The law of attraction; doet iemand dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:12

Mijn eerste vraag heb ik neergelegd!

Heb een pand op het oog en wil er een bloeiend bedrijf van maken.

Wordt vervolgd :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:59

Rakkie123 schreef:

Dat kan toch ook gewoon als je ondernemingsplan klopt?
Wat is daar het thema met magie?

Maxima_S

Re: The law of attraction; doet iemand dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:06

Het dubbel slits experiment heeft wetenschappelijk bewezen dat materie zich alleen vormt als het waargenomen wordt.

Dit geldt dus voor letterlijk alles op deze planeet.

Belangrijk bij deze vorm van creeeren is dat er geen „wens“ meer is. Iets nog willen betekend namelijk dat het er (nog) niet is en dat komt voort uit de energie van „tekort“.

Belangrijk is dus materie te scheppen waarbij je al voelt dat het er is, dat het al bij je hoort.

Kort gezegd, daar waar je aandacht naartoe gaat vermeerd zich. Positief denken is een goed begin om het zagende, oordelende, negatieve brein om te gooien.

Iets bewust voelen is vaak veel moeilijker, zonder het brein geblaat erbij bedoel ik dan.... zonder het verhaal.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:35

Tja, wat heb je ook aan een brein en wat voor nut heeft nadenken en beredeneren nou helemaal...

Als materie zich pas vormt als het waargenomen wordt, hoe verklaar je dan dat materie bewezen eindeloos veel ouder is dan de mens? Of geloof je daar gewoon niet in?
Wat is overigens het dubbel slits experiment? Nooit van gehoord.

Alles wat hier gepost wordt, is 'geblaat van een brein'. Ook jouw post. En voelen zonder nadenken is inderdaad moeilijk, maar daar kun je gewoon op oefenen, zonder al die poeha. Je zintuigen openzetten, in het hier en nu zijn. Je kunt dat bijvoorbeeld heel goed leren door paard te rijden en door de omgang met paarden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:59

Maxima, dat ligt wel een beetje compliceerder dan dat hoor :+

Aska, dat is het klassieke experiment naar de kenmerken van licht.

Omdat de quantum theorie nogal ingewikkeld is wordt hij graag misbruikt. De misbruikers zetten het woord ‚observer‘ (= meetinstrument) graag om in observer als zijnde een bewustzijn of ‚mens‘. Dan ontstaat er vervolgens prachtig misplaatst nepwetenschap.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:20

Sizzle schreef:
Rakkie123 schreef:

Dat kan toch ook gewoon als je ondernemingsplan klopt?
Wat is daar het thema met magie?

Nou het kost meer dan een miljoen, ik heb geen ondernemingsplan en ben daar niet in thuis, dus het is niet zo dat ik een vraag stel, die ik zelf ook zomaar kan afhandelen.
En magie?
Dat is een term die me niks zegt, goochelaars en heksen haha *\o/*

Tot nu toe zijn mijn plannen mislukt met wat ik zelf doe, eigengereidheid.
Dus ik ben benieuwd wat er gebeurd als ik me openstel om dingen anders te doen dan ik altijd deed.
Laatst bijgewerkt door Rakkie123 op 29-08-19 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:22

Aha, je gaat het wensen en hopen dat het contract in je brievenbus ligt binnenkort?
:D

Ik kijk vanuit ons huis naar een boerderij die ik maar al te graag zou willen :))

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:24

Tot nu toe zijn mijn plannen mislukt, benieuwd wat er gebeurd als ik mijn eigengereidheid opgeef.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:06

Maar wat ga je dan doen om dat te bereiken?

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 22:35

Sizzle schreef:
Maxima, dat ligt wel een beetje compliceerder dan dat hoor :+

Aska, dat is het klassieke experiment naar de kenmerken van licht.

Omdat de quantum theorie nogal ingewikkeld is wordt hij graag misbruikt. De misbruikers zetten het woord ‚observer‘ (= meetinstrument) graag om in observer als zijnde een bewustzijn of ‚mens‘. Dan ontstaat er vervolgens prachtig misplaatst nepwetenschap.

