De eeuwige single.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:26

Vakanties vind ik eigenlijk maar om één reden een 'issue': ik ben bang om op de snelweg te rijden, en meestal moet je daar toch wel een stukje overheen als je niet alleen maar stedentripjes wil doen...
Alleen eten, alleen dingen bekijken, dat vind ik niet zo erg eigenlijk...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:36

Ik ga al jaren in mijn eentje op vakantie. Zou me eigenlijk heel erg aan moeten passen mocht ik ooit met een partner gaan.
Volgende maand naar NY in mijn eentje. Heerlijk om geen rekening te hoeven houden met de ander.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:36

elnienjo schreef:
Ik ben liever alleen, woon ook liever alleen en slaap al helemaal liever alleen.
Ik ga gerust in mn eentje roadtrippen in Amerika, dus voor op vakantie heb ik ook geen partner nodig (behalve zn creditcard, die zou wel welkom zijn maar ik heb er het gedoe niet voor over)

Dit dus. :) Ik heb relaties gehad maar nooit willen samenwonen.
Mijn speeltje, want die heb ik nou eenmaal wel ;) , mag niet blijven slapen.

Het mag ook niet te klef worden met speeltje, dan krijg ik een paniekaanval. Momemteel een beeldschone flirt erbij, die moet ik nog uitproberen. :+ Ik geniet ervan, dat flirten, die vrijheid.

En aangezien ik een heel discreet leven leid weten maar weinigen wat ik uitspook en dus snapt ook hier geen mens hoe een prachtvrouw vrijgezel kan zijn.
Omdat ze dat wil! :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:40

Ailill schreef:
Wel apart, ik krijg echt bijna nooit advies van mensen. Vraag er geloof ik ook niet naar, besprek soms iets met vrienden/familie maar verder eigenlijk niet.

Misschien scheelt het omdat je een man bent. Bij vrouwen denkt men toch wel dat je einddoel married with children is. :+

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:45

Tot vorig jaar had ik me hier kunnen melden...36 en nog nooit een relatie gehad. Toen de meest geweldige man tegen het lijf gelopen en nu happy in een relatie....maar dat is niet waar dit topic voor is.

Toen ik nog single was werd ik gek van die vragen naar je liefdesleven. Wanneer kom jij nou eens met iemand aanzetten? Ga je er wel op uit? Mis je het niet? En inderdaad, de klassieker: maar je bent zo'n leuke meid! -O- De ergste vond ik nog richting mn moeder. Zij heeft nooit gepusht oid, maar er waren mensen die het nodig vonden om tegen haar te vertellen hoe ge-wel-dig het wel niet is om kleinkinderen te hebben...."maar oh, ja, dat weet jij natuurlijk niet". Op zo'n moment krijg je gewoon het gevoel dat je faalt ofzo.

En hoewel ik heel bewust niet wilde settlen voor minder dan iemand die mij vuurwerk gaf, kon het bij tijden wel eenzaam zijn. Maar ik wilde geen relatie an sich, ik wilde iemand hebben die mij snapt, met wie ik compleet mezelf kan zijn en ik mn leven kan delen. En daar sta ik nog steeds achter (hoewel ik ook wel snap dat dat nu makkelijk praten is nu ik die persoon gevonden heb). Een partner moet iets toevoegen aan je leven, slechts opvulling zijn is niet voldoende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:47

Yes! Mijn laatste date stamt van ergens begin dit jaar, heb er geen behoefte meer aan.. Was nog wel lange tijd van de scharrels, maar ook daar helemaal geen zin en behoefte meer aan, want ook dit geeft steeds weer gedoe :n

Ben nu ook bezig met een ander huis, mijn huidige huis kocht ik met het idee dat ik er niet lang alleen zou wonen :') Inmiddels 3 jaar verder :+

Heb ook sinds ik alleen ben het singlereizen ontdekt, superleuk en inmiddels leuke vriendinnen aan over gehouden. Ik vermaak me wel..

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:51

Ik meld mij ook! 28 jaar oud en 28 jaar single :o af en toe een date maar mwah.

Ik ben heel goed in alleen reizen! Zo ooit 3 weken door Vietnam gaan backpacken, iedereen verklaarde mij voor gek maar was echt heerlijk.

