Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
alice0cullen schreef:Ik vind het altijd allemaal zo irritant, mijn opa en oma doen het met ieder feest wat ze geven, dan gaan ze serieus zitten rekenen en tellen of ze van iedereen wel genoeg hebben gehad of die dan betaald hebben voor het eten of niet, zo niet dan worden ze niet meer uitgenodigd.

Temeraire schreef:Ik vind zelf pp wel logisch, als je met 2 personen komt dan.
Ik merk zelf dat van mij vaak wordt verwacht dat ik net zoveel in breng als een stel, ookal ben ik op dat moment alleen. Zowel bij geld geven als bij inleggen voor een gezamenlijk cadeau. En dat vind ik zelf wel eens wat ongelijk aanvoelen.
In het algemeen zou ik in dit geval inderdaad zo'n 20 euro aan houden.
Als voorbeeld de reactie hiervoor van LadyMadonna. Uiteraard geef je samen een cadeau en niet apart, maar ik zou het dan begrijpelijk vinden als de waarde van dit cadeau hoger is dan wanneer je van 1 persoon wat geeft.
Alles relatief natuurlijk.
elnienjo schreef:Temeraire schreef:Ik vind zelf pp wel logisch, als je met 2 personen komt dan.
Ik merk zelf dat van mij vaak wordt verwacht dat ik net zoveel in breng als een stel, ookal ben ik op dat moment alleen. Zowel bij geld geven als bij inleggen voor een gezamenlijk cadeau. En dat vind ik zelf wel eens wat ongelijk aanvoelen.
In het algemeen zou ik in dit geval inderdaad zo'n 20 euro aan houden.
Als voorbeeld de reactie hiervoor van LadyMadonna. Uiteraard geef je samen een cadeau en niet apart, maar ik zou het dan begrijpelijk vinden als de waarde van dit cadeau hoger is dan wanneer je van 1 persoon wat geeft.
Alles relatief natuurlijk.
Als ik zou merken dat stellen continu gezamenlijk voor 50 euro kiezen zou ik als single 25 euro aanhouden bij een zelfde soort band. Vind het ook raar dat je als single anders veel meer kwijt zou zijn dan wanneer mensen hun hele gezin meenemen.
Snap de redenatie van gezamenlijke pot van stellen bij nader inzien eigenlijk ook niet. Als single is het leven tenslotte sowieso duurder.
Waarom geef je niet gewoon wat jij de vriendschap/band waard vind en kijk je niet zo naar of je alleen of met een club bent?
Amandavd schreef:Je moet vooral geven waar jij je goud bij voelt en wat je kan missen. Ik zou trouwens nooit de wens van het bruidspaar negeren en een cadeau kopen als ze om geld vragen als cadeautip. Newsflash, het draait niet om jou maar om hen. Ik heb liever dat ze het geld wat ik geef goed kunnen besteden dan dat ik een cadeau geef waar ze weinig mee kunnen.
behoorlijk egoïstisch vind ik het, om die wens te negeren. Dan denk je alleen aan je zelf en niet aan de mensen waar het om draait LadyMadonna schreef:Ohana_91 schreef:Mag ik even het topic kapen? Wat zouden jullie dan geven als je avondgast bent bij een vriendin?
Wat maakt dat nou uit?
De een heeft een partner en heeft beide een goede baan, de ander is een alleenstaande moeder in de bijstand, en de volgende heeft net een ton gewonnen....
Amandavd schreef:Je moet vooral geven waar jij je goed bij voelt en wat je kan missen. Ik zou trouwens nooit de wens van het bruidspaar negeren en een cadeau kopen als ze om geld vragen als cadeautip. Newsflash, het draait niet om jou maar om hen. Ik heb liever dat ze het geld wat ik geef goed kunnen besteden dan dat ik een cadeau geef waar ze weinig mee kunnen.
nuscaniels schreef:elnienjo schreef:Alleen wonen is natuurlijk duurder dan dat je op 2 inkomens in 1 huis woont.
Hangt natuurlijk ook van de inkomens af. En in mijn eentje geef ik een stuk minder uit dan toen we nog met 2 waren

Faniek schreef:Ik denk er altijd over na wat zou ik kosten als gast in eten en drinken.
Meestal is het afkoop en wel een gemiddeld 30 euro aan kosten voor alleen de avond. Dus meestal geef ik rond 30-40 euro per persoon.

Danielleeee_ schreef:En soms klinkt het wel alsof er vanuit wordt gegaan dat je als gast automatisch maar een cadeau meebrengt.
poes schreef:Maar niets geven? Ik ga al niet bij vrienden wat drinken zonder wat mee te brengen.
En uiteraard pp. Vind het best raar om het bedrag niet te verdubbelen. Doe je dat ook met verjaardagen bvb?
Maar altijd iets.