Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Adelaide71 schreef:Verwachtingen bijstellen dus... Ik geef graag en veel, maar tegenwoordig verwacht ik er niets voor terug. Zelfs geen respect, en dat deed ik vroeger wel. Als ik maar goed ben voor een ander dan zal dat omgekeerd ook zo zijn. Zo werkt dat niet en dus leren geen verwachtingen te hebben, zal je een stuk rustiger en minder geërgerd maken. Succes!
Sunnda schreef:Ik ben toch benieuwd ts of je dan in NL woont, want je eigen huis bouwen en geen geld hebben gaat er bij mij echt niet in.
DeMolenhoek schreef:Sunnda schreef:Ik ben toch benieuwd ts of je dan in NL woont, want je eigen huis bouwen en geen geld hebben gaat er bij mij echt niet in.
Het kan toch perfect dat ze een huis bouwt maar wel elk dubbeltje moet omdraaien? Het is toch niet omdat je bouwt dat je daarom nog een paar ton op de rekening hebt staan?
Sunnda schreef:DeMolenhoek schreef:Het kan toch perfect dat ze een huis bouwt maar wel elk dubbeltje moet omdraaien? Het is toch niet omdat je bouwt dat je daarom nog een paar ton op de rekening hebt staan?
En dan van een uitkering?
Ik weet wat een huis bouwen kost en dat hoeft echt geen villa te zijn, om er 40 jaar over te doen met een uitkering.
Sunnda schreef:Ik ben toch benieuwd ts of je dan in NL woont, want je eigen huis bouwen en geen geld hebben gaat er bij mij echt niet in.
MirandaFuego schreef:Zelf zou ik ook zo gehandeld hebben, je vraagt natuurlijk uit beleefdheid of ze er wat voor wil hebben, maar omdat je zelf nooit geld zou vragen voor zoiets verwacht je ook niet dat zij wel geld wil.
Gebeurd wel vaker zoiets, gewoon weer wat geleerd, volgende keer duidelijker afspreken.
DeMolenhoek schreef:Wie zegt dat ze alleen staande is?
Ik weet overigens ook wat het kost, dank je.
Sunnda schreef:TS: ze hebben het niet breed, maar laten het wel graag breed hangen dus. Eerlijk? Als ik dan in ruil voor hulp dit soort acties terug zou krijgen zou ik het wel weten, maar dat is heel persoonlijk en lastig als het familie is, dat begrijp ik ook.![]()
Het enige wat je dan kunt doen is duidelijk van te voren communiceren over de verwachtingen.
elizabeth85 schreef:Ik weet het even niet meer... ben ik nu zo gierig of niet?
Mijn zusje is dol op haken. Nu heeft ze het niet zo breed (en daar kan ze best wat aan veranderen maar wil ze niet en dat moet ze uiteraard helemáál zelf weten)en om haar toch haar plezier te gunnen heb ik haar gevraagd een knuffel voor mn dochter te haken . Kan ik ook kant en klaar kopen, maar ik wilde haar helpen om haar hobby uit te oefenen. Nu is de knuffel klaar, dus ik vraag voor het fatsoen ' wat krijg je voor het maken?' Er vanuit gaande dat ze zou zeggen 'niets natuurlijk'....dat gaat ze dus nu uitrekenen en moet ik haar een x bedrag per uur betalen voor het haken van een knuffel...
Ben ik nu raar dat ik het teleurstellend vind dat ze geld durft te vragen voor het haken voor een knuffel voor haar nichtje?
Cer schreef:Citaat:alleen al de vraag vind ik erg netjes en juist daarom is het antwoord: niets. Andere leden zullen het nooit vragen, zij zullen ook nooit aanbieden om eens te rijden met hun auto. Zij vinden het blijkbaar heel normaal dat het niet gevraagd hoeft te worden.
ja maar dat hoeft toch ook niet, als het antwoord toch nee is![]()
De vraag is idd netjes, en het geeft je de mogelijkheid om antwoord te gevenMaar verwachten dat anderen hetzelfde antwoord geven is vreemd.
_San87_ schreef:Ik las t in de eerste instantie als een betaalde opdracht, om eerlijk te zijn.
Denk dat e.e.a. lost in translation raakte?
Quote ik jou maar even...
Janneke2 schreef:elizabeth85 schreef:Ik weet het even niet meer... ben ik nu zo gierig of niet?
Mijn zusje is dol op haken. Nu heeft ze het niet zo breed (en daar kan ze best wat aan veranderen maar wil ze niet en dat moet ze uiteraard helemáál zelf weten)en om haar toch haar plezier te gunnen heb ik haar gevraagd een knuffel voor mn dochter te haken . Kan ik ook kant en klaar kopen, maar ik wilde haar helpen om haar hobby uit te oefenen. Nu is de knuffel klaar, dus ik vraag voor het fatsoen ' wat krijg je voor het maken?' Er vanuit gaande dat ze zou zeggen 'niets natuurlijk'....dat gaat ze dus nu uitrekenen en moet ik haar een x bedrag per uur betalen voor het haken van een knuffel...
Ben ik nu raar dat ik het teleurstellend vind dat ze geld durft te vragen voor het haken voor een knuffel voor haar nichtje?
Ik heb het gevoel dat jij halverwege wisselt van rol.
Ik las het als:
ze heeft weinig geld - ik wil haar helpen (...om iets te verdienen...)
en dat helpen doe ik dmv haar hobby:"maak maar een mooie knuffel" (die is in de winkel ook niet gratis, dus ik geef daar sowieso geld aan uit).
De andere rol is
'dat de knuffel voor haar nichtje is' (maar het was toch jouw cadeau?)
dat jij haar al vaak helpt met spullen (keurig netjes!)
en de opmerking die ik niet goed begrijp over 'haar helpen haar hobby uit te oefenen'.
(Dat kan ze toch wel zelf, haken zonder opdracht...?)
In de ene rol is het jouw opdracht en volstrekt logisch dat je betaalt.
In de 2e rol ligt het idd anders.
Als je die rollen duidelijk uit elkaar houd word je niet teleurgesteld.