Ex wil verhuizen, mag dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:53

Mee eens hoor, maar de woningmarkt is momenteel dusdanig verziekt dat het helaas niet altijd een optie is. Als iemand ergens anders vanaf nul moet beginnen en geen mogelijkheid heeft om iets te kopen dan kan het jaren duren voordat je iets vindt. En we weten natuurlijk ook niet of ze zo lang bij haar ouders had kunnen wonen, misschien was dat wel een noodoplossing voor korte tijd maar geen oplossing voor de langere termijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:55

Bij haar ouders had ze natuurlijk ook een sociaal vangnet voor haar kinderen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:58

Uiteraard. Maar dat wil niet zeggen dat je daar altijd tot in lengte van dagen gebruik van kunt maken. Ook al zou je dat zelf willen, dan willen opa en oma dat misschien niet, we weten het allemaal niet.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:00

Ik snap wel dat vader er niet blij mee is dat moeder beslist weer te gaan verhuizen en nog weer een stuk verder. Het maakt het er niet makkelijker op om dan zo maar even voor die voetbalwedstrijd op en neer te rijden of iets anders waarbij het voor de kids erg leuk is om er bij te zijn.
Het leven draait niet alleen om moeder en wat zij wil, het gaat er om dat het zo ingepast kan worden dat het voor iedereen leuk te doen is. Het zal er zeker niet makkelijk op worden omdat vader zich altijd zo gemakkelijk op heeft gesteld, gaat hij nu wel op zijn strepen staan voor het eerst zal dat waarschijnlijk ook nog eens door TS komen, dat is dan waarschijnlijk haar invloed, zegt moeders dan denk ik.
Ik kan me goed voorstellen dat vader zich afvraagt wat de volgende stap is, nog een keer verder weg? Het lijkt er bijna op dat moeder er veel aan gedaan is om de kids bij vader weg te houden op deze manier. Zij wil niet of kan niet en vader moet maar buigen of het wel of niet kan, dat is niet eerlijk.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 25-07-19 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:01

Hier een kind van gescheiden ouders. Mijn moeder is op een gegeven moment 130 km verderop gaan wonen. Mijn vader had ons ook alleen om de week het weekend en in vakanties. Mijn ouders spraken af dat 1 ons bracht en de ander haalde, om te voorkomen dat er 1 ouder 2 X 3 uur in de auto zou moeten zitten. Werkte prima, vond het als kind ook niet heel vervelend eigenlijk, met een gameboy of een boek waren we er zo. Zou het ook heel raar vinden dat je als ex gaat zeggen dat de moeder niet mag verhuizen, kom op zeg.

Dus TS: kan je vriend niet voorstellen dat hij de kinderen haalt op vrijdag en zij ze dan weer ophaalt? Of andersom. Dat scheelt toch een stuk rijden, zo kan je elkaar tegemoet komen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:26

Wat een moeilijke situatie TS :(:) Je gunt het die moeder en kinderen op zich natuurlijk wel om een nieuw leven op te bouwen, maar zo ver weg daarmee ontneem je de vader al snel de kans om een echte rol van betekenis te spelen in het leven van zijn opgroeiende kinderen.

Het is heel begrijpelijk dat hij akkoord ging met het bij haar ouders gaan wonen, overmacht / je moet toch ergens naartoe, dat was toen nu eenmaal niet anders. Maar je zou mogen verwachten dat moeder er alles aan doet om daarna weer een plekje te zoeken dichter bij vader in de buurt: voor de kinderen.

Het zou ook wel handiger zijn om niet te spreken over 30km maar over de hele afstand van 110km want het lijkt nu net of sommige mensen denken dat het om "maar" 30km gaat.

Voor kinderen van deze leeftijd zal heen en weren op zich nog prima te doen zijn. Maar inderdaad ze worden ouder, en als het zo verdeeld blijft dan zal hun leven zich voornamelijk afspelen bij moeder en in die regio, en moeten ze alles achterlaten van vriendjes van school en uit de buurt / sportclubs / enz. om naar vader te gaan en krijg je sneller de situatie dat ze daar helemaal geen zin in hebben.

