Jouw allervreemdste droom?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 00:34

Waren naar de Tilburgse kermis geweest.

Die nacht droomde ik dat ik ging slaan op “de kop van jut” .. Mijn vriend lag naast me en die kreeg dus enorme dreun op zn hoofd -O-

Het was zo realistisch.. liep echt op de kermis dacht k :')

smit_ilse

Re: Jouw allervreemdste droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 00:56

Toevallig afgelopen nacht gedroomd. Er hing een TUI vliegtuig enorm laag in de lucht. Kon alles zo zien maar raakte tegelijk in de stress. Uiteindelijk 1 grote klap en daar stortte het vliegtuig neer, boven op een bedrijf en ong 100 meter verderop een huis. Het bedrijf fikte enorm en ik ben gaan rennen voor mijn leven. Uiteindelijk mensen geholpen etc. Waar het vliegtuig viel was ik blij want eindelijk hun verdiende loon . Verder weet ik niet ivm ik wakker werd gemaakt.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 07:25

U vraagt, wij draaien :Y)
Gisteren dit topic gezien, ik droom genoeg vreemd, maar ik kon niet zo snel iets bedenken. Toevallig vannacht weer vreemde dingen mee gemaakt :+
Ik was een soort heks, maar een kind. Om een of andere reden wilde een heks en haar dochter mij dood hebben. Ik kon aan een paar pogingen ontvluchten, maar niemand geloofde mij.
Op een gegeven moment zat ik in een klasje met andere kinderen en kwam opeens iemand binnen met een harpoen en zei dat ik mij niet mocht bewegen, anders gingen de andere kinderen er aan. Er was een ander meisje die in het complot zat en die begon mij te wurgen. Gelukkig kwam toen een goede heks binnen en redde mij. Opeens had ik de slechte heksen in de houtgreep en vroeg wat ik met ze moest, wat ik was niet iemand die ze zou doden. En nu komt het:
Ik moest hun hoofd er af draaien en zo in de grond stoppen dat het haar er nog bovenuit kwam. Als ze genoeg zonlicht en liefde zouden krijgen, dan zouden het later goede heksen worden.
Alleen toen de hoofden van de lichamen af waren, bewogen ze nog wel, dus ik moest ze even bewusteloos slaan }:)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 07:55

Zag iets over noten lezen wat niet lukt. Probeer sowieso eens te lezen. Of iets in te typen via een toetsenbord. Lukt niet in je droom.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:38

Vanacht had ik me toch een rare droom...

Ik kon niet in slaap vallen, en maar draaien en draaien... Op dn duur toch in slaap gevallen. Droomde over mijn werk en een geheime deur waar ik niet mocht komen. Ik ging toch en er werd gedreigd mij naar beneden te duwen (het leek alsof ik zo boven een podium stond bij de lichtinstallatie, geen idee wat dat met het werk te maken had... ) er werd niet geduwd, maar toch werk ik wakker met zo dat typische val gevoel. Ik voelde me verlamd, kon niet roepen, kon alleen mn pink bewegen. Dit voelde zo echt, en daarna werd ik wel echt wakker.

Gewoon 2 dromen in 1, hoe gek was dat... :\ wakker worden en dan eigenlijk nog in een droom zitten... :\

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:12

Ik heb ooit eens gedroomd dag mijn juf van groep 4 (die ik niet zo aardig vond) een heks was en me ging koken in de badkuip... :=

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:17

Melewel94 schreef:
Vanacht had ik me toch een rare droom...

Ik kon niet in slaap vallen, en maar draaien en draaien... Op dn duur toch in slaap gevallen. Droomde over mijn werk en een geheime deur waar ik niet mocht komen. Ik ging toch en er werd gedreigd mij naar beneden te duwen (het leek alsof ik zo boven een podium stond bij de lichtinstallatie, geen idee wat dat met het werk te maken had... ) er werd niet geduwd, maar toch werk ik wakker met zo dat typische val gevoel. Ik voelde me verlamd, kon niet roepen, kon alleen mn pink bewegen. Dit voelde zo echt, en daarna werd ik wel echt wakker.

Gewoon 2 dromen in 1, hoe gek was dat... : wakker worden en dan eigenlijk nog in een droom zitten... :

Slaapverlamming..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:18

SusanH schreef:
Zag iets over noten lezen wat niet lukt. Probeer sowieso eens te lezen. Of iets in te typen via een toetsenbord. Lukt niet in je droom.

Ik kan in mijn dromen lezen. :D De letters gaan alle kanten op maar ik kan er wel wijs uit worden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:29

SusanH, ik kan dus geen noten lezen in mijn droom.
Bladzijdes omslaan lukt ook niet.

