Jaloezie? Help.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Re: Jaloezie? Help.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 16:54

Ik denk dat er in de jaren 60 en 70 veel vrijer over seksualiteit werd gedacht dan vandaag de dag. Maar goed, het gaat niet zo zeer om de omgeving, het gaat er om dat je het samen prettig moet vinden. Daar heeft iedereen andere ideeën over. :)

Alleen op vakantie en met vrienden weg heb ik nooit een probleem gevonden. Ook financieel maakt het me niet uit, zolang we de gezamenlijke kosten maar gewoon betalen. Daarnaast heeft ieder zijn eigen inkomen. Maar ik ken ook stellen zat die het anders doen en dat is natuurlijk ook prima. Nogmaals als het voor beide werkt dan is het goed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 16:56

Ik vraag me af wat een relatie waard is die je dit gevoel geeft?
Het klinkt ronduit ellendig hoe jij je voelt. Daar heb je toch helemaal niks aan, aan iemand die je zo laat voelen?

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 16:58

En laten we het hier bij laten.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:06

anjali schreef:
Amber_anne schreef:
In mijn geval heb ik mijn vriend niks ontzegd maar heeft hij zichzelf aangepast net als dat ik mij naar hem heb aangepast. Dat gebeurt in een relatie.

Nee ik zou ook niet willen dat die met vrienden op vakantie gaat maar gelukkig wil doe dat zelf ook niet. Net als dat ik ook niet zonder hem op vakantie wil

In veel gevallen is het niet goed voor je relatie om zonder de ander op vakantie te gaan. Je gaat dan toch allerlei ervaringen hebben waar de ander geen deel van is.Het hoeft niet eens op vreemdgaan uit te lopen, maar je kunt dan wel uit elkaar gaan groeien.

Als je relatie al uit elkaar groeit omdat je apart van elkaar op vakantie gaat was het sowieso al geen beste relatie.

Ik vind het juist heel fijn om apart van elkaar nieuwe ervaringen te hebben en die met elkaar te kunnen bespreken.

Mijn man zou niet snel op vakantie gaan zonder mij, maar dagjes weg zeker, met zijn vader, zwager of neven en dat gun ik hem alleen maar.

Wat TS betreft sluit ik me aan bij de meesten hier. Denk goed na of deze relatie voor jou wel werkt. Vertrouwen is iets wat weer moet groeien, maar dat kost tijd en dan moet hij wel een eerlijke kans krijgen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:08

anjali schreef:
In veel gevallen is het niet goed voor je relatie om zonder de ander op vakantie te gaan. Je gaat dan toch allerlei ervaringen hebben waar de ander geen deel van is.Het hoeft niet eens op vreemdgaan uit te lopen, maar je kunt dan wel uit elkaar gaan groeien.

Please....uit elkaar groeien omdat je niet samen op vakantie gaat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:10

Kinke schreef:
anjali schreef:

Precies. Zonder elkaar boodschappen doen is ook echt niet verstandig, want dan kan je misschien uit elkaar groeien.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:15

Kinke schreef:
anjali schreef:

Jeetje Anjali kom eens terug in het jaar 2019, in plaats van te blijven hangen in 1920...
Ik blijf me over je verbazen echt waar.
Mijn ex was marinier, hij was veel weg, nou echt niet dat je uit elkaar groeit.
Sterker nog je bent als je elkaar ziet juist zo blij om elkaar te zien, en de tijd samen is 3x zo waardevol!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:25

Ik heb precies in jouw situatie gezeten. De sleutel naar de oplossing is: zelfvertrouwen.
Heel gemakkelijk gezegd: begin bij je zelf. Kijk in de spiegel en noem op wat je mooi aan jezelf vindt.
Accepteer jezelf zoals je bent. Denk er dan bij: als hij beter kan krijgen, moet hij dat vooral doen.
Vergelijk je vooral niet met andere mooie meiden. Jij bent mooi zoals je bent. Je vriend vind dat ook anders was hij niet jouw vriend geweest.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:36

Kinke schreef:
anjali schreef:

Ja, als ik na mijn vakantie terugkom, ga ik het wel uitmaken met mijn vriend hoor. Dan zijn we te erg uit elkaar gegroeid. :Y)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:48

@Moonfish: Als marinier ben je weg voor je beroep,dat is iets anders dan vakantie. Overigens moet je daar als partner ook maar tegen kunnen om zo veel alleen te zijn .En ja,ik ben zeker in het verleden blijven hangen,ik beschouw het als een groot compliment dat ik zo ingeschat word. Maar liefde en jaloezie zijn van alle tijden. In 1920 net zo.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 19:09

Jaloezie is vergiftigen van je relatie mijn inziens Anjali.
Ik moet er écht niet aan denken te moeten leven met iemand met jou mindset.
Meen het, ik zou spontaan astma krijgen van die stapel vreemde gedachtes.
En over de marine: stom geklets, want of het vakantie is of werk doet er werkelijk geen ene hol toe, je bent niet samen en dat is in beide gevallen zo.
In jou opinie groei je dan uit elkaar. :j
Sterker nog de wifi op het schip was ook slecht en 4g masten op zee zijn er niet mits x aantal kilometers in de buurt van de kust, dus bellen of appen is ook lastig.
Reddeloos verloren dus al die varende mariniers.