En inderdaad die mensen die dingen zeggen als: de ware komt nog wel, wacht maar, genoeg vissen in de vijver, je moet meer uit gaan, en ga zo maar door :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:53

Ik ben dit jaar 40 geworden en ondertussen al weer heel wat jaartjes geen vaste relatie. Ik ben er eigenlijk helemaal niet mee bezig en mis het ook blijkbaar niet. Ik heb voor deze lange periode als single eigenlijk altijd wel een vriendje gehad. Vanaf mijn 13de zelfs... :') Korte relaties, lange relaties, samenwonen.

Ik ben graag onder de mensen, maar trek ook wel heel graag mijn eigen plan. Ik vind het heerlijk dat ik niemand hoef te betrekken in mijn keuzes. Ik ben wel heel gelukkig als "king of my world"! :D ;) Maar af en toe tot over je oren verliefd raken en er even lekker in meegevoerd worden is ook wel weer een keer leuk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:12

Eeuwig single ben ik niet, maar mag ik wel mee kletsen? :=

Hier weer vrijgezel na 10 jaar relatie, inclusief samenwonen en trouwen. En nu zie ik een relatie niet zo snel meer gebeuren. Ik ben niet goed in nieuwe mensen ontmoeten, niet goed met daten. Ik saboteer eigenlijk alles al voordat het richting serieus kan gaan. Het frustrerende wat hier langs komt over waarom je vrijgezel bent herken ik gedeeltelijk. Maar dan meer in de vorm van: 'je komt snel wel weer een 'nieuwe' tegen!' of 'ze zullen voor je in de rij staan'. Dat is misschien goed en aardig bedoelt, maar zo komt het niet over, het zorgt eerder voor een 'rot' gevoel, omdat het dus niet zo is :')

Zoals Shiloh het mooi omschreef, ik mis een maatje. Maar ik ben veel te bang weer afhankelijk te worden. Overal hoor en lees je dat je als vrouw moet zorgen dat je onafhankelijk bent, maar dat is in mijn geval te makkelijk gezegd en eigenlijk niet mogelijk. Het is ook wel één van de redenen voor de breuk geweest en daardoor is het afhankelijke ook iets waar ik heel bang voor ben, terwijl ik er dus niks aan kan doen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:15

Hoe vaak ik niet mensen zie die telkens weer hun huis moeten verkopen omdat de relatie weer uit is. Ben blij dat mijn huis ook echt mijn huis is en dat ik niet afhankelijk ben van een partner die me er uit kan schoppen.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:16

Ohh dit is mijn topic! Momenteel ben ik wel tevreden met single zijn, maar het is ook wel fijn om weer iets op te kunnen bouwen met iemand.

Opmerkingen krijg ik er eigenlijk nooit over, praat ook niet bijster veel erover dus zal wel daaraan liggen :+ Ik mis inderdaad wel het samen zijn met iemand, vastigheid. Vrienden kunnen nooit afspreken want die hebben hun vriend dus ja, geen tijd meer -O-

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:19

elnienjo schreef:
Hoe vaak ik niet mensen zie die telkens weer hun huis moeten verkopen omdat de relatie weer uit is. Ben blij dat mijn huis ook echt mijn huis is en dat ik niet afhankelijk ben van een partner die me er uit kan schoppen.

Haha, zo denk ik er ook over.
Alles is van mij en van mij alleen!! }> Ik zou dat dus ook niet zomaar opgeven voor iemand...
Denk niet dat ik ooit nog verder zou komen dan een lat-relatie. :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:27

gerpiegorp schreef:
Vrienden kunnen nooit afspreken want die hebben hun vriend dus ja, geen tijd meer -O-

Dit vind ik altijd heel erg ja... Vriend hebben is voor veel mensen inherent aan 'ik moet altijd daar zijn in mijn vrije tijd'. Heel eng.
(Ik roep dus ook altijd heel hard 'eerst mijn hond, dan mijn paard, dan mijn familie, dan mijn partner, kan 'ie dat niet aan, dan kan ie beter van tevoren wegblijven'. Natuurlijk vereist een relatie concessies doen, maar als het vereist dat je nergens anders meer tijd voor hebt, hoe kan het dat dan in vredesnaam waard zijn?)

elnienjo schreef:

Haha, absoluut! "alles is van bassie" hier hoor... Mijn huis is van mij (vooruit, grootste deel is nog van de bank ;) ), mijn hond is van mij, mijn paard is van mij, mijn auto is van mij... En dat geeft natuurlijk wel wat stress over verantwoordelijkheden die ook helemaal alleen van mij zijn... maar ook wel rust dat niemand mij zonder meer buiten zet of de helft kan opeisen...