Ja, ga het maar eens eenvoudig uitleggen dan :o

In elk geval weet ik inmiddels wel dat ik een lichaam heb en dit niet ben :D Mooie vragen toch?

Ben je je arm of heb je er twee? Ben je je lijf of heb je er één?

De quantum fysica mag dan een meetinstrument gebruiken, het instrument blijft bestuurd en beoordeeld door een waarnemer, anders konden wij het er niet over hebben. Dus in principe heb je "leven" nodig om materie te observeren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 22:39

Daar ga je al mis: licht is geen materie

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 22:46

Rakkie123 schreef:
Het zou interessant worden als mensen in zulke precaire omstandigheden de mogelijkheid hadden om mee te doen, geen idee of er dan wat voor ze zou veranderen....
Of misschien dat degene die wel kunnen ontsnappen, dit onbewust doen.

Wel denk ik dat je altijd en overal mensen hebt die het lukt te ontsnappen.
Het is interessant om te kijken, omdat je er veel van kunt leren.
( Alleen al het verschil tussen Nelson Mandela en de hoofdpersoon uit Een Man van Oriane Fallaci, gebaseerd op waar verhaal )

OrianA Fallaci schijft over een dappere Alexander, net als Nelson Mandela een verzetsstrijder.
Alexander werd ter dood veroordeeld, maar het werd omgezet, hij komt vrij maar wordt vermoord.

Maar "je hebt altijd mensen die ontsnappen" - dat moge waar zijn: laat Mandela en Alexander er buiten.
Ik heb geen idee wat je zoal bedoelde met 'alleen al het verschil tussen deze twee dapperen'.

En tja: wie weet dat de mensen die de dans konden ontspringen allemaal wel of niet deden.
Velen van hen verklaarden dat ze botweg geluk hadden gehad.

En ik heb geen enkel bezwaar tegen 'ik wil een mooi bedrijf opbouwen' - zodra je doorhebt hoe het werkt kun je er veel goeds mee doen.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 23:39

Altijd weer grappig dat een ander bepaald wat je wel of niet mag zeggen :+
Kan alleen maar zeggen, als je er een probleem mee hebt Janneke2, moet je gewoon overslaan wat ik schrijf.

Maar om toe te lichten wat ik bedoel, Nelson Mandela is er als een wijs man uitgekomen.
De man uit het boek van Oriana Fallaci, was geknakt.

Het maakt me nieuwsgierig wat maakt dat 2 mensen, 2 verzetsstrijders, in redelijk vergelijkbare situaties, zo anders er uit komen.
Ik heb wel mijn vermoedens....maar ja, das natuurlijk niet te checken, behalve op basis wat je leest, je gevolgtrekkingen maken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:23

Ach, weet je: mensen moeten tegenwoordig zin zoeken, zonder wat voor bagage dan ook.

In de Nederlandse literatuur is er door de kerels nogal geklaagd over de gereformeerde opvoeding. Ik heb geen reden om sommige praktijken goed te praten.
Maar het voordeel van een degelijke calvinistische opvoeding is wel, dat je uiterst genuanceerd leert nadenken juist over dit soort vagen. (Zij het met beelden en verhalen die de meeste mensen nu als Chinees in de oren klinken.)

En dus zien we de neo liberale opvattingen die "reuze gezellig" worden gepresenteerd als 'wij weten hoe het leven in elkaar zit'.
Succes is je eigen prestatie, je kunt het leren, net zo als geluk, rijkdom, aanzien - en vooral macht.
Aldus de neoliberalisten.
(Not to mention dat geluk gedefinieerd wordt in termen van succes, aanzien en macht hebben. Ik weet het: macht hebben is 'lekker'. Maar het wordt een ratrace en in werkelijkheid word je vaak doodongelukkig.)

Dappere Alexander en Nelson Mandela stonden hele andere dingen voor ogen.
Met die ratrace had het niets, maar dan ook niets van doen.

Uiteraard kun je je afvragen hoe de spiritualiteit van Nelson Mandela in elkaar stak: graag.
Het is zeer de moeite waard!
Maar svp niet met de enkele insteek dat je zou kunnen leren om matereel succes te krijgen.
(Natuurlijk hoort 'het dagelijks brood', - voor wie het citaat herkent - ook tot het leven, en uiteraard: als methode 1 niet werkt: gooi het over een andere boeg.)

