Wat heb jij nooit van je ouders geleerd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:15

Leuk topic!

Hier een stukje netter dan mijn ouders, vooral qua dingen overal neerzetten. Bij hun lijkt het enorm rommelig en ik ben dan wat opgeruimder. Afwas ben ik heel slecht in, dus in de nieuwe keuken komt zeker een vaatwasser!
Kleding draag ik geregeld meerdere dagen, maar dan vooral broeken en truien. Shirt/sokken/ondergoed wel dagelijks wisselen (of ik moet het alleen de avond hebben aangehad na het sporten + douchen).
Vaatdoekjes is ook een goede ja! Daar ben ik wel wat schoner in dan mijn ouders, al liggen ze hier wel vaak een paar dagen. Maar dan spoel ik ze wel schoon en hang ze te drogen (bij mn ouders is het zo'n geel stinkend lapje -O- )

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:16

Ik heb nooit echt geleerd wat liefde is.
Dat is iets wat ik ze altijd zal kwalijk nemen, ook al weet ik dat ze hun best hebben gedaan.
Want liefde is zo ontzettend belangrijk, op ieder vlak.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:17

Streeploos de ramen lappen/spiegel schoonmaken.
Echt, wat ik ook probeer, het lukt niet :') Ben al jaren op zoek naar de gouden tip.
Uberhaupt ben ik slecht in ramen lappen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:17

BarbaLala schreef:
Ik heb nooit echt geleerd wat liefde is.
Dat is iets wat ik ze altijd zal kwalijk nemen, ook al weet ik dat ze hun best hebben gedaan.
Want liefde is zo ontzettend belangrijk, op ieder vlak.

:(:)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:18

Cayenne schreef:
Echt, wat ik ook probeer, het lukt niet :') Ben al jaren op zoek naar de gouden tip.
Spiegel is toch niet zo lastig, wat water en keukenrol, that's it :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:28

Met grotere regelmaat m'n kleren opruimen. Er ligt permanent een berg kleren die 1x gedragen zijn, maar daarna was het te koud/warm/onhandig/whatever :+
En inderdaad direct opruimen/afwassen na het koken. Ik doe het de dag erna, net voor we gaan koken. Om dus eigenlijk 24/7 iets op het aanrecht te hebben staan :+ Gisteravond had ik het wel opgeruimd, maar toen besloten om 's avonds laat nog pannekoeken te bakken. Dusja, de spullen daarvan staan er nog :o

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:30

kimberly1995 schreef:
__Robijn__ schreef:
Wauw het verbaasd mij dat er zo veel mensen zijn die in hun eigen vuiligheid en rommel kunnen leven := :wow:

Ik ben echt wel heel schoon. Wij hebben geen huisdieren maar ik stofzuig toch wel 3 4 keer per week. Beneden en boven. Ik maak altijd de keuken schoon na het koken, vaak als de pannen op staan maak ik alles al schoon. Na het eten ruim ik alles op en zet alles in de vaatwasser.
Ik maak elke week het hele huis schoon, badkamer en keuken ook. :)
Ik strijk veel, shirts,broeken kussenslopen etc.
Kleding ligt in de kast op kleur en in stapeltjes, tshirts bij de tshirts, korte broeken, lange broeken, trainingspak etc. Ook voor mijn man.
Handdoeken liggen allemaal op kleur met de washandjes erbij :))
Ik vind het echt heel vies als mensen in een rotzooi huis wonen.... ik kan daar niet tegen. Er mag best wel een sok ergens liggen of dat je je glas laat staan, maar dat moet de volgende dag wel echt weg zijn :=

Ik kan er ook niet tegen als ik op mijn blote voeten loop dat ik bijv kruimels oid op de grond voel..... dan pak ik gelijk de stofzuiger en dweil := :')

Ik vraag me dan wel af of jij er bijv. Fulltime naast werkt? Lijkt me anders bijna niet te doen...

