Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
, nooit naar gevraagd en geen bezichtiging om afgezegd. Vjestagirl schreef:Sammiej schreef:Het gebeurd inderdaad best regelmatig dat er gevraagd wordt naar postcode / huisnummer.
Zelf vraag ik altijd of iemand momenteel ook in dezelfde plaats woont als de woning die ze willen bezichtigen. Reden? Ik weet of degene die gaat bezichtigen de omgeving al kent. Maar vaak krijg ik meteen een vloeiend gesprek en vertellen ze meteen of ze momenteel een koop of huurwoning hebben, anders kan ik deze vraag alsnog stellen natuurlijk.
Mocht iemand een koopwoning in de omgeving hebben kan dat een lead zijn voor het kantoor om de woning ooit in de verkoop te krijgen.
Maare, heel banketstaaf: dit is toch jouw werk niet, om erachter te komen of iemand de omgeving al kent? Begrijp me niet verkeerd, ik vind het geweldig dat je informatie kunt geven als iemand erom vraagt, maar in principe heb ik de makelaar van de verkoper nodig om de deur open te doen, me rond te leiden (dat kan ik zelf ook, maar ik snap dat de verkopers dat graag willen), vragen te beantwoorden en de deur weer dicht te doen...
Sclimpre schreef:Waar jij de makelaar voor nodig hebt is naast de kwestie. Het doel van de makelaar is zoveel mogelijk huizen te verkopen voor een zo hoog mogelijke prijs en zo efficient mogelijk. Dat daar deuren voor moeten geopend worden en rondleidingen gegeven is een middel, geen doel.
Vjestagirl schreef:Maare, heel banketstaaf: dit is toch jouw werk niet, om erachter te komen of iemand de omgeving al kent? Begrijp me niet verkeerd, ik vind het geweldig dat je informatie kunt geven als iemand erom vraagt, maar in principe heb ik de makelaar van de verkoper nodig om de deur open te doen, me rond te leiden (dat kan ik zelf ook, maar ik snap dat de verkopers dat graag willen), vragen te beantwoorden en de deur weer dicht te doen...
Sclimpre schreef:Dat is waar, maar de makelaar mag zelf kiezen voor welke potentiele kopers hij veel moeite doet en voor welke minder. Misschien is het lonender aan sommige potentiele kopers wat minder tijd te besteden en de vrijgekomen tijd te besteden aan andere kopers. Iedere makelaar mag hierbij zijn eigen strategie bepalen. Iedere potentiele koper is er vrij in om makelaars waar hij zich minder goed behandeld voelt links te laten liggen.
Vjestagirl schreef:Ik zag net weer een huis te koop staan van de makelaar uit de openingspost en eerlijk is eerlijk: ik heb niet eens zin meer om te gaan kijken...
lucifertje schreef:Vjestagirl schreef:Ik zag net weer een huis te koop staan van de makelaar uit de openingspost en eerlijk is eerlijk: ik heb niet eens zin meer om te gaan kijken...
Heb je het uberhaupt gevraagd wat de makelaar doet met je gegevens? Verder, je snijdt jezelf in je vingers. Hij biedt het huis aan, jij wilt het bezichtigen. Dan kan je of kiezen en bij je standpunt blijven of water bij de wijn doen en je gegevens geven.
Verder zou ik het tijdens de bezichtiging nogmaals aangeven en vooral vragen waarom ze het willen hebben.
Vjestagirl schreef:Ik zag net weer een huis te koop staan van de makelaar uit de openingspost en eerlijk is eerlijk: ik heb niet eens zin meer om te gaan kijken...
Vjestagirl schreef:Vandaag ben ik bij twee huizen wezen kijken (van weer andere makelaarskantoors dan die uit de OP) waarbij me door de eerste makelaar met een stalen gezicht verteld werd dat het wel goed zat met mijn huidskleur omdat ik blank ben, en dat de buurt dat wel prettig vindt. Ook hoefde ik niet bang te zijn voor Marokkanen en Turken in die wijk, want die hadden allemaal hun eigen eilandjes in de stad, maar niet in deze wijk. Op de MBO scholen hadden ze wel een Marokkanen probleem: al die Nederlandse meiden voelden zich niet zo veilig bij de ongelikte beren in hun klas...
Je maakt nog eens wat mee...
Vjestagirl schreef:Niet echt eigenlijk. De makelaar heeft vooral geprobeerd in te schatten of ik in de wijk zou passen, en geprobeerd mij informatie te geven. Dat hij het heel anders formuleert dan ik zou doen zegt niet zo veel over t huis.
Overigens wil ik het huis niet kopen om meerdere redenen, waaronder het feit dat er echt 0,0 gebeurde op straat. K had zo het gevoel dat ik in de sims zat...