Contact met buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:17

Buren wonen 150 en 250 meter verderop. We wonen wel op hetzelfde erf als onze huisbaas. En dat contact is prima, wat wel zo handig is :+

Qua buren: dat zou voor mij niet meer hoeven te wezen als gedag zeggen. Zou geen vriendschap willen beginnen ermee.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 12:56

Mijn buurman is alles bij elkaar iedere week ongeveer een half uur aanwezig (paar keer per week is hij er een paar minuten om zijn dieren te voeren). Maar hij heeft een maat met een motor en een caravan die bij hem (mijn buurman dus) gestald staan. Deze gast komt regelmatig langs, al dan niet met gezin, om bij voorbeeld de boot op te halen en 's avonds weer terug te brengen. Zijn erg leuke mensen, soms lijkt het bijna alsof dat mijn buren zijn. Ze zijn er vaker dan de jongen die er daadwerkelijk woont.

Jaren geleden had ik een buurvrouw met borderline. Dat ging wel eens mis, dan kwam ze naar me toe gerend om te horen dat ze ergens schoten hoorde. En of ik even naar buiten wilde gaan om te kijken wat er aan de hand was :') Ook heb ik een schuinbovenbuurman gehad die kok was, en die rond haf vijf 's ochtends thuis kwam en dan z'n stereo aanzette voor de hele buurt. En een buurman die af en toe een pilletje te veel of te weinig binnen kreeg, doorsloeg, z'n vriendin met al d'r spullen de gang op smeet en die zelfde vriendin zat dan 's ochtends op haar knieën in de gang de troep op te ruimen. Die buurman brulde ook antisemitische leuzen op 4 mei enzo). En nog wel meer gekkies, zoals een narcist. Maar in dat complex was het verloop vrij groot, waardoor ze op den duur ook weer verhuisden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 00:03

Onze naaste buren zijn fantastisch. Buurvrouw laat de hond tussen de middag ook uit als wij ochtenddiensten hebben. Staan altijd voor ons klaar en wij ook voor hun. Zit een hekje tussen onze tuinen, daar wordt heel wat afgekletst. :)) De overburen, daar kom ik al meer dan 30 jaar, staat mijn paard ook. Ben daar kind aan huis. :D Verder gewoon een hele gezellige buurt.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 00:33

Hier kwam een 'buurvrouw' vandaag aan de achterkant (onze achtertuinen zijn tegen over elkaar met een steeg er tussen) of we de palen die tegen de schutting aan staan weg wilden halen want het verpeste haar zicht vanuit haar raam. Het zijn 5 palen op een kluitje die iets meer een een halve meter boven onze schutting uitsteken, die we nog moeten plaatsen. Ze had er zelfs een foto van genomen. Dit was al de zoveelste keer dat ze met onzin kwam, dat ik nu voor het eerst uit mijn slof schoot. Toen we de voortuin gingen betegelen en grind erin gingen doen kwam ze langs of we het wel een beetje gezellig wilden maken en niet alleen grind wilden doen. Sorry, wat?

Ik ben redelijk netjes gebleven om de vrede in de buurt te bewaren maar heb wel duidelijk gezegd, nee, dat gaat niet gebeuren en we vinden deze klacht belachelijk. Toen krabbelde ze wel terug, maar happy was ze er niet mee.

Ik denk dat ik maar ga klagen dat ze foto's neemt van onze tuin vanuit haar bovenraam. Schending van privacy :')

Onze echte buren, ene kant kunnen we heel goed mee, echt vrienden. De andere kant kennen we niet goed maar zijn we gewoon vriendelijk mee.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:01

Koper schreef:
Vjestagirl schreef:

Staat dat spul er altijd? Want dan zou ik dus gewoon zorgen dat ik er een keertje eerder zit. BBQ aan, koelbox erbij etc. En als ze dan komen, zeggen hoe ontzettend leuk het toch is dat er zo'n algemene BBQplaats is gecreëerd op dit gemeentelijke stukje grond!

Inderdaad. Evenementen op openbaar terrein zijn openbaar toegankelijk. Je kunt dus gewoon aanschuiven bij die barbecue.

Misschien ook even de gemeente bellen om na te vragen of ze een vergunning hebben.

Weet niet hoe het daar is maar hier in de gemeente mag dat, en moet je pas een vergunning bij meer dan 100 mensen. muziek moet vanaf 23.00u uit en feest moet om 00.00 afgelopen zijn.

Maar als ze altijd die tafel en bbq hebben staan is het best raar ja.