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 19:18

moonfish13 schreef:
En over de marine: stom geklets, want of het vakantie is of werk doet er werkelijk geen ene hol toe, je bent niet samen en dat is in beide gevallen zo.
Sterker nog de wifi op het schip was ook slecht en 4g masten op zee zijn er niet mits x aantal kilometers in de buurt van de kust, dus bellen of appen is ook lastig.

Super bedankt voor jouw steun, not. Ik begrijp je hoor. Maar ben je al eens bedrogen geweest?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 19:27

pompidou2602 schreef:
moonfish13 schreef:

Super bedankt voor jouw steun, not. Ik begrijp je hoor. Maar ben je al eens bedrogen geweest?

Je gaat verder ook niet echt in op alle andere adviezen en vragen..

Zelf ben ik ook bedrogen geweest en dat was meer dan alleen chatten. Toch na al die jaren ben ik nu echt van mening dat ik mijn vriend met een gerust hart op vakantie en voor de marina op pad zou sturen en dat als dit niet zo zou kunnen mijn relatie geen goede evenwicht zou hebben. (Als het gaat over het stuk vertrouwen)

Ik zelf en meerdere meiden hebben ervaringen gedeeld maar ook daaruit halend tips die ons vooruit geholpen hebben. Wat zijn concreet stappen die je wilt gaan doen om er samen uit te komen.. wat hebben jullie nodig, wat is de oorzaak, wat zijn jullie verwachtingen van elkaar, hoe sta je in het stuk zeld ontplooiing?
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 18-08-19 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 19:29

Ik wel. Na een relatie van 19 jaar. Ik kan een boek schrijven over wat mijn ex heeft uitgevreten. Denk dat je dan minstens de helft niet zou geloven. En dat was ook nog het type superbetrouwbaar, nuchter en eerlijk. Totaal geen gladde versierder. En ik heb hem ook nog een 2de kans gegeven (had ik van tevoren nooit verwacht van mezelf). Ik bleef toch een achterdochtig gevoel houden en ik bleek gelijk te hebben. Ik was een wrak, helemaal kapot. Uiteindelijk mijn eigen huis gekocht, en na bijna 2 jaar kwam ik mijn huidige man tegen. Ik heb mezelf streng toegesproken dat ik die klote ex van mij niet mijn leven kapot wilde laten maken en dat er genoeg eerlijke en betrouwbare mannen zijn. Geen enkel probleem om mijn man vrij te laten, ik controleer hem niet, dat zou ik ook vreselijk gedrag van mezelf vinden. Nou zit jaloezie ook niet in mijn karakter, ik gun iedereen het beste en ik vertrouw mijn man vanaf het begin voor de volle 100%.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 19:49

pompidou2602 schreef:
moonfish13 schreef:

Ik heb genoeg reden gehad om heel bang te zijn om iemand nooit meer terug te zien ja.
Maar ik ben in therapie gegaan, want ik werd he le maal stapelgek van de twijfels als ik niks hoorde.
Ik blijf erbij jaloezie is gif, ik wilde dat gif niet in mijn relatie en heb EMDR therapie gehad.

Als ik een partner had die al gek werd van een dagje festival, was het voor mij de optie therapie en we gaan eraan werken of klaar.
Ik zou niet kunnen leven met iemand die constant zo op mijn huid zit op zo’n manier.
Maar ik zou wel aan alle kanten bereid zijn om het tijd te geven, therapie, zelf meegaan indien gewenst en alles wat erbij komt.
Mijn advies is denk serieus na wat je wil, of hier toekomst in zit, en overweeg emdr.
Er viel zo’n inmense last van mijn schouders, je kunt jezelf achteraf wel voor je kop slaan dat je er zo lang alleen mee doorgeknokt hebt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:03

Sorry TS, maar mijn inziens ben je jezelf echt in de slachtofferrol aan het plaatsen.

Ik ben bedrogen geweest en dat heeft mij persoonlijk juist sterker gemaakt. En al zou ik nog een keer bedrogen worden, ik zou nooit iemand verbieden om zonder mij op pad te gaan of om dingen zonder mij te doen.

Sterker nog, dat alles samen doen en aan elkaar vastgekleefd zitten is hartstikke ongezond. Je bent toch je eigen invidu? Je hebt toch een eigen leven?

En anjali, ik vind het echt ongezond dat je hier loopt te verkondigen dat je niet zonder elkaar op vakantie kan gaan omdat je dan 'uit elkaar groeit'. Je bent toch niet elkaars schoothondje?

