Hoe vader vertellen dat ik uit huis ga

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 10:24

Wauw wat een lieve reacties allemaal! Dit had ik niet verwacht :) Het is echt zo fijn om te lezen dat mensen me steunen en begrijpen, serieus ik zit hier met tranen in mijn ogen.
Sorry voor de late reactie maar ik heb nog niet eerder de tijd gevonden om te kunnen reageren. Ik lees dat jullie zeggen dat ik asap moet vertrekken, maar ik zit nog met een twijfel punt hierover.

Ik heb in maart mijn huidige job opgezegd omdat ik hetgewoon niet meer trok, resultaat 24/24 thuis en dit maakte het voor mij nog moeilijker. Maar ik heb toch mijn moed bij elkaar geraapt om te solliciteren en in september mag ik beginnen op een nieuwe job. Deze is ook met een contract van onbepaalde duur, maar is het niet verstandig om eerst een paar maanden te kijken hoe het werk bevalt? Ik ben ook een persoon dat alles heel bedachtzaam doet, dus ik wil me ook nergens instorten zonder dat ik alles goed afgewogen heb. Maar wat is jullie idee hierover? De stap wagen met de nieuwe job en gelijk ergens een huisje zoeken of toch eerst wat afwachten om te kijken wat de nieuwe job brengt?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:27

Zonder werk is een woning moeilijk te vinden. Misschien heb je nog wat geld gespaard en kun je ergens een kamer huren. Denk dat het ook verstandig is om nu mentale hulp te zoeken via je huisarts want die kunnen je ook ondersteunen op het vervolg.
Maar wanneer jij het nog trekt om nog een half jaar bij je vader te wonen dan moet je dat doen. Uit je Op beschreef je een onhoudbare situatie vandaar het advies om zo snel mogelijk weg te gaan maar het is aan jou om er iets mee te doen.
Wanneer mensen onder invloed van een narcist staan is er van hun eigen vermogen om beslissingen te nemen en door te pakken vaak weinig over . Het lijkt mij niet goed om nog in deze situatie te zitten wanneer je aan je nieuwe baan begint want dan krijg je hetzelfde, het werk niet aankunnen door de situatie thuis en ben je weer terug bij af.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 30-07-19 10:35, in het totaal 2 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:28

Ik zou het gelijk doen.
De oude job hield je niet vol. Mede door je thuis situatie.
Waarom zou dat in je nieuwe job anders zijn.

Daarnaast heb je dan ook een stok achter de deur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:29

Ik zou niet meer afwachten TS.
Mocht de toekomstige baan je niet bevallen dan vind je wel weer wat anders; als je stabiel woont heb je bovendien veel meer ruimte/tijd om te solliciteren. Bovendien heb je, als je nu snel zou vertrekken, nog tijd om wat tot rust te komen en te wennen aan de nieuwe situatie voor je nieuwe baan begint.

Duhelo

Re: Hoe vader vertellen dat ik uit huis ga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:35

Ik zou ook niet afwachten hoor, zorg dat je een woonruimte geregeld hebt, en heel cru: werk is er altijd, ook als het werk is dat je even niet zo fijn vindt, je hebt een inkomen en je kan altijd uitkijken naar iets anders. Als je wacht tot het goede moment dan komt die er nooit...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:37

Voor elke keuze valt wel iets te zeggen. Je kan het beste doen wat voor JOU goed voelt :j

Ik denk dat ik er voor zou kiezen om tot die tijd alles in orde te maken wat je in orde zou willen hebben op het moment dat je zou vertrekken. Toe werken naar het moment waarop je kan vertrekken uit het ouderlijk huis, waarbij je je vader achterlaat op de manier waar jij je het beste bij voelt. Zodat je zeg maar op elk moment weg kan als je er ineens helemaal klaar mee bent.

En voor jezelf afwegen wat je het liefste wilt: eerst op jezelf in een eigen huisje?
Of heb je er een echt goed gevoel bij om bij vriend in te trekken? Mocht dat niet goed blijken te gaan dan kan je natuurlijk alsnog op zoek naar een eigen huisje.

Sta je wel al ergens ingeschreven voor een huurhuis? En hoe lang zijn de wachttijden daarvoor in je regio? Je kan altijd weigeren en als het via een puntensysteem werkt dat je meer punten krijgt naarmate je langer ingeschreven staat, is het zaak om zsm in te schrijven.

