Verliefdheid niet wederzijds

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

borstnoot

Re: Verliefdheid niet wederzijds

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 23:15

Complimenten hoor TS, ik vind dat je heel verstandig met deze situatie om gaat!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 23:44

Ik heb niet alles gelezen, maar ik zou dit willen weten als vriendin zijnde als mijn vriend meer gevoelens heeft voor een vriendin van hem. Zeker als er letterlijke dingen worden besproken over toespelingen, vreemdgaan etc.
Ik zou daarover willen praten met mijn partner maar nu komt hij ermee weg.

Dan maar geen getuige op de bruiloft. Iemand die niet deugd hoort niet zijn handtekening onder een huwelijk te zetten denk ik dan.

MondyJoker
Ruiter 🐴

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 00:10

Ook ik hoop toch echt dat de eer als getuige hem niet toekomt.... ik denk dat je andere mensen om je heen hebt die dat wel een hele eer zouden vinden en dat voor jullie geluk wil zijn. Niet in de hoop het eigen geluk te maken.

Een goede vriend zou al genoeg hebben aan een vage en subtiele nee en miss zelfs schrikken en er alles aan doen om de vriendschap niet kapot te maken.
Als je echt goede vrienden bent hoef je niet letterlijk voor te kauwen dat het niet wederzijds is.... laat staan tig keer blijven doordrammen
Ts je roept nu een paar keer bij wat reacties dat je ogen nu echt geopend zijn maar zolang je in de ja maar fase zit zijn ze dat nog niet :(:)
Onder geen enkele omstandigheid zou een goede vriend je zo proberen het bed in te krijgen. Hooguit heel voorzichtig vertellen gevoelens voor je te hebben gekregen... echter niet als je verloofd bent met zn maat. En al helemaal niet na 1 x nee op welke vorm of in welk wollen jasje dan ook.

Deze denkt niet met zn hersencellen maar met wat anders ;)

Hechte vriendschap of niet... Dit zou voor mij einde vriendschap betekenen... want zo'n goede vriend ben je niet als je dit flikt.
Hij liegt naar jou. Zijn vriendin en jouw aanstaande/zijn maat.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 01:23

Ik vind hem vooral heel respectloos.
Ikzelf ben nogal recht door zee en zou hem dat ook zeggen..

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-19 07:44

Gisteren hebben we een gesprek gehad met verloofde erbij.
Blijkbaar heb ik alles verkeerd geïnterpreteerd, en was het nooit zijn bedoeling om iets met deze gevoelens te doen. Hij wilde ze alleen delen met zijn beste vriend, en kwam het niet in hem op dat als die gevoelens gaan over die beste vriend, dat hij ze dan niet met die beste vriend moet delen. Daarnaast had hij al mijn opmerkingen die het gesprek moesten remmen gemist, maar hij is wel degelijk op de hoogte dat ik nu en in het verleden nooit gevoelens voor hem heb gehad.
Ok, dat was zijn verhaal. I call bullsh*t. Hoe groot is het bord voor je hoofd als je niet snapt dat je gevoelens voor iemand niet met die iemand kan bespreken in zoveel detail, zelfs en vooral als je niks met die gevoelens wil. Persoonlijk geloof ik ook niet dat hij "nooit intenties heeft gehad" (verloofde twijfelt hier nu ook over). Nu het uitgesproken is, dat hij dit echt niet kan maken (zonder ruimte voor interpretatie of voor kieren in deuren), geven we hem nog 1 kans, zoals een paar van jullie hier al zeiden, maar hier zitten strikte afspraken aan. Verder ga ik op zoek naar een andere getuige, en neem ik (voorlopig) afstand.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 07:50

Applaus en een schouderklopje voor jou TS!
Dat heb je goed aangepakt.
Hopelijk is het hiermee klaar en kan je gaan genieten van je aankomende huwelijk!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 08:05

Goed gehandeld... bizarre situatie

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 08:11

Goed gedaan. Zoek een andere fijne getuige. Geen familielid die dit kan doen?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 08:24

Goed gehandeld in mijn ogen. Of hij eerlijk is geweest in dit gesprek of niet, dat zal snel genoeg blijken.