Wij hebben prima contact met de meeste buren. :)
Kinderen spelen met elkaar en met de buren zonder kids hebben we ook goed contact maar wel minder.

chamion
Huisheks

Re: Contact met buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:13

Wat een heerlijke buren heb ik toch. Weekje weg geweest en ze hebben gewoon voor mijn moestuin plantjes gezorgd (normaal vraag ik het, maar was dit vergeten) en luifel in en uit gedraaid. Hierdoor was het aangenaam in huis. En leven al mijn plantjes nog. Ik hou ervan!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:46

Chamion dat is fijn thuis komen van vakantie.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 11:10

Hier een alleenstaande buurvrouw met zoontje wat op een ongezond voetstuk staat.
Zij is een beetje labiel, is ook in therapie en voert lange en vooral luide telefoongesprekken over hoe vervelend die therapeut wel niet is.

Ze kan gezellig doen als het om het ophemelen van haar zoontje gaat of als ze ergens voordeel uit kan halen en anders kun je een snauw krijgen.

Zo waren m'n fruit en groente plantjes heel leuk en interessant en als ik teveel had dan mocht ik het wel aan haar geven hoor.
Maar toen ik voor de miljoenmiljardste keer schade had omdat zoonlief ballen over de schutting blijft gooien en ik nu met het teruggooien aangaf dat ie daar echt mee moet stoppen ('ja hij doet het gewoon expres hoor, hij vindt de aandacht leuk hahaha'), is ze boos en zegt ze geen woord meer tegen me en loopt met deuren te gooien etc.

Ze vertelt in de buurt dat ik een kinderhater ben, ik heb hoogstens 3x wat gezegd over die bal elke keer en dat ie pas op het raam stond te hengsten en aan de brievenbus bleef klepperen, terwijl ik met hoofdpijn op bed lag, daar heb ik ook geen woord aan vuil gemaakt.

Prima dat ze het moeilijk heeft, dat zoonlief schijt aan z'n labiele moeder heeft en dat haar ex (vader van het ventje) een vocabulaire heeft die vooral uit ziektes bestaat en dat haar wereld om zoonlief draait.
Maar de echte wereld doet dat niet en ik heb echt lang geprobeerd het contact goed te houden.
Ik ga alleen niet vrolijk lachend m'n spullen laten slopen door haar TBS-ertje in de dop en ga zeker geen moeite meer steken in een fatsoenlijk burencontact.

Buurtkinderen verderop spelen hier veel in de poort en toen ik daar pas onkruid aan het wieden was, wachtten ze steeds tot ik zei dat ze er langs mochten.
En er was ruimte zat hoor, maar later besefte ik dat die kinderen geleerd hebben dat ze niet in de weg mogen lopen.
Ik hoor de oudste dochter ook wel eens haar broertje corrigeren 'zachtjes, mama is aan de telefoon'.
Die kinderen weten dat de wereld niet om hen draait en zijn daar echt niet minder gelukkig van.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-19 14:41

Ik heb een houten poort die gaat in de avond op slot, ik weet nog dat ik zelf ging kijken op hij op slot was. Toen in in de ochtend om 4 uur steeds een hondje hoorde blaffen ging ik uit bed, ik had de schuifpui op een kier staan zo dat ze naar buiten konden als dat nodig was. Want met dat warme weer drinken ze veel, ik schrok me wezenloos want ik zag dat de poort helemaal open stond, 1 hond was er weg. Gelukkig hadden we die snel gevonden, ik wijs niemand aan maar ik vind het wel erg toevallig.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 14:45

Hoe kan iemand anders jouw poort open doen als die op slot zit?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-19 14:51

Mijn dochter werkt met hout en het schijnt dat er sleutels zijn die op meerder poorten passen, ik heb dat ook na gevraagd en dat schijnt dus te kunnen.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 14:53

luuntje schreef:
Chamion dat is fijn thuis komen van vakantie.

Als ik nou eens terug kwam van vakantie :') Ponykamp gedraaid al leiding :Y)
Maar dat is inderdaad fijn terugkomen. We gaan binnenkort ook weer eens uit eten. Doen we met enkele mensen uit de straat wel eens. Al is het meestal bbq (al doen we dat ivm de droogte momenteel niet)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 14:55

marleen_usar schreef:
Mijn dochter werkt met hout en het schijnt dat er sleutels zijn die op meerder poorten passen, ik heb dat ook na gevraagd en dat schijnt dus te kunnen.

Heb je dan geen gewoon slot op je poort zitten? Op die van mij zit hetzelfde soort slot als op mijn voordeur, daar komen ze echt niet zomaar binnen.

Overigens kan hout wel flink gaan werken bij temperatuurwisselingen, en gisteravond is het best snel afgekoeld.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 14:57

Ja als je idd van die simpele sloten hebt zijn er maar een aantal soort sleutels in omloop. Daar staat een cijfer op en dan kan je gewoon bij de Hubo (en meer winkels) een nieuwe sleutel met dat cijfer halen. Maar het lijkt me best veel werk om uit te vogelen welk nummer sleutel iemand heeft. En allemaal uitproberen duurt wel erg lang.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-19 14:57

Een slot waar zo,n lange sleutel in past, nee als hij op slot zit kan hij niet zo maar vanzelf open gaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 15:00

Hier in ons gehucht, zijn de buren ook onze vrienden. We helpen elkaar en we overlopen elkaar niet. Is leuk en gezellig en af en toe zoals van de week, eten we samen en liggen we om 1.00 uur 's nachts nog naar de sterren te kijken met elkaar.