Zie je ook mogelijkheden om wat vrijheid te veroveren op je vader? Dat je hem gaat leren dat hij niet alles over je mag beslissen? Dat je eens lekker wat dingen voor jezelf gaat doen en stukje bij beetje pa wat minder grip op je krijgt? Of loopt de boel meteen uit de hand als je dat doet?

Hoe houdt hij je zo goed onder de duim eigenlijk, dreigt hij je op straat te zetten als je het "niet goed" doet? Ik bedoel, ik zou denken: als hij gaat klagen bij zijn moeder dat je niet goed kookt...laat hem lekker klagen die ouwe zemelaar. Kan hij beter bij zijn mamsie gaan eten toch? Heb jij er ook geen last van :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:43

In je op schrijf je dat je niets mag wat voor mensen toch heel gewoon is, zeker voor een 27 jarige. Dus ik ben ook wel benieuwd hoe je vader je zo in zijn macht heeft. Wanneer jij ja knikt wanneer hij beveelt dan zal je zeker aan jezelf moeten werken en schopt hij je eruit dan is het alleen maar in je eigen voordeel.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:45

Ik zou ook niet meer afwachten, maar gewoon nu een eigen woonruimte zoeken. Als de nieuwe baan je niet bevalt, dan kun je rustig naar een andere baan gaan kijken. :) Maar dat is misschien ook een kwestie van prioriteiten stellen: liever een minder leuke baan, maar wel vrijheid en je eigen plek met de mogelijkheid rustig een andere baan te zoeken. Of thuis blijven bij je vader, afwachten op.. wat eigenlijk? Als de baan dan niet bevalt, blijf je dan nog steeds daar? Ik zou absoluut voor de eerste optie gaan, maar die keuze is natuurlijk aan jou en niet aan ons. :j

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:48

Heb je nu een uitkering of geld waardoor je de periode tot sept kan overbruggen als je wat mocht vinden? Dan zou ik niet afwachten.. gok namelijk dat als je vertrekt als je er al werkt je ook veel stress zal hebben gezien je vader ook niet makkelijk zal doen. Nu heb je “tijd” om dat te kunnen verwerken en eventueel te klussen.

Daarnaast waarom niet even lekker op vakantie? Nu heb je de tijd om even lekker de tijd te nemen voor jezelf.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:52

Sta je toevallig ook niet al die jaren dat je nu thuis woont ingeschreven bij de woningstichting?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:56

Niet wachten, als t werk je niet bevalt gewoon solliciteren en pas je ontslag nemen als je nieuw werk hebt.

Wbt t samen wonen met je vriend lees ik trouwens dat sommige zeggen dat je beter eerst op jezelf kunt gaan wonen. Een mooi advies maar de vraag is waarom ga je samen wonen met je vriend? Ga je samen wonen omdat je met hem wílt samen wonen? Of is het een uitvlucht om zsm bij je vader weg te zijn? Als je met hem wílt samen wonen dan zou ik zeggen lekker doen! Je hoeft niet perse eerst op jezelf te wonen. Als t is omdat t een snelle manier is om uit huis te gaan terwijl je er eigenlijk nog niet klaar voot bent om met je vriend samen te wonen zou ik kijken naar een eigen plekje.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 11:03

Morrow_Less schreef:
Wauw wat een lieve reacties allemaal! Dit had ik niet verwacht :) Het is echt zo fijn om te lezen dat mensen me steunen en begrijpen, serieus ik zit hier met tranen in mijn ogen.
Sorry voor de late reactie maar ik heb nog niet eerder de tijd gevonden om te kunnen reageren. Ik lees dat jullie zeggen dat ik asap moet vertrekken, maar ik zit nog met een twijfel punt hierover.

Ik heb in maart mijn huidige job opgezegd omdat ik hetgewoon niet meer trok, resultaat 24/24 thuis en dit maakte het voor mij nog moeilijker. Maar ik heb toch mijn moed bij elkaar geraapt om te solliciteren en in september mag ik beginnen op een nieuwe job. Deze is ook met een contract van onbepaalde duur, maar is het niet verstandig om eerst een paar maanden te kijken hoe het werk bevalt? Ik ben ook een persoon dat alles heel bedachtzaam doet, dus ik wil me ook nergens instorten zonder dat ik alles goed afgewogen heb. Maar wat is jullie idee hierover? De stap wagen met de nieuwe job en gelijk ergens een huisje zoeken of toch eerst wat afwachten om te kijken wat de nieuwe job brengt?