Ik droom wel in kleur.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:43

Tijd geleden droomde ik dat ik een baby had gekregen en dat deze wat koud was. Ik was in paniek en de baby wilde maar niet warm worden. Toen kreeg ik het geniale idee om de baby in de oven te stoppen. Daar zou die wel warm worden!

Op dat moment geloofde ik dat het een fantastisch idee was en dat de baby er weer helemaal gezond uit zou komen. Helaas werd er daarna een beroep op mij gedaan en moest ik bij de oven weg (bij de oven blijven was essentieel om de baby er weer gezond uit te krijgen. Je mocht de baby niet te lang in de oven hebben). Ik vergat de baby en pas een tijd later rende ik weer terug naar de baby in de oven.

Het beeld van de baby die te lang in de oven zat, was niet zo geweldig. De huid was een geroosterde varkenshuid. Ik heb mij nog uren schuldig gevoeld naar die baby toe.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:43

Toen mijn vader overleden was droomde ik dat ik op een weg zat en bij een t splitsing kwam.
Aan de zijkant stond mijn vader en de al jaren overleden hond en hij zwaaide naar me in het voor bij gaan ook toen ik verder reed en in mijn achteruit spiegel keek.

net of er een berichtje kwam van boven dat hij goed was aangekomen en wilde laten weten dat die hond weer was zoals hij was voordat hij een hersenbloeding had.... echt het was zo levensecht en bijzonder. Het heeft me weken bezig gehouden! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:52

Ok here we go :+
Mijn moeder zat achter mij aan in een zwembad met een butcher mes. Ik was een muis en ze probeerde me te vermoorden (beetje ratatouille enzo). Ik probeerde haar te ontwijken door de wc's door te rennen.
Ik reed rond in mijn oude wijk met een auto/bestelbusje die door de helft was gespleten (of gezaagd, verticaal) waarbij ik zowel het evenwicht moest houden als moest rijden. Even later kwam er iets heel groots achter me aan waardoor ik erg goed mn best moest doen. Ik was destijds 10/12 ofzo, ik had nog geeneens een rijbewijs :=
Ik droomde dat ik ineens 15 keer zo klein was, waarbij er een kabelbaan met zo'n ski karretje door het hele huis liep (ook mini formaat dus). Ik stond hier in met nog wat mensen (geen idee meer wie) waarbij de kat ons aan het einde probeerde te pakken..
Dit zijn vooral dromen van vroeger.
Tegenwoordig heb ik veel 'nare' dromen, al lig ik er niet wakker van.
Iemand die met zijn rug neervalt vanuit de lucht op een speelhuisje voor kinderen met een puntdak.. je raad al wat hij was.
Een spel spelen met 3 andere deelnemers in de nacht in Utrecht, in een herenhuis. We stonden ieder voor een tafeltje, ik keek vluchtig naar links ipv vooruit zoals de anderen deden en een soortvan grudge maar dan onverzorgder gilde keihard en kwam me 'aanvallen', maar ik draaide mijn hoofd net optijd naar voren en ze dacht dat ik haar niet gezien had. Kortom de werd getriggert wanneer je naar haar kijkt.
Ohja en ondanks dat ik niet bang voor spinnen ben droom ik tegenwoordig dat ik op zolders moet slapen met oneindig veel dikke spinnen van zon 10 cm :')

8)7

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:55

kwita schreef:
Toen mijn vader overleden was droomde ik dat ik op een weg zat en bij een t splitsing kwam.
Aan de zijkant stond mijn vader en de al jaren overleden hond en hij zwaaide naar me in het voor bij gaan ook toen ik verder reed en in mijn achteruit spiegel keek.

net of er een berichtje kwam van boven dat hij goed was aangekomen en wilde laten weten dat die hond weer was zoals hij was voordat hij een hersenbloeding had.... echt het was zo levensecht en bijzonder. Het heeft me weken bezig gehouden! <3

Dat is wel een super droom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:31

Ik droom ook in kleur, en kan dingen als sms'jes, whatsappjes en andere kleine dingen lezen in mijn droom. Maar dat gebeurt bijna nooit!

Meer die dit hadden/hebben?
Ik had vroeger vaak in dromen dat ik naar voren viel, maar nog net een paar meter kon rennen om mijn evenwicht zodanig te bewaren dat ik overeind bleef. Om daarna genadeloos te vallen.
Dat gevoel van evenwicht net wel/net niet kwijtraken. Niets aan :=

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:55

:+ ik heb afgelopen weekend gedroomd en daarbij ook gepraat.