Kom op zeg. Het is geen hond die je aan een ketting kunt doen. (Al lijkt het spijtig genoeg in sommige relaties wel zo)

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 20:33

Kan je ergens vragen om dit topic te laten sluiten? Ik ben kapot

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:36

pompidou2602 schreef:

Nee, maar je kan er zelf voor kiezen het niet meer te volgen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:43

pompidou2602 schreef:

Als dit je zoveel energie kost is het ook niet goed hoor. En je kan je eigen topic ontstippen dacht ik. Maar dat lost je probleem niet op.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:10

Hey TS wat een vervelende situatie zo.

Bokt is bokt en wil nog wel eens doorslaan. Maar ik zie ook een aantal bruikbare antwoorden.

Het is gewoon een lastige situatie waar je in zit. Hij is voor jou al eens over de schreef gegaan. (Wat over de schreef gaan is, is voor iedereen anders. Dus sat is aan jullie samen).

Ik dsnk dat je dus goeie afspraken met je vriend moet maken. Wat mag hij wel en wat mag hij niet. Dsn weten jullie precies wanneer hij evenrueel te ver gaat. Daarnaast ook goeie afspraken maken in wat je wel en niet mag doen als je jaloers bent.

Als mijn partner jaloers zou zijn en wekelijks mijn gegevens wil checken, dan mag hij dat gerust doen. Al vind een ander not done. Als het helpt. Prima toch.

Als hij zou zeggen, je mag niet meer alleen weg. Dan was het voor mij klaar. Ben ik dan niet te vertrouwen zou ik dsn zeggen.

Jouw vriend is eerder over de schreef gegaan. Waa dir voor hem duidelijk? Misschien heeft hij er wel veel spijt van en dacht hij dat het wel kon. Niet dus. Ik denk dat hij dus daarin meer rekening met jou moet houden. Daarnaast senk ik dat jij hem weer moet leren vertrouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:11

Jeetje meid ik schrik hier wel van..
Dit is ook geen jaloezie dit valt meer onder verlatingsangst..
Je wil hem niet kwijt maar je bent panisch onzeker en angstig. Jij bent niet gelukkig en hij zal dat op langere termijn ook niet worden.
Als berichtjes via Facebook naar een meisje die hij ooit leuk vond er voor zorgen dat jij zoo (ongezond, sorry) panisch bent richting je vriend zal hij vroeg of laat eerder bij je weglopen dan je tegemoet komen hierin.
Hij is met vrienden, waarom zou hij als hij met z'n vrienden weg is vreemd gaan?

Ik was ooit ook zo hoor, maar mijn ex is toen dan ook echt vreemd gegaan in de zin van in bed beland met zijn ex.
Het vertrouwen was stuk (logisch opzich) maar hij was alles voor me en ik wou hem niet kwijt.
Ik wantrouwde hem alleen zo erg dat elke avond dat ik niet bij hem was ik hem non stop belde/appte whatever.
Dit benauwde hem zo dat hij het uiteindelijk 2 week later uit heeft gemaakt.
Uiteindelijk vind ik het dom dat ik het zelf niet uit gemaakt heb maar dat terzijde.

Je zegt dat je vriend alles voor jou doet en over hebt, maar maak daar geen misbruik van!
Dit is alles behalve een gezonde relatie, jaloezie is tot daar aan toe maar je hebt jezelf ergens iets aangepraat in combinatie met onzekerheid, en hoe je hier ook reageert met kan dit topic gesloten worden want ik ben kapot, zijn geen normale manieren van denken.
Ik ben de laatste die je de grond in wil trappen hoor ik heb zelf namelijk ook verlatingsangst maar heb daar wel hulp voor gezocht waardoor het nu wel echt beter gaat.
Stap eens naar je huisarts en vraag om hulp want hier ga je uiteindelijk alleen maar dieper in belanden als je er niet serieus over gaat praten en bij mij heeft dat toen geleid tot een ernstige depressie omdat mijn toenmalige vriend dus klaar was met dat gedrag, en als jij er niks aan doet kan ik je garanderen dat dat met jou vriend ook zal gebeuren.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:21

Zoals ik al aangaf, net als Annet_dottie heb ik ook hulp gehad.
Wat houdt je tegen om weer je blije ik te worden en naar een therapeut te stappen..?
Achteraf had ik het jaren eerder moeten doen, ik heb mezelf écht tekort gedaan door zo in angst en die oude pijn te blijven leven.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:41

Ik denk dat je psychologische hulp moet zoeken, TS. Daar ga je jezelf enorm mee helpen.

Edit: en dat is het allerbelangrijkste. Ik had hier eerst iets staan over ‘je relatie behouden’
Maar je moet eerst weer gelukkig worden met jezelf, en zeker worden/goed in je vel!
Hij heeft je behoorlijk gekwetst en ik vinf je wantrouwen niet zo vreemd! Ik denk dat je wel wat hulp kunt gebruiken. En dat je jezelf niet zo moet straffen!

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:16

Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen? Is het festival voorbij? Heb je hem weer gezien?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 06:44

Lieve TS, ik heb je even een pb gestuurd met ervaring en advies. :)