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:31

Dit topic moet deze "eeuwige single" zich natuurlijk ook melden !

Ik heb gelukkig wel fijne vriendinnen om me heen die ook single zijn. EN ook niet altijd veel geluk hebben in de liefde. Geeft erg veel steun te weten dat je niet de enige bent.

Al zou ik dolgelukkig voor ze zijn als ze wel ineens "the perfect match" tegen komen.

Hier lijkt het niet echt te vlotten, date wel ooit, wel wat langere dates/kortstondige relaties. Maar al jaren niet meer het gevoel gehad: Hier wil ik volledig voor gaan en dit ook wederzijds was.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:31

Skippy01 schreef:
Nirvana_ schreef:
Ik zou op zich best ervoor open staan, maar heb een enorm druk leven waardoor ik echt tijd zou moeten maken. Ik heb één keer meegemaakt hoe het is om, zo'n beetje op het eerste gezicht, verliefd te zijn, en dus wil ik gevoel weer voordat ik tijd vrij maak voor iemand. Wat natuurlijk een best hele kleine kans is _O-
En tja. Diegene moet ook accepteren dát ik een druk leven heb, en daar wel tijd in vrij wil maken, maar echt niet zeven dagen per week. Of altijd snel reageren via de app.

Dat was bij mij zo met mijn eerste vriend: absoluut liefde op het eerste gezicht en hoewel onze levens na 2,5 jaar een andere kant op gingen, is dat zo'n gevalletje "the one who got away". Volgen elkaars leven nog steeds, maar gewoon een totaal ander beeld van hoe het leven eruit moet zien.

En inderdaad: dát gevoel wil je dan gewoon weer. Ik wil niet 'settelen' voor minder, voor iets gezapigs. Was heus niet altijd rozengeur en manenschijn, en ik ben temperamentvol, dus bij ruzie vlogen er geregeld boeken de kamer door zeg maar. Maar dat is voor mij gewoon beter dan zo'n "ja en amen" relatie, en die laatste soort zie ik overal om me heen (behalve bij mijn directe familie, die zijn allemaal wel temperamentvol en treffen wél de juiste partners daarvoor haha)
Volgens mij gaat dit echt zo'n topic worden met veel van die aha momentjes ala Oprah :o?

Erg herkenbaar. Ik zal niet zeggen dat iedereen binnen ons gezin een sterk karakter heeft, de Italiaanse kant i.i.g. wel :j

Maar inderdaad, ik ben een keer op slag verliefd geweest, we zagen elkaar in een stamp volle club en knetter all over was het resultaat. Uiteraard de meest romantische dagen en nachten volgden en we hebben een paar heel erg mooie jaren gehad. Tuurlijk was het niet perfect, beide een sterk karakter, enorm koppig/eigenwijs/trots. Wat op papier weleens kan botsen maar veel vaker haalden we juist het beste bij elkaar naar boven. Wat dat betreft had ik ook geen betere schoonfamilie kunnen wensen (geldt overigens voor ons beide denk ik). Een enorm warm, hecht en zorgzaam gezin wat veel samen ondernam en daarnaast elkaar volledig in hun waarde liet. Heerlijk :)

Wat ook echt een mantra was tussen ons: "Het is niet wij tegenover elkaar, het is wij naast elkaar tegenover het probleem". Uiteindelijk na krap 5 jaar uit elkaar gegaan vanwege enkele fundamentele zaken waarin we te verschillend waren. Het is, zeker voor mij, even slikken geweest maar we zijn nog steeds bevriend, zien elkaar soms en er staat daar zelfs, nu 3 jaar later, een huwelijk op de planning.

En precies de liefde tussen hen gun ik mijzelf ook weer. Tuurlijk is een leuke nacht na een avond in de kroeg leuk, meerdere ook zelfs. Maar uiteindelijk ben ik nu, een paar jaar later, wel echt op een punt gekomen dat ik denk van yes, komt u maar! Er echt actief mee bezig ben ik niet, ik geloof er niet in dat je echt actief moet zoeken. Waar die grens ligt voor mij? Iedere dag ergens anders, lol. De een ziet Tinder/datingsites/speed-daten als echt op zoek, de ander ziet het weer als kansen creëren of juist uit interesse, ik noem maar wat.