Je gaat niet zo maar even bij je vader langs, vader komt niet zomaar eens kinderen van school halen of iets, het is altijd een onderneming... je zou toch hopen dat vader en moeder bij elkaar in de buurt blijven wonen zodat het voor de kinderen veel makkelijker is allemaal en hun leven zich niet op totaal verschillende plekken af hoeft te spelen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:28

GUSTIxBILL schreef:
Waarom worden moeders altijd heilig gesteld ?

Ik denk da thet niets te maken heeft met moeders heilig stellen. Wel met begrip voor iemand (of dat nu moeder of vader is) die in de week alleen voor 2 kinderen zorgt, wat toch wel een hectisch leven is. Lijkt me logisch dat je dan zelf kan bepalen hoe je je leven organiseert. Als de andere ex-partner er dan een probleem van maakt om eens om de 2 weken een eindje te rijden en voorstelt dat de ouder die al een hele week voor de kinderen zorgt dat transport er ook nog eens bijneemt komt dat toch wat vitterig over. Zeker als er dan nog eens een advocaat ingehuurd wordt.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:32

Sclimpre schreef:
GUSTIxBILL schreef:
Waarom worden moeders altijd heilig gesteld ?

Ik denk da thet niets te maken heeft met moeders heilig stellen. Wel met begrip voor iemand (of dat nu moeder of vader is) die in de week alleen voor 2 kinderen zorgt, wat toch wel een hectisch leven is. Lijkt me logisch dat je dan zelf kan bepalen hoe je je leven organiseert. Als de andere ex-partner er dan een probleem van maakt om eens om de 2 weken een eindje te rijden en voorstelt dat de ouder die al een hele week voor de kinderen zorgt dat transport er ook nog eens bijneemt komt dat toch wat vitterig over. Zeker als er dan nog eens een advocaat ingehuurd wordt.

En toch leg je daarmee de gevolgen van de beslissing van de moeder, die nadelig is voor de kinderen, in handen van de persoon die door die beslissing belemmerd wordt in het contact met de kinderen. In jouw overweging neem je alleen het belang van de moeder mee - niet de belangen van het kind, en al helemaal niet het belang van de vader die zijn kinderen al weinig ziet en door toegenomen reistijd de effectief met het kind te besteden tijd af ziet nemen. Waarom tellen dan alleen de belangen van de moeder mee?

Er hoeft geen advocaat ingehuurd te worden, maar er liggen hier verschillende belangen tegenover elkaar en als je daar niet uitkomt, heb je daar gelukkig een rechter voor.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:35

Iemand moet toch gewoon de kans krijgen om een nieuw leven op te bouwen?

Als deze vrouw nu met haar kinderen bij haar ouders woont, en de kans krijgt om bij haar nieuwe liefde in te trekken, is het wel extreem zuur als daar exvriend met diens nieuwe partner (te dus) tussen gaan zitten.

80 km of 110 km is in de praktijk echt niet zo bar veel verschil qua reistijd.

Kortom, ik vind echt dat hier gezeurd wordt op niets af.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:35

Kinderen opvoeden is echt heel veel werk. Er is ook wel een manier om het te voorkomen, als je allebei part time werkt voor die tijd zal de verdeling erna ook vaker 50/50 zijn. Die rechter wijst de kinderen ook niet toe aan de partner die meer dan fulltime werkt natuurlijk.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:37

Ladygiroc schreef:
Al eens gehoord van wisselende of ploegendiensten? Ik ken geen kdv die 24/7 beschikbaar is..

Ik wel hoor. Ook sommige gastouders. :)

Verder heb ik weinig toe te voegen.

Eef_Bam (en anderen) maken terecht een opmerking om de ene te laten brengen en de ander te laten halen. Ik zou meer moeite hebben met die 80 km dan die (extra) 30 km. Ik ben wel een beetje een uitzondering wat reizen betreft waarschijnlijk, aangezien ik al jaren wekelijks tussen Lelystad en Limburg pendel en tegenwoordig andersom omdat ik in Limburg woon en in Lelystad werk (manlief idem, kinderen zitten in Lelystad op het KDV). Maar die eerste 80 km, daar was ik voor gaan liggen.

Of het een betere of een slechtere situatie is als ze samen gaan wonen, geen idee. Daar kan ik niet over oordelen gelukkig. Maar ik weet wel dat stabiliteit en gelukkige ouders beter zijn voor een kind dan getouwtrek.

