Zou jij het kunnen, je leven achterlaten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 18:15

juniper schreef:
elnienjo schreef:
Mocht je daar 'n blog o.i.d. over op internet hebben, ben ik wel geinteresseerd (mag ook via PB als je het niet openbaar wil zetten uiteraard)

Ben zelf bij een paar rodeo's geweest terwijl ik aan 't roadtrippen was en vond het geweldig om mee te maken.

Thanks! Zodra ik tijd heb wil ik idd graag een blog maken! Ik twijfel soms of het wel gelezen gaat worden maar dan heb ik iig al een lezer ;)

Zeker weten! ;)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 18:16

Assistent lijkt mij anders ook wel iets hoor :')
Lijkt me echt ongelofelijk gaaf om dit op lange termijn vast te leggen als documentaire fotograaf *-:)

NoLimit_93

Re: Zou jij het kunnen, je leven achterlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 18:45

Hier ook soort van "mijn leven achtergelaten"

Voor het werk van mijn vriend zitten we een jaar op Aruba. Mijn baan heb ik opgezegd, pony aan moeder toevertrouwd en zwager woont nu in ons huis en zorgt voor de konijnen.

Het heeft leuke en minder leuke kanten. Hele andere cultuur en je moet weer opnieuw vrienden maken en het meeste contact blijft oppervlakkig maar ik vind het wel heerlijk om er even tussenuit te zijn. Geen sociale verplichtingen zoals alle verjaardagen (grote familie).

Las ook wat over au pair, dat had ik vroeger ook in gedachten maar had een relatie en toen dat uitging was ik al aan een studie begonnen en kwam voordat ik afgestudeerd was mijn nieuwe liefde voorbij.

Hij heeft het er weleens over om een paar maanden in madeira te wonen (vakantiehuis schoonouders) maar weet niet zo goed wat ik daarvan vind

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 02:46

Het gevoel van er tussenuit te zijn vind ik ook heerlijk. De media hier volg ik niet en het nieuws thuis al helemaal niet, want dat is te deprimerend. Dus ik heb het gevoel dat we hier in een heerlijke bubbel zitten, ook omdat het politieke klimaat hier iets beter is.

Weg zijn van sociale verplichtingen vind ik ook heerlijk. Ik mis mijn familie en vrienden soms wel, maar vind het heeeeerlijk dat we met niemand rekening moeten houden en gewoon op reis of op weekend kunnen gaan. Met Kerstmis thuis zijn is voor mij genoeg. :D

Met vrienden maken had ik het initieel ook erg lastig. Maar uiteindelijk heb ik een baan gevonden bij een jong bedrijf waar ik heel veel mensen van mijn leeftijd heb leren kennen, die ook uit het buitenland komen en dus hetzelfde hebben meegemaakt. Schept meteen een band en nu heb ik er ook gelijk weer een vriendenkring bij :)

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 03:50

Ja :j vorig jaar augustus mijn tas gepakt en naar nieuw zeeland vertrokken, uit eindelijk op een boerderij beland en werk hier nog steeds.
Soms is het zeker lastig. Zoals feestdagen en belangrijke gebeurtenissen moette missen. Dus of ik het voor mijn hele leven zou kunnen, dat weet ik niet.

Heb nog een aantal andere landen op mijn lijsje staan :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 07:26

Wij zitten er heel hard over na te denken, we hebben beide een relatief goeie baan, een koophuis, beide een baan die je niet zomaar overal kan doen dus misschien moeten we onze carrière dan ook achter ons laten. Maar ik wordt niet zo gelukkig van Nederland, ik zou heel graag ergens wonen waar ik naar buiten kijk en denk het is hier fantastisch, wat minder gehaast, ergens waar het betaalbaar is om je buren min of meer niet te zien, een iets beter klimaat of althans iets meer zonuren per jaar, beter klimaat ook qua dat ik astma heb en erg veel last van de winters. We hebben een reis naar Australië en Canada op de planning staan, landen die mogelijk in aanmerking zouden komen. Het leven gaat zo snel dat ik ook nog graag een tijdje niet in een plat land zou willen wonen. Het kan ook binnen Europa zijn, maakt het alleen met de taal wat ingewikkelder. Inmiddels zitten we in de 30 en willen we voor ons 40e beslissen. Ga ook maar de emigratie beurs om te kijken of het wat nieuws brengt.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:54

Ik ga dit ook doen! Als al mijn kinderen uit huis zijn tenminste.
Ik wil graag wat meer van de wereld zien en daarna niet perse meer aan de ratrace meedoen.
Ik zie via Facebook steeds meer mensen die in campers wonen en zo min mogelijk werken. Maar wel maximaal genieten!

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:06

Op de manier zoals hier beschreven niet, daarvoor te veel last van heimwee.
Maar door een scheiding heb ik in feite wel een leven achter me gelaten. Zeker als je weet dat ik de eerste 3 maanden mijn kinderen bijna niet gezien heb. Wat ik ook achter gelaten heb zijn vooral de herinneringen zoals speelgoed van de kids waarvan ik altijd gezegd heb dat is nog leuk voor de eventuele kleinkinderen.

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 12:58

Ik zou mijn hele leven achter me kunnen laten, maar ik kan toch echt niet zonder al mijn dieren en vriend :o

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 22:40

Het lijkt me heerlijk!! Maar m'n kinderen en dieren moeten mee kunnen! M'n man daaraan tegen weet ik niet of hij t zou kunnen. Ik zou heel graag weg willen uit Nederland, familie zou ik niet missen want die zie ik nu ook zelden of nooit. En vrienden tja die kun je opnieuw maken toch?

Ik zou zelf graag naar Zweden willen emigreren! Minder gehaast, meer natuur.. als t aan mij lag zou ik morgen al gaan! Helaas heb ik het niet alleen voor het zeggen ...

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:24

Zonder problemen. Heb het nu 2 keer gedaan. Eerste keer was spannend, heel mn leven omgooien. De tweede keer na 4 jaar een leven opbouwen was simpeler. Ik zit alweer na te denken om over een jaartje maar weer eens verder te gaan kijken.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:48

We zijn nu eindelijk gesetteld ,dus nee. Ik blijf nu lekker zitten waar ik zit.
Heb een prachtige stek waar we nu wonen,in een prachtig land met m'n beestjes die het naar hun zin hebben.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:47

Mijn vriend en ik hebben het de laatst tijd ook wel eens over. We zijn 24 en 25 hebben een koophuis, VL heeft een vast contract ik werk overal en negens :+

Ik wel de wereld ontdekken en vooral de ruimte opzoeken.. Maar dan gaan onze kat en paarden wel mee. Wij zitten daarom aan Ierland te denken. Omdat het dan nog redelijk makkelijk is om de beestenboel mee te kunnen nemen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:52

Het lijkt mij super gaaf juist, alleen ik durf niet zo goed in mijn eentje de wereld in :+
Ik ben bijvoorbeeld echt verliefd op Zuid-Afrika en zou daar zo graag een x aantal maanden (of nog langer) blijven!

xMyrnavG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:22

Voor geen goud (figuurlijk dan he :Y))

Ik vind het ontzettend fijn om ritme en stabiliteit te hebben, nooit een vaste plek, altijd maar zorgen, zou er niet goed van worden hahaha

Maar ik kan aan de andere kant wel goed inzien hoe andere mensen hiervan zouden genieten