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:08

Sizzle schreef:
Daar ga je al mis: licht is geen materie

hierbij wordt toch juist de scheppingskracht van de observatie zichtbaar?

Hier even een mooie, simpele quote :D

Citaat:
Het foton is niet fysiek, nooit

Zoals gesteld in de Kopenhaagse interpretatie van de kwantumfysica en later bevestigd door experimenten is een kwantumobject, ook een foton dus, niet fysiek totdat het in het meetinstrument is gedetecteerd. Er is alleen maar een niet-fysieke, dus metafysieke, kwantumtoestandsgolf die zich volgens de gangbare interpretaties uitstrekt van de bron tot aan het meetinstrument. Bij detectie van het foton is zijn energie echter onmiddellijk omgezet in een geëxciteerd elektron en is het foton verdwenen. Bij de bron gebeurde juist het omgekeerde, een geëxciteerd elektron dat zijn energie afstond in de vorm van een foton dat dan niet fysiek bestaat maar metafysiek in de vorm van een toestandsgolf. Dan rijst de vraag: op welk moment bestaat het foton eigenlijk dan wel fysiek?

Citaat:
Nu vraagt u wellicht hoe het kan wanneer licht uit deeltjes bestaat, fotonen dus, en de EM-golf op atomair niveau geen goed beeld meer is van het gedrag van licht, hoe het dan toch kan dat er interferentie optreedt bij fotonen die stuk voor stuk door een dubbele spleet worden gezonden. Het antwoord is eigenlijk betrekkelijk eenvoudig. De interferentie is niet een effect van een fysieke EM-golf maar van een metafysische toestandsgolf. Als er metafysische golven kunnen bestaan dan kunnen die ook interferentie vertonen aangezien dat inherent is aan golfgedrag. De uitdaging zit hem in het accepteren van het idee dat werkelijkheid zich niet beperkt tot het strikt materieel fysische.

Bron: https://kwantumfysica-bewustzijn.nl/wat-is-licht-2/

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 12:40

De scheppingkracht van de observatie?

Er wordt helemaal niets geschapen. Je beinvloed in quantumbereik de uitkomst van de meting door observatie, dat heeft met schepping niets te maken.
Dan creeer je een geloof uit iets wat niet religieus is, ik hoor Einstein tandenknarsen in z‘n graf.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 12:47

Altijd weer fascinerend om te lezen hoe dit soort sites op creatieve wijze de wetenschap voor het karretje van de een of andere alternatieve zienswijze spannen. De laatste zin van de laatste door Maxima geciteerde passage komt in feite neer op 'je moet er gewoon voor open staan'. Hèt mantra van de alternatieve beweging.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 23:02

"Niet fysiek, totdat het in het meetinstrument is gedetecteerd" - van mij mag je dat dan metafysica noemen, taalkundig vind ik dat logisch.

Maar mij lijkt het vooral een woordspelletje.
(Op zich kan ik uit de voeten met 'de fysicus die geen uitspraken doet over fotonen etc etc die nog niet in het meetinstrument zijn gedetecteerd'. Dat is gewoon zorgvuldigheid.)

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 23:09

Wat fijn om te zien dat maxima inmiddels naast gediplomeerd kinderarts ook kwantumwetenschapper is. De topstudente van Google University.

Cilianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 09:42

Ik lees hier echt tenenkrullende gevolgtrekkingen :D

Er is heeeeeel veel dat ik wil, maar ipv mijn energie te steken in onhaalbare zaken, laat ik los en focus ik op wat wel haalbaar is.
Ik wil heel graag een grote boerderij met 20hectare en een kudde ijslander erop, maar tenzij ik de Lotto win, is dat financieel in de eerste 20j niet haalbaar.
Dus ik focus mij nu op het zoeken van een weitje van 50are in de buurt, dat zal al een klus genoeg zijn :D
Dat neemt niet weg dat ik mijn droom opberg, wel dat ik een uitgebreid en realistisch stappenplan opstel om in die richting te groeien en werken.

