Scheer jij je bovenbenen mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Scheer jij je bovenbenen?

Ja
340 (32%)
Nee
716 (67%)

Totaal aantal stemmen: 1056

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:44

Confession: ik scheer mijn benen (ook onderbenen) nooit en loop wel de hele zomer met blote benen rond! :D

Ik ben gezegend met bijzonder dunne en lichte haartjes, helaas geldt dat ook voor mijn hoofdhaar... |( Gelukkig bestaan daar wel weer andere oplossingen voor. Ik scheer overigens wel braaf mijn oksels en bikinilijn hoor ;)

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:48

Omg. Als ik Mn benen een week niet scheer lijk ik al een gorilla. :roll:

Ik loop graag met korte broek/rok, dus ik scheer heel Mn benen. Wel pas sinds vorig jaar. Daarvoor alleen Mn onderbenen. Maar ik merkte toch steeds meer donkere haartjes op Mn bovenbenen, en daar ergerde ik mij aan.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 23:05

Scheren doe ik niet veel. Kan mijn huid niet hebben.
Ik epileer ongewenst haar. Dus ook bovenbenen en armen.
Mijn gezicht scheer ik wel 1x in de zoveel tijd als de donshaartjes dwars zitten. Make up zit toch wat beter als er geen haar zit. Verder is het heerlijk gladde gevoel zo fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 23:08

Ja die scheer ik ook mee. Maar ik scheer zelfs mijn armen in de zomer. :+

Ik heb echt een hekel aan haar en dan zijn mijn tattoos mooier voor mijn gevoel. :Y)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 23:09

Ik scheer mijn bovenbenen alleen mee daar waar ik getatoeëerd ben, zodat er niet zo’n waas over die zwarte inkt heen zichtbaar is. Voor de rest van mijn bovenbenen ben ik echt te lui, mijn haartjes daar zijn toch te licht en dun om echt goed te kunnen zien op Mn spierwitte huid. Onderbenen houd ik wel goed bij. Vinden zowel ik als partner het prettigst, maar m’n bovenbenen merkt ie niet eens als daar wat is geschoren :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 23:23

Ik heb nog nooit mijn (boven)benen geschoren, maar ja, dat is als niet-wielrenner ook niet zo vreemd volgens mij.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 00:24

Jup alles gaat eraf bij mij, maar ik ben ook gezegend met een vacht van een grizzlybeer als ik het niet doe :') Dus niet de fijne witte dons haartjes die sommige van jullie noemen... -O-

Al moet ik wel bekennen dat ik vooral in de winter vaak oversla als ik niets heb waarvoor ik gladde benen nodig heb :+ (en ja na een pakweg week kan ik vlechten) puur omdat het gewoon een tijdrovend ding is en ik lui ben haha

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 01:00

Nee, maar zie er ook niks zitten. Sowieso onderbenen scheer ik wel omdat als ik dat niet doe het eruit ziet of ik een stuk vergeten ben te scheren. Zitten alleen maar aan de voorkant her en der haren verspreid.
Bikinilijn is dan weer wel zeer noodzakelijk aangezien die behoorlijk uitgebreid aanwezig is.
Die gaat met de tondeuse en alleen als ik ga zwemmen ofzo met scheermes omdat mijn huid er absoluut niet tegen kan.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 06:48

Toen ik jonger was, was het niet nodig en deed ik het niet.
Totdat ik zwanger werd, op dat moment besloot mijn lijf dat ik, naast moeder, ook gorrila moest worden en kwam overal haar.
Dus tegenwoordig scheer ik mijn gehele benen, grote teen, bovenkant voet, en streepje richting mijn navel. (Veel haar is het niet hoor, maar het moet gewoon weg)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:41

Bij mij voelen de haren op mn bovenbenen hetzelfde als de haren op mijn armen, en die scheer ik ook niet. Ik verbaas me eigenlijk dat mensen de moeite nemen om dat te scheren, scheer je je armen dan ook??
Mijn onderbenen hebben veel stuggere en donkere haren en die scheer ik dus wel. Ik kan me voorstellen als je erg donkere en/of stugge haren op je bovenbenen hebt dat je dan wel scheert.

Ik vind blonde donshaartjes op bruine benen/armen ook mooi :')

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:54

Ik scheer ze eigenlijk altijd mee! Gewoon omdat alles dan even glad is :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:26

Beuh, ik scheer tot net boven de knie. Ga niet m'n hele benen zitten scheren, ik vind de stoppels daar heel vervelend (als tiener 1x geschoren, never again).

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:23

De voorkant niet, want dat zijn alleen lichte donshaartjes, maar aan de achterkant zijn ze donker en krullend, dus die hars ik mijn vriend weg, inclusief mijn onderrug.

E4D

Re: Scheer jij je bovenbenen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:49

Ik scheer mijn bovenbenen ook niet. Vroeger toen ik in mijn puberteit zat heb ik het wel eens uit onzekerheid gedaan maar tegenwoordig hoeft het niet meer.
Knie neem ik (soms) wel mee. Wat velen inderdaad zeggen, je ziet ze (aanzienlijk) minder en ze zijn bij mij ook zachter dus het voelt niet als schuurpapier of iets.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:01

Ik wel, de haartjes op mijn bovenbenen zijn ook gewoon zwart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:20

Nee hoor, die zijn net zo onzichtbaar als de haartjes op mijn armen en ga echt mijn armen niet ook scheren :n Zijn gewoon lichte donshaartjes.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:32

Nee. Ik blijf niet bezig :+

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 18:59

Vandaag bovenbenen mee geschoren, wel lekker zacht hoor!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:59

Nope, maar ik hoef mijn onderbenen ook niet zo vaak te scheren. Heel weinig haar en overwegend blond. Bovenbenen net eens uitgebreid geïnspecteerd, maar die zijn eigenlijk gewoon glad. Lucky me.

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:24

Voor de mensen die hun armen scheren: zit daar een rede achter? Ik ken niemand die dat doet, of tenminste nooit is opgevallen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:26

Boterbloem90 schreef:
Voor de mensen die hun armen scheren: zit daar een rede achter? Ik ken niemand die dat doet, of tenminste nooit is opgevallen.

Ik doe dat 1 x per halfjaar omdat ik donker ben en dus ook donker armhaar heb. Het is niet verschrikkelijk veel ofzo maar soms vind ik het gewoon niet mooi en dan haal ik het eraf.
Als ik lichtere haren had had ik het waarschijnlijk niet gedaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:34

Boterbloem90 schreef:

Ja de reden is dat ik daar heel veel haar heb. :+
Ik scheer het alleen ‘ s zomers, omdat ik dan korte mouw draag.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:45

Scheer mijn onderbenen sporadisch, heb het gevoel dat de schoonheidsindustrie het liefste heeft dat je tot je wimpers in de ontharingscreme duikt en ik snap niet wat er mis is met een beetje haar.

Nee mijn oksels is het enige wat ik echt bij houd. Bovenbenen scheer ik zeker niet.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:52

Boterbloem90 schreef:

Ik ben gezegend met harige genen. Mijn tante scheert haar borsthaar maandelijks af, mijn moeder haar baard/snor. Ik heb het gelukkig alleen met mijn armen en benen. Maar als ik het op mijn armen niet bijhoud dan heb ik echt van mannen armen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:57

Elke dag/max om de dag mijn onderbenen (net als de hele intieme zone en oksels) en zo 1 keer per 10 dagen mijn bovenbenen ook.

Heb er weinig haar op zitten maar die aan de achterkant zijn lelijk vind ik.
Soms trek ik een verdwaalde er tussendoor uit met een pincet.