je maakt gebruik van de bedenktermijn en stuurt de trui eind december retour. Je krijgt het volledige aankoopbedrag geretourneerd. Dan snap je denk ik zelf wel dat hier een groot verlies voor de webwinkel zit. Die kersttrui is immers op dat moment niet meer verkoopbaar. Hooguit een jaar later weer, maar hey, het was mode dus...... nou ja, je snapt het denk ik zelf wel.
MightyMike schreef:Vumana89 schreef:De stukken die misbruikt gedragen zijn zullen vernietigd worden idd.
Maar hoe dan ook. Ik vind het ook erg ongepast.. zoveel kopen/laten bezorgen en dan meer dan de helft retour.
Vumana, het gaat er toch ook om of het leuk staat? Ik mag dus alleen winkelen in stenen winkels als ik wil passen en kijken? Bij een webshop moet ik het er maar mee doen en het van te voren zeker weten? Het gaat met name om kinderkleding en ik kan je vertellen dat dit wel heel verschillend valt. Bovendien groeien de kids, dus bestel je niet standaard natuurlijk altijd dezelfde maat. Kleding is regelmatig anders dan op de foto of zit helemaal niet, dan gaat het terug helaas.
MightyMike schreef:Vumana, het gaat er toch ook om of het leuk staat? Ik mag dus alleen winkelen in stenen winkels als ik wil passen en kijken? Bij een webshop moet ik het er maar mee doen en het van te voren zeker weten? Het gaat met name om kinderkleding en ik kan je vertellen dat dit wel heel verschillend valt. Bovendien groeien de kids, dus bestel je niet standaard natuurlijk altijd dezelfde maat. Kleding is regelmatig anders dan op de foto of zit helemaal niet, dan gaat het terug helaas.
Palmera schreef:MightyMike schreef:Ik hang het nl in de winkel ook terug in het rek, of het nu om terug betalen of vooruit betalen gaat.
Jij ziet echt en oprecht het verschil niet tussen zelf iets terughangen in een tek en retourneren per post?
GDG schreef:MightyMike schreef:Vumana, het gaat er toch ook om of het leuk staat? Ik mag dus alleen winkelen in stenen winkels als ik wil passen en kijken? Bij een webshop moet ik het er maar mee doen en het van te voren zeker weten? Het gaat met name om kinderkleding en ik kan je vertellen dat dit wel heel verschillend valt. Bovendien groeien de kids, dus bestel je niet standaard natuurlijk altijd dezelfde maat. Kleding is regelmatig anders dan op de foto of zit helemaal niet, dan gaat het terug helaas.
Sorry hoor, maar hoe vaak moet het nog gezegd worden? Je mag dit ook bij een webshop (dat is een recht) maar in dit geval zul je er eerst voor moeten betalen want de gunst van het voorschieten heb je opgemaakt.
MightyMike schreef:Vumana89 schreef:De stukken die misbruikt gedragen zijn zullen vernietigd worden idd.
Vumana, het gaat er toch ook om of het leuk staat? Ik mag dus alleen winkelen in stenen winkels als ik wil passen en kijken? Bij een webshop moet ik het er maar mee doen en het van te voren zeker weten? Het gaat met name om kinderkleding en ik kan je vertellen dat dit wel heel verschillend valt. Bovendien groeien de kids, dus bestel je niet standaard natuurlijk altijd dezelfde maat. Kleding is regelmatig anders dan op de foto of zit helemaal niet, dan gaat het terug helaas.
MightyMike schreef:Wij passen direct wanneer het binnen komt, en geven de retour normaal dezelfde dag nog door om het de volgende dag weer op te laten halen. Heel lang houden etc en mensen die de regels misbruiken is een heel ander verhaal dan de normale klant.