Onze oudste is 3,5 en die kan heeeeeeeeel goed vertellen wat hij van iemand (of iets) vindt. :=

Er zal een reden zijn dat deze omgangsregeling er is. Misschien is de ex dominant, misschien is de vriend een doetje, maar ik denk dat een ex al snel 'dominant, sekreet, eikel', etc, vooral bij nieuwe partners. Ik vind de exen van mijn man ook stom en ik ken ze niet eens. :D Maar "werk" is niet zaligmakend bij een omgangsregeling en toewijzing van kinderen. Het zal best dat de moeder parttime werkt. Ik werk ook parttime, want ik zorg ook voor onze kinderen. Ik vind het belangrijker om er te zijn dan om carrière te maken. Mijn ouders hadden overigens een eigen bedrijf; het is net wat ouders zelf besluiten belangrijk te vinden. Wij vinden het belangrijk niet beiden fulltime te werken. Maar het gevolg is wel dat als wij ooit uit elkaar zouden gaan, ik inderdaad degene ben die het meeste thuis is, het minste verdien en de meeste zorg op me heb.

Ik vind Prrr en Oscar hele goede reacties geven. Zowel inhoudelijk/juridisch, als op de verhouding tussen jou en je vriend, je vriend en zijn ex en jij en z'n ex. Ik kan je echt afraden daar tussen te gaan zitten. Ook niet meekijken/meedenken. Dat je vriend tegen je aan wil praten, snap ik, maar hou jouw mening voor je. Je legt het altijd af. Altijd. Als er ooit gedoe komt tussen jou en je vriend, of met de omgangsregeling, of zelfs als de kinderen een keer boos zijn, dan krijg jij het voor je voeten geworpen en dat wil je niet... Ga niet tussen de kinderen en hun vader in zitten. Of tussen hun vader en hun moeder.
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 25-07-19 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:39

Ja maar iedereen die wil dat vader te pas en ten onpas kan komen kijken... als er een hele zaak is met advocaten en daarmee onvermijdelijk compleet verziekte boel tussen vader en moeder, is dat toch sowieso niet mogelijk?

Als ik met iemand in oorlog zou liggen, dan gaan mijn (jonge) kinderen daar in de week echt niet 'eventjes'naar toe. Voor hun 12-16 zijn ze compleet afhankelijk van vervoer dan en dat zou toch noppes zijn
En voor de kids lijkt het mij dan ook juist heel moeilijk om te gaan sporten met het idee dat zowel vader als moeder er dan opeens kunnen staan en alles weer vol spanning is.
Dus in theorie heel mooi, maar als de situatie dusdanig verziekt is, is dat sowieso niet realistisch.

Daarbij zou het mij maar gek lijken dat iemand constant alleen de zorg over 2 jonge kinderen draagt en dan iemand die nog geen 15%van de tijd zijn kinderen ziet dan bepaalt dat je vast zit omdat hij ten pas en ten onpas (voor de leuke dingen) dichtbij wil zijn omdat hij anders geen 'vaderrol' heeft. Dat is sowieso geen vaderrol. Ik blijf het van de zotte vinden dat moeders hier gebonden zou zijn.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:40

Prrrr schreef:
Sclimpre schreef:

En toch leg je daarmee de gevolgen van de beslissing van de moeder, die nadelig is voor de kinderen, in handen van de persoon die door die beslissing belemmerd wordt in het contact met de kinderen. In jouw overweging neem je alleen het belang van de moeder mee - niet de belangen van het kind, en al helemaal niet het belang van de vader die zijn kinderen al weinig ziet en door toegenomen reistijd de effectief met het kind te besteden tijd af ziet nemen. Waarom tellen dan alleen de belangen van de moeder mee?

Er hoeft geen advocaat ingehuurd te worden, maar er liggen hier verschillende belangen tegenover elkaar en als je daar niet uitkomt, heb je daar gelukkig een rechter voor.

