Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Whale schreef:Er zijn natuurlijk ook gewoon mensen die het leuk vinden om te werken en bezig te zijn en niet iedereen is een reislustig persoon.
elnienjo schreef:Whale schreef:Er zijn natuurlijk ook gewoon mensen die het leuk vinden om te werken en bezig te zijn en niet iedereen is een reislustig persoon.
Ook als je niet reislustig bent kun je als je je vastlegt aan al is het maar 1-2 dagen per week, niet 's ochtends besluiten niet te gaan omdat het lekker terrasjesweer wordt.
Creatieve projectjes voor jezelf doen die je gerust een paar maanden kan laten liggen, lijkt me dan handiger.
Century schreef:Ik zou juist die behoefte aan structuur hebben, of ik nou financieel onafhankelijk ben of niet. Plus dat ik wel aan de maatschappij zou willen bijdragen.
elnienjo schreef:Century schreef:Ik zou juist die behoefte aan structuur hebben, of ik nou financieel onafhankelijk ben of niet. Plus dat ik wel aan de maatschappij zou willen bijdragen.
Als grootgeldbezitter draag je genoeg bij aan de maatschappij door je verhoogde uitgavenpatroon en de hogere belastingen die je over je vermogen zal moeten afdragen.
Ik ben zelf langdurig thuis in de WIA en dat bevalt mij goed (ondanks natuurlijk minder inkomsten)
Ook wel 'ns een keer langer dan een jaar between jobs gezeten en ook toen heb ik van elke vrije minuut genoten. Ik kan de drukke maatschappij steeds slechter aan en heb ook geen behoefte aan een opgelegde structuur.
elnienjo schreef:Century schreef:Ik zou juist die behoefte aan structuur hebben, of ik nou financieel onafhankelijk ben of niet. Plus dat ik wel aan de maatschappij zou willen bijdragen.
Als grootgeldbezitter draag je genoeg bij aan de maatschappij door je verhoogde uitgavenpatroon en de hogere belastingen die je over je vermogen zal moeten afdragen.
Ik ben zelf langdurig thuis in de WIA en dat bevalt mij goed (ondanks natuurlijk minder inkomsten)
Ook wel 'ns een keer langer dan een jaar between jobs gezeten en ook toen heb ik van elke vrije minuut genoten. Ik kan de drukke maatschappij steeds slechter aan en heb ook geen behoefte aan een opgelegde structuur.
Emmaa_ schreef:Absoluut, maar ik kan me persoonlijk gewoon echt niet voorstellen dat mensen vrijwillig 40 uur per week werken. Ik geniet ook echt van mijn werk en sluit ook zeker niet uit dat ik in ieder geval regelmatig zal blijven werken, maar 40 uur per week? Echt hell no. Ik ben echt niet zo'n luxepaardje maar werk op dit moment 6 dagen per week en vind het echt niks. Snap echt niet hoe mensen die zo veel werken tijd hebben om elke dag voor zichzelf te koken en drie keer per week te sporten.
elnienjo schreef:Vind het ook heel bijzonder dat veel mensen zich nog steeds vast zouden laten leggen door verplichtingen aan te gaan. Kunnen ze niet met vrijheid omgaan?
Vrijwilligerswerk is ook niet vrijblijvend. Daar rekenen ze ook op je dus zit je wederom vast ipv dat je vanavond kunt besluiten een vlucht te boeken voor morgen.