Waarover zou jij gaan "klikken"?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:28

Buren die hard muziek aan hebben.
Weigeren om dit zachter te zetten om 4 uur ‘s nachts.
Die haal ik de volgende ochtend rond 715 uur uit bed.
Aanbellen, muziek hard. Dat vind ik een mooie tijd om wakker te zijn met een klein kind.
Betreffende buurman snapte het en deed de muziek zacht om middernacht.

Als iemand zwart rijdt in ov ga ik dat niet melden.
En wanneer iemand door rood rijdt ook niet.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:29

robert45 schreef:
Lau schreef:

Wie weet, maar zolang je geen snitch bent heb je hier bescherming en word je met rust gelaten.

Bescherming? Lid van de maffia ofzo? :7

I wish dan had ok genoeg geld. Nee maar gewoon een hele slechte buurt.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:29

Bij mijn buren bel ik ook meteen de politie hoor. Ik ga écht niet met een huilende baby op de arm om 11 uur 's avonds naar buiten om vervolgens de deur in m'n gezicht dichtgegooid te krijgen. Simpel: na 22 uur is het in een woonwijk stil en anders bel ik de politie.

Moet ik wel bij zeggen dat het een huis is dat eigendom is van een uitzendbureau oid en waar elke 6-8 weken een groep nieuwe buitenlandse seizoenswerkers in zit. Er hangen ook geen gordijnen, maar oude vieze lakens voor het raam, ze blowen en roken continu voor het huis, zitten op de motorkappen van andermans auto's en regelmatig komen er grote partijen televisies e.d. door de achterdeur binnen en buiten.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:30

Tink89 schreef:
Bij mijn buren bel ik ook meteen de politie hoor. Ik ga écht niet met een huilende baby op de arm om 11 uur 's avonds naar buiten om vervolgens de deur in m'n gezicht dichtgegooid te krijgen. Simpel: na 22 uur is het in een woonwijk stil en anders bel ik de politie.

Moet ik wel bij zeggen dat het een huis is dat eigendom is van een uitzendbureau oid en waar elke 6-8 weken een groep nieuwe buitenlandse seizoenswerkers in zit. Er hangen ook geen gordijnen, maar oude vieze lakens voor het raam, ze blowen en roken continu voor het huis, zitten op de motorkappen van andermans auto's en regelmatig komen er grote partijen televisies e.d. door de achterdeur binnen en buiten.

Hier snap ik ook wel dat je gaat bellen ja :j zou ik ook doen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:31

sureido schreef:
Jongens lees eens even al mijn reacties, Sanne graag mijn aller eerste lezen zodat je de situatie helemaal snapt :+ lastig ook he.

Ze hadden om 12 stipt de politie gebeld waarmee ze ook dreigde bij de huisbaas (die er niks om gaf). Terwijl ze best even hadden kunnen appen of langskomen al eerder. Andere buren hadden wel even geappt namelijk. En de politie is 1 keer langs gekomen en na die keer om 12 geen een keer meer dus blijkbaar viel het wél reuze mee. Begrijpend lezen!! :D

Wanneer andere buren appen over geluidsoverlast en de politie langs is gekomen en heeft gewaarschuwd, dan viel het dus niet reuze mee ;). Daar hoef ik niet begrijpend voor te lezen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:33

_San87_ schreef:
sureido schreef:
Jongens lees eens even al mijn reacties, Sanne graag mijn aller eerste lezen zodat je de situatie helemaal snapt :+ lastig ook he.

Ze hadden om 12 stipt de politie gebeld waarmee ze ook dreigde bij de huisbaas (die er niks om gaf). Terwijl ze best even hadden kunnen appen of langskomen al eerder. Andere buren hadden wel even geappt namelijk. En de politie is 1 keer langs gekomen en na die keer om 12 geen een keer meer dus blijkbaar viel het wél reuze mee. Begrijpend lezen!! :D

Wanneer andere buren appen over geluidsoverlast en de politie langs is gekomen en heeft gewaarschuwd, dan viel het dus niet reuze mee ;). Daar hoef ik niet begrijpend voor te lezen.

De andere buren appte een aantal dagen van te voren dat ze zullen bellen als er overlast was en dit hebben ze niet gedaan, ik merk het ja :D

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:34

sureido schreef:
_San87_ schreef:

De andere buren appte een aantal dagen van te voren dat ze zullen bellen als er overlast was en dit hebben ze niet gedaan, ik merk het ja :D

Misschien moet je dat duidelijk in je tekst zetten, als je gaat schermen met begrijpend lezen, moet de informatie wel kloppen ;).

sureido

Re: Waarover zou jij gaan "klikken"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:36

Als ik zeg, ze hadden best even eerder al kunnen langskomen of appen, de andere buren deden dit wel, had ik wel gedacht dat dat begrepen zou worden.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:39

sureido schreef:
Als ik zeg, ze hadden best even eerder al kunnen langskomen of appen, de andere buren deden dit wel, had ik wel gedacht dat dat begrepen zou worden.