Ik heb ook wel wat beters te doen tbh. := Ik leef niet in viezigheid, maar een rommelig huis is niet per definitie een vies huis. Ik heb een tijdje echt een dikke opruim tick gehad en werd echt moe van mezelf. Nu ben ik daar wat minder mee bezig. :D

Overigens ook mijn kledingkast op kleur gesorteerd, heeerlijk.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:31

Ailill schreef:
Cayenne schreef:

Of van die 'spiegelspray' en een droge vezeldoek. Gegarandeerd streeploos als je het goed droog boent.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:47

Shaggy09 schreef:
Ailill schreef:

Of van die 'spiegelspray' en een droge vezeldoek. Gegarandeerd streeploos als je het goed droog boent.

Glassex en een microvezel doek van de Action *\o/*. Doe er de ramen van m'n auto ook mee en ik poets er de hondenneuskunst op de ramen in de woonkamer mee weg, werkt perfect.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:53

Strijken. Tot grote ergernis van mijn moeder, al heeft ze het nu wel opgegeven.
Ik heb geen strijkplank, geen strijkijzer, ik doe het gewoon niet.
Nou heeft mijn vriend gewoon T-shirts van zijn werk en hij doet geen schoon werk, dus ik ga echt die shirts niet ook nog strijken. We hebben ook geen droger, dus alle was wordt opgehangen en dan zorg ik er wel voor dat het gewoon netjes hangt, scheelt enorm in de kreukels.

Verder ben ik ook niet echt een huishoud koningin, gelukkig een vent die wel netjes is en sinds we 2 kinderen hebben en huisdieren probeer ik het best wel bij te houden. Maar echt uitgebreid de badkamer soppen is echt iets waar ik een hekel aan heb. Als we het financieel beter zouden hebben zou er echt iemand komen die 1x per week mag komen schoonmaken. Maar goed helaas zit dat er nog niet in.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:11

De dominee en dokter met u aanspreken. Man het zijn gewoon ook mensen. Ik had zo'n hekel aan het woord u dat ik het nu bij deze personen uit principe vertik te gebruiken. Bij andere personen wil ik het nog wel eens gebruiken, maar ik kan er ook heel goed omheen praten. Gij, of men gebruiken werkt ook heel erg goed. Het is gewoon een afzetten tegen geworden.

Ook bid ik niet voor het eten. Schaamde me als kind al en zeker in openbare gelegenheden. Maar ben ook niet meer ingeschreven bij een kerk.

Strijken doe ik niet aan. Een kreukeltje kan geen kwaad en waarom moeite doen? Ik heb geen stijkplank. Onzinding.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:18

Cayenne schreef:

Jemako doeken, zelfs mijn vent kan daarmee streeploos de ramen lappen :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:24

Het huishouden. Mijn ma is er een ramp in en ik dus ook. Wel heb ik een hekel aan rommeltjes en zet ik dus weinig decoratie. In de badkamer bvb zitten alle flesjes en producten in de kast.

Na jaren vanalles proberen een poetshulp genomen :D

Ook dingen normaal uitpraten thuis niet geleerd of op tijd naar bed gaan :D

Autumnn

Re: Wat heb jij nooit van je ouders geleerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:50

Niet de verpakking met je tanden openen (pas op je tanden!!) en ja m’n moeder werkt inderdaad bij een tandarts :+
Niet met je voeten op tafel!! Heerlijk juist <3

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:14

Mes aflikken en alle handoeken in de badkamer hetzelfde model en kleur.Ik heb alle kleuren die er maar zijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:45

Mes aflikken wil ik absoluut niet hebben, vind dat zo vies. Dat mes mag daarna echt niet meer in boter of andere smeersels. Ik kan dan het weggooien.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:52

Ik heb nooit echt geleerd om om te gaan met mensen die boos/geïrriteerd op mij zijn. Over het algemeen was ik een ontzettend braaf en stil kind die niet zoveel gecorrigeerd hoefde te worden. Het gevolg: elke keer als iemand nu geïrriteerd of boos tegen me doet (wat gelukkig maar zelden is) moet ik huilen := Ik kan er gewoon niet anders op reageren, héél ergerlijk.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:53

Britta31 schreef:
Mes aflikken en alle handoeken in de badkamer hetzelfde model en kleur.Ik heb alle kleuren die er maar zijn.