Verstandig om even afstand te nemen en een nieuwe getuige te zoeken. Op deze manier wil je niet je huwelijksdag vieren. Dat geeft altijd een smet.

Fijn dat je met elkaar dit kan doen en je partner je zo steunt.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 08:30

Goed gedaan TS! Ik lees in je tekst dat je oogkleppen behoorlijk zijn afgevallen. Hartstikke goed van je dat je zo voor jezelf bent opgekomen en dat je door het verhaal van die man heen hebt kunnen prikken. Fijn ook dat je verloofde mee is geweest, dan hoef je ook niks meer uit te leggen achteraf. Sterkte en vooral heel veel plezier op je bruiloft straks :) +:)+

MondyJoker
Ruiter 🐴

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 09:53

Klinkt meer als proberen zn hachje en ego te redden .... bahbah.
Fijn dat je nu iig duidelijk bent geweest en op naar je bruiloft <3

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 09:53

super gedaan TS! :D

Heel knap hoor!

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:00

Heel goed gedaan. En wat fijn dat je je aanstaande zo mee kan nemen hierin. Dat klinkt als een goede basis.

Je 'vriend' zal zich vast behoolijk schamen en opgelaten voelen en het dus allemaal gebagatelliseerd hebben, maar je zal aan zijn acties kunnen zien of hij zich kan herpakken en zich als een normale vriend kan gaan gedragen.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:43

Super goed gedaan!

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-19 11:10

Dank jullie wel allemaal, ook voor alle steun en voor die toch wel nodige schop onder mijn kont :D
We gaan er op onze bruiloft een feestje van maken!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:57

JoT schreef:
Goed gedaan TS! Ik lees in je tekst dat je oogkleppen behoorlijk zijn afgevallen. Hartstikke goed van je dat je zo voor jezelf bent opgekomen en dat je door het verhaal van die man heen hebt kunnen prikken. Fijn ook dat je verloofde mee is geweest, dan hoef je ook niks meer uit te leggen achteraf. Sterkte en vooral heel veel plezier op je bruiloft straks :) +:)+

Helemaal mee eens +:)+ .

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 14:58

Jeetje, wat goed dat je zo het gesprek aangegaan bent zeg!

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 15:08

Knap gedaan TS!

Op naar een onvergetelijk bruiloft <3

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 20:37

Goed, even een update. Sinds het gesprek met mijn verloofde erbij heb ik niks meer van hem gehoord. Ik heb een andere getuige, die heel erg enthousiast is.
Ik merk wel dat jullie een beetje een beerput geopend hebben: er komt nu 5 jaar aan opgekropte ergernis uit. Ik bekijk gebeurtenissen uit het verleden nu met een hele andere bril, waardoor ik toch echt klaar ben met de vriendschap als geheel, al vond ik dat bij het openen van dit topic een overhaaste beslissing.
Mijn verloofde heeft natuurlijk hele andere ervaring met 'vriend', en hoewel hij achter mij staat wat betreft keuzes over omgang met deze gast en ook gelooft dat er wel degelijk intenties waren, wil hij zijn vriendschap nog een kans geven. Nu blijkt alleen dat 'vriend' dus niet meer op mijn verloofdes vrijgezellenfeest wil komen, omdat hij in de waan is dat wij (ik) liever iets met zijn vieren (incl zijn vriendin dus) gaan doen om ons huwelijk in te zegenen ipv 2 losse vrijgezellenfeesten. Dit is inderdaad (eenmalig) besproken, ruim voor deze hele situatie, maar voor mij staat het buiten kijf dat dat nu dus echt geen optie meer is. Ben ik dan blond, of...? En wat zegt het over hem en hoe hij de vriendschap met mijn verloofde echt ziet, dat hij dus nu niet naar het vrijgezellenfeest komt? Het feest is wel een eindje rijden (ruim 100 km), maar hij zou mijn verloofde meenemen (we wonen hemelsbreed 5 km uit elkaar) en, zoals het met dit soort feesten gaat, niet heel goedkoop.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 21:27

Jullie in de zin van bokt....? Zo ja een vreemde opmerking.

