Wonen in een volkswijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Wonen in een volkswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:19

Kan iemand aub een boktmeeting organiseren bij Preston Palace, lijkt me zo hilarisch maar niemand wil ooit met me mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:21

Dat snap ik, vanuit Blaricum is die cultuurshock te groot :')

Ailill

MarcoBorsato schreef:
Kan iemand aub een boktmeeting organiseren bij Preston Palace, lijkt me zo hilarisch maar niemand wil ooit met me mee.
Count me in :j :):)

MarlindeRooz

Ik wil wel mee hoor. Koop ik nog wel even van die Adidas slippers en een tijgerprint badpak. Leer ik je wel ff snel een paar woordjes Twents. Zodat je ze ook verstaat en terug kan skreeuw’n.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:22

MarlindeRooz schreef:
Ik wil wel mee hoor. Koop ik nog wel even van die Adidas slippers en een tijgerprint badpak. Leer ik je wel ff snel een paar woordjes Twents. Zodat je ze ook verstaat en terug kan skreeuw’n.
Welnee, gewoon langs bij ons' Royke :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:26

Ik ben ik die winkel geweest! :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:11

LaPluche schreef:
Hier zitten mensen van 2 huizen bijna alleen voor de deur.... Ga in de tuin zitten, maar daar zal vast niet zoveel te loeren zijn. :')

Ah joh, gezellig als iedereen bij warm weer buiten op een krat bier zat. Als ik langs kwam fietsen na mijn werk kreeg ik van die mensen ook regelmatig een fles bier......naar mijn hoofd gegooid _O-

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:05

Ik lees het al; ik zou helemaal gek worden in een echte volkswijk. Mijn afkeer van Nederlandstalige muziek is daar te groot voor.
Al lees ik hier ook verhalen, waarbij ik denk; maar dat is toch geen volkswijk meer, maar een achterstandswijk?

De verhalen van de echte gezellige, wij zorgen voor elkaar volkswijken klinken best gezellig overigens...afgezien van de gemiddelde muzieksmaak dan.

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:12

Ha wat een toptopic!
Hier een student die in Tuinzigt is beland, vind het heerlijk. Altijd iets te zien en men kan soms mot hebben onderling, als jij je daar niet mee bemoeit en gewoon vrolijk hoi zegt, is er niks aan de hand. Vooral de wandeltocht naar de jumbo is top, vooral met goed weer. Iedereen lekker in de voortuin met inderdaad Hollands talige muziek op de achtergrond. Iedereen vrolijk, love it.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:29

xxCYNNxx schreef:
Ik lees het al; ik zou helemaal gek worden in een echte volkswijk. Mijn afkeer van Nederlandstalige muziek is daar te groot voor.
Al lees ik hier ook verhalen, waarbij ik denk; maar dat is toch geen volkswijk meer, maar een achterstandswijk?

De verhalen van de echte gezellige, wij zorgen voor elkaar volkswijken klinken best gezellig overigens...afgezien van de gemiddelde muzieksmaak dan.

Ik zeg vaak (spottend) dat ik in de favela woon of krottenwijk :+

Ik zit nu trouwens in de voortuin in de zon tussen de bloemen, heg en bomen. De bomen ruisen in de wind en ik hoor vogeltjes fluiten! De wijk is ruim honderd jaar oud en een monument.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:46

xxCYNNxx schreef:

Dat verschil is ook niet groot. Dat 'elkaar helpen' wordt vaak geromantiseerd, maar het komt voort uit bittere noodzaak.

Wat dat betreft is de afleverering van Andere Tijden "De vrolijke armoede van de Jordaan" een aanrader. https://anderetijden.nl/aflevering/130/ ... de-Jordaan

Ik wist overigens niet wat Preston Palace was, dus ik heb even gegoogeld. Toen kwam ik dit tegen: https://www.dudesendonts.nl/8x-de-meest ... -recensies
Nu heb ik wel een beeld.:D

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:50

Ja daar heb je zeker gelijk in LindyH, op beide punten

Preston Palace ken ik ook niet, afgezien van reclame in het verleden op tv...zal de link eens bekijken :D
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 02-07-19 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:53

Hahaha, die recensies zijn ook heerlijk :')
Ik had er altijd het idee bij dat er busladingen oudjes zitten om te onthaasten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 12:03

Cayenne schreef:
Hahaha, die recensies zijn ook heerlijk :')
Ik had er altijd het idee bij dat er busladingen oudjes zitten om te onthaasten?

Nee joh, je kunt er voor een all-in tarief onbeperkt (vr)eten en drinken met overnachting en zwemmen.. Komen dus juist veel gezinnen op af en vaak zijn dat toch ook mensen die het niet zo breed hebben :+

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 12:14

Ik dacht dat het een gokhal was. Die recensies waren echt hilarisch.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 12:35

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 12:39

Ailill schreef:
MarcoBorsato schreef:
Count me in :j :):)

En Marlinde ook mee.

Waarom reageert alleen het schuim der aarde op mij?

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 12:41

Ik had bijna in een volksbuurt gewoond. Leuk huis van de woningcorporatie geaccepteerd. Een week later toen ik wilde beginnen met inrichten stond de buurvrouw naast me. Ik had haar zwart gemaakt in de buurt en wie dacht ik wel niet dat ik was (ik kende dat hele mens niet, maar goed). Ze stond een partij te schreeuwen en heel gezellig kwamen andere mensen uit de buurt op me af :') . In ieder geval, ze ging me dood maken. Volgende dag woningcorporatie gebeld en ik mocht van het huis afzien en kreeg mijn wachttijd terug. Grapje heeft me wel en maand huur gekost :') . Heb ook niet meer gereageerd op huizen in volksbuurten O:)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 12:42

MarcoBorsato schreef:

Onbeperkt alcohol all in? Verkocht!

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 12:44

lor1_1984 schreef:
:')
Ik woon niet bij Preston maar ken de wijk daar aan de overkant wel ja.
Die is geloof ik nog een tikkeltje erger dan waar ik woon (vlak bij de braderie). :+

Zijn wij buren? :')

Preston Palace, ooit eens schoon gemaakt. Dingen gezien en mee gemaakt.... :D En natuurlijk de spookverhalen mee gekregen.

Mocht het plannen lukken.... deze tokkie wil wah met
Laatst bijgewerkt door LaPluche op 02-07-19 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 12:47

Ik drink geen alcohol
(lust het echt niet :') ) mag ik dan ook mee? O:)
Almelo is wel een roteind trouwens.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 12:51

MarcoBorsato schreef:

Soort zoekt soort :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 12:54

MarcoBorsato schreef:
En Marlinde ook mee.

Wat is dat nu weer voor Gooisch gekak?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 13:01

Ooit een personeelsfeest gehad daar, toen was het nog niet zo lang open en best oké. Zoals ik het nu lees is het meer vergane glorie... te lang in een ooit goed concept blijven hangen en te weinig in geïnvesteerd.

@MB ik zou graag meegaan tokkies kijken, als jullie een overprikkelde tiwi aan kunnen.... al is dat vast met wat gratis alcoholische nepdrankjes op te lossen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 13:04

Oh boy... de fb recensies ook >;)