Ik werd een beetje boos op mijn vriend dat het dierendag was en we niks hadden gekocht, toen had ik gevraagd of hij ons varken wilde wassen (we hebben geen varken..) en heb ik dus ook in het echt gezegd: oliebol we hebben niks voor dierendag, als jij het varken nou wast ga ik even wat halen.. Toen ik terug kwam van de dierenwinkel was Kevin kwijt.. dus ook weer in het echt: Waar is Kevin? waarop mijn vriend half slaperig vroeg: wie is Kevin? Bleek ons varken te zijn... Kevin Bacon. Die dus kwijt was omdat mijn vriend hem niet ging wassen voor dierendag? :? :?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:16

Ik heb er 2 die ik niet kan vergeten.

Ooit droomde ik dat ik op vakantie ging naar Spanje met de paarden en mijn hele familie. Dexter zat in een groot geel reiskoffer en Duke in een emmer met deksel. Dexter en Duke zijn mijn paarden dus.
Dat paste goed, we gingen met een grote boot (??) en bij aanmeren even Dexter uit het koffer gehaald en Duke uit de emmer, benen laten strekken. Alles ging super!
Dus vanaf de haven moesten we te voet naar het hotel want dat lag natuurlijk super dichtbij. En bij het hotel kwam ik er achter dat ik vergeten was iets van stalling voor de paarden te regelen...
Ik leg aan de receptie mijn probleem voor en dat meisje zegt: bij het hotel zijn stallen, normaal zitten we volzet maar voor 500€ laat ik je via de achteringang naar binnen, mag je wel tegen niemand wat zeggen.
Mooi! Mama en papa gaan naar de kamer en ik neem mijn gele reiskoffer en mijn emmer mee naar de achteringang van de stallen. Eerst Dexter uit het koffer gehaald, in de stal gezet. Dan doe ik Duke zijn emmer open en daar lag een drijfnat verschrompeld hoopje paard, niet groter dan een grote kat.
Duke was helemaal uitgedroogd en bezweet want hij kreeg natuurlijk geen lucht in die emmer, ik was helemaal over de ze*k, Duke uit die emmer genomen en in het stro gelegd. Hoor ik ineens hoeven door de gangen denderen. Was Dexter uit zijn stal gegaan en de boel op stelten aan het zetten!
Dexter gevangen, terug in de stal gezet en toen werd ik wakker.

De tweede was toen de paarden thuis stonden. Wij hadden thuis een speeltuintje omheind met ijzeren hekken en dat was eigenlijk een grote zandbak. Duke was voor de zoveelste keer uitgebroken en omdat ik moest werken en geen tijd had om overal de draad te controleren heb ik Duke en de hengst die er toen bij stond in de zandbak gezet. Ze konden niet over die hekken dus zolang ik werken was konden ze daar wel even blijven.
Toen maakte mijn droom ineens een sprong naar 3 maanden later, waarbij ik met de auto achterom kom rijden en ineens 2 paarden half dood in die zandbak zie liggen. In mijn droom dacht ik toen shiiiiiiitttt ik ben die paarden 3 maanden vergeten, die zitten daar al 3 maanden zonder water en eten, helemaal huilen en boos op mezelf, als een speer een emmer water vullen om ze te laten drinken en toen ik de zandbak in liep zag ik een vrouw bij de paarden zitten. Die vrouw begon op me te schreeuwen dat ik mijn paarden heb mishandeld en ze was heel boos, en toen werd ik boos omdat ik wist dat ze gelijk had en toen sloeg ik haar met die emmer (waar ineens geen water meer in zat?) en toen ik me afvroeg 'hoe is dat water hier uit geraakt' werd ik wakker.

Ik heb toen Duke nog klein was héééél vaak gedroomd dat ik hem mishandelde of verwaarloosde, ben daar ook altijd heel bang voor geweest. Schrik dat ik wat fout zou doen met hem, dat ik te onervaren was voor een jong paard enzo. Denk dat de dromen ook wel daardoor kwamen.
Maar deze twee dromen zijn nu meer dan een jaar geleden en ik weet ze nog tot in detail, dat heb ik echt met geen enkele andere droom ooit gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:49

_O- en dan te bedenken wat een kolossen D&D zijn.. :))

Over baby in de oven gesproken, ik heb toen ik klein was (een jaar of 8 denk ik?) een nachtmerrie gehad die ik me nu nog steeds zo voor de geest kan halen.