Een vraag stellen aan het universum en dat verwachten dat zaken in je schoot vallen omdat je de materie creëert vormt en stuurt met je gedachten, ik vrees dat je gefrustreerd, ontevreden en ongelukkig oud gaat worden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:24

Maxima_S schreef:
Het dubbel slits experiment heeft wetenschappelijk bewezen dat materie zich alleen vormt als het waargenomen wordt.

Je hebt niets begrepen van het double split experiment. Je conclusie is onzin. Begrijpelijk, quantum mechanica is bizar complex.
Het vervelende is alleen dat veel mensen er iets uitpikken, zonder ook maar een snars van het geheel te begrijpen, en dat gebruiken als argument "nu is magie wetenschappelijk bewezen!
(Ironisch benoeg vaak dezelfde mensen die een broertje dood hebben aan de wetenschappelijke methode als het gaat om het toetsen/falsificeren van hun magische methoden).

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 12:07

Kuggur schreef:
Maxima_S schreef:

Je hebt niets begrepen van het double split experiment. Je conclusie is onzin. Begrijpelijk, quantum mechanica is bizar complex.
Het vervelende is alleen dat veel mensen er iets uitpikken, zonder ook maar een snars van het geheel te begrijpen, en dat gebruiken als argument "nu is magie wetenschappelijk bewezen!
(Ironisch benoeg vaak dezelfde mensen die een broertje dood hebben aan de wetenschappelijke methode als het gaat om het toetsen/falsificeren van hun magische methoden).

Maxima is een antivaxxer. Ze is een expert in het misinterpreteren van onderzoeken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:28

Ierpier schreef:
Kuggur schreef:

Maxima is een antivaxxer. Ze is een expert in het misinterpreteren van onderzoeken.

Niet alleen antivaxx: anti de hele wereld eigenlijk := Anti alles wat wetenschappelijk bewijs kent. :)

Maar goed; zoals ik in het antivaxx topic ook al zei: over zulke complexe zaken kun je alleen wat zinnigs zeggen als je toch minstens een wetenschappelijke opleiding hebt gevolgd in de beta richting. Het is zo bizar complex, en als mensen er wat van gaan vinden die de helft er nog niet van snappen... Dan krijg je dus gekke conclusies die zomaar de wereld ingeslingerd worden. En voor je het weet zijn we weer een conspiracy rijker :7

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:07

Even een beetje terug on topic, positief denken als middel om te krijgen/bereiken wat je wilt.

Punt is dat de het leven, de wereld en het universum zoals wij dat kennen, per definitie wordt geregeerd door ongelijkheid, toeval en willekeur, en dat welvaart en geluk niet evenredig verdeeld zijn.

Als iedereen zijn wensen en doelen zou kunnen verwezenlijken puur door positief denken zouden we in theorie bijvoorbeeld allemaal miljonair kunnen worden. Maar in het werkelijke leven is dat onmogelijk, want iemand kan alleen miljonair zijn als er elders mensen zijn die weinig tot niets hebben (wat niet wil zeggen dat die miljonairs daar rechtstreeks verantwoordelijk voor zijn).
Er is nou eenmaal geen onuitputtelijke bron van welvaart, gezondheid en geluk beschikbaar.

Tuurlijk, positief denken kan helpen sneller een bepaald doel te bereiken, maar alleen als het gaat om een doel dat in principe al binnen je bereik ligt. Als je in jezelf gelooft, ben je logischerwijs meer gefocust en zie je minder beren op de weg, en dan krijg je meer voor elkaar.
Maar dat is zo'n open deur, daar hoef je geen hocus pocus zelfhulpboekjes voor te lezen.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:04

Ik ben wat verder in het boekje.
Het zou om een soort energie buiten je gaan, iets als een gids of een beschermengel, die voor en met je werkt. Eerst dacht ik dat het iets was als een hogere macht ofzo maar er zitten elementen in waarin dat niet lukt, want ik weet mensen die een bepaald huis zochten en dat kwam dan opeens op hun pad.

Ik heb een paar nieuwe vragen neergelegd
Ik wil een heel goede ruiter en menner worden.
Me zelfverzekerder met paarden voelen.