Eind vorige week heb ik een nieuwe foto op Tinder geplaatst, kwam een reactie op van een match van 3 jaar terug (vlak nadat ik single was, nog nooit zo veel mensen zijn naar rechts gevlogen) en daar volgde toffe gesprekken uit. Einide v.d. week gaan we wat drinken. Dan heb ik ook pas een nieuwe laptop en blijkbaar stond op de een of andere magische reden Skype open vanuit Outlook. Je raadt het al, ook dat zorgde voor een drankje met iemand ergens volgende maand vanwege vakanties. Alsof het nog niet genoeg is loop ik gisteren iemand tegen het lijf ergens op kantoor en we hebben het ruim 12 jaar geleden een zomer gezellig gehad maar waren beide nog erg jong. Na een koffie besloten te gaan lunchen, dus inmiddels ben ik een beetje in de war van alles. Van zero naar 3 in een week is euhm, intens :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:34

Jessix schreef:
Ailill schreef:
Wel apart, ik krijg echt bijna nooit advies van mensen. Vraag er geloof ik ook niet naar, besprek soms iets met vrienden/familie maar verder eigenlijk niet.

Misschien scheelt het omdat je een man bent. Bij vrouwen denkt men toch wel dat je einddoel married with children is. :+
Dat zat ik me inderdaad ook te bedenken, niet echt bij stil gestaan. Eigenlijk best vreemd, maar met de recente femi/omgekeerde femi/dergelijke topics begint mijn blik zich wel wat te verruimen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:40

Hoe heerlijk is het om na een werkdag uren bij je paard te tutten, om 8 uur een prakkie naar binnen te proppen en op de bank te ploffen zonder maar 1 verantwoording te leveren.

Oke, in mijn geval moet ik voor kind betijds thuis zijn voor het eten maar verder zeurt er niemand dat ik teveel snoep, of saaie tv kijk, de honden een uur te laat uitlaat of gewoon 3 dagen niet stofzuig, heerlijk!!

Daten doe ik vrij weinig aan, gister nog afgeknapt op een blouse met ananasjes erop O:) Maar kan ook op enkel een naam al afknappen.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:42

Veel plezier, Ailill! Super leuk :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:44

Het is in geen geval saai te noemen Ailill! Veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:49

Ik heb wel een relatie van 7 jaar achter de rug, getrouwd geweest ook. Dat is altijd prima geweest, maar echt geen halleluja hoor. Het liep gewoon zoals het liep en we hadden het leuk. Echt verliefd ben ik volgens mij nog nooit echt geweest :')

Ik heb ook zoiets van, je moet een hele piet zijn wil ik mijn leven zoals het nu is voor je aanpassen. En dat zien mensen in mijn omgeving ook wel. Ze vinden het juist leuk wat ik allemaal doe. Dat ik doe wat ik wil en zoals ik het wil. Heb soms zelfs het idee dat ze dit ook wel zouden willen, maar zelf vastzitten in hun relatie :+

En geen kinderwens scheelt natuurlijk ook enorm :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:14

Goh. Een feest van herkenning! Het fijne van helemaal aan niemand verantwoording te hoeven afgleggen (ik lig nu bijvoorbeeld nog in bed. Boeie) en dan toch af en toe thuis komen in een donker, leeg huis. Zelf te moeten koken en op vrije dagen soms alleen een gesprek te hebben met de cassière.

En boy wat wil ik graag kinderen. Maar ik ben traditioneel, dus voor mij geen papa-op-papier. De jaloezie naar stelletjes die kinderen hebben of krijgen bij familie en vrienden doet soms gewoon pijn.

Ook weleens gedacht aan "misschien van ik op vrouwen", maar daar voel ik bij mijn huidige date niets van (haha grappige zinsbouw :') ). Biseksueel wellicht, maar geen zin om dat nu te onderzoeken.

