Ik eet al vegetarisch, let met zuivel/eieren goed op keurmerken en ben ook in/om huis bezig met duurzaamheid op allerlei gebied (plannen voor een groendak met zonnepanelen, druk bezig om de tuin insect- en vogelvriendelijk te maken, energieverbruik omlaag brengen, waterbesparen, tweedehands kopen waar het kan etc) maar qua cosmetica, kleding etc heb ik nog wel wat bij te leren
Nu let ik er met name op dat ik kleding koop die lang meegaat maar nog niet heel erg op herkomst.
Het vergt voor de meeste bedrijven een grote aanpassing om proefdiervrij te gaan, en ze lopen bijna allemaal in dat geval een heel groot deel van hun inkomsten mis omdat ze de afzetmarkt in China missen.
Consumenten zijn er om misleid te worden, nietwaar.
Ze worden niet geschoren, maar bijvoorbeeld het oudje van 25 wil ik wat helpen zodat hij zich niet warm hoeft te houden en alle energie van het eten naar de rest van zijn lichaam gaat.
(en ik kan er niet echt een discussie over voeren want ik weet er niks van af). Ik ken wel veel vegans die hun kat gewoon vlees voeren, daar heb ik geen moeite mee eerlijk gezegd. Onze hond krijgt ook vlees (nouja, op het moment brok maar ze kreeg altijd vers vlees).
.