Ik denk dat de moeder net door de zorg van de kinderen al minder keuzes heeft. Werk, school, kinderopvang, noodopvang bij ziekte moet allemaal geregeld worden. Terwijl de vader maar om de 2 weken in de auto moet stappen om de kinderen op te halen. De vader is ook vrij te gaan wonen waar hij wil. Daarom vind ik het vreemd dat de ex-partner die het meest van de zorg van de kinderen op zich neemt ook nog eens beperkt wordt in de keuze van een woonplaats. En daardoor bv. iedere dag veel extra reistijd heeft naar het werk. Waardoor de kinderen weer langer in de opvang moeten blijven. etc. Wat dan weer niet in het belang van de kinderen is.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:41

Poekkie schreef:
Ja maar iedereen die wil dat vader te pas en ten onpas kan komen kijken... als er een hele zaak is met advocaten en daarmee onvermijdelijk compleet verziekte boel tussen vader en moeder, is dat toch sowieso niet mogelijk?

Als ik met iemand in oorlog zou liggen, dan gaan mijn (jonge) kinderen daar in de week echt niet 'eventjes'naar toe. Voor hun 12-16 zijn ze compleet afhankelijk van vervoer dan en dat zou toch noppes zijn
En voor de kids lijkt het mij dan ook juist heel moeilijk om te gaan sporten met het idee dat zowel vader als moeder er dan opeens kunnen staan en alles weer vol spanning is.
Dus in theorie heel mooi, maar als de situatie dusdanig verziekt is, is dat sowieso niet realistisch.

Daarbij zou het mij maar gek lijken dat iemand constant alleen de zorg over 2 jonge kinderen draagt en dan iemand die nog geen 15%van de tijd zijn kinderen ziet dan bepaalt dat je vast zit omdat hij ten pas en ten onpas (voor de leuke dingen) dichtbij wil zijn omdat hij anders geen 'vaderrol' heeft. Dat is sowieso geen vaderrol. Ik blijf het van de zotte vinden dat moeders hier gebonden zou zijn.

Tja, dan moet je je eigen gevoel maar opzij zetten voor het welzijn van je kinderen.
Wie ben jij om te zeggen dat papa niet bij een wedstrijd mag komen kijken. Of dat ze niet doordeweeks een keertje bij papa mogen eten?

Mijn jonge kinderen wonen volledig bij mij. Ze mogen hun vader alleen onder begeleiding van een andere volwassene zien (in de praktijk ben ik dat). En dat is vastgelegd op 1x in de 2 weken 2 uurtjes.
Ik zit er ook niet altijd op te wachten dat mijn ex hier over de vloer komt, of dat ik naar hem toe moet met de kinderen.
Maar het is wel hun vader, en ik gun het mijn kinderen om een band op te bouwen met hun vader (Voor zover dat gaat met zijn problematiek).
En voor mij betekent dit dat ik 24 uur per dag, 7 dagen per week de zorg voor mijn kinderen heb.
Maar dit betekent toch niet dat ik meer rechten heb dan hij?

Het is haar keuze geweest om 80km verder te gaan wonen. En ik snap best dat er misschien weinig anders mogelijk was. Maar ze had ook ondertussen kunnen zoeken naar een huis in de woonplaats van de vader. Tenslotte hebben ze daar ook gezamenlijk gewoond.
Laatst bijgewerkt door TinkerTreas op 25-07-19 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:42

Jemig wat een sommige reacties heb ik voorbij gelezen, ben en gaf het lezen daarvan op vanaf pag.3 :o

Waarom?! Ben zelf ook gescheiden, heb 2 kinderen met mijn ex- man. Kinderen wonen bij mij, wij samen ervoor gekozen en ook vast laten leggen dat ex zijn kinderen om het weekend heeft en wel van vrijdagmiddag (haalt hij ze uit school op) tot aan maandagavond. Ex heeft ook ons koophuis over genomen alles daarvan nam hij voor zich en mijn naam zou van het huis als van hypotheek afgehaald worden, ik kreeg en mocht de inboedel meenemen. Maar goed, we waren al uit elkaar maar mijn ex die mij nooit het huis uitgeschopt heeft, tot ik wat voor mezelf kreeg (november 2017) sliep ik daarvoor al zo ruim 2.5 jaar in zijn huis op de bank. Dit puur en omwille van onze kinderen, ruzie hadden we niet we communiceerden ook nog echt te goed maar op vlak als ouders van.
We kozen er juist en bewust ervoor dat ex het huis waar onze kinderen in opgroeien en geboren zijn kunnen blijven komen, plus dat ze op de school zouden blijven waar ze al heen gingen.