Zo komt het over alsof de andere buren om 22u ofzo al geappt hebben met de vraag het stiller te zetten.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:42

Nee want in de rest van de tekst staat dat we twee weken ervoor al een brief hebben gestuurd naar iedereen, als je dan ontleed doe het ook goed :')

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:42

sureido schreef:

Zoals jij het typt lijkt er te staan dat de buren op een eerder moment van de avond al geappt hebben of het minder kon.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:44

sureido schreef:
Nee want in de rest van de tekst staat dat we twee weken ervoor al een brief hebben gestuurd naar iedereen, als je dan ontleed doe het ook goed :')

Dat staat hieronder echt helemaal nergens:

sureido schreef:

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:45

In mijn opinie niet, maar het maakt niet uit want dan weet je het nu. Lijk hier wel een grammofoonplaat die constant aan het herhalen is :+

Ik heb in eerdere reacties aangegeven dat we een brief de deur uit hebben gedaan, dus schijnbaar heb je echt niet alles gelezen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:51

Maar menen jullie dat, 10 uur??? Ook in het weekend?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:53

Ja dat is nu eenmaal de wetgeving in nederland. Na 2200 geldt een maximale aantal db die je mag maken.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:55

De meeste feestjes beginnen pas om 10 uur? Kijk tot 6 uur oke, maar tot 1 a 2 uur moet toch kunnen op een zaterdagavond..

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-19 13:55

In de week akkoord, maar in het weekend kan een feestje dus niet langer duren dan 22u?
Lijkt me toch ook een beetje zuur.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:57

Ik heb wel eens in een stilte-coupé de conducteurs gehaald, omdat er een stel zeer luidruchtig met elkaar in gesprek was en op aanspreken van meerdere medepassagiers dit alleen maar werd weggelachen en het volume nog meer omhoog ging.

Toen heb ik dus de conducteurs verzocht om die gasten aan te spreken en dat is gebeurd.

Ik kies vaak bewust voor een stilte-coupé, zodat ik of in alle rust kan werken, of als ik moe ben, een beetje kan dutten.
En ik doe echt niet moeilijk over een beetje zacht gepraat, maar zeer luidruchtig met elkaar lachen en kletsen en muziek, nee, dat vond ik echt niet kunnen in een stilte-coupé.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:57

troi schreef:
Ik klik als ik een chauffeur van een bedrijf echt achterlijk zie rijden. Dan google ik het bedrijf en bel ik. Meestal krijg je in no-time de directeur aan de lijn :D

Dit doe ik ook, vooral als bedrijfsbussen ontzettend bumperkleven op onze bus. Wij hebben onze honden in benches achterin, en ze zouden maar niet opletten en erin knallen...

Steeds meer lees je ook "Meld mijn rijgedrag!".

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:58

Feestjes mogen wel langer duren maar niet meer meer db dan geregeld in de wetgeving, dat is per gemeente anders, hier bv 50 db of meer buiten gemeten mag niet na 2200 en voor 0700. Andere gemeentes houden 1900 aan en zelden 2300. Soms is het 55 db max. Voor meer is een vergunning nodig meestal.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:59

luuntje schreef:
Sommige dingen die hier geplaatst worden vind ik geen klikken.

Bellen vanwege gevaarlijk gedrag op de openbare weg of geluidsoverlast vind ik normaal.

Ik twijfel al tijden om iemand aan te geven bij UWV.
Ze zit in de ziektewet en zegt niks te kunnen.
Heeft wel meerdere schoonmaakhuizen, zwart.

Wij hebben dit met familie gedaan.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:00

Ach, diegenen die op zaterdag om 22 uur al gaan zeiken hebben vast een heel leuk leven . :+

Als het ieder weekend gebeurd snap ik het volledig, maar als er zelden een feestje wordt gegeven en het gaat een keer tot middernacht door, moet je dan echt die pret verpester gaan uithangen en de popo bellen?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:01

Lau schreef:
bigone schreef:
Lau tot je zelf het slachtoffer word van een ernstig misdrijf en niemand zijn mond opentrekt , misschien ga je dan anders over zoiets denken en er is ook nog zoiets als misdaad anoniem.

Wie weet, maar zolang je geen snitch bent heb je hier bescherming en word je met rust gelaten.

Denk je dat werkelijk lau....als je teveel hebt gezien vinden ze je wel hoor!

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:02

Ik heb ooit aangifte gaan doen van iemand die net voor mij een kat uit een rijdende auto gooide. Eerst gestopt om te kijken of ik de kat nog kon pakken, maar die rende heel hard weg. Dan in volle vaart terugachter die auto en nummerplaa genoteerd.
Bij de politie beloofden ze dat ze de persoon die bij die nummerplaat hoorde flink op het matje gingen roepen. Waarschijnlijk heeft die alles ontkend, maar ik hoop da thij toch flink geschrokken is.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:02

karuna schreef:
Feestjes mogen wel langer duren maar niet meer meer db dan geregeld in de wetgeving, dat is per gemeente anders, hier bv 50 db of meer buiten gemeten mag niet na 2200 en voor 0700. Andere gemeentes houden 1900 aan en zelden 2300. Soms is het 55 db max. Voor meer is een vergunning nodig meestal.

Heb je dit werkelijk een keer opgezocht? :')