Ik heb altijd gedacht, dat buren ruzies iets is van twee partijen. Nu weet ik dat je geluk of pech hebt. Ik heb altijd geluk gehad, behalve bij de gîte hebben we een akkefietje gehad. Dat lijkt nu opgelost→ we hebben alles precies gedaan zoals ze wilde en gezegd dat het nu klaar is.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 15:48

Ik ben net verhuist.
Daardoor wel flink aan het verbouwen geweest.
Veel herrie veroorzaakt. Buren aan de ene kant heb ik nog niet gezien.
De andere kant is op vakantie dus die hebben geen last van mij. Nu heb ik net bij de buren een mandje met wat lekkers voor de deur gezet. Met een briefje waarin ik mij excuseer voor de overlast die ik veroorzaakt heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 16:13

Wij wonen hier nu een half jaar aan een zandpad van 2 km waarover verdeeld 4 huizen staan. Daardoor geen directe buren. Maar praten regelmatig wanneer we ze tegen komen op het pad. Maar ieder is hier wel op zichzelf.

Wel zo fijn!
Ik denk dat veel geruzie ook komt omdat mensen soms wel erg veel hutjemutje wonen. Dan heb je ook gewoon last van elkaar.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 17:11

Hier wonen we op een hofje met 8 huizen. Vooral hoi is het verder niet. Aan de overkant zijn allemaal jonge gezinnen en aan onze kant vooral oudere stellen/singles.

Vriend en ik zijn voor nu nog de vreemde eend in de vijver haha. Kans als wij een kleine hebben dat er meer aansluiting is. En onze hond vind niet iedereen even leuk :’)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 17:42

Coby schreef:
Wij wonen hier nu een half jaar aan een zandpad van 2 km waarover verdeeld 4 huizen staan. Daardoor geen directe buren. Maar praten regelmatig wanneer we ze tegen komen op het pad. Maar ieder is hier wel op zichzelf.

Wel zo fijn!
Ik denk dat veel geruzie ook komt omdat mensen soms wel erg veel hutjemutje wonen. Dan heb je ook gewoon last van elkaar.

Dat dacht ik ook altijd Coby. Maar de twee tuinen van de gîte die aan elkaar grenzen die zijn zo vreselijk royaal. Soms zoeken mensen ook echt ruzie. Enfin er is een intermediair bij geweest en het zal nu wel klaar zijn, want hij heeft buuf de wacht aan gezegd dat ze nu echt moet stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 17:48

De echte zuigers blijf je houden helaas. Maar kan mij voorstellen dat je in een gehorige flat woont je veel kunnen incasseren van elkaar. Zelf weet ik dat ik dat niet zou trekken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 17:56

Coby schreef:
De echte zuigers blijf je houden helaas. Maar kan mij voorstellen dat je in een gehorige flat woont je veel kunnen incasseren van elkaar. Zelf weet ik dat ik dat niet zou trekken.
Klopt!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-19 18:13

Mee eens zuigers zijn niks,ik vind het vooral heel fijn als ik mezelf kan zijn. Maar dat is voor veel mensen niet mogelijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 18:23

Bij de ene buren is het hoi, doei, en ik kan me rot irriteren aan ze. Het zijn simpele mensen, en denken nergens over na (aanhanger met grond zo neer zetten dat ik niet van mijn eigen erf af kan, afval verbranden, etc..)

De andere buren komen zo eten ;)

Hun passen op mijn beesten, ik op die van hun, komen bij elkaar met verjaardagen, gaan borrelen, etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 19:45

daantjuhhh schreef:
Ik ben net verhuist.
Daardoor wel flink aan het verbouwen geweest.
Veel herrie veroorzaakt. Buren aan de ene kant heb ik nog niet gezien.
De andere kant is op vakantie dus die hebben geen last van mij. Nu heb ik net bij de buren een mandje met wat lekkers voor de deur gezet. Met een briefje waarin ik mij excuseer voor de overlast die ik veroorzaakt heb.

Wat lief, dat zou ik enorm waarderen.

Ik heb prima buren gelukkig. Binnenkort verhuist mijn onderbuurman, dat vind ik wel spannend. Ik heb in het verleden geluidsoverlast van buren gehad, dat vond ik echt een hel, thuis geen rust meer hebben. En we zitten hier dus echt hutjemutje op elkaar in oude gehorige woningen.