Afijn, begin van dit jaar dat ik met mijn ex- man om de tafel heb gezeten omdat ik wel heel graag bij mijn nieuwe vriend wilde in gaan trekken. Mijn ex stond dit niet toe want dat was niet zoals wat we besproken hadden en daarbij zou dat voor hem betekenen ie 1 dag van zijn weekend dat ie zijn kinderen heeft niet zien en dus zou moeten inleveren en daar ging ie niet mee akkoord. Achteraf gezien en helemaal nu zie ik er het nut ook wel van in, want er zou dan teveel gesleurd worden met onze kinderen aangezien mijn nieuwe vriend zijn huis in het zuiden tegen de Zeeuwse grens aan is.

Hoe de situatie nu is, mijn nieuwe vriend is hier naar mij heen gekomen en na 1x een gesprek gehad te hebben is ie ook meteen aangenomen.

Mijn ex heeft ook het gezag over onze kinderen, en ik wil je als tip mee geven maar vooral voor jou vriend de vader van zijn kinderen (geen idee wat voor leeftijd zij zitten, maar mijn kinderen zijn 9 en bijna 7 jaar).
Als jou vriend zijn kinderen om het weekend heeft en ook zo wil houden, wie weet dat jou vriend het met zijn werk ook zo zou kunnen proberen te regelen hoe mijn ex dat ook geregeld heeft. Dus om het weekend van vrijdagmiddag (moeder brengt ze dan nog naar school, vader haalt ze van school en begint zijn weekend) en dan heeft mijn ex de maandag erbij gepakt/geregeld met zijn werk ie die dag dan ook nog vrij is.

Geen idee hoeveel uur jou vriend werkt, mijn ex werkt 36 uur en is sowieso om de week al de vrijdag standaard vrij en heeft de maandag van zijn weekenden erbij genomen. Co- ouderschap ging bij ons ook niet lukken daar mijn ex dan gewoon met zijn werk zit.

Ik ben zelf in een dorp terecht gekomen, maar als ik de kans krijg terug naar de stad als waar ook mijn ex woont terug kan keren doe ik dat want mis het wonen daar te erg plus dat mijn kinderen er op school zitten (ex woont op loopafstand van de school) en ook de sporten van onze kinderen is ook daar in diezelfde stad.

Als je vriend echt wil, dan kan ie echt wel enigszins eisen van dat zij hem tegemoet zal komen omdat het haar keus is. Zij kan ook beter en helderder nadenken en denken aan de kinderen, want je zei zoals ik las dat de kinderen alweer naar een andere nieuwe school en een van de 2 niet goed tegen veranderingen kan. Lijkt me dan juist niet de bedoeling om ze dan weer van school te laten switchen :o maar goed dat ben en zeg ik.

Met mijn ex ook nooit een advocaat gehad, hebben het onderling samen opgelost en doen we nog steeds altijd. Nu ook ze zijn 2 weken met hun vader op vakantie, en krijg dan leuke vakantie kiekjes door via de app enz...

Kleine vakanties doen we in overleg, zoals zomervakantie zijn ze de eerste 2 weken bij en met hun vader dan 2 weken met en bij mij, dan nog 1 week bij en met hun vader en laatste week bij mij zodat ik ze op hun gemak weer rustig kan laten wennen aan bijtijds naar bed en het voorbereiden voor school enz.

S6 en sterkte voor je vriend ;) ;)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:46

TinkerTreas schreef:
Poekkie schreef:

Tja, dan moet je je eigen gevoel maar opzij zetten voor het welzijn van je kinderen.
Wie ben jij om te zeggen dat papa niet bij een wedstrijd mag komen kijken. Of dat ze niet doordeweeks een keertje bij papa mogen eten?

Bij een goede relatie zoals in de reactie van xfiemox kan dat.
Bij een spervuur van advocaten doe je dat sowieso niet met jonge kinderen. En ja je kan dan wel zwijgen, maar de kinderen voelen die oorlogsstilte toch ook aan, daar is voor hen niet leuks aan dan.