Mijn droom speelde zich af in zo’n smoezelige ouderwetse keuken met zwart wit geblokte vloer, groenige muren, zo’n glazen bol-lamp die de ruimte zwak verlichtte en een wit, roestig losstaand fornuis. Ik keek vanachter de deurpost toe naar wat zich binnen de keuken afspeelde. Mijn moeder was gezakt voor haar rijbewijs (in het echte leven had ze haar rijbewijs volgens mij al voor mijn geboorte maar goed..) en er kwamen 2 inspecteurs die haar daarvoor kwamen afstraffen. Er speelde zich een heel dreigend horrorscenario af en uiteindelijk dwongen ze mijn moeder in de oven waarna ze de boel met kettingen en sloten dicht maakten en de oven aanzetten waardoor er zo’n rood-achtige gloed de oven verlichtte. Ik zie nog zo voor me hoe mijn moeder daar in die oven gepropt door het ruitje keek en vol paniek smeekte voor haar leven en ik kon niks doen.. %)

Ik werd toen helemaal in paniek huilend wakker, die nachtmerrie heeft me tot op de dag van vandaag nog niet losgelaten. Het sloeg nergens op, ik had en heb die keuken volgens mij nog nooit gezien (misschien in een film?), bevatte niks van waarheid en toch leek het zo echt.. -O-

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:51

Ik heb ook wel dromen die regelmatig terugkomen en daardoor niet meer eng zijn... tanden kwijt/los, geen kleding aan, wc kwijt, niet kunnen lopen/rennen, auto die niet wil remmen, willen vliegen enz

Maar laatst droomde ik wat heel raars..
Dat mijn buik helemaal open lag en je zo alles kon zien zitten.
Ik was absoluut niet in paniek (wat je wel zou verwachten).
Ik liep naar iedereen in mijn droom toe (waren wel mensen die ik in het echt kende) om te vragen of ze mij dicht konden maken/hechten, maar niemand reageerde echt.

Toen had ikzelf maar een stuk dichtgenaaid met gewoon draad/naald, maar dat werd niet netjes.
En bleef ik maar vragen naar goed hechtdraad/naald.
Ik werd heel raar wakker, maar ben geen 1 x bang geweest.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:22

Ik heb ook ooit als kind de droom gehad dat ik afscheid moest gaan nemen van mijn vader, omdat de dokter hem terug in mijn moeders buik ging stoppen... :7

Was er weken overstuur van

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:30

Ik heb onlangs gedroomd dat Grimm het echte leven was, en dat "Captain Sean Renard" en ik een relatie hadden, met hele wilde seks op welke plaats dan ook. Zoals hij er normaal uit ziet, maar ook als Zauberbiest.
Oké, kan beroerder dan met die acteur, alleen als Zauberbiest? |(

Afbeelding

Afbeelding

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:47

heerlijk toppic.
ik droom levendig, en ben me soms ook bewust van een droom, en als ik het niet leuk vind ook zappen naar een andere. ook regelmatig dat ik dan wakker word en dan wil weten hoe het af loopt, en dus mn best doen om in slaap te vallen en verder te dromen, wat ook lukt. en heel af en toe de deja vu momenten heb ik ook.

laatste tijd merk ik dat ik steeds meer het gevoel krijg dat ik geen kinderen wil, toch draaien dromen van mij vaak om baby's enzo.
zo droomde ik eens dat ik aant paardrijden was, en moest bevallen. nou hup baby er uit, deed niet veel pijn, en ik had toen bedacht dat ik rustig weer verder kon rijden gelijk daarna. overal bloed.
ook eens gedroomd dat de baby er al was en ik had hem even bij vrienden thuis gebracht (echte kinderliefhebbers) omdat mijn vriend en ik iets in onze keuken moesten fixen. nou wij waren aan het klussen en mijn vriend vraagt hoe het moederschap bevalt, waarop ik zeg: ik wilde dat ik die abortus met 5 weken had gedaan. waarop mijn vriend zij: joh dan geven we hem toch aan... (die vrienden waar hij toen was) waarop ik zei ja das goed. zij waren er blij mee dus geregeld. 0 emotie.
en ook dat ik met 35 weken pas achter kwam dat ik zwanger was van een tweeling, en toen ging ik bevallen en tussen de 1e en de 2e zat een hele dag. was heel gek.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:53

Ik heb een keer gedroomd dat ik iemand met een koekenpan in haar gezicht had geslagen, dat terwijl ik alles behalve gewelddadig ben. Moet zeggen dat die persoon toen der tijd wel t bloed onder mn nagels vandaan haalde (ze was redelijk obsessief, bijna stalkerig, richting mijn vriend)... :=

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 17:06

Ik droomde vannacht dat ik de liefde bedreef met een vrouw met een gespleten tong. Was heel bijzonder.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 18:19

Vannacht;

Ik werd tante. Kan opsich wel, mn (half)zus is 25, maar dan nog. Ze mag van mij nog ff wachten want op mn 13e tante worden... meeeh := #doemaarniet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 22:17

Heeft er hier iemand trouwens ooit gedroomt dat je nodig naar de wc moet, maar de wc's letterlijk openbaar waren.
Kortom waar iedereen je kan zien als ze langslopen..
Maar er zijn geen andere wc's met muren..
Iemand? :')