Ben ik geïntimideerd door mannen, zeker. Ook door mijn huidige date. Ik heb veel tijd nodig. En daarom is het bij mijn andere dates vaak stuk gelopen na date 3. Ik duwde ze weg en vervloekte mezelf erom. Mijn ouders zijn gescheiden en ik heb daar best een tik van gehad. Ook dit heb ik al besproken met (ok hij heet Daan, dat praat een stuk makkelijker :o ) en hij vindt het geen probleem, is er voor me als ik het nodig mocht hebben. Sowieso kan ik goed mezelf zijn. Maar toch merk ik als je zo lang alleen bent dat het heel moeilijk is daar ineens in te veranderen.

Soms moet je die leap of faith gewoon nemen. Denk ik :) Ik kan ook wel jaloers zijn op de singles hier die gerust alleen uit eten gaan, of op vakantie. Ik zou het niet kunnen, en ook absoluut niet willen. Alhoewel ik wel gestudeerd heb in Amerika, maar dat is iets anders. Ben 1 keer alleen uit eten geweest in Venetië (toen een vriend naar huis ging en ik een dag later doorreisde naar Verona waar mijn vader en stiefmoeder waren) en ik voelde me zo bekeken... Kreeg amper een hap door mijn keel. En dat ligt aan mij uiteraard, want ik heb er persoonlijk geen problemen mee als ik mensen alleen zie zitten. Tof juist!

Waar ik bang voor ben is dat ik niemand heb om op terug te vallen als bijvoorbeeld mijn ouders overlijden. Natuurlijk heb ik de allerliefste zus van de wereld. Onze band is sterker dan alles (we hebben samen een tattoeage laten zetten vorig jaar :+ ) maar in the end gaat zij naar huis naar vriendlief en ik naar huis naar... een fles wijn ( :') ). En dat maakt me best angstig. Ik ken iemand die is enigskind (en eeuwige single) en haar moeder gaat heel slecht. Poeh zeg dat is zwaar hoor -O-

Maar ben dus bang dat ik verliefd ben op het idee van een relatie in plaats van op de persoon. Dat is altijd zo. Hoewel het nu veel verder gaat heb ik daar ook zeker wel mijn twijfels over.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:19

@gimmejoy, ik snap je. Maar als je van jezelf weet dat je eerder mensen wegduwde en het nu verder gaat, mag je bést even een leap of faith nemen en tegen jezelf zeggen 'weet je wat, go for it, ergste dat kan gebeuren is dat het niet werkt, en dan verandert er helemaal niets ten opzichte van hoe het was'. Toch?

Dat hangen naar ouders en broers/ zussen, dát snap ik. Mijn ouders en broer zijn wel de reden dat ik in NL woon en niet de kleine plas overgestoken ben naar het VK of Ierland. Vrienden doen sowieso toch wel wat ze zelf willen, dus ik val al gauw terug op familie. Ben ook echt wel blij dat ik geen enig kind ben, ook al bots ik heus wel eens met mijn broer. Toch wel fijn dattie maar 5km verderop woont ;)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:27

Relaxed schreef:

Dat wist ik gelukkig al heel jong, dat ik geen kind wilde, dat scheelt echt 'n hoop stress in je leven. Hoef je niet tegen wil en dank een relatie.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:31

elnienjo schreef:
Relaxed schreef:

Dat wist ik gelukkig al heel jong, dat ik geen kind wilde, dat scheelt echt 'n hoop stress in je leven. Hoef je niet tegen wil en dank een relatie.

Heb ik ook nooit gewild, maar tegelijkertijd ken ik mezelf ook goed genoeg om te weten dat ik ook gerust voor een kind zou zijn gegaan zonder relatie. De baby daddy hoeft er voor mij dan niet perse bij. :D

Maar als je het "perfecte gezinnetje"wil dan snap ik dat de druk hoog kan worden als je 30 bent geweest en nog steeds de ware niet hebt gevonden. Ik heb dat ook veel om me heen gezien... Veel vrouwen hebben wel voor the next best thing gekozen. In sommige gevallen is dat goed uitgepakt, maar helaas ook zeker niet altijd.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:32

Je hebt gelijk Skippy01! Ik denk ook teveel na over dit soort dingen... Echt stom haha

Als er geen relatie komt, komen er ook geen kinderen. En ik ga geen relatie nemen omdat ik kinderen wil. Want dat gaat stuklopen en dat vind ik egoïstisch.