Daarbij zit de vriend van moeder misschien ook wel vast met co ouderschap?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:09

elnienjo schreef:

Sociale vangnet was in de woonplaats waar ze samen woonden beter dan d’r geboorteplaats waar haar ouders wonen. Opa en oma van moeders kant hebben zich vrijwel nooit om de kinderen bekommerd. Moeder van mijn vriend paste een paar dagen per week op. Kinderen konden daar áltijd gebracht worden. Zij deed alles, werkelijk alles voor de kinderen. Ex heeft nog steeds contact met haar en ook altijd gehad tijdens de scheiding.

Ex kon (alleen) in het huis blijven wonen tot ze een woning gevonden had. Ze heeft hier dan ook een paar maanden alleen gewoond. Ze was in die tijd niet opzoek gegaan naar een andere woning maar had al bedacht dat ze terug naar ‘huis’ wou. Ze heeft bijna 10 jaar hier gewoond in deze woonplaats, had hier werk, vrienden etc.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:13

Citaat:
Bij een goede relatie zoals in de reactie van xfiemox kan dat.
Bij een spervuur van advocaten doe je dat sowieso niet met jonge kinderen. En ja je kan dan wel zwijgen, maar de kinderen voelen die oorlogsstilte toch ook aan, daar is voor hen niet leuks aan dan.

Daarbij zit de vriend van moeder misschien ook wel vast met co ouderschap?

Dat de vriend van moeder vast zit vanwege co ouderschap staat inderdaad in de OP.
Maar omdat hij niet mag verhuizen, moeten haar kinderen maar nog verder bij hun vader vandaan gaan wonen?

En het lijkt mij voor de kinderen altijd nog beter als papa wel gewoon kan komen kijken, desnoods met was spanning (kom op zeg, geef jezelf een schop onder je kont. Je bent allebei volwassen, hebt samen kinderen en allebei een nieuwe relatie, waarom zou je dan nog zoveel drama moeten maken als je ex in de buurt is)
Als papa er nooit bij is, is ook verschrikkelijk voor kinderen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:15

Sclimpre schreef:
Prrrr schreef:

Ik denk dat de moeder net door de zorg van de kinderen al minder keuzes heeft. Werk, school, kinderopvang, noodopvang bij ziekte moet allemaal geregeld worden. Terwijl de vader maar om de 2 weken in de auto moet stappen om de kinderen op te halen. De vader is ook vrij te gaan wonen waar hij wil. Daarom vind ik het vreemd dat de ex-partner die het meest van de zorg van de kinderen op zich neemt ook nog eens beperkt wordt in de keuze van een woonplaats. En daardoor bv. iedere dag veel extra reistijd heeft naar het werk. Waardoor de kinderen weer langer in de opvang moeten blijven. etc. Wat dan weer niet in het belang van de kinderen is.

Maar dat heeft de moeder deels zelf veroorzaakt. Als ze niet 80 km verderop was gaan wonen dan had de vader van haar kinderen makkelijker bij kunnen springen. Wij weten niet waarom de regeling is zoals hij is. Er word nu makkelijk vanuit gegaan dat vader niet meer betrokken wil worden dan hij nu is.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:17

LoesVDB schreef:
elnienjo schreef:

Sociale vangnet was in de woonplaats waar ze samen woonden beter dan d’r geboorteplaats waar haar ouders wonen. Opa en oma van moeders kant hebben zich vrijwel nooit om de kinderen bekommerd. Moeder van mijn vriend paste een paar dagen per week op. Kinderen konden daar áltijd gebracht worden. Zij deed alles, werkelijk alles voor de kinderen. Ex heeft nog steeds contact met haar en ook altijd gehad tijdens de scheiding.

Ex kon (alleen) in het huis blijven wonen tot ze een woning gevonden had. Ze heeft hier dan ook een paar maanden alleen gewoond. Ze was in die tijd niet opzoek gegaan naar een andere woning maar had al bedacht dat ze terug naar ‘huis’ wou. Ze heeft bijna 10 jaar hier gewoond in deze woonplaats, had hier werk, vrienden etc.