Doe ik altijd als ik klaar ben met smeren. Zo lekker :9.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:54

- met geld omgaan
- kiezen

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:54

Strijken en ramen lappen. Qua huishouden ben ik het evenbeeld van mijn moeder, ik durf te zeggen dat het hier echt schoon en opgeruimd is (ook met een bijna fulltime baan, huisdieren en kinderen. Ik haat een rommelig huis), maar strijken en ramen lappen vind ik zonde van de tijd.

Nou lapt de schoonmaakster (ik speel een beetje vals) eens per maand de ramen en is was ook netjes op te vouwen als je het netjes te drogen hangt, dus ik mis er niets aan.

En om aan te sluiten bij Lynnepinny: mijn ouders zijn echt van de stempel 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg', met als gevolg dat ik echt heb moeten leren om met heftige emoties om te gaan, zowel die van mij als van anderen.

Wat betreft kiezen: volgens mij hebben een aantal generaties dat niet geleerd.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:01

Elles schreef:
Britta31 schreef:
Een schone nette pyjama in de kast hebben voor het geval dat je onverwachts naar het ziekenhuis moet om te blijven.Mijn moeder heeft er 2 in de kast liggen.

Dat bedoel ik. Regels die bij je oma vandaan kwamen, oorspronkelijk:D Mijn oma gaf dat ook een mijn moeder heeft er ook wel eens over gehad :')
Oh, en om dezelfde reden :? elke dag schoon ondergoed aan. Voor als je een ongeluk krijgt en plotseling naar het ziekenhuis moet _O-

Doe jij niet iedere dag schoon ondergoed aan dan?

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:07

Ik heb nooit fatsoenlijk leren koken en schoonmaken. Ik hoefde dat thuis nooit te doen. Dus toen ik op kamers ging kon ik niet veel meer dan een ei bakken en qua schoonmaken moest ik leren welk middel je wanneer gebruikt. Op dat gebied was ik echt een kneus, ik kon echt he-le-maal niets. Heb het mezelf leren koken en ik kan het inmiddels best aardig. Dat vind ik ook leuk om te doen. Aan schoonmaken heb ik nog altijd een hekel, doe ik wel vaak maar echt met tegenzin.

Ook heb ik nooit goed met geld om leren gaan. Eerlijk is eerlijk, ik ben enig kind en best behoorlijk verwend. Wilde ik iets, kreeg ik het gewoon. Had ik niet genoeg geld? Kreeg ik een extraatje van m’n ouders. Natuurlijk ben ik ze dat nog steeds dankbaar maar heb wel echt moeten leren sparen.

Wat ik ook heb moeten leren: dat het oke is thuis in een joggingbroek te lopen af en toe. Hoor het m’n moeder meteen weer zeggen: “wat als er onverwacht iemand langskomt!” Nu denk ik: prima, het is soms gewoon lekker er als een slons bij te lopen. Doe ik ook weer niet te vaak, das zielig voor m’n vriend :D

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:09

De poten van de honden afdrogen als het buiten wat nat is. Ik droog ze niet eens meer af als we in de regen hebben gelopen alleen als ze echt drijfnat zijn. Mijn moeder gruwelt er van :Y)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:09

_San87_ schreef:
Shenavallie schreef:
Oh, nog eentje: mijn moeder vond - mede vanwege het financiële plaatje - dat je rustig een paar dagen dezelfde kleding kon dragen, voordat je het ging wassen. Bij mij gaat werkelijk alle kleding na één keer dragen de was in.

Ik ben het met je moeder eens. Voornamelijk omdat ik het zonde van het water en ook van mijn kleding vind om het na 1x dragen te wassen. Mijn kleding is dan echt niet vies (uitzonderingen daargelaten).

Snap ik, maar ik vind het niet fris bij mijzelf om twee keer hetzelfde aan te trekken. Sowieso ondergoed en sokken niet, dat is echt een no go voor mij. Maar eigenlijk gaat alles na één keer dragen bij mij in de wasmand. Mijn man wil nog wel eens een paar keer met een kledingstuk doen. Ik zit in de voor-overgang en zweet nogal veel. Stinkt niet, maar ik vind het gewoon geen fris idee.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:10

ondergoed en sokken elke dag nieuw, maar broeken kunnen wel 5 dagen aan en een trui of shirt vaak 2 dagen. Ligt wel wat aan het weer. Ik vind elke dag alles schoon aantrekken echt overdreven.