Bij een contract voor onbepaalde tijd heb je gewoon een maand opzegtermijn. Mocht het niet bevallen dan kan je ten alle tijden gewoon opzeggen. En als het al in de proeftijd niet bevalt dan kan je direct daar al weg.
Je bent flexibeler met een contract voor onbepaalde tijd dan een contract voor bepaalde tijd waarmee je niet tussentijds kan opzeggen als dit erin staat.

Dus gewoon doen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 11:13

Trouwens wel een goed punt dat hierboven genoemd werd: als je je vorige baan o.a. door je thuissituatie niet meer trok, is het eigenlijk wel heel erg verstandig (denk ik) om de tijd die je nu nog hebt, te gebruiken om je thuissituatie te veranderen zodat je bij je nieuwe baan betere kansen hebt.

Als je echt graag samen wilt wonen met je vriend, jullie daar allebei zin in hebben, dan is het misschien wel verfrissend om gewoon eens die stap te wagen en er werk van te maken om aan je nieuwe leven te beginnen *\o/*

Ik kan me goed voorstellen dat je daar wellicht een gevoel van koudwatervrees van krijgt, maar misschien is NU wel gewoon het moment om de regie over je leven terug te pakken en een frisse nieuwe start te maken :)

Dan zet je op een rijtje wat je moet doen om je vader achter te laten op een manier waar je een goed gevoel bij hebt, en dat regel je. Daarnaast regel je een back-up plan voor als het toch niet blijkt te bevallen bij je vriend thuis: inschrijven voor een huurhuis.

Of wie weet spreek je liever met je vriend af dat je sowieso een eigen huisje wilt een poosje, en dat je alleen voor nu tijdelijk bij hem intrekt tot je iets voor jezelf hebt gevonden. Dan kan je altijd nog wel zien of het zo goed bevalt dat je wilt blijven ;) Maar dan voel je je (en bèn je!) wat minder afhankelijk als je die afspraak maakt :)

Gezien je situatie moet een goede vent met de goede bedoeling daar echt wel respect en begrip voor op kunnen brengen, dat je niet van de ene in de andere afhankelijke positie terecht wilt komen :j
Laatst bijgewerkt door pmarena op 30-07-19 11:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 11:14

Ook ik zou het hier niet vanaf laten hangen.
Als je al een jaar samenwoont/op jezelf woont kan je ook zonder baan komen te zitten.
Niemand kan in de toekomst kijken. Risico’s zijn er altijd

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 11:18

Ts je moet doen wat goed voelt. Maar he moet niet wachten omdat je niet durft. Als je wacht moet het zijn omdat het voor jou beter is.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 11:28

Er is werk genoeg momenteel dus daar zou ik me geen zorgen over maken, de verhuizing niet van af laten hangen. Stap naar een uitzendbureau en je kunt meteen beginnen als het moet en van daaruit verder solliciteren.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:06

Ook ik zou niet wachten maar nu actie ondernemen. Ik zou beginnen met zoeken naar een huisje, of bij je vriend intrekken en vanuit zijn huis zoeken naar een eigen woning (als je die behoefte hebt). :j

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:11

Ik denk dat je nieuwe baan het perfecte moment is om uit huis te gaan.
Bespreek met je vader dat nu je een nieuwe baan hebt ook toe bent aan een volgende stap en dat is op jezelf gaan wonen.
Je vader zal het moeilijk vinden want ook deze stap had hij samen met je moeder willen beleven. Dit soort mijlpalen zijn super pijnlijk voor hem maar dat kan jij niet voor hem oplossen.
Je kan dit ook met je huisarts bespreken dat die een oogje in het zeil kan houden wanneer jij het huis uit gaat.

Misschien helpt het je vader door af te spreken dat wanneer je op jezelf woont je bijvoorbeeld, elke dinsdagavond voor hem kookt en samen eet.
Zo hoeft hij niet bang te zijn, en vanuitdie gedachten boos te worden, dat hij je niet meer ziet

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:12

Gebruik ook de aankomende tijd en bij de start van je nieuwe baan eens met meer.contact met je vriend. Dus al weekendjes en nachten samen spenderen waarin je vader zich moet redden. Kan hij alvast even wennen.