Dat vind ik eigenlijk niet aan jou (en jullie!) om voor haar in te vullen. Ik kom zelf uit Limburg, ik heb daar al mijn familie. Ik heb echter eerst vanwege mijn vorige relatie 6 jaar in Tilburg gewoond en daarna 8 jaar in Lelystad. Ook in beide woonplaatsen een vaste baan. Contacten. En wat ben ik verschrikkelijk blij dat ik weer "thuis" ben... Mijn ouders hebben 9 van de 10 keer geen tijd om op te passen omdat ze beiden werken. Maar in nood kan ik wel op ze rekenen. En ik ben terug bij mijn familie... <3

De kinderen moeten straks naar een nieuwe opvang. Mijn zoontje moet ook op veranderingen voorbereid worden. De verhuizing is super gegaan wat de kinderen betreft. Ik heb weer onzekerheid omdat ik een baan dichterbij huis zoek (man idem). Maar ik zie ook dat de kinderen veel gelukkiger zijn. Groot huis, grote tuin, mijn man en ik zijn tot rust gekomen... En dat heeft overduidelijk z'n weerslag op de kinderen.
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 25-07-19 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:19

Ik heb even niet de tijd om alles te lezen, dat doe ik vanavond.
iig bedankt voor jullie reacties! Op die van de mama brigade ( :+ ) en mensen die conclusies trekken die nergens op slaan na dan. Daar lees ik dan ook gewoon overheen. :j

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:20

Kortom, je wil alleen de reacties lezen die in jouw straatje passen? :?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:20

capopjekop schreef:
Ik wou een heel stuk typen maar prrr heeft het al heel goed verwoord.

Ik krijg bij dit soort zaken vaak het idee dat de vaders alles maar moeten slikken wat de moeders bedenken. Jammer dat men niet wat meer het belang van de kinderen voorop stelt. Die willen hun beide ouders zien. Meerdere keren per maand 110 km enkele reis is niet niks.

helemaal mee eens. Vaders komen er vaak echt het slechtste vanaf. En 30 km extra ( enkele reis!) is toch niet niks.

Bij mijn schoonzus en haar ex is de regel, dat ze beiden het kind naar de ander moeten brengen. Dus een weekendje naar haar vader? Schoonzus brengt haar naar haar ex. En hij brengt haar terug.

Aan de andere kant zou ik ook graag willen wonen waar ik wil, ook als dat verder weg is.

Misschien qua brengen / halen wat te regelen? Dan zijn er nog altijd verjaardagen / speciala evenementen etc, natuurlijk

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:25

Getup schreef:
capopjekop schreef:
Ik wou een heel stuk typen maar prrr heeft het al heel goed verwoord.

Ik krijg bij dit soort zaken vaak het idee dat de vaders alles maar moeten slikken wat de moeders bedenken. Jammer dat men niet wat meer het belang van de kinderen voorop stelt. Die willen hun beide ouders zien. Meerdere keren per maand 110 km enkele reis is niet niks.

helemaal mee eens. Vaders komen er vaak echt het slechtste vanaf. En 30 km extra ( enkele reis!) is toch niet niks.

Bij mijn schoonzus en haar ex is de regel, dat ze beiden het kind naar de ander moeten brengen. Dus een weekendje naar haar vader? Schoonzus brengt haar naar haar ex. En hij brengt haar terug.

Aan de andere kant zou ik ook graag willen wonen waar ik wil, ook als dat verder weg is.

Misschien qua brengen / halen wat te regelen? Dan zijn er nog altijd verjaardagen / speciala evenementen etc, natuurlijk

Heel simpel gezegd, maar zodra er kinderen in het spel zijn kán dat gewoon niet meer. Jij staat niet meer op de eerste plaats, dat doen je kinderen en je moet doen wat voor hun goed is.

Kinderen staan altijd bovenaan wat belang betreft, papa en mama staan als beide gezaghebbende ouders op een gedeelde 2e plaats

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:28

Sylvia schreef:
Kortom, je wil alleen de reacties lezen die in jouw straatje passen? :?

Nee. Ze wil niet de reacties lezen waarbij 90% wordt ingevuld door diegene die reageert met een hoop onzin conclussies (bv dat haar vriend de kinderen maar 1x om de 2 weken wil omdat dat lekker makkelijk is.