Als ik het goed begrijp denkt hij dat hij een prive vrijgezellenfeest krijgt en daarom niet mee gaat?

Ik zou klaar zijn met die gast en bye bye zeggen. Geen bruiloft met hem.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 21:33

Hoe graag wil jouw verloofde überhaupt bevriend zijn met een man die toespelingen deed op zijn toekomstige vrouw en haar vroeg dit voor hem geheim te houden?
Als jij erin mee was gegaan dan was hij zonder blikken of blozen met je vreemdgegaan. Misschien mag ik het niet zeggen, maar alleen dat al zou voor mij genoeg zijn iemand niet meer als vriend te beschouwen!

Dat jullie daarna geen contact meer hebben gehad, zegt wel wat over die vriend, vind ik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 21:33

Mooi in zijn sop laten gaarkoken en dit is voor jouw vriend ook meteen een goede eyeopener wat betreft zijn “ vriend” .

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 08:40

Zonnetje81 schreef:
Jullie in de zin van bokt....? Zo ja een vreemde opmerking.

Als ik het goed begrijp denkt hij dat hij een prive vrijgezellenfeest krijgt en daarom niet mee gaat?

Ik zou klaar zijn met die gast en bye bye zeggen. Geen bruiloft met hem.

Nou ja, misschien had ik dan moeten zeggen: nu mijn ogen geopend zijn (dankzij bokt), is er een beerput open gegaan...
Die indruk krijg ik inderdaad, dat hij aan een privefeest denkt.
silverdapple schreef:
Hoe graag wil jouw verloofde überhaupt bevriend zijn met een man die toespelingen deed op zijn toekomstige vrouw en haar vroeg dit voor hem geheim te houden?
Als jij erin mee was gegaan dan was hij zonder blikken of blozen met je vreemdgegaan. Misschien mag ik het niet zeggen, maar alleen dat al zou voor mij genoeg zijn iemand niet meer als vriend te beschouwen!

Dat jullie daarna geen contact meer hebben gehad, zegt wel wat over die vriend, vind ik.

Mijn verloofde gelooft in tweede kansen, en daar sta ik achter. Hij steunt mij ook in het er klaar mee zijn overigens. Kan je uitleggen wat dat precies over die vriend zegt?

bigone schreef:
Mooi in zijn sop laten gaarkoken en dit is voor jouw vriend ook meteen een goede eyeopener wat betreft zijn “ vriend” .

Ik heb het hem nog niet verteld, ik wil hem gewoon een onvergetelijk vrijgezellenfeest laten hebben zonder het al bij voorbaat te verpesten met "hey, je maat komt niet". Hij heeft namelijk in de tussentijd wel gewoon de vriendschap voortgezet, en ook leuke dingen met ze (hem + vriendin) gedaan.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:01

Vroeger eens een vergelijkbaar verhaal aan de hand gehad.

Ik moest er van leren heel duidelijk mijn grens aan te geven.
Lang ben ik heel halfhartig geweest omdat ik niet onaardig wilde zijn....en aan de andere kant werden de grenzen steeds verder opgerekt.

Uiteindelijk duidelijk gezegd dat ik geen zin meer had om naar de kletskoek te luisteren.
En dat ik het erg vervelend vond dat hij me steeds opnieuw in een vervelende, oncomfortabele situatie bracht.

Hij stopte met het gedrag maar er kwamen steeds nieuwe manipulatieve kantjes naar boven, zodat ik uiteindelijk de vriendschap heb verbroken.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:05

Maar hoezo weet je vriend nog niet dat deze kerel denkt een privé feestje te krijgen met ‘leuk’ jullie als twee stellen (was ik de enige die hier nog meer foute gedachtes bij kreeg) en te beroerd is om het gewone vrijgezellenfeest te bezoeken omdat hij een speciale behandeling in gedachte had.