Wat een ongelovelijke situatie. Ik snap je tweestrijd maar je zal hard moeten zijn om een leven op te kunnen bouwen. Deze man heeft nooit geleerd om voor zichzelf te moeten zorgen. Het word nu tijd

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:28

Jeetje ts wat heftig! Heel veel sterkte.

Als ik het zo lees is het denk ik beter om te zorgen dat je al je spullen hebt gepakt die je nodig hebt en te vertrekken, ik denk niet dat hij je zo maar laat gaan. Maar dat kun je vast het beste zelf inschatten. Ga desnoods even een poosje bij je vriend wonen. Dan ben je ook niet alleen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 14:05

Waarom uitstellen?
je situatie gaat er echt niet mee verbeteren, dat weet jij diep in je hart ook ;)
Als je nu de overstap maakt naar bij je vriend gaan wonen heb je mooi een maand ter overbrugging om je te gaan richten op je nieuwe job.
Nu je kans grijpen meid, van uitstel komt afstel, en je zult er toch ( samen) doorheen moeten, dan maar zo snel mogelijk

Sterkte en succes

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 14:47

Probeer ergens anders te gaan wonen, als je net een nieuwe baan hebt zie je verhuizen ook niet zitten.
Jouw vader rekent vast helemaal op jou, dat dit niet zo zou moeten zijn doet daar niks aan af. Ik zou het hem vertellen met iemand anders erbij, misschien een familielid waar jullie het allebei mee kunnen vinden en die je van tevoren hebt ingelicht.

Hoe eng ook (ook voor jou), ga vooral! Ik kende twee zussen die na de dood van hun moeder voor hun vader hebben gezorgd tot die stierf. Ze waren allebei toen ruim in de veertig en hebben geen eigen gezin meer kunnen opbouwen; zelfs relaties zijn moeizaam gebleven - het was meer verzorgen van de partner wat ze deden dan een gelijkwaardige relatie onderhouden.

Het waren schatten van mensen, die tantes van mij...

Laat dat je niet overkomen, leid je eigen leven!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 14:52

Morrow_Less schreef:

Als ik jouw was zou ik in het diepe springen. Uit huis, samenwonen en een nieuwe baan. Mocht het niet bevallen ben je lig al uit huis. Je kan alles wel uitstellen maar er zal altijd een ''wat als zijn''

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 15:02

Dorien66 schreef:
Diddykong schreef:
Houd het kort en simpel. Geen lange verhalen, geen verwijten dat je het niet meer trekt...

Ik sluit me helemaal aan bij Diddykong. Met de nadruk op dit gedeelte. Hoe meer tekst en uitleg, hoe meer ruimte ontstaat voor verwijten en discussie... en om je te bedenken. En dat is nou net niet wat je wilt. In een later stadium is daar wellicht nog wel een keer gelegenheid voor.

Heel veel sterkte!

ik miste ook echt heel erg de "like" knop bij de post van DiddyKong

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 15:35

Heb je de werksituatie al met je vriend besproken? Ik kan natuurlijk jullie financiele situatie niet inschatten. Maar mijn advies zou zijn om samen te kijken wat haalbaar is. Kan je vriend jullie een poosje samen onderhouden als de baan niets zou worden? En wil hij dat ook? Heb je recht op uitkering en valt de schade daardoor mee als de baan niks wordt? (Hoef je hier niet te beantwoorden hoor, dit zijn meer vragen voor jezelf/jullie 2, gaat ons geen fluit aan :+ ). Samenwonen en een nieuwe baan kan natuurlijk prima samen gaan.
Of gebruik je de nieuwe baam stiekem als excuus om de confrontatie (nog) niet aan te gaan :D. Het mag allemaal he, tis allemaal heftig genoeg geweest ook. Maar puur wat ik van jouw posts gelezen heb, zou die baan voor mij van ondergeschikt belang zijn op dit moment in je leven. Tis een manier om de huur te betalen en boodschappen te kunnen doen. Dus ik zou proberen dat niet groter te maken dan het is. Maar dat is mijn gevoel, ik kan dat niet voor jou invullen. Kies waar jij je goed bij voelt. En dan echt vanuit je hart, niet vanuit angst.